کرم پودر برای پوست خشک

چه کرم پودری خوبه؟ بهترین کرم پودرها برای پوست چرب، خشک و مختلط

ارسال به دیگران:

انتخاب کرم پودر مناسب نقش موثری در جذابیت چهره شما ایفا می ‌کند. در واقع قدم اول برای داشتن آرایش و پیرایش بی عیب و نقص، انتخاب کرم پودر مناسب است.
یکی از عوامل موثر در انتخاب کرم پودر توجه به نوع پوست است. به عنوان مثال پوست‌های چرب و مستعد آکنه و منافذ باز باید از محصولات آرایشی مات استفاده کنند که منجر به براقی پوستشان نشود. در مقابل، افراد دارای پوست‌ های خشک، بهتر است از محصولات چرب‌ تر و دارای قدرت مرطوب کنندگی بالا استفاده کنند تا پوستشان دچار کشیدگی نشود.
شاید هنگام خرید سوالاتی به ذهنتان برسد. این سوالات احتمالا این‌گونه هستند؛ چه کرم پودری خوبه؟ چه کرم پودری بخرم؟ چه کرم پودری برای پوست چرب خوبه؟چه کرم پودری برای پوست خشک خوبه؟
در این مقاله با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسید.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

چه کرم پودری برای پوست خشک خوبه؟ (بررسی کرم پودر مناسب پوست خشک)

پوست ‌های خشک معمولا مات و کدر هستند. بنابراین افزودن خواص درخشندگی، براق کنندگی، روشن کنندگی و همچنین آبرسانی به پوست نکته کلیدی در انتخاب کرم پودر مناسب پوست‌ خشک است. به علاوه پوست ‌های خشک باید از کرم پودرهای مات اجتناب کنند.

در عوض بهتر است از کرم پودرهایی استفاده شود که بافت مرطوب و براقی دارند. در صورت استفاده از کرم پودر مناسب، پوست برق بیش از اندازه پیدا نمی کند. در عوض پوست مرطوب و درخشان تر از قبل خواهید داشت.

همچنین بهتر است از کرم پودرهایی با پوشش متوسط و سبک استفاده شود که با تناژ رنگی پوست متناسب باشد. این نوع پوشاننده‌ های آرایشی با فرمول سبک خود به نفس کشیدن و مرطوب شدن پوست کمک می‌ کنند. به جای بافت کرمی سنگین، اغلب رقیق و سرم مانند هستند.

اگر از پوست خشکی برخوردار هستید، فراموش نکنید برای برخورداری از آرایش مناسب همیشه کمترین، بهترین است. از افراط در مصرف پودرهای فیکس کننده بپرهیزید.
استفاده از مقدار کمی اسپری فیکس کننده سبک کفایت می ‌کند. مصرف بیش از حد از هر نوع محصولات آرایشی همان اندک رطوبت پوست شما را هم از بین می‌ برد.

همچنین محصولات مرطوب کننده را فراموش نکنید. پیش از آرایش، سرم، کرم و روغن مرطوب کننده خود را روی پوستتان اعمال کنید تا پوستتان به میزان کافی رطوبت داشته باشد. هرگز روی پوستی که احساس خشکی و کشیدگی دارد، آرایش نکنید.

انتخاب کرم پودر با توجه به رنگ پوست

چه کرم پودری برای پوست چرب خوبه؟ (بررسی کرم پودر مناسب پوست چرب)

انتخاب کرم پودر مناسب پوست چرب، خیلی دشوار نیست. اگرچه پوست ‌های چرب به شدت مستعد براق شدن و ایجاد منافذ باز و همچنین بروز آکنه هستند.

اما افرادی با پوست چرب، به راحتی می‌ توانند سطح پوشانندگی هر یک از محصولات آرایشی مورد نظر خود را انتخاب کنند. در واقع فرقی ندارد که محصولات پوشش دهنده مورد نظرشان چه بافتی داشته باشد.

اما مهم این است که ابتدا میزان چربی موجود روی پوستشان رو کنترل کنند. کنترل میزان چربی پوست با استفاده از یک شوینده و تونر مناسب به راحتی میسر است. پس از آن استفاده از یک پرایمر و کرم پودر غیر روغنی مات توصیه می ‌شود.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید استفاده از انواع براش یا اسفنج آرایشی مناسب است. بهتر است محصولات آرایشی را با انگشتان خود به سطح پوستتان نزنید. زیرا ممکن است روغن موجود روی پوست دست به پوست صورت نفوذ کند.

استفاده از فیکس کننده‌ های آرایشی پودری هم نقش موثری در جلوگیری از براق شدن پوستتان دارند.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

کرم پودر مناسب برای پوست‌های دارای جوش یا زخم

اگر پوست صورتتان بر اثر بروز آکنه و یا زخم دارای ناهمواری شده‌ است، از محصولاتی استفاده کنید که هم پوشش دهی و هم نرم کنندگی مناسبی داشته باشند. در این نوع پوست ‌ها زیرسازی مناسب پوست، نکته کلیدی است.

بهتر است به جای استفاده از حجم زیادی کرم پودر، ابتدا یک پرایمر آرایشی مناسب استفاده کنید. پس از پرایمراز کرم پودرهایی استفاده کنید که از قدرت پوشانندگی بالایی برخوردارند. سپس از یک پودر فیکس کننده مناسب استفاده کنید.

از کرم پودرهای رقیق و آبکی که خاصیت براق کنندگی زیادی دارند بپرهیزید. در عوض می ‌توانید از محصولاتی با بافت کرمی و سنگین استفاده کنید. این محصولات می ‌توانند به خوبی ناهمواری‌ های سطح پوست را بپوشانند.

نکته مهم دیگر برای این نوع پوست ‌ها نحوه اعمال محصولات آرایشی روی پوست است. استفاده از براش آرایشی مناسب که از بافت متراکمی برخوردار باشد، تاثیر بسزایی در پوشاندن عیوب پوست دارد. همچنین به این کار اصطلاحا میکرونیدلینگ نیز گفته می‌شود.

کرم مناسب پوست‌های حساس

انتخاب کرم پودر مناسب پوست‌ حساس کمی دشوار است. در واقع پوست‌ های حساس هر یک خواص منحصر به فرد خود را دارند. به بیان دیگر نمی ‌توان برای تمام پوست‌ های حساس نسخه یکسان پیچید.

در انتخاب محصول مناسب آیتم‌ های زیادی از قبیل سابقه حساسیت‌ های فردی به محصولات مختلف، اهداف آرایشی، نوع پوست و موارد بسیار دیگری باید در نظر گرفته شوند.

انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست

افرادی با پوست‌ های حساس ممکن است نوع پوست متفاوتی اعم از چرب، خشک و یا حتی مختلط داشته باشند. به همین سبب انتخاب محصولات آرایشی مناسب کمی دشوار است.

البته با وجودی که نمی‌توان همه پوست ‌های حساس را در یک دسته بندی واحد قرار داد. اما قوانین ثابتی وجود دارد که برای همه پوست ‌های حساس صدق می‌ کند.

برای پوست های حساس باید از کمترین میزان محصولات آرایشی استفاده کرد. برای آرایش چهره در قدم اول باید از یک مرطوب کننده و کرم پودر سبک استفاده کنید. در صورت لزوم می ‌توانید از زیرسازی مناسب پوست هم استفاده کنید و یا به قسمت‌ های مورد نیاز کانسیلر بزنید.

از محصولاتی استفاده کنید که فرمول‌ های ملایم‌ تری دارند. همچنین باید به نحوه اعمال کرم پودر روی پوست صورتتان هم توجه کنید. سعی کنید محصولات آرایشی را با کمترین فشار و به ملایمت روی پوستتان بزنید تا از ایجاد واکنش‌ های پوستی جلوگیری کنید.
به این منظور می ‌توانید از براش ‌ها یا اسفنج‌ های نرم و بدون لاتکس استفاده کنید.

رویا کریمی

نوع پوست شما چگونه است؟ آیا شما از کرم پودر استفاده می‌کنید؟ از آن راضی هستید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: