میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائم صورت چیست و چه قدر ماندگاری دارد؟

میکروپیگمنتیشن چیست و چه عوارضی دارد؟

ارسال به دیگران:

میکروپیگمنتیشن یک روش دائمی یا نیمه دائمی در ایجاد تغییرات ظاهری است که هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها قابل استفاده است. این تکنیک را می‌توانید برای اعمال اصلاحات در نواحی مختلفی از بدن خود استفاده کنید. کاربری این تکنیک شامل آرایش دائم، اصلاح خط رویش مو و ترمیم هاله پستان است.

داشتن آرایش دائم یکی از ایده آل‌های همه خانم هاست. شما می‌توانید از این تکنیک برای تاتو لب، بن مژه، هاشور ابرو استفاده کنید. بعد از استفاده از این روش، همیشه با چهره ‌ای آراسته از خواب بیدار می ‌شوید و احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

اما سوال اینجاست که میکروپیگمنتیشن چیست؟ میکروپیگمنتیشن ابرو، چشم و لب چگونه انجام می شود؟ و چه کاربردی دارد؟
برای رسیدن به پاسخ این سوالات در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش میکروپیگمنتیشن
آموزش میکروپیگمنتیشن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

میکروپیگمنتیشن چیست؟

تکنیک میکروپیگمنتیشن (micropigmentation) در واقع روشی خلاقانه برای ایجاد آرایش دائمی یا نیمه دائمی است. این روش در موارد پزشکی و زیبایی کاربرد دارد که در ادامه به انواع کاربردهای آن نیز پرداخته‌ایم.

میکروپیکمنتیشن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در این تکنیک از رنگدانه‌های معدنی برای رنگ آمیزی نواحی مورد نظر استفاده می‌شود. به این رنگدانه‌ها، پیگمنت گفته می‌شود که کاملا با جوهر تاتو متفاوت است.

پیگمنت را با دستگاه تاتو که مخصوص این کار است به لایه زیرپوست تزریق می‌کنند. در واقع این تزریق به لایه دوم پوست است و نه عمیق‌تر. در این روش از یک سوزن نازک برای تزریق رنگدانه‌ ها به لایه ‌های زیرین پوست استفاده می ‌شود. این تکنیک، در اغلب نقاط بدن قابل اجراست. اما بیشتر در نواحی صورت و سر استفاده می ‌شود.

در این تکنیک از نفوذ رنگدانه‌ های مختلف به لایه‌ های زیرین پوست برای تعریف محدود ابرو، لب، چشم و … استفاده می‌ شود.

میکروپیکمنتیشن اسکالپ سر

آرایش دائم و نیمه دائمی چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد، برای انجام این روش از دستگاه‌های دیجیتالی استفاده می‌شود که رنگدانه‌ها را به لایه زیرپوست تزریق می‌کند. در قسمت سر این دستگاه سوزن‌های بسیار نازکی قرار دارند که به شما کمک می‌کند نتیجه کار بسیار ظریف باشد. از طرفی به همین دلیل، درد کمتری در این ناحیه احساس می‌کنید.

پیگمنت‌های استفاده شده در این تکنیک از نوع رنگ‌های معدنی و زیستی می‌باشد به همین دلیل کمترین گزارش حساسیت نسبت به آن گزارش شده است. در نتیجه اگر به فکر تغییر اساسی در ظاهر خود هستید می‌توانید با خیالی آسوده از این تکنیک استفاده کنید.

مراحل انجام میکروپیگمنتیشن

کاربرد این روش پیشرفته زیبایی چیست؟

در هر قسمت از صورت یا بدن که نیاز به برطرف کردن نقصی با رنگ های طبیعی باشد می‌توان از این روش استفاده کرد.
از جمله این موارد می‌توان به بهبود ظاهر پلک‌ها، اضافه کردن یا جایگزین کردن ابروها، بهبود خط لب، خط چشم دائمی، تقویت مژه برای مژه‌های کم پشت، قرینه‌سازی ابروها، لک‌های ماه گرفتگی و ناهنجاری‌های مویرگی خوش‌خیم اشاره نمود.
همچنین مخفی کردن قسمت‌های بی‌مو در بیماران دارای جای زخم روی فرق سر، بازسازی هاله پستان و آرایش چشم برای افرادی که به مواد آرایشی آلرژی دارند از مواردی است که می‌توان از آرایش دائم کمک گرفت.

در ادامه برخی از این موارد را توضیح خواهیم داد .

میکروپیگمنتیشن ابرو (تاتو ابرو)

آرایش ابروها در طی سال ‌های متمادی همیشه جزو دغدغه های خانم ها بوده است. به همین سبب میکروپیگمنتیشن ابرو به یکی از محبوب‌ ترین روش‌های آرایش دائم ابرو تبدیل شده ‌است.

میکروپیگمنتیشن ابرو

در این تکنیک برخلاف میکروبلیدینگ، به جای استفاده از خطوط ریز و هاشور، از رنگدانه‌ ها برای فرم دادن به ابروها استفاده می ‌شود. در واقع تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در نحوه تزریق رنگ به لایه‌های زیر پوست و نوع رنگ به کار برده شده در آن‌ها می‌باشد.

در نهایت این تکنیک می‌تواند ابرو مناسب فرم صورت شما را طراحی کند. در واقع بیشتر شبیه همان خال‌کوبی‌های قدیمی یا تاتو ابرو است با این تفاوت که جلوه‌ای طبیعی‌تر دارد. از طرفی می‌تواند جایگزین مناسبی برای افرادی باشد که ابروهای کم پشت دارند و استفاده از تکنیک‌هایی مانند لیفت و لمینت ابرو برای آن‌ها بی‌نتیجه می‌ماند یا نتیجه مطلوبی ندارند.

این نقاط ریز رنگی منجر به ساخته شدن تدریجی رنگ ابروها و در نتیجه ایجاد ظاهری طبیعی و مطلوب‌ می ‌شود. همچنین دیگر نیاز به مراجعه مکرر به مراکز زیبایی برای اصلاح ابرو ندارید و می‌توانید به راحتی اصلاح ابرو در خانه را انجام دهید.

زمان التیام ابروها پس از آرایش دائم تقریبا مشابه میکروبلیدینگ است. البته با این تفاوت که نتایج آن حداقل دو سه برابر روش میکروبلیدینگ دوام دارد. از سوی دیگر از آن‌ جا که این روش مناسب انواع پوست‌ ها است، طرفداران بسیاری دارد. 

میکروپیگمنتیشن چشم ( تاتو خط چشم)

تکنیک میکروپیگمنتیشن چشم یا تاتو خط چشم برای ایجاد خط چشم‌ های طبیعی کاربرد دارد. در این فرآیند با تزریق رنگدانه ‌های تیره زیر پوست پلک، فرم خط چشم مناسب فرم چشم ‌هایتان به وجود می‌ آید.

میکروپیگمنتیشن خط چشم

خط چشم پیگمنتی برای تمام افراد با هر نوع سلیقه‌ای مناسب است.
اگر می‌خواهید تغییر اندکی در چشم‌ها ایجاد شود یا مژه‌های شما با تراکم بیشتری جلوه داشته باشد، می‌توانید از این تکنیک برای بن‌مژه استفاده کنید.
از طرفی اگر تمایل دارید همیشه خط چشم صاف و کاملی داشته باشید نیز می‌توانید با این روش خط چشم دائمی را تجربه کنید.

فرم خط چشم معمولا متناسب با فرم چشم‌ ها و تمایل افراد انتخاب می ‌شود. به عنوان مثال بسیاری از خانم‌ ها ترجیح می ‌دهند فقط یک خط باریک طبیعی بالای پلک خود داشته باشند. برخی دیگر نیز استفاده از خط چشم‌‌های کلفت و دنباله ‌دار را ترجیح می ‌دهند که ظاهر چشمگیرتری داشته باشد.

میکروپیگمنتیشن لب (تاتو خط لب)

اغلب خانم‌ ها ترجیح می ‌دهند از متدهای آرایشی به روز پیروی کنند. امروزه برخلاف گذشته داشتن لب‌ های درشت یکی از اصول زیبایی چهره به شمار می‌ رود. بنابراین همه خانم‌ها ترجیح می‌دهند لب‌ های درشت و زیبایی داشته باشند.

میکروپیگمنتیشن لب چیست

اگرچه امروزه تکنیک ‌های زیادی مانند تزریق فیلر یا تزریق ژل با هیالورون پن برای درشت کردن لب‌ها وجود دارد. اما بسیاری از افراد تکنیک تاتو لب را ترجیح می‌دهند. این تکنیک در شیدینگ لب و تاتو لب استفاده می‌شود.

در این متد با تزریق رنگ دلخواه به لایه‌های زیرین پوست، جلوه ‌ای طبیعی به لب‌ ها داده می‌ شود. با استفاده از این شیوه، لب‌ های شما همیشه رنگ طبیعی زیبایی خواهد داشت.

ماندگاری این روش بیش از دو سال می باشد. همچنین با استفاده از این متد می ‌توان محدوده لب‌ها و بافت آن ‌ها را هم تعریف کرد.

میکروپیگمنتیشن برای پوشاندن جای زخم

زخم‌ هایی که بر پوست بدن اثری از خود باقی می‌ گذارند با وجود بافت متفاوت خود، ظاهری نامناسب برای پوست شما ایجاد می‌کنند. به همین دلیل با دیدن تاثیر منفی آن‌ها در زیبایی، همواره به محو کردن جای رخم فکر می‌کنیم.

میکروپیگمنتیشن برای محو کردن جای زخم

در این راه می‎‌توان از روش‌های موقتی و متدهای آرایشی هم استفاده نمود که با ابزارهایی مانند کانسیلر و فاندیشن انجام می‌شوند. اما این متدها ممکن است در طول روز از بین بروند و دوباره جای زخم را در معرض دید قرار دهند.

استفاده از این تکنیک می‌تواند راهی موثر برای بهبود ظاهری جای زخم ‌ها باشد.
به علاوه آثار این متد حداقل تا سه سال برایتان باقی می‌ماند.

بنابراین اگر از جای زخم و اسکار بر پوست خود رنج می ‌برید استفاده از این روش می ‌تواند موثر واقع شود. به علاوه با این روش دیگر نیازی به آرایش روزانه و استتار هر روزه زخم نخواهید داشت.

میکروپیگمنتیشن مو (فی اسکالپ)

استفاده از تکنیک تاتو صورت(آرایش دائم) فقط برای جلوه ظاهری نیست. در واقع تحقیقات ثابت کرده که بسیاری از افراد توسط این متد از آثار ریزش مو هم خلاص شده‌ اند.

میکروپیگمنتیشن اسکالپ

بر اساس اظهارات محققین، تقریبا دو سوم آقایان تا سن ۳۵ سالگی مشکل ریزش مو را تجربه کرده‌اند. همچنین ۸۵ درصد آقایان تا سن ۵۰ سالگی دچار موهای نازکتر و کم حجم تر می ‌شوند.
در خانم‌ها این مشکل به صورت ظاهری با انواع اکستنشن مو قابل بهبود است. اما معمولا آقایان به دلایلی از این روش امتناع کرده و بیشتر تمایل به روش‌های درمانی دارند. اما با استفاده از میکروپیگمنتیشن مو، مشکلات کم حجم بودن مو در بسیاری از افراد از بین رفته است.

این روش یک درمان غیر تهاجمی است. در این روش با استفاده از تزریق رنگدانه ‌ها به پوست سر، به ایجاد فولیکول ‌های مو و ظاهر بهتر موها کمک می ‌شود. به این ترتیب رنگدانه ‌ها مویی طبیعی ایجاد می‌کنند که اعتماد به نفس افراد را بالا می‌برد.

آموزش میکروبلیدینگ
آموزش میکروبلیدینگ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مزایای آرایش دائم چیست؟

این تکنیک می‌تواند تا حد زیادی دغدغه‌های زیبایی شما را برطرف سازد. شما با انجام آن به مزایایی دست می‌یابید که در هیچ لوازم آرایشی نمی‌توانید پیدا کنید. در ادامه به بررسی مزایای این روش پرداخته‌ایم.

پوشاندن جای زخم و اسکار

در بسیاری موارد اگر جای زخم و اسکار زیاد بوده و کاملا در معرض دید باشد می‌تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل افراد به فکر استفاده از تکنیک‌های مختلف برای پوشاندن آن هستند.

این تکنیک می‌تواند یکی از اثربخش‌ترین روش‌ها برای تطبیق جای زخم با رنگ پوست شما باشد. در این روش در ناحیه زخم، پیگمنت‌هایی متناسب با رنگ پوست شما تزریق می‌شود.

میکروپیگمنتیشن اصلاح فرم ابرو

ایجاد پیگمنت‌های رنگی طبیعی

شما با این روش می‌توانید رنگ طبیعی پوست یا موی خود را در انواع طیف رنگی پیگمنت‌ها یافت کنید. سپس از آن‌ها برای درمان کم‌پشتی مو و ابرو و همچنین از بین بردن لکه‌های پوستی استفاده کنید.

شما می‌توانید با ایجاد پیگمنت ‌های رنگی طبیعی به جای فولیکول‌ های مو، این روش را جایگزین روش‌های تهاجمی‌تر کنید.

همچنین در استفاده‌ای دیگر می‌توانید با ایجاد رنگدانه‌ های طبیعی به بهبود ظاهری ابروها، خط لب، بافت لب و خط چشم دست پیدا کنید.

دوام و ماندگاری بالا

این روش نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر، ماندگاری بالاتری دارد. در این روش، پیگمنت‌ها به لایه دوم پوست تزریق می‌شوند به همین دلیل تا چندسال برای شما زیبایی ظاهری ایجاد می‌کند. همچنین اگر در زمان‌های مشخص آن را ترمیم کنید تا مدت‌ها می‌توانید از آثار بی‌نظیر آن استفاده کنید.

میکروپیگمنتیشن لب

صرفه جویی در وقت

با انجام این روش ، احتمالا می‌توانید تا حد زیادی زمان آرایش خود را کم‌تر کنید. زیرا با انجام آن در نواحی مختلف، دیگر زمان خود را صرف کشیدن خط چشم، کانتورینگ لب، پهن کردن ابرو و موارد مشابه نمی‌کنید.

آراستگی در تمام شرایط با میکروپیگمنتیشن

با انجام تکنیک میکروپیگمنتیشن می‌توانید آراستگی همیشگی را تجربه کنید. در این حالت زمانی که صورت خود را می‌شویید یا هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید نیز آراسته هستید.

در واقع این تکنیک می‌تواند برای افرادی که زمان کافی برای آرایش ندارد اما دوست دارند همواره آراسته به نظر برسند مناسب است.

مناسب افراد حساس به آرایش

بسیاری از افراد به انواع مواد آرایشی حساسیت نشان می‌دهند. به همین دلیل این روش می‌‌تواند برای آن‌ها مانند یک معجزه عمل کند.

مناسب افراد با اختلالات حرکتی

عزیزانی که به انواع اختلالات حرکتی مبتلا هستند، آرایش کردن مممکن است کاری دشوار باشد. در بسیاری از مواقع، آن‌ها نمی‌توانند تجربه آرایشی بی نقص را داشته باشند. به همین دلیل این تکنیک می‌تواند این دغدغه را برای آن‌ها رفع کند.

دوره بهبود کوتاه

اگر مراقبت‌های بعد از این تکنیک را به دقت رعایت کنید، دوره بهبود آن بسیار کوتاه است. در واقع آسیب‌های این روش به دلیل ایجاد خراش‌های جزیی در پوست، به سرعت بهبود می‌یابند. همین امر سبب شده تا این روش از پرطرفدارترین تکنیک‌ها در این زمینه باشد.

درد و زخم کمتر

این روش نسبت به روش‌های رایج دیگر، تهاجم کمتری دارد. در واقع می‌توان این روش را در مقابل روش‌های دیگر، غیرتهاجمی خطاب نمود. به همین دلیل، درد کمتر و آسیب کمتری در این روش تجربه می‌کنید.

کمترین درد در میکروپیکمنتیشن

معایب میکروپیگمنتیشن

  • نیاز به تجدید پس از چند سال
  • هزینه نسبتا بالا به تناسب ناحیه مورد نظر
  • احتمال ایجاد لکه‌های پوستی به خصوص در ناحیه زخم
  • احتمال ایجاد آلرژی و حساسیت‌های پوستی
  • احتمال ایجاد عفونت و کبودی
  • نیاز به انجام عمل لیزر برای از بین بردن آثار این تکنیک

میکروپیگمنتیشن مناسب چه افرادی است؟

برای پاسخ به این سوال می‌توان تمام افرادی که تمایل به زیبایی بیشتر دارند را نام برد. در واقع یکی از دغدغه‌های هر فردی، زیبایی ظاهری است.

افراد مناسب برای میکروپیکمنتیشن

و اما میکروپیگمنتیشن دقیقا مناسب چه افرادی است؟
این تکنیک مناسب است برای …

  • افرادی که به دلیل مشغله فراوان، وقت زیادی برای آرایش ندارند
  • آن‌هایی که صرف زمان برای آرایش را بیهوده می‌دانند اما تمایل زیادی به آراستگی همیشگی دارند
  • افراد حساس به مواد آرایشی
  • آن‌هایی که لب‌هایی باریک، ابروهای کم‌پشت یا نامتقارن دارند
  • مبتلایان به اختلالات حرکتی
  • افرادی که از کم‌پشتی موهایشان ناراحت هستند
  • آن‌هایی که تمایل به پوشاندن جای زخم و اسکار دارند

آرایش دائم و نیمه دائم برای چه افرادی مناسب نیست؟

این تکنیک می‌تواند روشی مناسب برای شما در رسیدن به اهداف زیبایی ظاهری باشد. اما آن را به افرادی که دارای شرایط زیر هستند توصیه نمی‌کنیم.

  • زنان باردار و مادران شیرده بهتر است انجام این تکنیک را به زمانی بعد از اتمام این دوران موکول کنند
  • دیابتی‌هایی که انسولین تزریق می‌کنند
  • افرادی که دچار عارضه‌های قلبی عروقی هستند اصولا با انجام آرایش دائم، شرایط ایده آلی ندارند
  • اگر دارای بیماری‌ها و مشکلات پوستی هستید بهتر است انجام آرایش دائم به تاخیر بیندازید
  • اگر تجربه کلوئید یا گوشت اضافه را در اثر زخم و جراحت داشته‌اید بهتر است با پزشک مشورت کنید
میکروپیگمنتیشن سر

ماندگاری میکروپیگمنتیشن چقدر است؟

اگر تمام مراقبت های بعد از انجام تاتو را درست انجام دهید این روش ۸ ماه تا ۲ سال ماندگاری دارد.

در این روش نسبت به میکروبلیدینگ رنگدانه ها به عمق بیشتری از پوست نفوذ می کنند و به همین دلیل ماندگاری خوبی دارد.

جنس پوست شما نیز در ماندگاری این روش مهم است. معمولا پوست های چرب ماندگاری کمتری را تجربه می کنند.

مراقبت‌های بعد از میکروپیگمنتیشن

مراقبت‌ بعد از تاتو مهم‌ترین عملیاتی است که انجام صحیح آن باعث افزایش دوام تکنیک انجام شده می‌شود. عمل کردن به توصیه ‌های مراقبتی بعد از انجام این تکنیک نیز برای دوام و ماندگاری، اهمیت زیادی دارد.

اگرچه ممکن است مراقبت ‌های پس از میکروپیگمنتیشن در مراکز آرایشی یا درمانی گوناگون متفاوت باشد. اما در کل روند بهبود پوست فقط به مرور زمان میسر می شود.

مزایا میکروپیگمنتیشن

در واقع لازم نیست کار خاصی انجام دهید. فقط باید منتظر باشید تا پوست به طور طبیعی سلول‌ های خود را بازسازی کند. اما رعایت نکات زیر اصولی است که باید مورد توجه قرار دهید تا نتایج بهتری به دست آورید.

  • تا دو هفته از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. به خصوص اجازه ندهید آفتاب به نقاط آسیب دیده برخورد کند.
  • اگر تاتو خط چشم انجام داده‌اید، سعی کنید تا چند روز از لنزهای تماسی استفاده نکنید.
  • ممکن است تا چند روز بعد از انجام آرایش دائم دچار خشکی پوست در نواحی آسیب دیده شوید. اصلا به این پوسته‌ها دست نزنید و سعی نکنید آن‌ها را از بین ببرید.
  • تا سه روز بعد از انجام این تکنیک، به این نواحی آب نزنید.
  • تا چند هفته بعد، از رفتن به استخر اجتناب کنید.
  • اگر اسکالپ یا آرایش دائم سر انجام داده‌اید، تا یک هفته از انواع شامپو برای شستن سر استفاده نکنید. بعد از آن نیز تا یک ماه از شامپوهای ملایم استفاده کنید.
  • تا دوهفته از انواع مواد آرایشی و بهداشتی در نواحی انجام شده استفاده نکنید.
  • سعی کنید این نواحی را تا بهبود زخم‌ها تمیز و بهداشتی نگه‌دارید تا دچار عفونت نشوند.

تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبیلدینگ

تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبیلدینگ در کاربری، رنگدانه‌های بکار رفته در آن‌ها و عوامل وابسته به این موارد می‌باشد.

تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدیدنگ

در واقع میکروپیگمنتیشن نسبت به میکروبلیدینگ کاربرد های بیشتری دارد. از جمله آنها می‌توان به پنهان کردن جای زخم، بخیه، خال مادرزادی ، ماه گرفتگی و … اشاره کرد.

همچنین سوزن‌های مورد استفاده در این روش رنگدانه‌ها را درعمق بیشتری وارد می‌کنند. این کار باعث می‌شود میزان ماندگاری آن بیشتر شود. با این حال خون‌ریزی در میکروپیگمنتیشن به دلیل نازک‌تر بودن سوزن‌ها، کمتر است.

پرسش و پاسخ

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن یکی از تکنیک‌های آرایش دائمی است که به شما در بهبود زیبایی‌تان کمک می‌کند. در این روش زنگدانه‌ها به زیرپوست تزریق می‌شوند و می‌توانید اصلاحات مورد نظرتان را انجام دهید.

میکروپیگمنتیشن را در چه نواحی یا مواردی می‌توان انجام داد؟

از از این روش زیبایی می‌توان در اصلاح فرم ابرو، لب و کشیدن خط چشم استفاده کنید.
همچنین می‌توانید از آن برای پوشاندن جای زخم، اسکار و جبران آثار ناشی از ریزش مو استفاده کنید.

ماندگاری میکروپیگمنتیشن چقدر است؟

بسته به این که چه نوع پوستی دارید و مراقبت‌های بعد از آن را تا چه میزان رعایت می‌کنید، ماندگاری میکروپیگمنتیشن از ۶ ماه تا ۳ سال متغیر است.

میکروپیگمنتیشن برای چه افرادی مناسب است؟

این تکنیک برای افرادی که تمایل به اصلاحات در چهره یا سایر نواحی بدن خود دارند، مناسب است. زیرا با آن می‌توانید فرم ابرو، چشم، هاله پستان را اصلاح کنید.
همچنین اگر از آثار ریزش مو رنج می‌برید این روش به شما کمک می‌کند تا آثار آن را جبران کنید.
به علاوه آرایش دائم به شما در پوشاندن جای زخم، اسکار و ماه گرفتگی یاری می‌دهد.

مراقبت‌های بعد از میکروپیگمنتیشن چیست؟

نواحی آسیب دیده تا ۳ روز هیچ تماسی با آب نداشته باشند.
تا ۲هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
تا ۲ هفته از استفاده مواد آرایشی در نواحی آسیب دیده پرهیز کنید.

برای پاک کردن تاتوی صورت چه کار کنم؟

اگر از این تکنیک در نواحی حساس استفاده کرده‌اید بهتر است به آن زمان دهید تا به مرور کم‌رنگ شود. در غیر این صورت می‌توانید از متخصص این کار کمک بگیرید یا از لیزر برای پاک کردن میکروپیگمنتیشن استفاده کنید.

سخن پایانی

میکروپیگمنتیشن تکنیکی نیمه دائمی در اصلاح نواحی مختلف بدن است که با ترمیم، به تکنیکی دائمی تبدیل می‌شود. شما از این روش می‌توانید برای اصلاح فرم لب، قرینه‌سازی ابرو و چشم، از بین بردن جای اسکار و آثار ریزش مو استفاده کنید.
در نهایت، به دلیل حساسیت این روش در نحوه پیاده‌سازی آن به شما توصیه می‌کنیم برای انجام آن به متخصص و افراد حرفه‌ای مراجعه کنید.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن یکی از تکنیک‌های آرایش دائمی است که به شما در بهبود زیبایی‌تان کمک می‌کند. در این روش زنگدانه‌ها به زیرپوست تزریق می‌شوند و می‌توانید اصلاحات مورد نظرتان را انجام دهید.


میکروپیگمنتیشن را در چه نواحی یا مواردی می‌توان انجام داد؟

از از این روش زیبایی می‌توان در اصلاح فرم ابرو، لب و کشیدن خط چشم استفاده کنید.
همچنین می‌توانید از آن برای پوشاندن جای زخم، اسکار و جبران آثار ناشی از ریزش مو استفاده کنید.


ماندگاری میکروپیگمنتیشن چقدر است؟

بسته به این که چه نوع پوستی دارید و مراقبت‌های بعد از آن را تا چه میزان رعایت می‌کنید، ماندگاری میکروپیگمنتیشن از ۶ ماه تا ۳ سال متغیر است.


میکروپیگمنتیشن برای چه افرادی مناسب است؟

این تکنیک برای افرادی که تمایل به اصلاحات در چهره یا سایر نواحی بدن خود دارند، مناسب است. زیرا با آن می‌توانید فرم ابرو، چشم، هاله پستان را اصلاح کنید.
همچنین اگر از آثار ریزش مو رنج می‌برید این روش به شما کمک می‌کند تا آثار آن را جبران کنید.
به علاوه آرایش دائم به شما در پوشاندن جای زخم، اسکار و ماه گرفتگی یاری می‌دهد.


مراقبت‌های بعد از میکروپیگمنتیشن چیست؟

نواحی آسیب دیده تا ۳ روز هیچ تماسی با آب نداشته باشند.
تا ۲هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
تا ۲ هفته از استفاده مواد آرایشی در نواحی آسیب دیده پرهیز کنید.


برای پاک کردن تاتوی صورت چه کار کنم؟

اگر از این تکنیک در نواحی حساس استفاده کرده‌اید بهتر است به آن زمان دهید تا به مرور کم‌رنگ شود. در غیر این صورت می‌توانید از متخصص این کار کمک بگیرید یا از لیزر برای پاک کردن میکروپیگمنتیشن استفاده کنید.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه میکروپیگمنتیشن را داشته‌اید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: ggbrows

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: