هایلایتر صورت

هایلایتر چیست و چگونه استفاده می شود؟

ارسال به دیگران:

داشتن آرایش بی نقص یکی از اهداف تمام خانم ها در گریم و میکاپ است. این روزها اسم های جدیدی از انواع لوازم آرایش به گوش می رسد. برنزر، بی بی کرم و سی سی کرم و… . از جمله نام های نا آشنایی هستند که در آموزش های خود آرایی زیاد می شنویم. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که هایلایتر چیست و چگونه استفاده می شود؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

هایلایتر چیست؟

هایلایتر نوعی محصول آرایشی است که نور را منعکس می ‌کند و باعث پاکسازی پوست صورت نیز می شود. این محصول اغلب برای کانتورینگ استفاده می‌ شود. به این صورت که با روشن کردن قسمت خاصی از صورت، عمق و زاویه ایجاد می ‌کند. این محصول در واقع مکمل آرایش شماست و استفاده از آن درخشندگی زیبایی به پوست می ‌دهد. همچنین پوست ‌های پیر و کدر را لطیف و شاداب نشان می‌ دهد و ویژگی‌ های مثبت صورت را برجسته می‌ کند.

استفاده از هایلایتر آسان است و به سرعت انجام می‌ شود. این محصول در اشکال مختلفی از جله جامد، مایع، پودری، کرمی، و ژله‌ ای به بازار عرضه شده است. در ادامه نحوه استفاده از این محصول آرایشی را برای شما توضیح می ‌دهیم.

هایلایتر چگونه استفاده می شود؟

استفاده از هایلایتر می ‌تواند باعث زیبایی در پوست شما شود و استخوان شما را برجسته ‌تر نشان دهد. زدن این محصول فقط چند ثانیه طول می‌ کشد. زیرا در چند ناحیه کوچک از صورت اعمال می ‌شود. فقط چند قطره از آن می‌ تواند تمام صورت شما را درخشان کند. برای استفاده از این محصول شگفت ‌انگیز مراحل زیر را دنبال کنید:

هایلایتر چیست و چه تاثیری در فرم دهی صورت دارد؟

مرحله اول: آماده سازی پوست

پاکسازی پوست

صورت خود را بشویید، از یک تونر لایه ‌بردار استفاده کنید (به شرط آنکه پوست شما فوق العاده حساس نباشد). سپس یک مرطوب کننده سبک به پوست خود بمالید. اگر از پرایمر استفاده می‌ کنید، می ‌توانید یک لایه نازک از آن را نیز به صورت خود بزنید. اکنون پوست شما آماده است.

استفاده از کرم پودر و کانسیلر

استفاده از کرم پودر و کانسیلر به شما کمک می ‌کند که یک پایه یکنواخت در پوست خود ایجاد کنید. در این صورت بهتر می ‌توانید از هایلایتر یا سایر لوازم آرایشی استفاده کنید. کاربردهای کانسیلر این است که می‌ تواند به پنهان کردن نواقص جزئی پوست و روشن‌ تر کردن آن به شما کمک کند.

مرحله دوم: استفاده از هایلاتر

بالای استخوان گونه

از یک براش رژگونه یا براش کابوکی استفاده کنید. کمی از هایلایتر را بردارید و آن را از قسمت شقیقه تا روی استخوان گونه به صورت C شکل بمالید. برای ایجاد یک درخشش ملایم، یک لایه کافی است. اما اگر درخشش بیشتری می‌ خواهید، می ‌توانید چند لایه دیگر نیز به آن اضافه کنید.

نوک بینی

کمی از هایلایتر را با انگشت بردارید و روی نوک بینی خود بکشید. انگشت خود را به جلو و عقب حرکت دهید تا پودر به خوبی روی پوست پخش شود. به یاد داشته باشید که در این قسمت فقط به مقدار کمی از این محصول احتیاج دارید.

نمونه ای از هایلایتر براق روی نوک بینی

پایین مرکز پیشانی

برای برجسته کردن مرکز پیشانی، مقدار کمی هایلایتر را در مرکز پیشانی به سمت پل بینی خود بکشید. از مرکز رویش موهای خود روی پیشانی شروع کنید و مستقیم به سمت پایین بکشید.

  • زدن هایلایتر بر روی پل بینی باعث می‌شود بینی باریک ‌تر دیده شود.
  • اگر می ‌خواهید جلوه برجسته ‌تری در این قسمت از صورت خود داشته باشید، از پل بینی تا نوک بینی خود را هایلایتر بزنید.
آموزش آرایش و پیرایش
آموزش آرایش و پیرایش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

گوشه‌ های داخلی چشم

از یک براش ابرو استفاده کنید و کمی از محصول را روی نوک آن قرار دهید. سپس براش را به گوشه ‌های داخلی چشم خود فشار دهید.

  • اگر می ‌خواهید اثر چشمگیر‌تری در این قسمت از صورت شما ایجاد شود، چند لایه از این محصول بزنید.

استخوان ‌های ابرو

استخوان زیر ابرو نور زیادی به خود می ‌گیرد، بنابراین این منطقه برای برجسته کردن بسیار مناسب است. هایلایتر را روی استخوان‌ های ابرو، درست زیر ابرو بزنید.

هایلایتر گلدن رز روی استخوان های ابرو
  • سعی کنید بیشتر این موارد آرایشی را به قسمت خارجی استخوان ابرو بزنید. نیازی به استفاده بر روی کل استخوان ابرو نیست.
  • می ‌توانید برای ایجاد جلوه بیشتر در چشم، هایلایتر را به سمت خط پشت پلک خود بکشید.

بالای لب

برجسته کردن قسمت مرکزی بالای لب فوقانی جلوه بیشتری به لب شما می ‌دهد. مقدار کمی از پودر را روی انگشتتان قرار داده و آن را درست روی این قسمت فشار دهید.

  • این محصول را به لب خود نزنید.

مرکز چانه

برجسته کردن این قسمت از صورت می ‌تواند به جلب توجه لب‌ های شما کمک کند. مقدار کمی هایلایتر را بردارید و آن را به قسمت مرکز چانه خود بمالید.

  • مراقب باشید که بیش از حد از محصول در این قسمت استفاده نکنید.
  • اگر از این محصول آرایشی در پیشانی استفاده کرده ‌اید، هایلایتر چانه را درست در یک راستا با پیشانی خود بزنید.

مرحله آخر: محو کردن هایلایتر

این مرحله باعث می‌ شود محصول به طور یکنواخت روی پوست پخش شود. این کار ظاهری طبیعی‌ تر در پوست شما ایجاد می‌ کند. پس از برجسته کردن قسمت‌های مورد نظر، هر قسمت را با استفاده از یک براش محو کننده روی پوست پخش کنید. از حرکات دایره ‌ای ملایم برای این کار استفاده کنید. بعد از این مرحله آرایش شما ظاهر کاملا یکنواختی خواهد داشت.

منبع: wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: