انتخاب رنگ رژ لب

راهنمای انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست، مو، چشم و لباس

ارسال به دیگران:

رژ لب پایه ثابت کیف آرایش هر خانمی است. شاید به نظر نرسد، اما این جادوی کوچک می تواند چهره شما را در یک چشم بهم زدن زیر و رو کند. مطمئنا شما هم اولین آرایش عمر خود را با این لوازم آرایش شروع کرده اید و تا کنون انواع رنگ های آن را امتحان کرده اید.

اما آیا به نظر شما همه رنگ های رژلب به چهره و پوست شما می آید؟ کدام رنگ را بیشتر می پسندید و بیشتر مواقع استفاده می کنید؟ آیا اصول خاصی را برای انتخاب رنگ رژ خود رعایت می کنید؟

دوره میکاپ
دوره میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

با وجود بسیاری از محصولات آرایشی لب، یافتن مارک و رنگ رژلب مناسب برای برخی از افراد یک چالش محسوب می‌شود. به همین منظور ما در این مقاله راهنمای شما هستیم و به شما کمک می‌کنیم تا رنگ رژ لب مناسب خود را پیدا کنید.

انتخاب رنگ رژ لب مناسب

رژ لب چیست؟

رژ لب یک محصول آرایشی و زیبایی است که در هر دو حالت مایع و جامد در بازار و فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی و گاها در داروخانه‌ها وجود دارد. آن‌ها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و اکثرا از سه ماده اساسی شامل موم، روغن و رنگدانه تشکیل شده‌اند.

در مورد این سه ماده اصلی باید بگوییم که رنگدانه همان رنگ رژ است. موم‌ها نیز شکل و بافت قابل پخش دارند و روغن‌ها شامل نفت، لانولین، کره کاکائو، روغن جوجوبا، روغن کرچک و مواد معدنی هستند.

جالب است بدانید که لب‌های برخی از افراد دارای رنگدانه‌های کمرنگ هستند، بنابراین شخص بدون اینکه نیاز به آرایش فراوانی داشته باشد می‌تواند با استفاده از رنگ‌های طبیعی، جیغ یا جذاب به صورت خود جلوه‌ای شاداب و سرحال بدهد.

این محصولات زیبایی در انواع و مدل‌های مختلفی وجود دارند از قبیل، براق یا مات، پالت، مرطوب کننده، چرب کننده، ۲۴ ساعته، رنگ لب، رژ مدادی، حجم دهنده، بالم لب و… .

رنگ رژ لب دخترانه جدید

بهترین رنگ رژ لب دخترانه

دختران معمولا از سن ۱۵ سالگی شروع به استفاده از لوازم آرایش به خصوص رژلب می‌کنند. اما از آنجایی که آرایش دخترانه اصول و قواعد خود را دارد،

بهتر از دختران نوجوان از رنگ های ملایم تر و نزدیک به رنگ طبیعی لب استفاده کنند، مانند صورتی کمرنگ، رنگ رژ لب هلویی، و نود. در ادامه درباره رنگ های دخترانه بیشتر صحبت کرده ایم.

۱. رژ لب‌های براق ملایم (اصطلاحا شاین)

رنگ رژ شاین یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی است که با براقیت خود زیبایی و جذابیت زیادی به صورت شما خواهد بخشید.

۲. بالم لب رنگی

بالم لب حس لطافت به لب‌های دختران می‌دهد و یک نرم کننده خوب محسوب می‌شود. با استفاده از این محصول آرایشی و مراقبتی به هیچ گونه برق لب نیاز نخواهید داشت، زیرا دارای درخشندگی زیبایی است که باعث درخشش طبیعی لب‌های شما و نوجوانان می‌شود. برخی از بالم لب ها دارای رنگ ملایم و دخترانه ای هستند و می توانند به راحتی به جای رژ مورد استفاده قرار بگیرند.

رنگ رژ لب دخترانه ملایم

۳. ترکیب قرمز و صورتی مات

 این رنگ مات یا نیمه مات است. اگرچه در دوران نوجوانی، لب‌ها به خودی خود قرمز مایل به صورتی هستند، اما اضافه کردن این رنگ بر روی آن‌ها جلوه زیباتری به لب خواهد داد.

۴. صورتی کمرنگ یا پررنگ

 این رنگ هم نیاز به تعریف ندارد. زیرا محبوب و مناسب دختران است و چهره آن‌ها را شاداب و عروسکی می‌کند.

۵. بنفش کمرنگ (یاسی)

 بنفش کمرنگ در عین حال که شاداب و جذاب است یک رنگ دخترانه نیز  محسوب می‌شود.

رنگ رژ لب دخترانه شیک

۶. کرم (گوشتی)

 شیک‌ترین و محبوب‌ترین رنگ رژ دخترانه که حتی در بین بانوان مسن نیز طرفدار دارد، رنگ رژ لب کالباسی، گوشتی و کرمی است. از این رنگ ها می توان همیشه و همه جا استفاده کرد.

۷. انواع قرمز

 قرمز همیشه رنگ مورد علاقه دختران، نوجوانان و حتی افراد مسن بوده است. زیرا چهره را جوان و شاداب نشان می‌دهد. نوجوانان می‌توانند از رنگ‌های مات قرمز نیز بهره ببرند که هم متناسب با سن آن‌ها باشد و هم شیک و جذاب به نظر برسند.

چه رنگ رژی مد است؟

وقتی می‌خواهید بیرون بروید شک نکنید که داشتن ظاهر خوب و به روز بودن همیشه باعث افزایش روحیه شما خواهد شد و لبخند را بر لبانتان می‌نشاند.

اخیرا در سال ۲۰۲۱ چند رنگ رژ بسیار زیبا مد شده است که مطمئنا توجه شما را به خود جلب خواهند کرد و با انواع لباس‌های شما ست می‌شوند. با مطالعه ادامه این مطلب با انواع رنگ رژ لب ۲۰۲۱ آشنا شوید.

نحوه انتخاب رنگ رژ لب

۱. قرمز کلاسیک

اگر تمایل ندارید کل مجموعه رژ های خود را به روز و عوض کنید، پس حداقل یک رنگ قرمز کلاسیک بخرید، زیرا محبوب‌ترین رنگ امسال است رنگ رژ لب قرمز کلاسیک است.

این رنگ رژلب به خوبی با لباس‌های چرم و مشکی ست می‌شود. اما می‌توانید آن را با هر لباس و هر نوع آرایش دیگری نیز ست کنید و از زیباتر شدنتان لذت ببرید.

۲. صورتی تیره

 صورتی بسیار زنانه است و بر روی لب‌های زنان در هر سنی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. اما اگر می‌خواهید ظاهری شاداب، سرزنده و جوان داشته باشید توصیه می‌کنیم رنگ صورتی پر رنگ را که بسیار مد شده است امتحان کنید.

رنگ رژ لب نود برای پوست های روشن

۳. رنگ‌های نود

 اگر رژ خنثی و طبیعی‌تر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید رنگ‌های نود و طبیعی را انتخاب کنید. این محصول آرایشی در رنگ‌های مختلفی وجود دارد، بنابراین هر رنگی را که انتخاب ‌کنید، ممکن است به نظر برسد که شما اصلا رژ ندارید.

۴. قهوه‌ای

 اگر رنگ‌های قرمز و صورتی را دوست ندارید یا متناسب با استایل شما نیستند، رژ قهوه‌ای را انتخاب کنید. این رنگ در انواع مختلفی از مات و  براق (شاین) وجود دارند که برای هر فرد با هر سن و موقعیتی مناسب هستند.

۵. رنگ‌های غیر معمول و غیر طبیعی

 اگر به ترندهای رژلب پررنگ و خاص علاقه دارید، می‌توانید از رنگ‌های آبی و سبز که امسال هم بسیار مد هستند استفاده کنید. اگر برای استفاده از این سبک رنگ‌ها اعتماد به نفس کافی ندارید، امسال رنگ بنفش نیز محبوب است.

نکاتی برای انتخاب رنگ رژ لب

راهنمای انتخاب رنگ رژ لب

افزودن رنگ به لب‌ها تفاوت چشمگیری در  صورت شما ایجاد می‌کند. اگر رنگ رژ خود را به درستی انتخاب نکنید کل ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل انتخاب رنگ رژ مناسب امری بسیار مهم است.

رنگ پوست

اولین قدم در انتخاب رنگ رژ مناسب، تعیین رنگ پوست‌تان است. روش های مختلفی برای تشخیص تناژ پوست و رنگ پوست وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب رنگ رژتان کمک کند. به طور کلی ۵ نوع رنگ پوست وجود دارد:

  • روشن
  • نسبتاً روشن
  • متوسط(گندمی)
  • برنز
  • تیره
انتخاب رنگ رژ لب مناسب پوست

۱. رژلب برای پوست سفید و روشن

رنگ‌های رژ صورتی روشن، مرجانی، هلویی، نوود و قرمز، برای افرادی که پوست روشن یا نسبتا روشن دارند بسیار عالی به نظر می‌رسد.

 ۲. رنگ رژ لب برای پوست گندمی

رنگ رژ لب برای پوست گندمی شامل توتی، قرمز گیلاسی و بنفش روشن است که برای دخترانی با این رنگ پوست ​​بسیار زیبا و مناسب خواهند بود.

۳. رنگ رژ برای پوست سبزه یا برنزه

دخترانی که پوست آن‌ها برنزه است می‌توانند رنگ‌های مرجانی، صورتی تیره، قرمز روشن و اکثر رنگ‌ها را به جز قهوه‌ای و بنفش استفاده کنند.

۴. رژلب برای پوست تیره

برای پوست‌های تیره رنگ رژ لب مسی، آلبالویی، شرابی، کاراملی و قرمز بهترین گزینه‌ها هستند.

شکل لب

روش انتخاب رنگ رژ لب

۱. لب‌های قلوه‌ای یا بزرگ

 بهتر است لب پایینی خود را رژ با رنگ‌های روشن و روی لب بالایی خود را از تناژهای کمی تیره‌تر همان رنگ بزنند.

۲. لب‌های پایینی بزرگ

 رنگ‌های نوود روشن و طبیعی بهترین رنگ رژ برای کسانی است که لب‌های پایینی بزرگتری دارند.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۳. لب‌های نامتقارن

اگر لب‌های شما نامتقارن است بهتر است از یک مداد لب مشابه یا نزدیک به رنگ رژ لب به عنوان خط لب استفاده کنید. به این ترتیب تقارن بهتری برای لب‌های شما به وجود خواهد آمد.

رنگ رژ لب برای لب های باریک

۴. لب‌های باریک

 اگر لب های شما باریک است از رنگ‌های تیره و پر زرق و برق استفاده نکنید. زیرا باعث می‌شود لب‌های شما باریک‌تر به نظر برسند. هنگام انتخاب رنگ رژ مناسب برای لبهای نازک سراغ رنگ های روشن و براق بروید تا لب های شما بزرگتر دیده شوند. انتخاب رنگ مناسب یکی از مواردی است که برای برجسته کردن لب ها با آرایش باید به آن دقت کنید.

۵. لب‌های گوشتی

 از رنگ‌هایی که خیلی روشن و براق هستند استفاده نکنید. زیرا این رنگ ها لب های شما را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهند.

رنگ مو

رنگ رژ لب برای موهای تیره

۱ موهای تیره با پوست‌های روشن یا نسبتا روشن

اگر موهایتان تیره است و رنگ پوست شما روشن است بهتر است رنگ رژ صورتی روشن، قرمز متمایل به نارنجی، گیلاسی یا آلبالویی انتخاب کنید. اگر طبق همین پیشنهادات رنگ رژ خود را انتخاب کنید بسیار زیبا خواهید شد.

۲. موهای بلوند تیره با پوست‌های روشن یا نسبتا روشن

صورتی تیره یا روشن و تناژهای قرمز (قرمز متمایل به نارنجی) بهترین رنگ رژ برای این افراد است.

 ۳. موهای تیره با پوست برنز یا تیره

 هم رنگ موهایتان تیره است هم رنگ پوستتان؟ شما با انتخاب رنگ بژ طلایی، قرمز مایل به قهوه‌ای و برنز زیبا و استایلتان بسیار چشمگیر خواهد شد.

انتخاب رنگ رژ برای موهای قرمز

۴. موهای قرمز با پوست‌های نسبتا روشن

اگر از رنگ‌های فانتزی مثل قرمز یا مسی برای موهای خود استفاده کرده‌اید، پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ رژ لب صورتی سالمونی، مرجانی، قرمز مایل به قهوه‌ای و زاجی است.

۵. موهای بلوند با پوست برنز یا تیره

کاراملی، صورتی‌های گرم و صورتی سالمونی انتخاب برتر برای مو بلوندها است. مو بلوندهایی که پوست تیره دارند رنگ کاراملی را برای آرایش لب های خود فراموش نکنند.

۶. موهای قهوه‌ای با پوست متوسط (گندمی)

اگر موهای قهوه‌ای با پوست گندمی دارید صورتی سالمونی، مرجانی و صورتی‌های تیره را به عنوان رنگ لب های خود انتخاب کنید.

رنگ چشم

انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ چشم

آیا می‌دانستید هنگام انتخاب رنگ رژلب باید به رنگ چشمان خود نیز توجه کنید؟ در ادامه شما را به صورت کلی و مختصر راهنمایی خواهیم کرد.

۱. چشم‌های قهوه‌ای

 رنگ های قرمز روشن، قهوه‌ای و صورتی‌های روشن مناسب است.

۲. رنگ چشم آبی

 تناژهای مختلفی از رنگ‌های رژ گیلاسی یا قرمز مایل به نارنجی مطلوب است.

۳. رنگ چشم سبز

قرمز مایل به نارنجی، صورتی بهترین انتخاب رنگ رژ برای چشمان سبز است.

نحوه انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ چشم

۴. چشم خاکستری یا مشکی

 رنگ‌های نود و گوشتی جزو انتخاب‌های برتر برای چشم های خاکستری محسوب می شوند. همچنین رژ لب نود برای پوست گندمی انتخاب بسیار زیبا و مناسبی خواهد بود.

رنگ دندان

اگر هنگام انتخاب رنگ رژ به رنگ دندان‌هایتان توجه نکنید قطعا از انتخاب خود پشیمان خواهید شد. زیرا اهمیت تناسب رنگ دندان و رنگ لب را نمی‌توان منکر شد.

۱. دندان‌های سفید

افرادی که رنگ دندان‌هایشان سفید است می‌توانند هر رنگی را که دوست دارند انتخاب کنند.

انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ دندان

۲. دندان‌های زرد

رنگ گل رُزی، نارنجی کمرنگ، قرمز روشن بهترین انتخاب است. از رنگ‌های بنفش، قهوه‌ای و قرمز مایل به نارنجی و استفاده نکنید.

سن و سال

رژ برای خانم‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا به لب‌های رنگ پریده شادابی خاصی می‌دهد و صورت را درخشان و جوان می‌کند. با این حال، اگرچه این محصول کوچک می‌تواند شما را زیبا جلوه دهد، اما اگر از رنگ‌های نامتناسب با صورت و پوست خود استفاده کنید باعث می‌شود چهره شما پیر یا خسته به نظر برسد.

اشتباهات رایج در استفاده از رژ لب

اشتباهات رایج هنگام رژ زدن

۱. استفاده از رژ بر روی لب‌های پوسته پوسته و خشک

اگر بر روی لب‌های خشک و پوسته پوسته رژ بزنید، لب‌های شما حالت ترک خورده و لایه لایه به خود خواهد گرفت و همین امر سن شما را بیشتر نشان خواهد داد. با استفاده از یک لایه بردار بسیار ملایم، پوست‌های مرده لب‌های خود را از بین ببرید.

۲. استفاده نکردن از پرایمر لب

با استفاده از پرایمر لب، رژ به اطراف دهان شما پخش نخواهد شد.

۳. فقط رژ زدن به تنهایی

نباید فقط تنها از رژ استفاده کنید بلکه بهتر است ابتدا با یک خط لب خطوطی را در دور لب‌های خود بکشید و سپس لب‌ها را با استفاده از رژ رنگ کنید.

رنگ رژ لب نود

۴. استفاده از رژ لب‌های خیلی نود و طبیعی

رنگ رژ لب نود و طبیعی همیشه زیبا بوده و خواهد بود اما اگر آن را بیش از حد کمرنگ کنید، انگار خط طبیعی لب شما از بین رفته است و هیچ خط لبی ندارید.

سعی کنید از رژهای براق، شاد و روشن استفاده کنید. به یاد داشته باشید رنگ های روشن فقط مخصوص بیست سالگی نیست!

۵. استفاده از رژلب فِید

یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود سن شما بیشتر به نظر برسد این است که خط لب بکشید و سپس بر روی لب خود از رژ کمرنگ‌تر از خط لبتان استفاده کنید. این روش دیگر مد نیست.

بهترین رنگ رژ لب برای پوست سفید

رنگ رژ لب‌ مناسب برای آنکه جوان‌تر به نظر برسید

برای اکثر خانم‌ها، رنگ ماتیک مناسب باعث جوان‌تر به نظر رسیدن آن‌ها خواهد شد. معمولا برای بیشتر بانوان استفاده از رنگ های تیره باعث می‌شود پیرتر به نظر برسند. ما در ادامه به شما می‌گوییم که استفاده از چه رنگی مناسب است و شما را جوان‌تر و شاداب‌تر جلوه خواهد داد.

  • بنفش مایل به ارغوانی، هلویی، صورتی‌های روشن و پرتقالی برای پوست‌های روشن یا نسبتا روشن
  • قرمز گیلاسی و بنفش روشن برای پوست‌های متوسط (گندمی)
  • رنگ‌های مرجانی، صورتی تیره، قرمز روشن و اکثر رنگ‌ها به جز  قهوه‌ای و بنفش برای پوست‌های تیره
  • رنگ های کرمی و چرب به لب‌های شما لطافت می‌بخشند و باعث می‌شوند جوان‌تر به نظر برسید. به علاوه نوع براق آن‌ها به لب‌هایتان درخشش خاصی می‌دهد و حال و هوای جوان و پر جنب و جوشی را به صورت شما خواهد بخشید.

رنگ لباس و ست کردن آن با رنگ رژ لب

انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ لباس

همچنین برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن لباس بپوشید، باید بدانید چه رنگ‌هایی با رنگ پوست شما هماهنگ است و می‌توانید رنگ لبتان را با رنگ‌های مختلف لباستان مطابقت دهید.

ست کردن رژلب با لباس سفید رنگ

بهترین مزیت در پوشیدن لباس‌های سفید این است که به شما اجازه می‌دهد هنگام آرایش کردن با رنگ‌های مختلف بازی کنید. تمامی رنگ‌ها به خوبی با رنگ سفید هماهنگ می‌شود. اما بهترین گزینه استفاده از رنگ‌های تیره و پررنگ است مثل قرمز و زرشکی است و توجه اطرافیان را به شما جلب می‌کند.

رژ لب با لباس‌ آبی

آبی یک رنگ متوسط (میانه، نه تیره و نه روشن) ​​قلمداد می‌شود. هر رنگ آبی استایل خاصی را به شخص می‌دهد. بنابراین، انتخاب رژلب به خودتان بستگی دارد.

اگر می‌خواهید تمام توجهات را به سمت خود جلب کنید، می‌توانید لباس خود را با رژهای جیغ و تند مانند قرمز یا صورتی تیره هماهنگ کنید و اگر تمایل ندارید خیلی مورد توجه قرار بگیرید رنگ‌های ملایم، مانند صورتی و هلویی برای شما مناسب خواهد بود.

ست کردن رنگ رژ لب با لباس سبز

ست کردن رژ لب با لباس سبز رنگ

سبز نیز مسحور کننده و جذاب است. باز هم انتخاب رنگ رژلب شما در این مورد بستگی به خودتان و نوع تناژ رنگی لباس‌تان دارد. مثلا اگر رنگ سبز تیره مانند زمردی پوشیده‌اید بنابراین استفاده از رژ قرمز عالی خواهد بود. اما اگر لباس شما از تناژهای ملایم‌ سبز است، رنگ‌های هلویی و نوود بهترین جلوه را به صورت شما می‌بخشد.

ست کردن رژلب با لباس زرد

زرد رنگی کاملا شاداب، درخشان و چشمگیر است. بنابراین باید از رژهایی به همان اندازه پررنگ مانند قهوه‌ای یا قرمز پررنگ استفاده کنید.

رژلب با لباس‌های مشکی

مشکی رنگی کلاسیک است و هر رنگی برای آن مناسب خواهد بود. بیشتر افراد با این رنگ لباس از رنگ های قرمز، آلبالویی و  تیره برای لب های خود استفاده می‌کنند. اما انتخاب رنگ‌های صورتی پر رنگ و نارنجی برای این لباس گزینه‌های بهتری خواهند بود.

رژ لب با لباس صورتی

صورتی یکی از زیباترین رنگ‌ها برای انتخاب لباس است. رنگ ماتیک متناسب با لباس صورتی به تناژ رنگ لباس شما بستگی دارد. اگر لباس صورتی پر رنگ را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید آن را با رنگ های شاد یا براق ست کنید. اما اگر صورتی ملایم را انتخاب می‌کنید، باید آن را با رنگ‌های تند یا جیغ هماهنگ کنید.

ست کردن رنگ رژ لب با رنگ لباس

رنگ رژلب با لباس قرمز

قرمز رنگی بسیار جذاب است، پس شما نمی‌توانید قرمز بپوشید و در مرکز توجه قرار نگیرید. اگر لباس قرمز را انتخاب می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که از رنگ های قهوه‌ای، نوود یا هلویی استفاده کنید.

رنگ رژ‌لب با لباس‌های کرم رنگ

برای لباس‌های نوود یا کرم، رنگ قرمز بسیار جذاب‌تر و مناسب‌تر است. همچنین می‌توانید رنگ قرمز توت فرنگی را امتحان ‌کنید.

سخن پایانی

انتخاب بهترین نوع و رنگ رژ مناسب، خصوصا رنگ‌های متناسب با پوست، دشوار به نظر می‌رسد. بنابراین، بهتر است رنگ لب خود را با توجه به نوع و رنگ لباس، رنگ پوست و دیگر نکاتی که ذکر کردیم هماهنگ کنید. امیدواریم خواندن این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید بهترین رنگ رژلب را انتخاب کنید و زیباتر از همیشه به نظر برسید.

نرگس شریفی

شما رنگ رژ لبتون رو چجوری انتخاب می کنید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: wearetheincrowd

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 4.2]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: