برجسته كردن لب بدون تزريق

آموزش کانتورینگ لب | راهنمای قدم به قدم برجسته کردن لب ها

ارسال به دیگران:

کانتورینگ لب می‌تواند لب‌های شما را برجسته‌تر و مشخص‌تر کند. همچنین باعث می‌شود رژ لب دوام بیشتری بر روی لب‌های شما داشته باشد. اگر می‌خواهید بدون روش‌های تهاجمی، لب‌های بزرگ‌تر و پرتری داشته باشید، حتما این روش را در گریم و میکاپ صورت خود امتحان کنید.

در واقع، راه برجسته کردن لب بسیار آسان است و شما فقط به سه ابزار برای انجام آن نیاز دارید: رژ لب مورد علاقه و خط لب مناسب و سایه رژ کمی روشن‌تر از رژ لب. در این مقاله قصد داریم کانتور لب را قدم به قدم آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آموزش قدم به قدم کانتور لب

۱- لب‌های خود را آماده کنید

آموزش کانتورنیگ لب - برجسته كردن لب با رژ
ابتدا لب های خود را با شکر لایه برداری کنید

مرحله اول: برای کانتورینگ لب ابتدا لازم است لب‌های خود را لایه‌برداری کنید. یکی از اصلی ترین عوامل داشتن لب‌های پر و برجسته، حفظ سلامتی و هیدراته شدن لب‌ها است. قبل از شروع کانتور لب، لب‌های خود را با مقدار کمی شکر لایه برداری کنید. به این ترتیب که شکر را روی سطح لب خود بمالید و سپس از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن آن استفاده کنید.

  • لایه‌برداری لب علاوه بر صاف کردن لب، باعث پرتر شدن آن نیز می‌شود.
  • شما می‌توانید لایه‌بردار لب بخرید، اما شکر به همان اندازه موثر خواهد بود. سعی کنید شکر را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید تا اثر مرطوب کنندگی داشته باشد. مقداری عسل یا آب لیمو نیز به آن اضافه کنید تا لب‌های شما روشن شود.

مرحله دوم: لب‌های خود را نرم و مرطوب کنید. برای این کار می‌توانید از یک بالم لب استفاده کنید تا لب‌های شما هیدراته شده و کاملا صاف و نرم شوند.

مرحله سوم: پرایمر بزنید. می‌توانید مقداری کرم پودر یا پرایمر را روی لب‌هایتان بمالید تا بوم یکنواخت و یکدستی را ایجاد کند. این کار باعث ماندگاری بیشتر آرایش لب شما نیز خواهد شد.

۲- رژ لب و خط لب خود را انتخاب کنید

برجسته كردن لب به روش طبيعي با استفاده از رژ و خط لب

خط لبی که انتخاب می‌کنید باید کمی با رژ لب شما در تضاد باشد. این کار شکل لب شما را مشخص‌تر می‌کند و با ایجاد کنتراست و سایه، لب‌های شما را پرتر نشان می‌دهد. قبل از شروع کانتورینگ لب، رنگ رژ خود را مشخص کنید. سپس خط لبی را انتخاب کنید که ۱ یا ۲ درجه تیره‌تر از رژ لبتان باشد. اگر مطمئن نیستید که از کدام سایه رژ لب استفاده کنید، رنگی را امتحان کنید که متناسب با تناژ پوست شما باشد.

  • اگر پوست شما دارای تن سرد است، به دنبال رژلب‌هایی بروید که رنگ آن‌ها مایل به آبی یا بنفش است. سایه‌های عمیق‌تر را انتخاب کنید، زیرا رژ لب‌های کم‌رنگ می‌توانند شما را بی‌روح نشان دهند.
  • اگر پوست شما دارای تن گرم است، به دنبال رژ لب در سایه‌های گرم باشید. رنگ‌های قرمز یا نارنجی به خوبی با پوست شما سازگار خواهند بود. احتمالاً رنگ‌های صورتی و نود نیز بر روی لب‌های شما زیبا خواهند بود.
  • برای تن پوستی خنثی، با خیال راحت طیف وسیعی از رنگ‌های صورتی، بنفش، قرمز و نارنجی را امتحان کنید.

۳- کانتورینگ را با کشیدن خط لب شروع کنید

کانتورینگ لب را با استفاده از خط لب ایجاد کنید
نحوه صحیح کشیدن خط لب

مرحله ۱: برای انجام کانتورینگ لب لازم است از خط لب استفاده کنید که می‌توانید نحوه صحیح کشیدن آن را در عکس بالا ببینید. خط لب را به صورت X در کمان کوپید (قوس دوبخشی لب بالا) لب خود بکشید. کمان کوپید شبیه به حرف M است، اما می‌توانید آن را به صورت دو مثلث نیز در نظر بگیرید. خط لب را از راس یک مثلث شروع کنید و آن را تا پایین قوس لب ادامه دهید. همین کار را برای مثلث دیگر نیز انجام دهید. دقت کنید که خطوط کاملا قرینه باشند.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان
  • برای بزرگ‌تر دیده شدن لب‌هایتان، خط لب را در حاشیه خارجی لب بکشید. اما دقت کنید که فاصله آن از حاشیه طبیعی لب خیلی زیاد نشود، زیرا حالت غیرطبیعی و ناخوشایندی در لب‌هایتان ایجاد خواهد شد.

مرحله ۲: خط لب را در لب پایین خود نیز بکشید. مانند خط لب بالایی، این خط را نیز در حاشیه خارجی لب خود بکشید. می‌توانید خط لب را در مرکز لب، کمی به سمت داخل قوس دهید که حالت طبیعی لب‌هایتان خفظ شود.

مرحله ۳: گوشه لب‌هایتان را با خط لب به هم وصل کنید. همچنین خط لب را از گوشه تا نزدیک مرکز لب ادامه دهید.

۴- رژ لب بزنید

رژ لب باعث می‌شود کانتور لب به خوبی قابل مشاهده باشد

رژ لب خود را به مرکز لب‌هایتان بزنید و آن را با خط لبتان ترکیب کنید. به طوری که هیچ خط و اختلاف قابل توجهی بین رژ و خط لب شما باقی نماند. در این صورت، یک حالت سایه روشن، به ترتیب از بیرون به داخل لب‌هایتان، ایجاد می‌شود. قسمت تیره باعث ایجاد عمق بیشتر شده و قسمت روشن برجسته‌تر دیده می‌شود. بنابراین مرکز لب‌های شما که روشن‌تر است، درشت‌تر و برجسته‌تر و گوشتی‌تر به نظر می‌رسد.

۵- هایلایت کردن را فراموش نکنید

می‌توانید از هایلایتر یا یک سایه کمرنگ برای برجسته‌تر کردن و جلوه بیشتر لب خود استفاده کنید. مقدار کمی هایلایتر را با نوک انگشت خود بردارید. آن را با ضربه‌های آرام روی مرکز لب پایین خود بزنید. می‌توانید برای این کار از یک براش مخصوص هایلایتر نیز استفاده کنید.

  • اگر می‌خواهید برق لب بزنید، دیگر نیازی به هایلایتر نیست. برای این منظور، ابتدا مقدار کمی برق لب یا رژ مایع همرنگ رژ لب خود را با ضربه‌های ملایم روی لب خود بزنید. سپس با یک براش، آن را روی کل لب خود پخش کنید.

۶- مقدار کمی برنزر بزنید

استفاده از برنزر برای برجسته شدن لب ها

یک براش کوچک بردارید و مقدار کمی برنزر را در زیر لب پایین خود بزنید. سایه‌ای که برنزر ایجاد می‌کند، در پایین لب شما عمق ایجاد می‌کند و بنابراین لب شما برجسته‌تر دیده می‌شود.

  • همچنین می‌توانید لب بالایی خود و منطقه بالای کمان کوپید را کمی کرم‌پودر یا هایلایتر بزنید. این کار باعث جلوه بیشتر لب بالای شما خواهد شد.

۷- کار را با کانسیلر تمام کنید

کانسیلر می‌تواند دور لب شما را مرتب کند. برای این کار، مقدار کمی کانسیلر را با یک براش کوچک دور تا دور لب خود پخش کنید. این کار به ایجاد ظاهری مرتب‌تر و پرتر کمک می‌کند.

شما می‌توانید برای اطلاع کامل از کاربردهای کانسیلر و نکات خرید آن از لینک استفاده نمائید و دانش آرایشی خود را افزایش دهید.

حرف آخر

به طور کلی، هیدراته و سالم نگه داشتن لب، باعث جلوه و زیبایی بیشتر آن می‌شود. بنابراین، برای مراقبت از لب‌هایتان، حتما شب‌ها آرایش خود را پاک کنید و به اندازه کافی آب مصرف کنید. همچنین، اگر لب‌های باریکی دارید، می‌توانید از حجم‌دهنده‌های لب استفاده کنید. این محصولات با افزایش جریان خون در لب، باعث افزایش حجم آن می‌شوند. اما حتما قبل از استفاده، تست حساسیت را انجام دهید.

رویا کریمی

حتما نظر خودتون رو درباره این مقاله اعلام کنید. ما خوشحال میشیم بیشتر از شما عزیزان بشنویم و اگر سوالی بود در بخش نظرات بپرسید.

منبع: wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: