استفاده از کانسیلر سبز

کانسیلر چیست؟ نکات ضروری برای انتخاب یک کانسیلر مناسب

ارسال به دیگران:

کرم پودر تاثیر زیادی بر روی گریم و میکاپ شما دارد، اما گاهی به تنهایی کافی نیست. اگر جوش، تیرگی، لکه و ناهمواری بر روی پوست خود دارید و می‌خواهید آن‌ها را پنهان کنید، کانسیلر می‌تواند یک ابزار مفید در برنامه آرایشی شما باشد. اما بخاطر داشته باشید که نحوه استفاده از آن به اندازه برند و ترکیباتش مهم است.
اگر بهترین محصول جهان را هم داشته باشید اما به روش غلطی از آن استفاده کنید، تاثیر منفی بر روی آرایش صورت شما خواهد داشت. آیا می‌خواهید بدانید کانسیلر چیست و چگونه می توانید بهترین کانسیلر را انتخاب کنید؟ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

کانسیلر چیست؟

کانسیلر در واقع یک محصول کوچک بسیار قدرتمند و همه کاره است که به روش‌های مختلفی قابل استفاده است. این محصول آرایشی شبیه به کرم پودر است، با این تفاوت که غلیظ‌تر است و با پوشاندن رنگدانه‌ها نقایص پوست مثل تیرگی، لکه‌ها و موارد دیگر را پنهان می‌کند.

انواع کانسیلر

انواع کانسیلر با برند های مختلف به بازار عرضه می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. به طور کلی آن‌ها را با توجه به فرمولاسیون به کار رفته در آن‌ها می‌توان به ۴ دسته تقسیم‌بندی کرد: 

  • کانسیلر مایع
  • نوع کرمی کانسیلر
  • کانسیلر مومی
  • کانسیلر استیکی

طرز استفاده از کانسیلر

این ابزار به عنوان ابزاری اساسی و بسیار تاثیرگذار در زیبایی هرچه بیشتر میکاپ شما دارای اصولی در استفاده و به کارگیری است. در کنار انتخاب صحیح باید بدانید که از آن چگونه استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. به همین خاطر در ادامه شما را با اصول استفاده از کانسیلر آشنا می‌کنیم.

۱- انتخاب کانسیلر مناسب رنگ پوست شما

این محصول آرایشی در اشکال و رنگ‌های مختلفی ارائه می‌شود. بنابراین ابتدا باید پوست خود را بررسی کنید تا بتوانید نیاز خود را تعیین کنید. آیا برای محو کردن جای جوش و آکنه‌های خود دنبال راهکار هستید؟ از گودی زیر چشم گله‌مندید؟ جای زخم یا لکه‌های پوستی شما را آزار می‌دهد؟ پس از تعیین آنچه می‌خواهید پنهان کنید، می‌توانید رنگ و سایه مناسب را انتخاب کنید.

استفاده از کانسیلر و کانتور
  • کانسیلر سبز رنگ برای کاهش قرمزی استفاده می‌شود.
  • مدل زرد رنگ صورت شما را روشن می‌کند.
  • کانسیلر بنفش کمرنگ می‌تواند به یکنواختی رنگ چهره کمک کند.
  • نوع نارنجی یا قرمز کانسیلر برای پوشاندن لکه‌های بنفش یا تیره استفاده می‌شود.
  • برای جای زخم یا زیر چشم، از یک کانسیلر ۲-۱ درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست خود استفاده کنید. قبل از انتخاب سایه، تن پوست خود را تشخیص دهید. مراقب باشید سایه بیش از حد روشن نشود، در غیر این صورت ممکن است چهره شما حالت خاکستری پیدا کند.
  • برای مطابقت رنگی بیشتر، کانسیلر را روی صورت خود آزمایش کنید نه روی دست‌ها. همچنین حتما آن را روی پوست بدون آرایش خود تست کنید.

۲- انتخاب کانسیلر مناسب نوع پوست شما

این محصولات انواع مختلفی دارند که هرکدام پوشش خاص خود را ارائه می‌دهند. همچنین برخی از آن‌ها برای بعضی از انواع پوست بهتر از انواع دیگر هستند. شما می‌توانید با توجه به نوع پوست خود و نیازی که دارید، کانسیلر مناسب خود را انتخاب کنید.

  • اگر منافذ بزرگ و پوست چربی دارید، از کانسلیرهای کرمی و استیکی استفاده نکنید، زیرا باعث بزرگتر جلوه دادن منافذ پوست می‌شوند. به جای آن بهتر است به دنبال کانسیلر مایع باشید.
  • برای آکنه از کانسیلر مدادی استفاده کنید، زیرا لبه نوک تیز آن استفاده از آن را در اطراف لکه‌های آکنه آسان می‌کند. انواع غلیظ و کرمی نیز موثر هستند زیرا می‌توانند لکه‌ها و نقایص پوستی را به خوبی بپوشانند.
  • نکات آرایش پوست خشک را نباید نادیده گرفت. پوست خشک نسبت به دیگر پوست ها زود تر آسیب می بیند. بهتر است از نوع کرمی یا استیکی استفاده شود.

۳- آماده سازی پوست

قبل از استفاده از چنین محصولی، باید به پاک کردن آرایش خود اقدام کنید. برای این کار صورت خود را با یک پاک کننده ملایم صورت بشویید و یک مرطوب کننده بزنید. برای از بین بردن هرگونه تیرگی زیر چشم خود که ممکن است نتیجه ریختن ریمل مژه و ابرو باشد، از پاک کننده آرایش و گوش پاک‌کن استفاده کنید.

در واقع این اولین مرحله آرایش شما است و یک بوم خالی را برای ادامه آرایش ایجاد می‌‍کند. شما باید پس از استفاده از این محصول آرایشی از فاندیشن و دیگر موارد استفاده نمایید.

استفاده از کانسیلر برای جاش جوش

۴- پوشاندن حلقه زیر چشم

از براش کانسیلر یا نوک انگشتان خود استفاده کنید (براش بهداشتی‌تر است) تا حلقه زیر چشم خود را مخفی کنید. براش کانسیلر نیز مانند دیگر انواع براش به شما کمک می‌کند تا نتیجه‌ای تمیز و فوق‌العاده به دست آورید.

در ادامه در ویدیویی نحوه استفاده از کانسیلر برای زیر چشم را به شما آموزش داده‌ایم.

نحوه استفاده از کانسیلر برای زیر چشم

نحوه استفاده در زیر چشم

۱. مواد را از کنار بینی و دقیقا زیر چشم به انتهای چشم بکشید. در این حالت سعی کنید با پیشروی به انتهای چشم از میزان مواد نیز بکاهید.

۲. مواد آن را با پوست مخلوط کنید، به طوری که تغییر واضحی بین پوست و کانسیلر مشاهده نشود. در این مرحله می‌توانید از براش یا حتی انگشت خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که با حرکات ضربه‌ای بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

  • هرگز از این محصول برای دور چشم خود استفاده نکنید، زیرا پوست این قسمت خیلی راحت آسیب می‌بیند. کافی است با ضربات آهسته نوک انگشت یا براش خود، مواد را روی پوست پخش کنید. همچنین، این کار پوشش بیشتری نسبت در زیر چشم شما ایجاد می‌کند.
  • اگر چشم‌هایتان فرورفته است، کانسیلر را در قسمت داخلی بینی خود بکشید. این ناحیه اغلب نادیده گرفته می‌شود و شما را همچنان خواب آلود نشان می‌دهد. مدل خط چشم‌هایتان به کاهش خستگی چهره کمک می کند.
  • حتماً کانسیلر خود را تا انتهای خط مژه، دقیقاً زیر خط مژه خود بزنید.

۵- پوشاندن لک و جوش صورت با کانسیلر

اگر آکنه، لکه‌های تیره، لکه‌های آفتاب، جای زخم یا ماه گرفتگی روی صورت خود دارید، اکنون زمان پوشاندن آن‌هاست. کانسیلر خود را روی لکه‌ها بزنید و سپس به آرامی با پوستتان مخلوط کنید. برای جلوگیری از ظاهر کیکی و غیرطبیعی، ابتدا از یک لایه نازک مواد استفاده کنید و سپس در صورت لزوم میزان آن را بیشتر کنید.

  • اگر آکنه دارید، از انگشتان خود برای مخلوط کردن کانسیلر استفاده نکنید. زیرا ممکن است با انگشتان خود باکتری‌ها را پخش کنید و این کار باعث بیشتر شدن آکنه‌های شما می‌شود. به جای آن از یک براش مناسب استفاده کنید.
  • اگر از کانسیلر برای پوشاندن قسمت وسیعی از صورت خود استفاده می‌کنید، یک لایه بسیار نازک بزنید و حاشیه آن را خیلی خوب مخلوط کنید. هرچه میزان مواد مصرفی بیشتر باشد، آرایش شما غیرطبیعی‌تر دیده می‌شود. می‌توانید در نهایت روی آن، پودر تثبیت کننده بزنید تا طبیعی‌تر به نظر برسد.
استفاده از کانسیلر برای بینی

۶- زدن کرم پودر

وقتی مطمئن شدید تمام لکه‌های تیره و زیر چشم خود را به خوبی کانسیلر زده و مخلوط کرده‌اید، یک لایه کرم پودر روی کانسیلر بزنید. البته توجه داشته باشید که در انتخاب کرم پودر نیز دقت لازم را داشته باشید تا تلاش‌های شما به نتیجه مطلوبی برسد.

برای اینکه با یک تیر دو نشان بزنید، از نوع پنکیک یا پودری کرم پودر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کرم پودر کرمی یا مایع استفاده کنید، اما باید یک پودر تثبیت کننده دیگر نیز روی آن اضافه کنید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

کاربردهای دیگر کانسیلر

۱- می‌توانید از کانسیلر به عنوان هایلایتر استفاده کنید.

۲- برای داشتن لب‌های پرتر، می‌توانید این محصول را به دور لب‌های خود بزنید.

۳- از رنگ‌های مختلف آن می‌توانید برای اصلاح رنگ پوست خود استفاده کنید.

۴- می‌توانید از آن به عنوان پرایمر سایه چشم استفاده کنید.

اکنون صورت شما مانند یک بوم نقاشی، صاف و یکدست شده و برای ادامه آرایش آماده شده است. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید نوع کانسیلر مناسب پوست خود را انتخاب کنید و به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

بهترین مارک کانسیلر

حال که تمامی نکات مهم در رابطه با این محصول بسیار کاربردی را می‌دانید بهتر است اقدام به تهیه محصولی مناسب کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. به همین خاطر در این بخش به معرفی بهترین مارک کانسیلر می‌پردازیم. این معرفی از بین برندهای معروفی است که در چند سال گذشته بیشترین فروش را داشته و تعداد افرادی که از آن اعلام رضایت داشته‌اند بسیار بالاتر از رقبا بوده است. در ادامه توجه شما را به این معرفی جلب می‌نماییم.

کانسیلر تارت Tarte

کانسیلر تارت یکی از بهترین محصولات برند tarte است که در نظرسنجی‌های مختلف بیشترین رای را دریافت کرده است. علت معروفیت این محصول، پوشش‌دهی بسیار بالای آن است. این محصول که به صورت معجره عمل می‌کند، می‌تواند تنها در چند حرکت تمامی کبودی زیر چشم و جای جوش را از بین ببرد.

به دلیل کارایی بسیار موثر آن ممکن است برخی افراد از آن به عنوان محصولی سنگین برای زیر چشم یاد کنند، اما با این وجود به هیچ وجه در اطراف چشم تکه تکه نمی‌شود. پس می‌توانید با خیال راحت برای آرایش‌های خود از آن استفاده نمایید. اما به صورت کلی بافت آن به صورت مایع کرمی و سبک ساخته شده که در نهایت احساس رضایت و راحتی در استفاده را برای شما فراهم می‌سازد.

ماندگاری ۱۶ ساعته آن باعث شده تا بتوانید بدون دغدغه از آن برای آرایش تابستانی خود استفاده کنید. این اطمینان را داشته باشید که بعد از ساعت‌ها بدون ایجاد حالت ماسیدگی، همچنان بی‌نقص باقی می‌ماند.

در ترکیبات آن شی باتر، کره انبه و ریشه شیرین بیان به چشم می‌خورد که در نهایت باعث روشن شدن تیرگی‌ها و رطوبت رسانی به پوست می‌شود. : به بازگشت حالت کشسانی پوست کمک می کند.
همچنین در نظر داشته باشید که یکی دیگر از مزایای آن عدم استفاده از پارابن، فتالات ها، تریلکوزان، سولفات و گلوتن می‌باشد.

این محصول در دو سایز مینی و عادی تولید و به بازار عرضه می‌شود. شما می‌توانید نمونه کوچک آن برای سفر یا به عنوان تست خریداری کنید.

کانسیلر تارت

کانسیلر میبیلین Maybelline

کانسیلر میبلین به عنوان محبوب‌ترین ابزار آرایشی در آرایش روزمره یاد می‌شود. علت آن نیز کاربری ساده و سریع آن است. در قسمت بالای این محصول نوعی اپلیکاتور مشاهده می‌کنید که استفاده از محتویات آن را برای شما ساده می‌کند. جنس این بخش از اسفنج است و شما می‌توانید به راحتی برای پخش کردن مایع کرمی از آن استفاده کنید.

قدرت پوشانندگی آن برای تمامی تیرگی‌ها و جای اسکار بالاست و می‌توانید بدون نگرانی از آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که فرمولاسیون ساخت آن به طور تخصصی برای رفع انواع خطوط چهره و پف چشم تهیه شده است.

در نهایت پس از استفاده از آن نمایی مات و طبیعی به دست می‌آورید که ماندگاری مطلوبی دارد. همچنین بافت سبک آن، استفاده روزانه آن را توجیه می‌کند.

این محصول در سایز ۶ میل تولید می‌شود و نسبت به سایر محصولات هم‌رده خود دارای قیمت به صرفه‌تری است.

کانسیلر میبلین

کانسیلر نارس Nars

کانسیلر نارس یکی از معدود محصولات مورد علاقه افرادی است که پوست خشک دارند. البته که این محصول برای انواع پوست مناسب است و شما با هر نوع پوستی می‌توانید از آن استفاده نمایید.

در سایر کانسیلرها با مشکلی اساسی رو به رو هستیم و آن تعیین میزان پوشانندگی است. شما نمی‌توانید انتخابی در میزان پوشش‌دهی داشته باشید. اگرچه با تکرار کانسیلر و ایجاد لایه‌های متعدد از آن نه تنها به پوشش‌دهی بیشتر نمی‌رسید، بلکه سنگینی مواد را در نواحی موردنظر احساس می‌کنید. اما این مشکل در کانسیلر نارس مشاهده نمی‌شود. این محصول به شما حق انتخاب پوشش‌دهی می‌دهد و شما می‌توانید با ایجاد لایه‌های متعدد به پوشش متوسط تا کامل برسید. با این حال پوشش چند لایه از مواد به هیچ وجه احساس سنگینی برای شما ایجاد نمی‌کند.

ترکیبات این محصول از عصاره پوست ماگنولیا، دانه انگور، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین حضور ویتامین E در این بین گویای مزایای آبرسانی و افزایش رطوبت است.

کانسیلر نارس

کانسیلر لانکوم (Lancôme) مدل Effacernes

اگر همواره از تعریق صورت و از بین رفتن آرایش خود گله‌مند هستید و به دنبال لوازم آرایش ضد آب هستید، پیشنهاد جذابی برای شما داریم. در این بخش با کانسیلری ضد آب آشنا می‌شوید که دغدغه شما را در آرایشی بی‌نظیر با ماندگاری بالا رفع می‌سازد.

کانسیلر لانکوم یکی از بهترین محصولات این حوزه است که آرایش شما را حتی در گرم‌ترین روزهای سال نیز ثابت و زیبا حفظ می‌کند. فرمولاسیون این محصول به طوری است که در کنار از بین بردن تیرگی‌ها و نواقص پوستی، چهره شما را بی‌نقص و درخشان جلوه می‌دهد.

مدل بسته‌بندی تیوپی آن سبب شده بتوانید به راحتی و تا آخرین قطره از آن استفاده نمایید. همچنین سایز کوچک آن فضای زیادی در کیف شما اشغال نمی‌کند.

کانسیلر لانکوم

پالت کانسیلر گلدن رز Golden Rose

اگر به دنبال یک محصول همه کاره هستید و کاهش هزینه‌ها یکی از دغدغه‌های ذهنی شما در زمان خرید لوازم آرایشی است، پیشنهاد ما پالت کانسیلر گلدن رز است. شما می‌توانید از این محصول هم به عنوان کانسیلر و هم به عنوان ابزار کانتور استفاده کنید.

شما می‌توانید برای اطراف بینی و گونه خود از قسمت‌های تیره این پالت استفاده کنید. همچنین برای برجسته‌کردن نواحی مختلف و از بین بردن لک‌ها از مدل‌های روشن آن استفاده نمایید.
برای استفاده از این محصول کافیست از یک براش استفاده کنید و زیرساز آرایشی خود را به بهترین نحو به سرانجام برسانید.

کانسیلر گلدن رز

سخن پایانی

کانسیلر به عنوان محصولی آرایشی برای زیرساز آرایشی استفاده می‌شود. بافت این محصول در انواع مختلف پودری تا مایع تولید می‌شود و معیار شما در انتخاب این محصول، نوع پوست و میزان کاور موردنظر است.

بیشترین کاربرد آن برای پوشاندن جوش‌ها و آکنه، از بین بردن تیرگی زیر چشم و روشن کردن نواحی خاصی از پوست است. همچنین از آن به عنوان روشی مکمل برای تکنیک‌های کانتورینگ نیز یاد می‌شود.

استفاده از این محصول به هر خانمی که برای ایجاد تاثیر بیشتر در آرایش خود تلاش می‌کند، توصیه می‌شود. تنها یکبار استفاده از آن سبب می‌شود به ابزاری همیشگی و ایده‌آل برای شما تبدیل شود.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال از کانسیلر برای میکاپ استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: ipsy

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: