انواع دستگاه تاتو صورت

آشنایی با انواع دستگاه تاتو و مزایا و معایب هرکدام

ارسال به دیگران:

تاتو یکی از رشته های آرایشگری است که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. از تاتو می توان برای آرایش دائم صورت همچون تاتو خط چشم، تاتو خط لب، تاتو ابرو، و همچنین ایجاد نقش‌ها و تصاویر مختلف بر روی بدن استفاده کرد. انجام تاتو بدن و صورت توسط دستگاه های متعدد و مختلفی انجام می‌شود که هر کدام ویژگی و مشخصات منحصر به فردی دارند. ما در این مقاله به معرفی انواع دستگاه تاتو می‌پردازیم و مزایا و معایب هریک را بیان می‌کنیم.

آموزش تاتو بدن
آموزش تاتو بدن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آشنایی مختصر با دستگاه های تاتو

همان طور که گفته شد، ماشین یا دستگاه‌های مختلفی برای انجام تاتو وجود دارد. انتخاب دستگاه مناسب به نوع تاتو، محل تاتو و نوع پوست بستگی دارد. بعضی از دستگاه‌ها نوک تیزتری دارند و می‌توانند برای اجرای طرح‌های تاتو ظریف و با ریزه کاری زیاد استفاده شوند. این دستگاه‌ها عموما برای قسمت های بسیار حساس بدن کاربرد دارند. به عنوان مثال، برای تاتوی خط چشم که روی یک قسمت بسیار حساس بدن انجام می‌شود و به دقت و ظرافت بالایی نیاز دارد، از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

معرفی انواع دستگاه تاتو

دستگاه های تاتو انواع مختلفی دارند که از آن میان می‌توان به دستگاه تاتو روتاری، کویل یا سیم پیچ، خط زن، سایه زن و پنوماتیک و … اشاره کرد که در ادامه به بیان ویژگی‌ها، مزایا و معایب هریک می‌پردازیم.

دستگاه تاتو روتاری

دستگاه تاتو بدن

یکی از انواع ماشین تاتو، دستگاه تتو روتاری می‌باشد. در ساختار این دستگاه از موتور الکتریکی، سوزن و … استفاده شده است. این ابزار با حرکت دورانی موتور الکتریکی تعبیه شده در ساختار آن کار می‌کند. سوزن موجود در ساختار این دستگاه با چرخش دورانی موتور شروع به کار می‌کند و با عقب و جلو رفتن سوزن، تزریق رنگ انجام می‌شود. از دستگاه روتاری عموما برای تزریق رنگ به بافت میانی پوست استفاده می شود. همچنین، حرکت سوزن موجود در این دستگاه به صورت رفت و برگشتی می باشد و باعث می‌شود به صورت خطی حرکت کند و بتواند خطوط مختلفی را روی پوست ایجاد کند.

مزیت دستگاه تتو روتاری

از مزیت های این نوع دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. سرعت بسیار بالا

یکی از مزیت های استفاده از دستگاه روتاری سرعت بسیار بالای آن می‌باشد. این ویژگی باعث شده اکثر تاتوکارها برای سرعت بخشیدن به کار خود این دستگاه را انتخاب کنند.

۲. صدای کم

صدای کم یکی از ویژگی هایی است که می‌تواند هر دستگاهی را به یک دستگاه محبوب تبدیل کند. دستگاه تتو روتاری صدای خروجی بسیار کمی دارد و می‌تواند آرامش شما را هنگام کار فراهم کند.

۳. عمق نفوذ قابل تنظیم

یکی از مزیت های دستگاه های تاتو روتاری می توان به تنظیم عمق نفوذ سوزن اشاره کرد. با استفاده از دستگاه های تاتو روتاری به راحتی می توانید عمق نفوذ سوزن را به توجه به نوع پوست مشتری تنظیم کنید.

معایب دستگاه تاتو روتاری

علیرغم مزایای بسیار مهم این دستگاه، از معایب آن نیز نباید غافل شد. دو مورد از معایب مهم دستگاه تتو روتاری عبارت است از:

۱. در ساختار این نوع ماشین تاتو از آرمیچر استفاده شده است، در نتیجه احتمال خراب شدن آن نسبت به بقیه دستگاه های تتو بیشتر می باشد.

۲. به دلیل حرکت دورانی، از این نوع دستگاه عموما برای سایه زدن استفاده می شود و برای ایجاد خطوط مختلف مناسب نیستند.

دستگاه تاتو کویل

دستگاه تاتو ابرو

یکی دیگر از دستگاه های تاتو، دستگاه کویل یا سیم پیچ می باشد. نحوه عملکرد این دستگاه شبیه به دستگاه روتاری است. تنها تفاوت آن‌ها مربوط به نحوه عملکرد سوزن مصرفی در آن است. به عبارت دیگر سوزن موجود در این دستگاه با استفاده از یک میدان الکترومغناطیسی کار می‌کند. از این دستگاه عموما تاتوکارهای حرفه ای استفاده می کنند، زیرا استفاده از این نوع دستگاه به مهارت بیشتری احتیاج دارد.

مزیت های استفاده از دستگاه تتو کویل

از مزیت های دستگاه تاتو کویل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. کارایی مختلف

یکی از مزیت های استفاده از دستگاه کویل یا سیم پیچ می توان به کارایی آن اشاره کرد. در حقیقت از این نوع ماشین تاتو می توان برای ایجاد انواع خطوط استفاده کرد. خطوط ایجاد شده توسط این نوع دستگاه صاف و خطی می باشند، در نتیجه به ظرافت بهتر خطوط و نقش ها کمک می کنند.

۲. قابلیت استفاده از سوزن های بزرگ

قابلیت استفاده از انواع سوزن ها از دیگر مزایای این نوع دستگاه به شمار می‌رود. به عبارت دیگر در این دستگاه می توان از سوزن های بزرگ استفاده کرد و در نتیجه سطح مقطع بیشتری از پوست را تحت پوشش قرار می دهند.

آموزش میکروپیگمنتیشن
آموزش میکروپیگمنتیشن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۳. ایجاد سایه بر روی پوست

به دلیل امکان استفاده از انواع سوزن ها، می توان از این دستگاه برای ایجاد سایه بر روی پوست استفاده کرد. به عبارت دستگاه کویل علاوه بر ایجاد انواع خطوط، برای ایجاد سایه نیز بسیار مناسب است.

معایب استفاده از دستگاه تتو کویل

معایب استفاده از دستگاه های تاتو سیم پیچی عبارتند از:

۱. وزن بالا

وزن این نوع دستگاه نسبت به بقیه دستگاه های تاتو، به ویژه دستگاه روتاری، بیشتر است. در نتیجه استفاده از آن ممکن است مشکلات متعددی را ایجاد کند. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از این نوع دستگاه ممکن است برای افراد مبتدی مشکلاتی را ایجاد کند.

۲. صدای زیاد

سر و صدای زیاد تولید شده توسط این نوع ماشین تاتو از دیگر معایب آن می باشد. دستگاه های تاتو کویل هنگام فعالیت سر و صدای بیشتری نسبت به بقیه دستگاه های تاتو تولید می کنند.

۳. نگهداری سخت

نحوه نگهداری و مراقبت از ماشین کویل نسبت به انواع دستگاه های تاتو سخت تر می باشد. همچنین تعمیر آن هزینه بیشتری را در پی خواهد داشت، زیرا اکثر قطعات آن متحرک هستند.

دستگاه تاتو پن

دستگاه تاتو پن

دستگاه تاتو پن نوع دیگری از دستگاه های تاتو هستند که در انواع مختلف و متعدد تولید شده اند. شکل ظاهری این نوع دستگاه ها مانند قلم می باشد، به همین دلیل به دستگاه تاتو پن معروف هستند.

مزیت استفاده از دستگاه تاتو پن

۱. کیفیت بالای رنگ

از مزیت استفاده از این نوع دستگاه تتو می توان به پیگمنت و کیفیت رنگ تزریق شده در پوست اشاره کرد. برای تاتو هایی که رنگ و شدت رنگ مهم است، مانند میکروبلیدینگ ابرو، از دستگاه‌های تاتو پن استفاده می شود.

۲. رعایت آسان موارد ایمنی

از دیگر مزیت های استفاده از دستگاه های تاتو پن می توان به رعایت موارد ایمنی و بهداشتی اشاره کرد. سوزن های مصرفی در این نوع دستگاه ها، سوزن های کارتریجی و همچنین یک بار مصرف می باشد. در نتیجه می‌توان با رعایت کامل بهداشت و موارد ایمنی تاتو را انجام داد.

۳. تعویض سوزن آسان

تعویض سوزن دستگاه‌های تاتو پن به راحتی و با سرعت انجام می شود. انواع ماشین تاتو پن به ترانس و پدال احتیاج دارند که در بین آن ها ماشین تاتو پن ای زد دارای آداپتور اورجینال می‌باشد و بدون نیاز به پدال و ترانس کار می‌کند.

دستگاه تاتو پنوماتیک

دستگاه تاتو چی بخرم

نوع دیگری از دستگاه های تاتو، دستگاه پنوماتیک می باشد. در ساختار این نوع دستگاه از کمپرسور هوا استفاده شده است. این کمپرسور هوا سوزن موجود در دستگاه را به بالا و پایین حرکت می دهد.

مزایای استفاده از دستگاه های تاتو پنوماتیک

از مزیت های این نوع دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. قدرت حرکت بالا

حرکت سوزن با استفاده از هوای فشرده، قدرت بسیار زیادی دارد، در نتیجه کاشت رنگ با قدرت بالایی انجام می شود که به کیفیت نهایی رنگ تزریق شده کمک می کند.

۲. شستشوی راحت

از مزیت های این نوع دستگاه می توان به نحوه شستن آن اشاره کرد. این دستگاه را به راحتی می توان داخل دستگاه اتوکلاو قرار داد. در حقیقت شستن آن بدون جدا کردن قطعات موجود در این نوع دستگاه امکان پذیر است.

دستگاه تاتو دوکاره

دستگاه تاتو پن حرفه ای

دستگاه تتوی دوکاره شامل دستگاه تتوی پیچی و تی شکل می‌باشد. همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، دارای دو نوع سوزن پیچی و تی شکل است. استفاده از نوع سوزن به مورد استفاده از دستگاه بستگی دارد. سوزن های پیچی به صورت پیچی به دستگاه متصل و یا جدا می‌شوند. زمانی که ظرافت و کیفیت تاتو مهم باشد، از سوزن پیچی استفاده می‌شود. به عنوان مثال تاتو خط چشم، هاشور ابرو و موارد دیگر. سوزن‌های تی شکل هنگامی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کیفیت رنگ و شدت آن مهم باشد. به عبارت دیگر از این نوع سوزن برای تاتو سایه ابرو و رژلب استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه تتو دوکاره

از مزیت های این نوع دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. قدرت بالای موتور

یکی از مزیت های این نوع دستگاه تتو قدرت موتور آن است. دستگاه تتوی دوکاره دارای دو قدرت ۷ ولتی و ۱۴ ولتی می باشد که به قدرت موتور تعبیه شده در ساختار آن بستگی دارد. هر چه قدرت موتور بیشتر باشد، قدرت کاشت رنگ بیشتر می شود.

۲. رعایت آسان بهداشت

از دیگر مزیت های این نوع دستگاه تتو می توان به رعایت بهداشت اشاره کرد. زیرا در این نوع دستگاه ها به راحتی می توان سوزن ها را تعویض کرد و برای هر فرد از یک سوزن جدید و تمیز استفاده کرد.

نرگس شریفی

به نظر شما کدام دستگاه برای تاتو بدن مناسب تر است؟ خوشحال می شویم نظر و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: tattoomachinecritic

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 3.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
12 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
مصطفی

میخواستم بدونم دستگاه روتاری بهتر است یا پن برای خرید. در ضمن تازه میخواهم شروع به اموزش کنم

رویا کریمی

دوست گرامی، هر کدوم از دستگاه ها مزایا و معایب خودشون رو دارند. برای خرید دستگاه بهتره به توصیه مربی عمل کنید.

سجاد

پن واسه تازه کارا خیلی بهتره کار باهاش اسون تره هیچ پیچیدگی هم نداره سوزنشم راحت سوار میشه و جدا میشه ولی بقیه دستگاه ها تنظیم میخوان هم دستگاه هم سوزن ولی میتونی بعد که کارتو شروع کردی یدونه روتاری بگیری واسه پر کردن و سایه با پن هم خطوط کار کن

اشکان

سلام. پن بهتره، پن ابل مشکی اصلی پیدا کردی بگیر، قیمتشم مناسبه

می۳۰

سلام برای بدن چه دستگاهی بگیرم ..حرفه ای نیستم ولی زیاد زدم

زویا

پن ای زد معرکه‌س، منکه عاشقشم

صالح

سلام کدوم مدلشو داری

الهام

سلام بچه هامن میخوام دستگاه تاتوبخرم ولی نمیدونم چه دستگاهی خوبه؟
دستگاهی میخوام هم برای بدن بشه استفاده کردهم برای ابرو

مهتی

دستگاه پن برای خط. و روتاری برای سایه

زویا

پن EZ میشه باهاش هم لاین بزنی و هم سایه. کافیه سوزن عوض کنی و اینظوری نیست لازم بشه دوتا دستگاه بخری

اما چون 15 ولتیه کاشت رنگش عالیه و صداش حتی تو بالاترین ولتاژم ملایم

Nazi

سلام من مدل p4 ez رو خریدم به نظرتون چطوره

Sara

سلام دوستان من دستگاه پن ترنادو رو خریداری کردم کسی راجب اینکه خوبه یا نه اطلاعاتی داره؟

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: