تاتو لب یا شیدینگ لب چیست و چه مراقبت هایی بعد از آن لازم است؟

تاتو لب یا خط لب دائم چیست و چه مراقبت هایی بعد از آن لازم است؟(راهنمای عالی)

ارسال به دیگران:

لب های حجیم و زیبا یکی از عوامل جذاب بودن چهزه هستند. روش های مختلفی برای حجیم کردن لب ها وجود دارد. تزریق فیلر، تزریق ژل با هیالورون پن و یا انجام میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ لب از جمله این روش ها هستند. میکروپیگمنتیشن لب به دلیل دوام بالا و عوارض جانبی کمتر، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تاتو خط لب یا خط لب دائم چیست؟ عوارض تاتو لب چه مواردی است؟ علت رنگ نگرفتن تاتو لب چیست؟ بهترین رنگ برای تاتو لب چه رنگی است؟ و مراحل پوسته ریزی خط لب دائم چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش میکروپیگمنتیشن
آموزش میکروپیگمنتیشن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تاتو لب چیست؟

میکروپیگمنتیشن لب یکی از متنوع ترین روش‌ های حجم دهی به لب‌ ها به شمار می ‌رود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند لب‌ های زیبا و متناسب و با رنگ طبیعی داشته باشند. با استفاده از این روش می ‌توان حجم، فرم و حتی رنگ و بافت لب‌ ها را تغییر داد. بنابراین با میکروپیگمنتیشن لب، لب ‌هایی نرم و صورتی رنگ خواهید داشت.

همچنین میکروپیگمنتیشن لب برای افرادی که لب های باریک دارند گزینه مناسبی می باشد. برای استفاده از تکنیک میکروپیگمنتیشن لب، باید به فرم صورت خود و تناژ طبیعی پوستتان توجه کنید. به این ترتیب می‌توانید بهترین نتیجه را از این تکنیک در تاتو رژ لب و خط لب تاتو به دست آورید.

تتو لب چگونه انجام می شود؟

ابتدا به منظور کاهش درد، از کرم بی حسی روی لب ها استفاده می شود. بعد از بی حس شدن کامل لب ها، تاتو کار با دستگاه تاتو مخصوص میکروپیگمنتیشن، رنگ ها را وارد عمق پوست لب می کند. این کار برای تمام لب بالا و پایین انجام می شود. این پروسه معمولا ۲ الی ۳ ساعت زمان می برد.

بعد از تاتو لب یا شیدینگ چه مراقبت هایی لازم است؟

بعد از تتو لب چه مراقبت هایی انجام دهیم؟

  • در طی سه روز اول پس از انجام تاتو لب ممکن است تورم جزئی را در لب‌ های خود تجربه کنید که جای نگرانی ندارد. در روز سوم احتمالا حجم لب ‌هایتان افزایش می ‌یابد و ممکن است کمی احساس گرما و یا درد داشته باشید. بهتر است در این زمان از وازلین برای تسکین و التیام بخشیدن به لب ‌هایتان استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که پروسه تغییرات از روز چهارم آغاز می ‌شود. احتمالا در روز پنجم تورم از بین می رود. سرانجام در روز ششم لب‌ های نرم، با حجم و رنگ متناسب ظاهر می ‌شوند.
  • یک هفته پس از انجام میکروپیگمنتیشن لب ‌های شما کم رنگ ‌تر می ‌شوند. در این مرحله رنگ لب ‌ها به مرور از بین می‌رود و یک رنگ خاکستری به زمینه لب ‌ها غالب می ‌شود. اما لازم نیست نگران باشید. این اتفاق طبیعی است و نشانه شروع بهبودی است. در واقع رنگدانه‌ های اضافی منجر به از بین رفتن سلول‌ های مرده پوست و ایجاد رنگ خاکستری می ‌شوند. پس از این مرحله پوست تمیز و طبیعی کم کم خود را از زیر لایه‌ های مرده نمایان می ‌کند. از این پس هر روز لب هایتان خوشرنگ ‌تر می‌شود.
  • در روز ۲۱ام پس از انجام خط لب تتو شاهد بهبودی کامل رنگ لب ‌های خود خواهید بود. یعنی در واقع رنگی که مشاهده می ‌شود رنگ نهایی لب ‌های شماست. ممکن است تا یکی دو ماه پوست لب ‌هایتان خشک شود. بنابراین سعی کنید همیشه از بالم لب استفاده کنید. استفاده از بالم لب به تقویت رنگدانه ‌ها هم کمک می ‌کند. البته ممکن است لب‌ هایتان کمی تغییر رنگ بدهند.
تغییر رنگ لب ها بعد از انجام دادن شیدینگ و تاثیر آنها در جذابیت
  • تغییر دمای محیط می‌ تواند عاملی برای تغییر رنگ لب‌ هایتان باشد. به علاوه وضعیت عمومی بدن مانند دهیدراته بودن و کم آبی هم می‌تواند در این موضوع دخیل باشد. خانم‌ های بالای ۵۰ سال ممکن است برای بهبودی کامل و کلاژن سازی طبیعی لب‌ های خود به یک هفته زمان بیشتر نیاز داشته باشند.

تاتو لب چه عوارضی دارد؟

خط لب دائمی نیز مانند دیگر تکنیک‌های زیبایی ممکن است عوارض وحشتناکی داشته باشد. عوارض تاتو خط لب به چند مورد منتهی می‌شود که در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

  • ممکن است رنگ به صورت یکنواخت روی لب های شما پخش نشود.
  • در صورت انتخاب نکردن تاتو کار ماهر، ممکن است به بافت لب شما آسیب برسد.
  • اگر تاتو کار کنترل قلم را به هر دلیلی از دست بدهد، باعث آسیب به بافت های مجاور لب می شود.
  • اگر بافت لب شما ضعیف باشد، امکان خون ریزی وجود دارد.

تتو لب دائم چه مزایایی دارد؟

در کنار عوارض احتمالی، رژ لب تاتو دارای مزایای فراوانی است که باعث می‌شود طرفداران زیادی در بین خانم‌ها داشته باشد. این مزایا شامل موارد زیر است.

  • باعث خوش فرم به نظر رسیدن لب ها می شود.
  • لب های باریک و کوچک را به شکل مناسبی حجم می دهد.
  • لب های بی رنگ و سفید را خوش رنگ نشان می دهد.
  • تا چندین ماه پس از انجام میکروبلیدینگ لب، نیازی به رژ زدن ندارید.
  • باعث شاداب و جوان به نظر رسیدن صورت می شود.
مزایای تاتو لب

تاتو لب بعد از تزریق ژل

در مواردی مشاهده شده که افراد خواستار تاتو لب بعد از تزریق ژل هستند. شاید در این حالت برای شما سوال پیش آید که آیا می‌توانید بعد از تزریق ژل از تاتو لب استفاده نمود؟

همانطور که می‌دانید بعد از تزریق ژل باید به نکاتی توجه داشته باشید تا گرفتار عوارض بعد از آن نشوید. یکی از این موارد استفاده از مواد آرایشی در ناحیه مورد نظر است. در اکثر مواقع شما نباید حداقل تا یک هفته از انواع مواد آرایشی در این نواحی استفاده کنید.

به همین روال نیز استفاده از تاتو لب بعد از تزریق ژل نیز دارای قوانینی است. اگر می‌خواهید این عملیات را انجام دهید بهتر است ۱تا ۲ هفته بعد از تزریق، اقدام به تاتو کنید.

تاتو لب چقدر ماندگاری دارد؟

و اما سوال اساسی بسیاری از افراد این است که تاتو لب چقدر ماندگاری دارد؟ این مورد کاملا بستگی به مواردی دارد که شما تعیین‌کننده آن هستید. این موارد شامل شرایط جسمی هنگام تتو، مهارت فرد، نوع پوست و رنگ تتو می‌باشد.

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، ماندگاری تاتو لب از ۲ تا ۷ سال متغیر می‌باشد.
به عنوان مثال اگر رنگ مورد استفاده تیره‌تر باشد، تاتو شما مدت زمان بیشتری بدون تغییر باقی می‌ماند. این درحالیست که اگر پوستتان چرب باشد، دوام این آرایش کمتر می‌شود.

علت رنگ نگرفتن تاتو لب

علت رنگ نگرفتن تتو لب چیست؟

از آنجایی که بدن هرکس ویژگی های خاص خود را دارد، واکنش های آن نیز نسبت به عوامل محیطی و داخلی مختلف متفاوت خواهد بود. به همین دلیل گاهی ممکن است تاتوی لب یا خط لب شما رنگ نگیرد. در ادامه تمام عوامل موثر در رنگ نگرفتن تاتو لب را بیان می کنیم.

۱. مصرف برخی داروها

اگر داروهای هورمونی مانند قرص ضدبارداری یا داروهای رقیق کننده خون، اعصاب، دیابت یا داروهایی که روی سیستم ایمنی تاثیر می گذارند را مصرف می کنید، این احتمال وجود دارد که تاتو روی پوست شما رنگ نگیرد.

۲. زایمان، شیردهی، سیکل ماهیانه

دوران زایمان و شیردهی و همچنین ایام قاعدگی از جمله دوره هایی است که در آن سطح هورمون های شما جابه‌جا می شوند و این امر احتمالا باعث می شود تاتوی لب شما رنگ نگیرد.

۳. مراقبت نامناسب از تاتو

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از زیاد از لایه بردارها، استخر، زیاد یا کم چرب کردن لب بعد از تاتو، کندن پوسته ها و به طور کلی مراقبت نکردن از تتو می تواند از دلایل مهم رنگ نگرفتن میکروپیگمنتیشن لب محسوب شود.

مصرف قرض ضد تبخال برای تاتو لب

۴. عدم مهارت تاتوآرتیست

نداشتن مهارت در تنظیم فشار دست باعث می شود رنگدانه به صورت عمیق به پوست تزریق نشود و ماندگاری نداشته باشد. همچنین، انتخاب رنگ روشن برای تاتو و استفاده از بی حسی زیاد از دلایل رنگ نگرفتن تاتو به شمار می روند. علاوه بر این ها، اگر تاتو آرتیست متوجه کند شدن سوزن نباشد تمام زحمات او به هدر می رود و لب های مشتری رنگ نمی گیرد. زیرا سوزن کند نمی تواند به درستی روی پوست روزنه ایجاد کند و رنگ را در عمق مناسب پوست بکارد.

مصرف قرص تبخال برای تتو لب

گاهی اوقات کانتور لب یا همان تتوی لب می تواند باعث بروز تبخال شود. زیرا بدن رنگ تاتو را که وارد پوست شده است به عنوان یک جسم خارجی شناسایی می کند و در نتیجه از خود واکنش نشان می دهد. در برخی موارد نتیجه این واکنش تبخال است که باید از بروز آن جلوگیری کنید. زیرا تبخال باعث خشکی بیش از حد لب های شما شده و در نتیجه تمام رنگ تاتو می ریزد. بنابراین توصیه می شود که از ۳ روز قبل از تاتو خط لب هر ۶ ساعت یک بار از قرص ضد تبخال (قرص آسیکلوویر mg 200) استفاده کنید.

بهترین ترکیب رنگ تاتو خط لب چیست؟

انتخاب رنگ تتوی لب دقیقا مانند انتخاب رنگ رژ لب کاملا به سلیقه و نظر شما بستگی دارد. اما برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید، در درجه اول باید به رنگ و تن پوستی خود دقت کنید. اگر پوست روشن با آندرتون سرد دارید، رنگ های سرد مانند صورتی، کالباسی با تناژ صورتی، و رنگ های قرمز روشن را انتخاب کنید. اما در صورتی که پوست شما تیره، متوسط یا سبزه است و تناژ گرم دارد، رنگ های گرم مانند هلویی، نارنجی، قرمزهای تیره و برنز برای شما مناسب تر است.

بهترین رنگ تاتو لب

روند پوسته ریزی تاتو لب چگونه است؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، لب های شما بعد از میکروپیشگمنتیشن هرروز تغییر می کند. این تغییرات در روز چهارم بعد از تاتو به صورت پوسته ریزی خود را نشان می دهد که البته جای هیچگونه نگرانی نیست. در این مرحله پوسته ها و رنگ های اضافی می ریزند اما در روز بعد لایه زیرین و تازه پوست نمایان می شود و شما می توانید رنگ نهایی لب های خود را مشاهده کنید.

اما پوسته ریزی اینجا به پایان نمی رسد. از روز ششم دوباره این روند آغاز شده و تا ۲ هفته ادامه پیدا می کند. در طی این مدت رنگ لب های شما کدر و کمرنگ می شود که ممکن است شما را نگران کند. اما این مرحله هم جزو مراحل طبیعی و روند بهبود لب های شماست. کافی است ۲ هفته صبر کنید و تمام موارد لازم برای مراقبت از لب هایتان را به خوبی انجام دهید تا در نهایت لب های زیبا و جدید خود را به بهترین شکل خود در آینه ببینید.

سخن پایانی

تاتو لب یکی از تکنیک‌های آرایش دائم است که برای ایجاد خط لب دائمی یا رژلب دائم استفاده می‌شود. همه روزه افراد زیادی طرفدار این روش‌ها می‌شوند. زیرا می‌توانند به سهولت، ایرادات ظاهری لب را رفع کنند یا آرایش دائمی لب را انجام دهند.

عکس قبل و بعد تتو لب

تاتو خط لب و سایه لب
عکس تاتو خط لب و سایه لب
تاتو رژ لب رنگ گوشتی
تاتو رژ لب رنگ گوشتی
تاتو لب  صورتی روشن
تاتو لب صورتی روشن
رنگ تاتو لب کالباسی
رنگ تاتو لب کالباسی

در صورتی که از خواندن این مقاله لذت بردید حتما مقاله دیگر ما در زمینه شیدینگ ابرو را بخوانید.

رویا کریمی

شما تا به حال تجربه استفاده از تتو خط لب یا رژلب دائمی را داشته‌اید؟ در این مسیر چه نکاتی به دست آوردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: byrdie

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: