بالم لب چیست

بالم لب چیست و چه کاربردی دارد؟

ارسال به دیگران:

احتمالا این اتفاق برای شما نیز رخ داده است که لب‌هایتان پوسته پوسته شده یا ترک بخورند. ممکن است این شرایط همراه با درد و سوزش باشد. در چنین مواقعی چرب کردن لب‌ها بهترین نتیجه را در جهت بهبود اوضاع خواهد داشت. استفاده از بالم لب (که البته بعضی افراد به اشتباه بارمه لب تلفظ میکنند) برای رفع خشکی لب و رطوبت‌رسانی به آن می‌تواند بهترین راهکار باشد.

اما بالم لب چیست؟ بالم لب برای چیست؟ آیا در کنار فواید بیشمار این محصول، بالم لب ضرر هم دارد؟ آیا همان لیپ گلاس یا برق لب است؟ بالم لب برای چیست؟
در این مطلب تمام مواردی که برای دانستن پایخ این سوالات نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذاریم. همچنین در نهایت می‌توانید بهترین بالم لب‌های موجود در بازار را ببینید. با ما همراه باشید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بالم لب چیست؟

این روزها حفظ و مراقبت از پوست بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر گه‌گاه محصولات جدید و البته کاربردی به دنیا معرفی می‌شود. بالم لب نیز یکی از این موارد است که البته از قدیم به روش‌های خانگی قابل استفاده بوده است. اما این روزها در صنعت لوازم آرایش به طور متعددی به چشم می‌خورد. اما هنوز هم بسیاری از افراد این سوال را دارند که بالم لب چیه؟

در پاسخ به این که بالم لب چیست باید بگوییم که این ابزار در واقع شباهت زیادی به رژلب دارد. اما این بار در جهت مراقبت از پوست لب استفاده می‌شود. البته در مواردی نیز شاهد بالم لب رنگی نیز هستیم که البته رنگ‌دهی بسیار کمتری نسبت به رژ دارند.

بسته بندی ظاهری این محصولات بسیار متنوع است اما کاربری همه آن‌ها تقریبا یکسان است. این محصول شامل ترکیباتی است که بافت ژله‌ای مانند دارند تا به راحتی روی لب حرکت کنند.

استفاده از بالم لب فانتزی

فرمولاسیون این محصول طوری است که موجب نرم و مرطوب شدن پوست لب می‌شود. همچنین دارای ترکیباتی همچون وازلین، روغن‌های گیاهی همچون روغن نارگیل، زیتون و دانه آفتابگردان، پارافین و لانولین می‌باشد.

بالم لب چه کاربردی دارد؟

اگر هنوز هم نمی‌دانید که بالم لب چه کاربردی دارد یا اینکه دقیقا برای چیست، بهتر است با انواع آن آشنا شوید.

این روزها با افزایش تقاضا برای رسیدگی به پوست توسط تمامی افراد، تنوع محصولات مراقبتی نیز افزایش یافته است. ممکن است شما یکی از افرادی باشید که طرفدار روتین پوستی است. در این حالت احتمالا سر و کارتان با پاکسازی پوست در خانه می‌باشد. پس احتمالا شما نیازهای پوستی خود را بهتر از بقیه افراد می‌شناسید. اما در ادامه می‌خواهیم مروری بر کاربردهای مختلف این محصول داشته باشیم.

انواع بالم لب

بالم لب حجم دهنده

احتمالا متوجه شده‌اید که این بالم لب برای چیست. این محصول دارای ترکیباتی است که حس خنکی را برای پوست لب شما ایجاد می‌کند. با توجه به ترکیبات موجود در آن ممکن است شدت سوزش یا خنکی متفاوت باشد. همچنین ترکیبات آن نسبت به بالم معمولی چرب‌تر هستند. همین امر سبب می‌شود نتیجه نهایی روی پوست لب، صاف‌تر به نظر آید.

برای استفاده از این محصول باید مقداری از آن را روی لب خود بمالید. بعد از چند ثانیه ممکن است پوست لب شما شروع به سوزش کند. این اتفاق نشان از این دارد که بالم حجم دهنده لب کار خود را آغاز نموده و تا چند ثانیه دیگر شاهد مقداری تفاوت در حجم لب هستید. عموما این محصولات دارای میزان کمی رنگ هستند و ظاهر طبیعی برای لب‌های شما ایجاد می‌کند. اما برای رنگ بیشتر برای لب‌ها می‌توانید از رژ استفاده نمایید.

در خصوص خرید این محصول لازم است بدانید که تبلیغات آن‌ها عموما اغواگرایانه است. حتی در صورت استفاده از بهترین بالم لب حجم دهنده نیز شاهد تغییرات جزیی هستید. بنابراین اگر به دنبال تغییرات اساسی در حجم لب‌هایتان هستید باید به روش‌هایی مانند تزریق ژل با هیالورون پن فکر کنید.

بالم لب بچگانه

بالم ضد چروک

بالم لب ضد چروک به شما کمک می‌کند تا پوست لب‌های خود را تقویت کنید. معمولا ترکیبات این محصولات به نحوی است که سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای ترمیم و مراقبت از پوست لب است. این مواد شامل ویتامین C ، ویتامین E  و Q10 می‌باشد. در حقیقت با استفاه مکرر از این محصول، لب‌های شما نرم شده و در پی آن پوست شما ترمیم می‌شود. در صورت استفاده از این محصول بعد از مدتی شاهد نرم شدگی و رفع خطوط لب هستید.

بالم لب ضد آفتاب دار

یکی از عواملی که سلامت لب‌ها را تهدید می‌کند، نور خورشید می‌باشد. در صورت حضور مداوم در برابر آفتاب ممکن است لب‌های شما دچار پیری شود و از زیبایی آن کاسته شود. به همین خاطر استفاده از محصولی که لب‌های شما را در برابر اشعه فرابنفش خورشید حفظ کند به یکی از واجبات روتین روزانه تبدیل شده است.

در این شرایط پیشنهاد ما استفاده از بالم‌ لب‌ ضد آفتاب دار است. بالم لب ضد آفتاب دارای میزان دقیقی SPF هستند. احتمالا با این اصطلاح در زمان خرید ضدآفتاب آشنا هستید. این اصطلاح در واقع شاخصی برای سنجش مقاومت این محصولات در برابر آفتاب و محافظت از پوست است. البته مقدار این SPF با میزانی که در کرم‌های ضدآفتاب وجود دارد، متفاوت است.

بالم لب ضد آفتاب دار

بالم بی رنگ و رنگی

وجود تنوع در رنگ این محصول انتخاب را برای بسیاری از افراد آسان نموده است. در بسیاری از موارد مشاهده شده که افراد حتی هنگام انتخاب رنگ رژلب از خرید آن صرف نظر کرده و در نهایت بالم لب رنگ دهنده خریداری نموده‌اند. شما می‌توانید با تهیه بالم لب رنگی علاوه بر رنگ‌دهی به لب‌ها از خاصیت نرم‌کنندگی آن‌ها نیز استفاده نمایید. البته رنگ‌دهی این محصولات به اندازه رژلب نیست اما می‌توانید انتظار مقدار اندکی رنگ طبیعی را داشته باشید.

اگر علاقه‌ای به بالم‌های رنگی ندارید، می‌توانید بالم لب بی رنگ را انتخاب کنید. این محصولات هیچ رنگی روی پوست لب شما بر جای نمی‌گذارند و تنها پوست را نرم می‌کنند.

بالم لب حرارتی چیست؟

بالم لب حرارتی به عنوان بالم لب جدید شناخته می‌شود که دارای کارکردی جذاب است. ظاهر آن‌ها ژله‌ای و شفاف می‌باشد و در هنگام استفاده بی رنگ است اما بعد از مدتی شاهد تغییری جذاب خواهید بود.

طریقه استفاده از این بالم لب فانتزی به این صورت است که باید آن را روی لب‌های خشک و تمیز بزنید. بعد از مدتی به دلیل گرمای لب‌ها، تغییر رنگی را مشاهده می‌کنید. البته توجه داشته باشید که هنگام خرید آن، کاتالوگ را مشاهده کنید تا رنگ نهایی آن را انتخاب نمایید.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

فواید و مضرات بالم لب

فواید و مضرات هر محصول آرایشی و بهداشتی همان چیزی است که در نهایت باعث می‌شود تصمیم به خرید آن بگیرید. در این بخش نیز می‌خواهیم به فواید و مضرات بالم لب بپردازیم.

فایده ی بالم لب

در خصوص فایده بالم لب می‌توان به موارد متعددی اشاره نمود که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

آبرسانی

با وجود ویتامین‌های مختلف مانند ویتامین E خاصیت آبرسانی به پوست لب یکی از مزایای بسیار قابل توجه می‌باشد. اگر لب‌های شما خشک هستند و پوست آن کنده می‌شود می‌توانید با چند روز استفاده از این محصول این مشکلات را برطرف کنید.

بالم لب آبنباتی

ضد چروک

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم این محصول دارای کوآنزیم Q۱۰ می‌باشد. یکی از خواص این ماده، قابلیت تقویت پوست است. در نتیجه استفاده از محصولی که دارای این کوآنزیم است، خاصیت ضد چروک بودن آن کاملا مشهود می‌شود.

نرم کنندگی

حضور انواع ویتامین‌هایی از قبیل E و C به همراه روغن‌های گیاهی می‌تواند تا حد زیادی خاصیت نرم‌کنندگی به پوست لب شما ببخشد. پس اگر لب‌های شما خشک می‌شود، شب‌ها و هنگام خواب از این محصول استفاده نمایید. حتی در همان لحظه نیز شاهد تغییر در پوست لب خود هستید.

بالم لب ایموجی و عروسکی

آیا بالم لب ضرر دارد؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آید که آیا بالم لب ضرر دارد؟ این که هر محصولی در کنار فواید آن مضراتی نیز دارد کاملا درست است. اما این محصول شگفت انگیز با هدف بهبود و ترمیم لب‌های شما ساخته شده است. پس به طور کلی ضرر ندارد. اما نکته‌ای که بسیار مهم است محصولی است که خریداری می‌کنید. در حقیقت در هنگام خرید بالم لب باید به فاکتورهایی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را برای خود خریداری کنید.

احتمالا در همین حال این سوال برای شما پیش می‌آید که “چه بالم لبی خوبه؟” . پایخ به این سوال به معیارهای مهم در هنگام خرید این محصول برمی‌گردد. که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

بالم لب تخم مرغی فانتری

فاکتورهای مهم هنگام خرید بالم لب

هنگام خرید باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. این نکات از قیمت بالم لب تا ترکیبات موجود در آن را شامل می‌شود. این که به دنبال پاسخ این سوال باشید که “بالم لب چه مارکی خوبه؟” اصلا راهنمای درستی برای خرید نیست. در واقع بهتر است خودتان معیارهای مهم هنگام خرید را بدانید و نیازهای پوست لب را بشناسید سپس اقدام به خرید کنید.

این روزها محصولاتی از برند‌های مختلف در بازار حضور دارد. تعدادی از برندهای مختلف که این محصول را تولید می‌کنند را در ادامه خواهید دید.

  • بالم لب هیدرودرم
  • کامان
  • بالم کیووی
  • بایودرما
  • پریم
  • بادی شاپ
  • بیوآکوا
  • ایوروشه
  • اوریاژ
  • الارو
  • اوریفلیم
  • دیور
  • بالم دکتر ژیلا
بالم لب الماسی

بسته بندی

این محصول در بسته بندی‌های متنوعی تولید می‌شود که انتخاب آن به عهده خودتان است. به عنوان مثال بالم پمادی و رژلبی از رایج‌ترین این محصولات می‌باشد. شما باید به این نکته توجه کنید که استفاده از کدام بسته‌بندی برای شما راحت‌تر است.

ترکیبات

ترکیبات محصولات آرایشی بهداشتی یکی از مهم‌ترین فاکتورها هنگام خرید است. در این حالت به نوشته‌های روی بسته‌بندی توجه کنید. وجود موادی همچون ویتامین E ،C و Q۱۰ بسیار ضروری است. زیرا این مواد هستند که خواص مفیدی برای شما فراهم می‌سازد.
همچنین اگر می‌خواهید از بالم ضدآفتاب استفاده کنید به SPF آن توجه کنید.
ضمنا به بقیه ترکیبات نیز توجه کنید زیرا در مواردی که حساسیت به بالم لب رخ می‌دهد به دلیل وجود ترکیبات حساسیت‌زا در آن است.

عدم وجود ترکیبات خنک کننده

استفاده از محصولات پوستی که دارای ترکیبات خنک کننده است می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. اما این اتفاق نشان از حضور ترکیباتی همچون الکل و کافور است که می‌تواند برای پوست شما ضرر داشته باشد.

بالم لب صورتی

فرق لیپ گلاس و بالم لب

شایدبعضی از افراد فکر کنند که لیپ گلاس یا برق لب همان بالک لب است. یا اینکه برخی مواقع این دو را با هم اشتباه می‌گیرند. اما باید بدانید که این دو با هم تفاوت دارند.

در اولین برخورد می‌توان فرق لیپ گلاس و بالم لب را در ترکیبات سازنده آن‌ها بیان کرد. در حقیقت ترکیبات بالم مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد نرم‌کننده است. این در حالی است که مواد موجود در لیپ گلاس بیشتر از مواد براق کننده هستند.

همچنین در مورد اهداف این دو محصول باید توجه کنید که بالم با اهداف مراقبت از لب و برق لب با هدف آرایشی و زیبایی استفاده می‌شود. پس اگر نمی‌دانید چه زمانی باید از بالم لب یا برق لب استفاده کنید بهتر است به اهداف خود توجه داشته باشید.

بالم لب خانگی

اگر شما نیز طرفدار محصولاتی همچون ماسک مو خانگی یا ماسک صورت خانگی هستید، احتمالا بالم لب خانگی نیز برای شما جذاب است. در این بخش می‌خواهیم تعدادی از این موارد را برای شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی و در منزل از آن استفاده نمایید.

بالم لب خانگی با وازلین

احتمالا وازلین پر کاربردترین ماده در هر خانه‌ای است. شما می‌توانید از آن در موارد مختلفی استفاده نمایید. برای تهیه بالم نیز می‌توانید از وازلین استفاده نمایید.

بالم لب با وازلین

مواد لازم

وازلین بهداشتی
روغن زیتون
آلوئه ورا

طرز تهیه

۱. به دلیل این که به هم زدن وازلین و ترکیب آن با دیگر مواد بسیار سخت است، بهتر است ابتدا آن را گرم کنید. برای این کار می‌توانید از مایکروویو استفاده کنید تا وازلین شما به سرعت به حالت مایع تبدیل شود.

۲. یک عدد برگ آلوئه‌ورا را از وسط باز کنید. تمامی ژل درون آن درون ظرف وازلین تخلیه کنید. آلوئه‌ورا را به دلیل آبرسانی بالای آن انتخاب نموده‌ایم.

۳. می‌توانید برای تقویت خاصیت نرم‌کنندگی از روغن زیتون در این ترکیب استفاده نمایید. البته این روغن به دلیل ویتامین‌های متعددی که دارد می‌تواند به تغذیه پوست لب شما نیز کمک کند.

بالم لب وازلین شما آماده است. می‌توانید از آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بهتر است هر بار به میزان کمی از این مواد را تهیه کنید تا مواد آن برای مصرف، همواره تازه باشد.

بالم لب خانگی با شکر

بالم لب شکر علاوه بر تقویت پوست لب، برای اسکراب پوست لب نیز بسیار ایده‌آل می‌باشد. در واقع دانه‌های شکر می‌تواند پوست‌های مرده لب شما را از بین ببرد.

برای تهیه بالم شکر کافیست میزان مساوی از شکر و روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید. در این حالت خمیری به دست می‌آید که می‌توانید از آن برای اسکراب لب‌ها استفاده نمایید.

بالم لب با شکر

طرز تهیه ی بالم لب شی باتر

بالم لب شی باتر به عنوان ترکیبی جادویی می‌تواند بهترین جایگزین بسیار مطلوبی برای محصولات صنعتی باشد. در دستوری که به شما ارائه خواهیم کرد پی به این موضوع می‌برید.

موادلازم

موم عسل
شی باتر
روغن طبیعی
کپسول ویتامین E

۱. ابتدا موم عسل را ذوب کنید. این کار را باید روی حرارت غیرمستقیم انجام دهید تا خواص آن از بین نرود. بهتر است از مایکروویو برای این کار استفاده کنید زیرا به شما سرعت می‌دهد. همچنین ترکیبات مفید آن را از بین نمی‌برد.

۲. مقداری شی باتر به موم عسل اضافه کنید. توجه داشته باشید که میزان شی باتر باید برابر با موم باشد.

۳. مقداری روغن طبیعی مانند روغن جوجوبا یا زیتون به ترکیب اضافه کنید. البته این مقدار باید مساوی با میزان شی‌باتر و موم باشد. در حقیقت تمامی مواد باید با نسبت ۱:۱:۱ بایکدیگر ترکیب شوند.

۴. اگر می‌خواهید ترکیب شما کمی رنگ بگیرد می‌توانید مقداری از رژلب خود را اضافه کنید.

بالم لب شی باتر

بالم لب عسل

برای تهیه بالم لب عسل باید موم عسل تهیه کنید. موم را در مایکروویو یا حرارت غیرمستقیم ذوب کنید.
سپس آن را با روغن طبیعی مانند روغن زیتون ترکیب کنید.
همچنین می‌توانید یک کپسول ویتامین E را به این ترکیب اضافه کنید. تمامی مواد را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یکنواخت به دست آورید.

بالم لب عسل

سخن پایانی

حفاظت از لب‌ها مسئله‌ای است که در بسیاری از موارد مورد توجه قرار نمی‌گیرد. حتی افرادی که در روتین پوستی خود سختگیر هستند و بهترین فیس واش‌ها و ابزار مراقبتی را تهیه می‌کنند به لب‌های خود اهمیت نمی‌دهند.

بالم از جمله محصولاتی است که هر فرد باید داشته باشد و به طور مستمر از آن استفاده نماید. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آن به تغذیه و مراقبت از پوست لب شما کمک می‌کند. خواصی همچون نرم‌کنندگی، آبرسانی و محافظت در برابر اشعه فرابنفش خورشید از جمله فواید این محصول می‌باشد.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال از بالم لب برای تقویت و نرم کردن لب‌هایتان استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: liveglam

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 3.8]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: