bb کرم چیست

بی بی کرم و سی سی کرم چه تفاوتی دارند؟

ارسال به دیگران:

همه خانم‌ها با روتین روزانه مراقبت ‌های پوست خود و محصولات بهداشتی آشنا هستند. اما در این بین محصولاتی وجود دارند که اندکی ناشناخته می باشند. بی ‌بی کرم‌ ها و سی‌ سی کرم ‌ها از انواع محصولات آرایشی هستند که برای استفاده روزمره در خود آرایی انتخاب مناسبی به شمار می ‌روند. این محصولات با کاربرد آسانی که دارند، مراحل روتین روزانه مراقبت از پوست را کاهش می ‌دهند. بنابراین به میزان زیادی در وقت شما صرفه جویی می ‌کنند. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که به راستی بی بی کرم و سی سی کرم چه تفاوتی دارند؟ بی بی کرم بهتره یا سی سی کرم؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش آرایش و پیرایش
آموزش آرایش و پیرایش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بی‌ بی کرم ‌ها و سی‌ سی کرم ‌ها در ساختار خود تفاوت‌ های جزئی با یکدیگر دارند. ولی برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا بی بی کرم و سی سی کرم را بشناسیم و بدانیم چه زمانی باید از این کرم ها استفاده کرد.

بی ‌بی کرم چیست؟

بی ‌بی کرم(BB cream) ‌مخفف کلمه beauty balm است که تحت عنوان بالم زیبایی و بالم آکنه هم شناخته می ‌شود. این محصولات پیش از این که در جهان فراگیر شوند، در میان کره ‌ای ‌ها رواج پیدا کردند. بی ‌بی کرم‌ ها در واقع محصولاتی آرایشی هستند که با مواد مراقبت از پوست ترکیب شده ‌اند. این مواد مراقبتی به نسبت نوع کرم، ممکن است با خاصیت ضد آفتاب، آبرسان و یا ضد براقی همراه باشند. این محصولات از انواع مختلفی برخوردارند که هر یک برای نوع خاصی از پوست ‌ها طراحی شده‌ اند.

از آن‌جا که کرم بی ‌بی از خواص چند منظوره برخوردار است، می ‌تواند روال روزانه مراقبت از پوست را کاهش دهد. به علاوه این محصولات به نسبت کرم پودرها از پوشش ملایم ‌تری برخوردارند. بنابراین برای زمان ‌هایی که می‌خواهید میکاپ و گریم ملایمی داشته باشید، انتخاب مناسبی به شمار می ‌روند. بی‌بی کرم ‌ها اغلب از خواص مرطوب کنندگی هم برخوردارند. اگرچه مرطوب کننده ‌های رنگی هم وجود دارند که از پوشش ملایمی برخوردارند. اما کرم ‌های بی‌ بی ورای آن‌ها هستند و خواص مراقبتی بیشتری دارند.

سی سی کرم چیست

این محصولات، مانند کرم پودر از پوشش زیادی برخوردار نیستند. در حقیقت نخستین هدف این محصولات مراقبت روزانه از پوست یعنی آبرسانی، شفافیت، مات کردن و یا خواص دیگر مناسب پوست است. این در حالیست که نخستین هدف انواع کرم پودرها پوشش دهی مناسب پوست است.

بی بی کرم چه زمانی استفاده می شود؟

در خصوص زمان استفاده از بی ‌بی کرم‌ ها اول از همه باید بدانید هیچ زمانی برای استفاده از این محصولات نا مناسب نیست. اما این کرم‌ ها برای زمان ‌هایی که نمی ‌خواهید آرایش زیادی داشته باشید، گزینه مناسبی هستند. به علاوه این محصولات در زمان‌ هایی که برای آماده شدن عجله دارید، بسیار ایده‌ آل هستند. به خصوص اگر سر کار می ‌روید و صبح‌ها عجله دارید، با خیال راحت کرم بی ‌بی را انتخاب کنید.

همچنین بی بی کرم ها می ‌توانند به عنوان پرایمر و مرطوب کننده، به صورت همزمان استفاده شوند. ممکن است ندانید که پرایمر چیست، ما در مقاله ای جداگانه درباره آن توضیح داده ایم. فقط باید توجه داشته باشید اگر بی ‌بی کرم شما از خواص ضد آفتاب برخوردار نیست، باید از یک ضد آفتاب یا مرطوب کننده حاوی اس پی اف هم استفاده کنید.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

سی ‌سی کرم چیست؟

سی‌ سی کرم‌ (CC cream) مخفف کلمه color correcting است. این کرم برای مواردی چون اصلاح رنگ پوست یا اصلاح معایب چهره استفاده می شود. کرم سی ‌سی هم مانند بی ‌بی کرم‌ محصولی چند کاره است. اما این محصولات به نسبت کرم ‌های بی‌ بی از قدرت پوشانندگی بیشتری برخوردارند. به عنوان مثال این کرم‌ ها به راحتی می ‌توانند نقاط تیره پوست و یا قرمزی آن را بپوشانند. به همین علت سی ‌سی کرم ‌ها معمولا فرمولاسیون سنگین ‌تری دارند. این محصولات عمده تمرکز خود را برای پنهان کردن خطوط و چین و چروک ‌های پوستی قرار داده‌ اند.

cc کرم چیست

اگر به عملکرد کالر کورکتورها یا محصولات اصلاح کننده رنگ پوست مانند پرایمر بیندیشید، متوجه مزایای استفاده از سی ‌سی کرم‌ ها می ‌شوید. در واقع شما برای اصلاح رنگ پوست خود مجبور هستید از خواص رنگ ‌های متضاد استفاده کنید. به عنوان مثال برای رفع قرمزی پوست باید از رنگ سبز استفاده کنید. اما توسط کرم ‌های سی ‌سی دیگر لازم نیست از کانسیلر و تصحیح کننده رنگ به صورت جداگانه استفاده کنید. در واقع می ‌توانید تمام نیازهای پوستی خود را با استفاده از یک محصول تامین کنید.

ما در مقاله‌ای جداگانه درباره کانسیلر و کاربردهای آن صحبت کرده‌ایم و توصیه می‌کنیم که آن مقاله را بخوانید.

البته برای انتخاب این محصولات باید به نیازهای پوستی خود هم توجه کنید. برخی از سی ‌سی کرم‌ ها ممکن است به درخشان‌ تر شدن پوستتان هم کمک کنند. همچنین بسیاری از آن‌ ها می ‌توانند خواص ضد آفتاب را به همراه داشته باشند. بنابراین محصولی را انتخاب کنید که با نیازهای پوستی شما هماهنگی داشته باشد.

سی سی کرم چه زمانی استفاده می شود؟

سی ‌سی کرم ‌ها هم مانند بی ‌بی کرم ‌ها انتخاب مناسبی برای برخورداری از آرایش ملایم هستند. به علاوه این کرم‌ ها انتخاب مناسبی برای زمان‌ هایی هستند که گرفتاری‌ های زیادی دارید. البته همان گونه که گفتیم این محصولات به نسبت بی بی کرم ‌ها از پوشش دهی بهتری برخوردارند. بنابراین اگر تمایل به پوشاندن عیوب ظاهری خود دارید بهتر است سی‌ سی کرم را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از کرم پودر مورد نظر خود استفاده کنید و سپس برای رفع نواقص جزئی از کرم سی ‌سی استفاده کنید. برای انتخاب سی‌ سی کرم بهتر است در جستجوی محصولی باشید که از خواص ضد آفتاب هم برخوردار است. به این ترتیب یک مرحله دیگر از روتین مراقبت از پوست خود جلو می ‌افتید.

منبع: lorealparisusa

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: