پاکسازی پوست با مواد طبیعی

مراحل پاکسازی صورت در خانه

ارسال به دیگران:

پاکسازی اصولی صورت از ابتلا به پیری زودرس جلوگیری کرده و در نهایت پوستی شفاف و سالم برای شما باقی می‌گذارد. برخی افراد برای فیشیال صورت در بهترین مراکز زیبایی برنامه‌ریزی می‌کنند یا به افراد حرفه‌ای برای پاکسازی پوست در آرایشگاه مراجعه می‌کنند. این روش‌ها ایرادی ندارند و در نوع خود بهترین هستند. اما ممکن است در بعضی شرایط به این امکانات دسترسی نداشته باشید یا بخواهید پاکسازی صورت در خانه را تجربه کنید. شما می‌توانید به راحتی و با ساده‌ترین مواد طبیعی پاکسازی را انجام دهید.

ما در این مطلب قصد داریم به شما بهترین روش در پاکسازی را معرفی کنیم. ابتدا به توضیح مراحل پاکسازی صحیح پوست در منزل پرداخته، سپس ۱۴ روش پاکسازی با مواد طبیعی را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مراحل پاکسازی پوست در خانه

همانطور که می‌دانید پاکسازی صحیح صورت به درمان انواع ایرادات و مشکلات پوستی شما کمک می‌کند. این روزها با بالا رفتن آگاهی افراد در خصوص مسائل این چنینی و تمایل خانم‌ها به جلوگیری از پیری، شاهد توجه روزافزون به روش‌های مختلف پاکسازی هستیم. در همین شرایط بسیاری افراد به مراکز زیبایی مراجعه می‌کنند و متحمل هزینه‌های گزاف می‌شوند. به همین خاطر یادگیری مراحل پاکسازی صورت در خانه اهمیت پیدا می‌کند.

در ادامه به شما مراحل پاکسازی پوست در منزل را آموزش می‌دهیم تا بتوانید با کمترین هزینه به صورت خود کمک کنید. حتما مطلع هستید که پاکسازی پوست فواید بسیاری دارد و می‌توانید شیوه صحیح انجام هر مرحله را در ویدیو آن تماشا کنید.

۱. تمیز کردن صورت از آلودگی‌ها

برای آغاز پاکسازی صورت در منزل آماده شوید. برای این کار بهتر است ابتدا موهای خود را به وسیله هدبند جمع کنید. این کار را انجام می‌دهیم تا موها در طول مراحل، به مواد مصرفی آغشته و کثیف نشوند.

حال که برای شروع آماده شدید باید به پاک کردن آرایش اقدام کنید. برای این کار می‌توانید از میسلارواتر یا پاک‌کننده‌های آرایشی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از انواع مواد طبیعی در این مرحله استفاده کنید. در ادامه همین مطلب چند ماده طبیعی برای این کار معرفی کرده‌ایم.

نکته مهم در این مرحله، تمیز شدن کامل صورت از انواع آلودگی‌هاست. به این صورت که بعد از آن هیچ ماده آلوده‌ای روی صورت شما باقی نمانده باشد. بعضی افراد آرایش خود را با دستمال مرطوب پاک می‌کنند. بهتر است بدانید این روش کاملا اشتباه است، به این دلیل که آلودگی‌های صورت شما با دستمال مرطوب از بین نمی‌رود. حتی در صورتی که صورت شما آرایش ندارد، این روش برای تمیز کردن پوست کافی نیست. پس از پاک‌کننده‌های آرایشی که مناسب پوستتان است، استفاده کنید.

در ادامه می‌توانید ویدیو نحوه اجرای این مرحله را مشاهده نمایید.

پاکسازی صورت در خانه مرحله اول – تمیزکردن آرایش و آلودگی از پوست

۲. از بین بردن موها و سلول‌های مرده

یکی از راه‌های راحت برای زدودن سلول‌های مرده پوست، استفاده از تیغ است. شما می‌توانید این کار را به کمک تیغ ابرو انجام دهید. برای این کار باید پوست شما کاملا خشک باشد و مرطوب نباشد.

تیغ را در جهت رویش مو روی صورت بکشید. توجه کنید که در صورتی که تیغ را خلاف جهت رویش مو حرکت دهید، احتمالا پوست شما حساسیت نشان می‌دهد و جوش می‌زند.

در نهایت مشاهده می‌کنید که در کنار شیو موهای ریز و کرکی صورت، مقدار زیادی از سلول‌های مرده پوست شما نیز از بین می‌روند. شما می‌توانید این حجم از سلول‌ها را روی تیغ مشاهده کنید. یکی از مهم ترین فواید پاکسازی پوست از بین رفتن سلول‌های مرده است.

پاکسازی صورت در خانه مرحله دوم – از بین بردن سلول‌های مرده

۳. شستشو صورت

بعد از شیو، نوبت به شستن صورت می‌رسد. در این مرحله از پاکسازی پوست در منزل توجه کنید که شوینده مناسب پوست خود را انتخاب کنید. در واقع هر نوع پوستی با توجه به نیازهای خود، شوینده مخصوصی دارد.
اگر نوع پوست خود را می‌شناسید در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا ویژگی‌های شوینده مخصوص پوست خود را بشناسید.

ویژگی‌های شوینده پوست چرب

اگر پوست چرب دارید باید به دنبال شوینده‌ای باشید که PH پایینی داشته باشد. زیرا باید علاوه بر از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی پوست، به تعدیل PH پوست شما نیز کمک کند.
همچنین باید دارای موادی باشد که بعد از مدتی، چربی پوست را کاهش دهد. این امر با تنظیم منافذ باز پوست ممکن می‌شود.

ویژگی‌های شوینده پوست خشک

اگر پوست شما خشک است و نگران خشکی بیشتر آن بعد از شستشو هستید باید به نکته‌ای در انتخاب شوینده توجه کنید. شوینده مخصوص پوست خشک نباید حاوی الکل باشد. به همین خاطر در صورت استفاده از شوینده‌های فاقد الکل و ملایم می‌توانید تا حد زیادی از خشکی پوست جلوگیری کنید.

ویژگی‌های شوینده پوست حساس

اگر پوست شما به مواد خاصی حساسیت دارد یا با اندکی تحریک، ملتهب می‌شود باید از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.
همچنین بهتر است از موادی که مقادیر زیادی مواد شیمیایی و عطری دارند، پرهیز کنید.

پاکسازی صورت در خانه مرحله سوم – شستن صورت

۴. بخور پوست

بخور دادن می‌تواند تا حد زیادی به شما در پاکسازی پوست صورت کمک کند. برای این کار می‌توانید از دستگاه‌های بخور استفاده کنید. دما و میزان بخار را روی درجه ملایم قرار دهید و در مقابل بخار آب قرار بگیرید. توجه کنید که صورت خود را با فاصله نگهدارید. فاصله کم با بخار آب ممکن است باعث سوختگی یا التهاب شود.

اگر دستگاه بخور ندارید می‌توانید از روش خانگی آن استفاده کنید. برای این کار دو لیوان آب را روی حرارت بجوشانید.
در صورت تمایل می‌توانید مقداری بابونه به آن اضافه کنید. بابونه به منافذ پوست کمک می‌کند تا در گشوده‌ترین حالت خود قرار گیرند و برای تخلیه آلودگی‌ها و تمیز شدن، آماده شوند.
ظرف حاوی آب جوش را از روی حرارت بردارید و صورت خود را در فاصله مناسب با آن نگهدارید. این کار را تا چند دقیقه انجام دهید.

پاکسازی صورت در خانه مرحله چهارم – بخور دادن پوست

۵. از بین بردن جوش‌ها

بعد از باز شدن منافذ پوست، می‌توانید به راحتی برای تخلیه جوش زیر پوستی اقدام کنید. به این روش پیلینگ نیز گفته می‌شود که دارای ابزار مخصوصی است.

در این مرحله با استفاده از ابزار پیلینگ یا قلم کمدون جوش‌های سرسیاه را تخلیه کنید. تخلیه جوش‌ها را تا جایی که ریشه سفید جوش‌ها بیرون آیند، ادامه دهید.

توجه داشته باشید که بهتر است قبل از شروع کار، ابزار را ضد عفونی کنید تا باکتری‌های سر قلم از بین بروند.
از طرفی، هرگز این کار را با ناخن‌ها انجام ندهید. زیرا ممکن است از این طریق آلودگی‌ها به منافذ ورود کنند یا ممکن است زمان رسیدن به ریشه سفید جوش را متوجه نشوید و تخلیه را به طور کامل به اتمام نرسانید. در این حالت ممکن است آلودگی‌ها در منافذ باقی بمانند.

با استفاده از ابزار می‌توانید چربی‌های موجود در فرورفتگی‌های صورت مانند کنار بینی را به راحتی از بین ببرید.

اگر این مراحل را به درستی انجام دهید و در تکرار به موقع دوره‌های پاکسازی به قدر کافی جدی باشید، دیگر به انجام انواع آرایش برای محو کردن جای جوش نیاز ندارید.

پاکسازی صورت در خانه مرحله پنجم – از بین بردن جوش

۶. لایه برداری

با استفاده از لایه بردار یا اسکراب مخصوص پوستتان، تمیز کردن منافذ و زدودن آلودگی‌های صورت را تکمیل نمایید. اگر پوست شما آلودگی زیادی ندارد یا به تازگی پاکسازی پوست را در خانه انجام داده‌اید، بهتر است از اسکراب‌های ملایم‌تر یا ماسک لایه بردار ستفاده کنید.

از طرفی اگر به لایه‌بردارهای آنزیمی حساسیت ندارید یا زمان زیادی از آخرین عملیات پاکسازی می‌گذرد، استفاده از لایه‌بردارهای قوی‌تر را توصیه می‌کنیم. البته در کار با این مواد نهایت دقت را به خرج دهید. توصیه می‌کنیم ابتدا آن را روی بخشی از پوست امتحان کنید و از عدم حساسیت به مواد آن مطمئن شوید.

پاکسازی صورت در خانه مرحله ششم – لایه برداری

۷. استفاده از ماسک

بعد از لایه برداری در مراحل پاکسازی صورت در خانه باید به احیای پوست بپردازید. برای این کار باید ماسکی انتخاب کنید که نیازهای پوستی شما را رفع کند. اگر پوستی چرب دارید باید ماسکی انتخاب کنید که منافذ باز را تعدیل کرده و چربی پوست را تنظیم کند.
همچنین اگر پوست کدری دارید می‌توانید از انواع ماسک خانگی روشن‌کننده استفاده کنید.

در ادامه این مطلب، به معرفی چند ماسک با متریال طبیعی پرداخته‌ایم. می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و پوست خود را با مواد طبیعی بهبود دهید.

پاکسازی صورت در خانه مرحله هفتم – ماسک صورت

۸. استفاده از سرم و کرم‌های تقویتی

در نهایت نوبت به استفاده از مواد و محصولات تقویتی و درمانی پوست است.
در این مرحله باید سرم مناسب برای پوست خود را استفاده کنید. سرم پوست نوعی محصول مراقبتی است که با مواد مغذی و انواع ویتامین، تقویت شده است. این محصول را قبل از مرطوب کننده باید استفاده نمود تا تاثیر حداکثری در بهبود پوست داشته باشد. با انتخاب سرم پوست مناسب می‌توانید به جوانسازی پوست خود کمک کنید.

برای دریافت نتایج بهتر در جوانسازی پوست می‌توانید از مزایای جید رولر یا سنگ گواشا بهره ببرید. این ابزار ساخته شده از سنگ یشم هستند و حضور آن‌ها به زمان‌های دور برمی‌گردد. در واقع چینی‌ها از آن برای جوانسازی و بهبود کیفیت پوست استفاده می‌کردند. امروزه نیز در قالب غلتک یا سنگ، در افزایش گردش خون در زیر پوست کمک می‌کنند. تنها کافیست بعد از استفاده از سرم، این ابزار را به آرامی روی پوست حرکت دهید تا شاهد افزایش اکسیژن‌رسانی به پوست و شفافیت آن باشید.

در ادامه می‌توانید از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت صورت شما حفظ شود.

سپس از کرم یا ژل دور چشم استفاده کنید. توجه داشته باشید که مقدار کمی از این مواد را زیر چشم بزنید و با حرکات ضربه‌ای به جذب بیشتر آن کمک کنید.

در نهایت از تقویت کننده یا بالم لب استفاده کنید.

پاکسازی صورت در خانه مرحله هشتم – مرحله نهایی

روش های پاکسازی صورت در خانه با مواد طبیعی

امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی، بسیاری از محصولات شیمیایی وارد روتین زندگی ما شده است. این مواد در کنار مزایایی همچون سهولت در مصرف، ممکن است معایبی نیز برای شما داشته باشند. از جمله این معایب می‌توان به بروز آلرژی و حساسیت به انواع مواد اولیه آن‌ها، جوش و موارد این چنینی اشاره نمود.
به همین خاطر پیشنهاد ما این است که تا حد امکان، مواد طبیعی را جایگزین مواد شیمیایی کنید تا از این عوارض پیشگیری نمایید.

در ادامه به روش‌هایی اشاره کرده‌ایم تا بتوانید با ساختن ماسک صورت خانگی، به راحتی مواد طبیعی را جایگزین کنید.

آموزش پلاسما جت
آموزش پلاسما جت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۱. پاکسازی پوست صورت با شیر

شیر فقط یک نوشیدنی غنی شده با کلسیم برای استخوان ‌های شما نیست، بلکه به عنوان پاک کننده نیز معجزه می‌کند. آنچه شیر را به یک پاک کننده کامل تبدیل می‌کند، اسید لاکتیک است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.
همچنین، پروتئین‌ها و چربی شیر پوست را مرطوب می‌کنند. سعی کنید از شیر بدون چربی استفاده نکنید و بجای آن شیر پرچرب را انتخاب کنید.

مقدار کمی شیر پرچرب را در کف دست خود بریزید و آن را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. همچنین می‌توانید ۲-۴ فنجان شیر به حمام خود اضافه کنید تا اثر تغذیه و پاکسازی را از پوست صورت تا انگشتان پای خود داشته باشد.

۲. استفاده از عسل

عسل سرشار از آنتی اکسیدان و یک مرطوب کننده غنی از مواد مغذی است. از آنجا که عسل خاصیت ضد باکتری دارد، به شما کمک می‌کند تا از شر آکنه خلاص شوید و همزمان پوست خود را تسکین دهید. پاکسازی صورت در خانه با عسل یکی از روش های پرطرفدار به شمار می‌رود.

برای استفاده از عسل به عنوان پاک کننده صورت، نصف قاشق چای خوری عسل خام را برداشته و به آرامی آن را روی پوست ماساژ دهید. اگر می‌خواهید قوام عسل را کاهش دهید، قبل از استفاده، چند قطره آب به آن اضافه کنید.
سپس عسل را با آب گرم بشویید و خشک کنید. پوست شما نرم و لطیف خواهد شد زیرا بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست، آلودگی را از بین می‌برد.

پاکسازی پوست صورت با عسل در منزل

۳. بلغور جوی دو سر

بلغور جوی دوسر نه تنها گزینه مناسبی برای صبحانه شماست، بلکه یکی از بهترین پاک کننده های طبیعی است که می توانید در کابینت آشپزخانه خود پیدا کنید. بلغور جو دوسر به عنوان یک لایه بردار خانگی عمل می‌کند و هنگامی که روی پوست ماساژ داده می شود، به آرامی آن را لایه برداری می‌کند. برای استفاده از بلغور جو دوسر به عنوان پاک کننده ، یک چهارم فنجان جو دوسر را خرد کرده و با آب یا روغن مخلوط کنید تا خمیر شود و سپس آن را روی پوست ماساژ دهید. بعد از آن با آب گرم بشویید و با حوله نرم خشک کنید. همچنین می توانید قبل از پاکسازی صورت، جوانه گندم، آرد ذرت یا پودر برنج را به مخلوط بلغور جو دوسر اضافه کنید.

۴. پاکسازی پوست با روغن نارگیل

روغن نارگیل در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می‌شود، زیرا خواص ضد قارچی و ضد باکتری دارد. اگر روغن نارگیل را به روش صحیح استفاده کنید، به عنوان یک پاک کننده عالی پوست عمل می‌کند. مقداری روغن نارگیل را روی کف دست خود گرم کرده و با حرکت دورانی آن را روی صورت خود ماساژ دهید. حالا یک حوله گرم را به مدت کمتر از یک دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس روغن را با حوله پاک کنید. پوست شما نرم و مرطوب خواهد بود!

پاکسازی پوست صورت با روغن نارگیل

۵. استفاده از خیار برای پاکسازی پوست

استفاده از آب خیار یا تفاله آن روی صورت به لطف خاصیت خنک کنندگی و مرطوب کنندگی که دارد باعث لطافت پوست شما می‌شود. اثر ملایم و خنک کننده خیار پوست خشک و حساس شما را به پوستی سالم و درخشان تبدیل می‌کند.

این ماده همچنین تاثیر بسیار خوبی بر روی پوست مستعد به آکنه دارد، کافی است برش‌های نازک خیار را برش داده و در مناطق تحت تأثیر آکنه قرار دهید.
این لایه‌ها را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه دارید.
صورت خود را با آب گرم و پس از آن با آب سرد بشویید تا درخشش مورد نظر خود را ببینید. به این راحتی می‌توانید مراحل پاکسازی پوست صورت در منزل را با استفاده از خیار انجام دهید.

۶. پاک کردن صورت با گلاب

از گلاب بر روی پوست خود استفاده کنید تا شادابی و رطوبت را در پوست خود احساس کنید. گلاب نه تنها باعث گلگون شدن رنگ پوست شما می‌شود، بلکه به سفت شدن پوست شما نیز کمک می‌کند.

کافی است پنبه را به مقداری گلاب آغشته کرده و روی صورت خود بکشید. همچنین اگر از پد پنبه‌ای آغشته به گلاب روی چشم‌های خسته خود استفاده کنید، پف زیر چشم را کاهش می‌دهد و برای از بین بردن چین و چروک دور چشم نیز مفید است.

روش پاکسازی پوست با مواد طبیعی مانند گلاب

۷. لایه برداری پوست صورت با شکر

شکر یک ماده عالی برای مراقبت از پوست است که به راحتی در آشپزخانه هر خانه‌ای پیدا می‌شود. شکر می‌تواند به آرامی پوست شما را لایه برداری و تمیز کند.

تنها کاری که شما باید انجام دهید ترکیب شکر با مقدار کمی آب یا روغن است. سپس این ترکیب را با حرکت دورانی روی صورت خود ماساژ دهید و با آب بشویید.
اما اطمینان حاصل کنید که این کار را به آرامی انجام می دهید اگر فرآیند خیلی ساینده باشد، ممکن است پوست شما را تحریک کند.

۸. پاک کردن پوست با هنداونه

هندوانه یک لایه بردار عالی برای پوست است. اسید مالیک موجود در هندوانه به عنوان لایه بردار روی پوست شما عمل می‌کند. همچنین باعث آبرسانی و مرطوب شدن پوست شما می‌شود و بدون آنکه پوست را خشک کند، آن را از هرگونه آلودگی و چربی پاک می‌کند.

برای استفاده از هندوانه برای پاکسازی پوست، کافی است تفاله هندوانه را روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

پاکسازی پوست با هندوانه

۹. پاکسازی پوست صورت با لیمو

اگر پوست چربی دارید ، لیمو یک پاک کننده عالی برای نوع پوست شما است. برای استفاده از لیمو برای پاکسازی صورت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آبلیمو را با کمی شیر یا ماست ترکیب کنید و سپس آن را روی صورت خود بمالید.
بعد از چند دقیقه صورت خود را بشویید، خشک کنید و سپس با مرطوب کننده متاسب پوست خود مرطوب کنید.

۱۰. سرکه سیب برای پاکسازی پوست

سرکه سیب خام می‌تواند به کاهش خطوط ریز و چین و چروک پوست کمک کند. سرکه سیب به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و همچنین جوش‌های صورت را به سرعت بهبود می‌بخشد.

برای استفاده از سرکه سیب به عنوان پاک کننده صورت، یک قسمت سرکه سیب را با دو قسمت آب رقیق کرده و با پنبه روی صورت خود بمالید. سپس با آب خنک و بعد از آن با آب گرم بشویید.

هنگامی که صورت خود را با آب سرد و گرم شستشو دادید، دیگر بوی تند سرکه روی پوست شما نخواهد ماند. اما قبل از استفاده از آن به عنوان پاک کننده صورت ، یک تست پچ روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید پوست شما را تحریک نمی‌کند.

مراحل پاکسازی پوست صورت با استفاده از سرکه سیب

۱۱. استفاده از ماست به عنوان پاک کننده پوست

ماست یک پاک کننده طبیعی برای صورت است و به جوان سازی و لطافت پوست کمک می‌کند. پروتئین و اسید لاکتیک در ماست برای کمک به سم زدایی از پوست عالی هستند. اسید لاکتیک پوست شما را لایه برداری کرده و به شما کمک می‌کند از شر سلول‌های مرده خلاص شود. پروتئین موجود در ماست نیز به سفت شدن منافذ، کاهش خطوط ریز و آبرسانی پوست کمک می‌کند.

برای پاکسازی پوست خود با ماست، ۲ قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده و پرچرب را با ۱ تا ۲ قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را به صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با یک دستمال نرم و مرطوب پاک کنید.

۱۲. انگور یک پاک کننده طبیعی پوست

تحقیقات نشان داده است که مواد مغذی موجود در انگور می‌تواند به محافظت از سلول‌های پوست در برابر اشعه ماورا بنفش مضر کمک کند. انگور همچنین حاوی ویتامین C است که به تشکیل کلاژن کمک می‌کند.

برای استفاده از انگور به عنوان پاک کننده طبیعی پوست، ۱ عدد تخم مرغ را با ۶ یا ۷ حبه انگور در مخلوط کن ترکیب کنید. کاملاً مخلوط کنید تا دانه‌های انگور که حاوی روغن مفید هستند خرد شوند.
هنگامی که مخلوط کف کرد، آن با استفاده از براش صورت به صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند، سپس کاملا بشویید.

روش طبیعی پاکسازی پوست با انگور

۱۳. استفاده از انار برای تمیز کردن پوست

خاصیت ضد پیری انار باعث به تأخیر انداختن چروک شدن پوست شما می‌شود. همچنین، برای از بین بردن رنگ برنزه پوست شما نیز موثر است.

اگر می‌خواهید از آب انار به عنوان پاک کننده صورت استفاده کنید، آن را که با شیر خنک شده مخلوط کنید برای چند دقیقه روی صورت خود بمالید. سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید.

۱۴. پاکسازی پوست با روغن زیتون

این ماده فوق العاده می‌تواند صورت شما را نیز تغذیه کند! روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای تغذیه و لطافت پوست است و همچنین آنتی اکسیدان‌ها و چربی های مفید آن می‌توانند به کاهش رادیکال‌های آزاد برای تسکین پوست تحریک شده و آفتاب سوخته کمک کنند.

اگر می‌خواهید از روغن زیتون برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید، یک زرده تخم مرغ ، ۱ قاشق غذاخوری عسل ، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید. مخلوط را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت تمیز خود بمالید و سپس آن را بشویید.

سخن پایانی

پاکسازی از واجبات محافظت از پوست صورت است که تاثیر زیادی در جوانسازی و تغذیه سلول‌های پوستی دارد. با پیگیری آن و مداومت در انجام آن می‌توانید تا حد زیادی به رفع ایرادات پوستی خود بپردازید.

اما ممکن است در این راه مایل به گذراندن وقت در مراکز زیبایی نباشید. به همین خاطر پاکسازی صورت در خانه تا حد زیادی در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. در واقع شما می‌توانید به راحتی این مراحل را در منزل و حتی با مواد طبیعی انجام دهید.

نرگس شریفی

شما تا به حال از روش‌های پاکسازی صورت در خانه استفاده کردید؟ خوشحال میشیم روش‌های پیشنهادیتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: india

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 3.8]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: