جای جوش را چگونه از بین ببریم

محو کردن جای جوش و زخم با ترفندهای شگفت انگیز آرایشی

ارسال به دیگران:

تعداد کمی از ما پوست کاملا سالم و بی‌‌ عیب و نقصی داریم. به همین دلیل لوازم آرایشی که بتوانند به محو کردن جای جوش و زخم ما کمک کنند، از اجزاء اصلی کیف آرایش ما محسوب می‌شوند. تهیه این محصولات آرایشی کار سختی نیست، اما ممکن است استفاده از آن‌ها به مهارت نیاز داشته باشد. بخصوص اگر جای جوش یا زخم بزرگی داشته باشیم. بنابراین علاوه بر داشتن ابزار مناسب، باید تکنیک مناسب آرایش کردن را هم یاد بگیرید.

برخی فکر می‌کنند که پوشاندن جای جوش نیاز به یادگیری حرفه‌ای دوره میکاپ دارد. اما اینطور نیست. ما در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه خودتان جای زخم و جوش خود را با آرایش محو کنید. اگر شما هم مشکلی روی صورت خود دارید که نمی‌‎خواهید دیده شود، آموزش گام به گام ما را دنبال کنید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

قدم اول: روتین مراقبت از پوست خود را انجام دهید

جای جوش صورت

قبل از اینکه به آرایش بپردازید، ابتدا روال معمول مراقبت از پوست خود را انجام دهید. برای این کار:

۱. پوست خود را لایه‌برداری کنید

هر پوستی، چه جای زخم داشته باشد و چه نداشته باشد، یک لایه از سلول‌های مرده روی آن وجود دارد. به این ترتیب پوست ما به طور مداوم خود را تجدید می‌کند تا از طریق چرخه سلولی سالم و روشن به نظر برسد. البته به شرطی که شما به طور منظم همه این سلول‌های مرده را از روی آن پاک کنید.

لایه‌برداری اولین قدم مهم در آرایش است. و هنگامی که قصد محو کردن جای جوش یا زخم خود را دارید، اهمیت آن بیشتر هم می‌شود. برای این کار هم می‌توانید از ماسک‌های لایه‌بردار خانگی استفاده کنید و هم لایه‌بردارهای شیمیایی را از فروشگاه‌ها تهیه کنید. اسکارها ممکن است خشک و ضخیم به نظر برسند و احساس شوند. همین امر باعث می‌شود ایجاد یک پایه آرایش مناسب به چالش بزرگی برای شما تبدیل شود. در صورت استفاده از اسکراب ملایم قبل از شروع به کار، هر محصول آرایشی که استفاده کنید بهتر جذب شده، صاف‌تر به نظر می‌رسد و ماندگاری آن بیشتر می‌شود.

آموزش آرایش عروس
آموزش آرایش عروس دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۲. از مرطوب‌کننده استفاده کنید

همانطور که برای ایجاد پایه آرایشی تمیزتر نیاز به لایه‌برداری از سطح پوست خود دارید، استفاده از یک مرطوب‌کننده مناسب نیز اهمیت زیادی دارد.

مرطوب‌کننده باعث نرمتر شدن جای جوش و زخم شده و همچنین رطوبت لازم برای ایجاد یک سطح صاف را فراهم می‌کند. مرطوب کردن پوست همیشه یک مرحله حیاتی برای آرایش است. اما برای پوشاندن جای جوش یا زخم، اهمیت آن دوچندان می‌شود. زیرا ممکن است نیاز باشد از کرم‌های سنگینی برای پوشاندن جای زخم خود استفاده کنید. در این صورت اگر پوست شما خشک باشد، برای پخش کردن کرم روی پوستتان دچار مشکل می‌شوید و آرایشی زیبا و طبیعی نخواهید داشت.

قدم دوم: با استفاده از یک پرایمر، پوست خود را برای آرایش آماده کنید

احتمالا اکنون آماده‌اید تا لکه‌های پوستی خود را بپوشانید. اما صبر کنید. هنوز زود است. قبل از اینکه نوبت به لوازم آرایش اصلی برسد، شما باید پوست خود را با یک پرایمر آماده کنید. پرایمر پوست را صاف کرده و منافذ باز پوست را می‌بندد. همچنین باعث افزایش ماندگاری آرایش بر روی پوست شما می‌شود.

قدم سوم: ظاهر نواقص پوست خود را اصلاح کنید

جای جوش روی صورت

همه ما ممکن است روی پوست خود لکه‌ها و نواقص مختلفی داشته باشیم. اما نگران نباشید. برای پوشاندن هرکدام از این لکه‌ها راه حلی وجود دارد. چرخه رنگ‌ها را به یاد دارید؟ تئوری این چرخه این است که رنگ‌هایی که در مقابل هم قرار دارند می‌توانند یکدیگر را خنثی کنند. بر این اساس، می‌توانید انواع کانسیلر را برای لکه‌ها و مشکلات پوستی مختلف خود استفاده کنید:

  • کانسیلر سبز: برای قرمزی، آکنه، و روزاسه
  • کانسیلر نارنجی: برای افرادی با رنگ پوست تیره که زیر چشمانشان تیرگی دارد
  • کانسیلر صورتی: برای افرادی با رنگ پوست روشن که زیر چشمانشان تیرگی دارد
  • کانسیلر زرد: برای کبودی، رگ‌ها و حلقه‌های بنفش تیره زیر چشم
  • کانسیلر بنفش: برای افرادی با رنگ پوست زرد که چهره کدر و گرفته‌ای دارند

در صورت نیاز می‌توانید درباره اینکه کانسیلر چیست بیشتر بخوانید و از صفحه دیگر رز سرخ استفاده نمائید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، اگر جای جوش و زخم شما قرمز است، کانسیلر سبز گزینه بسیار مناسبی است. اما اگر جای زخم قهوه‌ای باشد، می‌توانید از یک کانسیلر کمی تیره‌تر از رنگ پوست خود، در تمام سطح پوستتان استفاده کنید. با این کار، اختلاف بین رنگ پوست و لکه‌ها کم‌تر می‌شود. برای اسکارهای عمیق، می‌توانید از یک کانسیلر مدادی روشن استفاده کنید تا آن را بالا آورده و با سطح پوستتان هماهنگ کند.

برای استفاده از کانسیلر از انگشتان خود استفاده کنید. انگشتان خود را تمیز بشویید و کانسیلر را روی جای زخم یا جوش فشار دهید. می‌توانید برای دقت بیشتر، از یک براش آرایشی مخصوص کانسیلر نیز استفاده کنید. دقت کنید که نباید کانسیلر را روی اسکار بمالید. زیرا در این صورت پوششی که مد نظر شماست ایجاد نخواهد شد.

قدم چهارم: اکنون نوبت کرم‌پودر است

ازبین بردن جای جوش

برای محو کردن کامل اسکارهای آکنه یا زخم، از یک کرم‌پودر با پوشش کامل استفاده کنید. این کار یکی از مواردی است که در دوره آموزش میکرونیدلینگ در آموزشگاه رز سرخ به شرکت کنندگان یاد داده می‌شود. یک لایه یکنواخت از کرم‌پودر را روی صورت خود بمالید و سپس با استفاده از پد اسفنجی یا براش مخصوص، روی پوستتان پخش کنید. در این مرحله نباید از انگشتانتان استفاده کنید.

  • بهترین براش برای کرم‌پودرهای مایع، براش استیپلینگ است. این براش پوشش بسیار خوبی را روی صورت شما ایجاد می‌کند.
  • اگر جای جوش یا زخم شما خیلی پررنگ باشد، باید از کرم‌پودر سنگین‌تری استفاده کنید تا بتواند پوشش بهتری ارائه دهد.

قدم پنجم: آرایش خود را تثبیت کنید

در نهایت، با استفاده از پودر یا اسپری تثبیت کننده، آرایش خود را تکمیل کنید. تثبیت‌کننده‌ها مانع از آب شدن محصولات آرایشی بر روی پوست شده و دوام آرایش شما را بیشتر می‌کنند. این کار به خصوص برای کسانی که پوست چرب دارند بسیار ضروری است.

نکات نهایی محو کردن جای جوش و زخم

  • از برنزرها استفاده کنید. شاید این روش برای پوشاندن تمام اسکارهای زخم و آکنه موثر نباشد، اما برای لکه‌ها و اسکارهای ظریف جواب می‌دهد. برنزر رنگ پوست شما را تیره می‌کند و با این کار تضاد بین پوست و جای زخم کم‌تر می‌شود. 
  • برخی از شرکت‌های لوازم آرایشی محصولاتی را تولید می‌کنند که برای پنهان کردن جای زخم (و خالکوبی) فرموله شده‌اند. این محصولات نسبت به مواد آرایشی معمول شما رنگدانه بیشتری دارند، بنابراین پوشش بسیار قابل توجه‌تری را فراهم می‌کنند.
  • خطای دید ایجاد کنید. برای مثال اگر جای زخم روی چانه شما است، آرایش چشم‌ غلیظ‌تری داشته باشید تا نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند. یا اگر جای زخم روی پیشانی شماست، رژلب پررنگ‌تری را امتحان کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به راحتی جای زخم و سایر لکه‌های پوستی خود را بپوشانید و از چهره بی‌نقص خود لذت ببرید.

منبع: lorealparisus

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 3.7]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
3 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
راحله دخیلی

سلام من مشهدم برای پوشاندن جای اسکار و فرورفتگی های پوست کدوم یک از موردهایی که گفتید بهتره؟ مشهد فروشگاهی مد نظرتون هست پیشنهاد بدید به من. از لطفتون پیشاپیش کمال تشکر و دارم.

رویا کریمی

راحله عزیز، ترکیب تمام محصولاتی که در متن نوشته شده به پوشاندن جای اسکار کمک میکنه.

علی

سلام ادرس فروشگاه اون لطفان؟در مشهد

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: