پرایمر چیست ؟ مزایا، معایب، انواع و نحوه استفاده از پرایمر

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟ نحوه استفاده از پرایمر + مزایا و معایب

ارسال به دیگران:

پرایمر یکی از محصولات آرایشی است که تبحر خاصی در پوشاندن خطوط و لکه ‌های پوست شما دارد. احتمالا تاکنون بارها از خود سوال کرده ‌اید که چگونه سلبریتی ‌ها، پوست‌ هایی به این زیبایی دارند؟

بد نیست بدانید این محصول آرایشی یکی از عوامل موثر در بهره‌ مندی از پوستی صاف و زیبا به شمار می ‌رود.

این محصول قابلیت ‌های منحصر به فردی در پر کردن و پوشاندن چین و چروک ‌های صورت دارد. این محصول آرایشی به عنوان لایه ‌ای در میان پوست و فاندیشن قرار می ‌گیرد. به این ترتیب زمینه لازم را برای برخورداری از آرایش و پیرایش برایتان فراهم می ‌آورد.

در ادامه این مقاله به شما می‌گوییم پرایمر چیست و درباره کاربردهای این محصول زیبایی صحبت می‌کنیم.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

امروزه انواع گوناگونی از این پایه آرایشی در بازار موجودند که می ‌توانند با هر نوع پوستی سازگار باشند.

به عنوان مثال این محصول می ‌تواند رنگی، بدون رنگ، با خواص مرطوب کنندگی و یا خشک باشند.

همچنین فرمولاسیون بسیاری از آن ها به گونه ‌ای طراحی شده که برای محدوده خاصی از پوست صورت مناسب باشند. به همین سبب اهمیت انتخاب نوع مناسب پرایمر با نوع مناسب فاندیشن برابری می ‌کند.

اگرچه استفاده از پرایمر به معنای اضافه شدن یک مرحله دیگر در روتین آرایشی شما به شمار می‌ رود. اما اگر نتایج استفاده از آن را مشاهده کنید، بی‌ شک این مرحله اضافه را به جان می ‌خرید.

به علاوه استفاده از این محصولات آرایشی، وقت زیادی از شما نمی ‌گیرد. کافیست آن را مانند مرطوب کننده بر همه صورت خود بمالید.

همچنین می توانید برای قسمت هایی از پوست که دچار لک یا جوش هستند از انواع مناسب این محصول استفاده کنید که در ادامه تمامی آن ها را توضیح داده‌ایم.

مزایای استفاده از پرایمر قبل از آرایش

اگر بخواهید رنگ تیره یکی از دیوارهای اتاقتان را تغییر دهید،‌ حتما باید ابتدا از یک زیرسازی مناسب استفاده کنید.
وگرنه تغییر رنگ تیره به روشن غیرممکن است. برای تغییر رنگ پوستتان و از بین بردن مشکلات آن هم باید همین مراحل را انجام دهید.

پرایمر بعد از مرطوب کننده و قبل از فاندیشن استفاده می‌شود. تاثیر مثبت استفاده از این محصول در آرایش به حدی زیاد است که پیشنهاد می کنیم استفاده از آن را در روند میکاپ خود قرار دهید.

دلیل و مزایای استفاده از پرایمر چیست ؟

در ادامه تمامی مزایای استفاده از پرایمر را بررسی نموده ایم تا بتوانید به راحتی در رابطه با استفاده از آن تصمیم بگیرید.

این محصول مانند یک پایه آرایشی پوستتان را صاف و بی عیب و نقص می ‌کند. در واقع همه مشکلات پوستی شما با آن پوشانده می ‌شوند. به این ترتیب زمینه لازم برای مراحل بعدی آرایش فراهم می‌شود.

افزایش دوام و ماندگاری آرایش

اولین و مهم ترین دلیل برای استفاده پرایمر، نقش آن در ماندگاری آرایش است. اگر همواره نگران پخش شدن یا برق افتادن آرایش تابستانی خود هستید، پیشنهاد می کنیم استفاده از این محصول را امتحان کنید.

مدل های با پایه سیلیکون باعث ایجاد لایه ای روی پوست می شوند. این لایه به شما کمک می کند تا چربی پوستتان باعث از بین رفتن آرایش و برق افتادن پوستتان نشود.

استفاده از آن به خصوص در روزهای گرم سال و مناطق مرطوب به شدت توصیه می ‌شود. زیرا به شما کمک می کند در تمام روز آرایشتان را ثابت نگه دارید.

پرایمر صورت چیست و چه دوام و ماندگاری دارد؟

اگر پوست شما چرب یا جوش دار است، باید به نکاتی توجه کنید تا ماندگاری آرایش شما بیشتر شود. در این شرایط علاوه بر استفاده از کرم پودر مناسب پوست چرب، توجه به زیرسازی مناسب نیز اهمیت می یابد.

دقت کنید که از پرایمر های مات و مناسب ویژگی های پوستتان استفاده کنید. در این حالت است که این محصول آرایشی به دوام و ماندگاری بیشتر آرایش شما کمک بسزایی می ‌کند.

خاصیت نرم کنندگی

در بسیاری شرایط توصیه شده که قبل از استفاده از پرایمر از مرطوب کننده استفاده کنید. این توصیه به دلیل نیاز های پوستی شما در آبرسانی مفید قبل از آرایش است.

حتی در صورتی که از مرطوب کننده استفاده نکنید نیز می توانید از این محصول زیبایی برای زیر سازی آرایش خود استفاده کنید. در واقع این محصول دارای خاصیت نرم کنندگی می باشد.

پرایمر چیست و چه خاصیت هایی دارد؟

همچنین استفاده از آن سبب می شود لایه ای محافظ روی پوست شما ایجاد شود و از هدر رفتن رطوبت پوستتان جلوگیری می کند. حفظ رطوبت و شادابی پوست به شما در داشتن میکاپی صاف و یکدست کمک می کند.

از بین بردن منافذ پوست

پرایمر ها با ایجاد لایه ای روی پوست می توانند تا حد زیادی پوست شما را صاف و یکدست کنند. این کار با پوشاندن منافذ پوست میسر می شود.

این عمل باعث از پر شدن منافذ و ایجاد جوش های پوستی نمی شود بلکه تنها لایه ای سبک روی پوست شما اضافه می شود.

شما با اضافه کردن یک مرحله ساده به روتین آرایشی خودتان می توانید تغییری شگرف در ظاهر پوست صورت خود ایجاد کنید. با این کار دیگر منافذ پوست شما بعد از آرایش مشخص نیستند.

خواص پرایمر در از بین بردن منافذ باز پوست صورت

کمک به یکدست شدن آرایش

کرم پودر پر مصرف ترین محصول آرایشی در یک میکاپ است. تفاوتی نمی کند درجه غلظت آرایش شما چقدر باشد، مهم این است که در نهایت پوست صورتتان صاف و یکدست نشان داده شود.

به همین دلیل زیرسازی در میکاپ های همراه با کرم پودر نقش بسیار اساسی در هماهنگ کردن نواحی مختلف پوست شما دارد.

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، این محصول به شما در پوشاندن و از بین بردن منافذ پوست کمک می کند.

این ویژگی سبب می شود بلند کردن کرم پودر به راحتی روی پوست امکان پذیر باشد. در نهایت نتیجه ای ایده آل از میکاپ برای شما باقی می ماند.

حتی در موقعیتی که تصمیم دارید میکاپی سبک انجام دهید و قصد استفاده از کرم پودر را ندارید، استفاده از پرایمر به تنهایی باعث شاداب نشان دادن پوست شما می شود. البته منظور ما در این حالت استفاده از انواع مدل بی رنگ است.

تاثیر و کاربرد پرایمر در آرایش صورت

ساخته شده از ترکیبات غیر کومدوژنیک

کومدوژنیک از کلمه کومدون ساخته شده است. در واقع این ترکیب به تاثیر ترکیبات هر محصول آرایشی یا مراقبتی اشاره دارد.

همان طور که مطلع هستید کومدون به برآمدگی های سطح پوست گفته می شود که ممکن است بر اثر مسدود شدن منافذ پوستی ایجاد شود.

ترکیبات استفاده شده در محصولات آرایشی تاثیر بسیار زیادی در ایجاد کومدون دارد. این برآمدگی های ممکن است در نهایت به جوش تبدیل شوند. پس برای جلوگیری از ایجاد چنین شرایطی بهتر است از محصولات غیر کومدوژنیک استفاده کنید.

به دلیل تماس مستقیم پرایمر با منافذ پوست، ترکیبات استفاده شده در آن بسیار اهمیت پیدا می کند. به همین دلیل بهتر است به نوشته های روی این محصول توجه کنید و ترکیب Non comedogenic را مشاهده کنید.

اگر زیر ساز شما از این ترکیبات ساخته شده باشد نیاز به نگرانی در رابطه با حساسیت های بعد از میکاپ نیست.
به همین دلیل به افراد با پوست های حساس توصیه می شود حتما از زیرساز با ترکیبات غیر کومدوژنیک استفاده کنند.

فواید محصول آرایشی ساخته شده از ترکیبات غیر کومدوژنیک

ضد پیری

بسیاری از خانم ها برای زدودن آثار پیری از پوست صورت خود به دنبال کار های تهاجمی می روند.

بعضی از افراد نیز با حسرت به پوست شاداب دوست خود غبطه می خورند. نکته ای که می تواند در این جا برای این افراد امید دهنده باشد، ویژگی ضد پیری پرایمر های آرایشی است.

پرایمر ها دارای ترکیبات ضد پیری و ضد چروک هستند. استفاده از این محصول شادابی و طراوت را برای پوست صورت شما به ارمغان می‌آورد.

شفافیت پوست بعد از استفاده از این زیر ساز آرایشی تا حد زیادی قابل لمس است به طوری که بعد از استفاده از آن، کنار گذاشتن این محصول برای شما سخت است.

رفع ایرادات ظاهری پوست

ممکن است پوست شما دارای لک یا جوش باشد. یا حتی از سیاهی زیر چشم خود خسته شده باشید. در این حالت است که یک پرایمر مناسب که ترجیحا رنگی است، می تواند ایراداتی از این قبیل را برطرف سازد.

شما می توانید به سادگی برای محو کردن جای جوش محل قرمزی جوش را با پرایمر سبز از بین ببرید. (در ادامه بحث به کارایی انواع رنگ های این کالا اشاره می کنیم.)

همچنین اگر می خواهید پوست خود را روشن تر جلوه دهید، این محصول شما را در این راه یاری می رساند.

حتی در صورتی که نمی خواهید صورت خود را با کرم پودر سنگین کنید، استفاده از این محصول شما را در داشتن پوستی یک دست کمک می کند.

تفاوت پوست صورت در قبل و بعد استفاده از پرایمر

انواع پرایمر از نظر محل مورد استفاده

شاید تصور کنید پرایمر ها تنها برای پوست صورت استفاده شوند. اما این ویژگی، تنها بخشی از کاربرد این محصولات را در بر می گیرد.

زیر ساز های آرایشی همان طور که از اسمشان مشخص است برای زیر سازی میکاپ است. آرایش نواحی مختلف صورت مانند چشم و ابرو نیز می تواند با زیر سازی همراه باشد.

پرایمر صورت(پایه)

عملکرد کلی پرایمر صورت به همان صورتی است که تا الان توضیح دادیم. این محصول سبب می شود بافتی نرم و سبک روی پوست شما ایجاد شود و منافذ شما را از بین می برد.

این عملکرد برای ایجاد خاصیت شفافیت و حفظ رطوبت پوست انجام می شود. با استفاده از این مواد، در نهایت آرایشی یکدست و تمیز دارید.

پرایمر ابرو و مژه

پرایمر هایی که برای مژه و ابرو استفاده می شوند با اهداف متفاوت تری نسبت به انواع قبلی استفاده می شوند.

احتمالا تاکنون از تاثیر انواع برس ریمل در بلندکردن و حجیم سازی مژه ها شنیده اید. این محصولات مخصوص مژه هستند و با نام ماسکارا نیز معروف هستند تاثیر زیادی در بلند کنندگی و ضخیم سازی مژه ها و ابرو های شما دارند.

با این حال در صورت استفاده از پرایمر های مژه، دیگر به صرف هزینه زیاد برای خرید ریمل های حجیم کننده و بلند کننده نیاز ندارید.

از پرایمر مژه چه استفاده ای می شود

پرایمر چشم

مدل مخصوص چشم نیز عملکردی مانند پرایمر پایه دارد. تنها تفاوت آن ها، محل استفاده هر یک است. در واقع آرایش پلک نیز با توجه به حرکات مداوم پلک و باز و بسته شدن چشم، تا حد زیادی مستعد از بین رفتن و دفرمه شدن است. این مورد می تواند برای سایه یا خط چشم شما اتفاق افتد.

حتی در شرایطی که متریال مصرفی شما سنگین باشد باعث افزایش چربی پشت پلک می شود. در این حالت ممکن است زحمات شما در کشیدن خط چشم به هدر رود. بنابراین پرایمر می تواند گزینه ای مناسب برای جلوگیری از چنین پیشامد هایی است.

پرایمر لب

این بار پرایمر به سراغ یکدست نمودن سطح زیرین آرایش لب می رود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از استفاده از رژلب، چین و چروک لب ها مشخص باشد. برای پیشگیری از این اتفاق، پرایمر لب به کمک شما می آید.

این نوع محصول به منظور صاف و یکدست نمودن پوست لب استفاده می شود. همچنین پوست لب شما را برای استفاده از خط لب و رژ لب آماده می کند.

با استفاده از آن، مواد آرایشی لب به راحتی روی پوست شما می نشیند. همچنین از پخش شدن رنگ رژ لب شما جلوگیری می کند.

خاصیت و ویژگی پرایمر لب

پرایمر صورت چیست و چند نوع است؟

پرایمر صورت در دو نوع رنگی و شفاف تولید می ‌شود. بنابراین به راحتی می ‌توانید مدل بی رنگ یا متناسب با رنگ پوست خود را انتخاب کنید.

همچنین برخی پرایمرهای صورت، با خواص مرطوب کنندگی خود به پوستتان آبرسانی می ‌کنند و تعریق را کاهش می ‌دهند.

این محصولات آرایشی علاوه بر خواص گوناگون خود، در رنگ‌ ها و تناژهای مختلفی هم تولید می‌ شوند. این تناژهای گوناگون بر حسب عملکرد و ناحیه مورد نظر از کارایی ‌های گوناگونی برخوردارند.

بنابراین ابتدا باید کاربرد آن را برای خود مشخص کنید. در واقع بدانید که برای چه چیزی می خواهید از آن استفاده کنید. به این ترتیب انتخاب ساده ‌تری خواهید داشت.

برخی دیگر از  پرایمرها مخصوص چین و چروک ‌های صورت تولید می‌ شوند و آن‌ها را به حداقل می ‌رسانند. این نوع محصولات برای مناطق لکه‌ دار یا تیره هم پوشش دهی مناسبی فراهم می ‌آورند.

بنابراین اگر خطوط و لکه‌ های زیادی ندارید، پرایمرهای رنگی می ‌توانند همزمان به عنوان پوشش دهنده برایتان عمل کنند.

کار پرایمر در روشن کنندگی پوست - تفاوت قبل و بعد از استفاده از پرایمر صورت
تفاوت قبل و بعد از استفاده پرایمر صورت

انواع پرایمر از نظر ترکیبات پایه

انواع پرایمر از نظر ترکیبات را می توان در دو پایه آب و سیلیکون معرفی نمود. هر کدام از آن ها دارای ویژگی هایی است که شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می دهند.

پرایمر های بر پایه آب از نوع سبک ترین انواع این محصولات هستند. این محصول به همراه ویتامین های لازم برای پوست از دهیدراته شدن پوست شما جلوگیری می کند و باعث شفافیت و شادابی آن می شود.

معمولا این محصول به صورت اسپری ساخته می شود و پس از استفاده به سرعت جذب پوست می شود. در نهایت این محصول تا حد زیادی رطوبت پوست شما را تامین می کند.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اگر در اکثر مواقع از کرم پودر استفاده نمی کنید و سبک بودن پوست برایتان اهمیت دارد، این محصول با پایه آب کارایی لازم را دارد.

یا در مواقعی که احتیاج به محصولی دارید که فقط پوست شما را شفاف کند، می توانید از محصولات با این ترکیبات استفاده کنید.

نوع دیگر ترکیبات این محصول، سیلیکون ها هستند. پیش از این و در مزایای این محصول اشاره کردیم که پرایمر ها در شرایطی باعث ایجاد لایه ای نازک روی پوست می شوند که منافذ صورت را از بین می برند.

این خاصیت با پرایمر های بر پایه سیلیکون مهیا می شود. در واقع اگر خواستار محصولی هستید که کارهایی بیشتر از رطوبت رسانی، نرم کنندگی و ایجاد شفافیت برای شما انجام دهد باید از این محصول استفاده کنید.

اگر می خواهید بدانید زیرساز شما در کدام دسته قرار می گیرد می توانید از دو راه این را تشخیص دهید:

  1. مدل هایی با بافت ژل و نرم از نوع سیلیکونی هستند در صورتی که مایع بودن پرایمر های بر پایه آب کاملا قابل تشخیص است.
  2. بر روی محصولات سیلیکونی و در بخش ترکیبات، موادی با پسوند cone یا siloxane را مشاهده می کنید. در این شرایط شما نوع سیلیکونی آن را خریداری نموده اید.
استفاده از پرایمر برای زیباتر شدن چهره به تنهایی امکان پذیر است

کاربرد پرایمر رنگی

کاربرد پرایمر رنگی در اصلاح ایرادات پوست صورت مرتبط می‌شود. هدف اصلی تمامی آن ها رفع ایرادات پوستی و اصلاح رنگ است.

اما هر یک از آن ها در موارد مختلفی قابل استفاده هستند. در ادامه خواص انواع مدل رنگی مختلف این محصولات پرطرفدار را توضیح می دهیم.

کاربرد پرایمر رنگی سبز

این نوع پرایمر خنثی کننده قرمزی پوست است. شما می توانید به وسیله آن آثار قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی در هر سایزی که باشد را رفع کنید.

کاربرد پرایمر سبز تنها بر روی نواحی قرمز پوست شماست و رنگ عادی پوست شما را به هیچ وجه سبز نمی کند. پس نگران این موضوع نباشید.

همچنین اگر دارای جوش های قرمز هستید یا جای قرمز جوش ها شما را آزرده خاطر می کند می توانید از این محصول برای زیر ساز آرایشی خود استفاده کنید.

کاربرد پرایمر سبز و نحوه استفاده از آن

پرایمر رنگی بنفش

این نوع پرایمر می تواند نجات دهنده افرادی باشد که از زردی پوست خود ناراحت هستند. شما می توانید از رنگ بنفش این محصول برای صورت خود استفاده کنید.

این رنگ می تواند تا حد زیادی زردی پوست شما را از بین ببرد و رنگ پوست شما را متعادل کند. کاربرد پرایمر بنفش برای از بین بردن آثار بی رمقی در چهره است. علاوه بر آن، این محصول کارایی بسیار بالایی دارد.

تاثیر پرایمر بنفش چیست

خواص پرایمر رنگی زرد

دلیل استفاده پرایمر زرد، خاصیت روشن کنندگی آن است. در واقع اگر دارای پوست سبزه هستید و می خواهید کمی رنگ آن روشن تر شود می توانید از آن استفاده کنید.

همچنین اگر جوش های سر سیاه برای شما آزار دهنده است نیز استفاده از این محصول به شما پیشنهاد می شود.

این محصول تا حد زیادی به روشن و یکدست کردن رنگ چهره شما کمک می کند. شما به وسیله آن می توانید اختلاف رنگ نواحی مختلف پوست خود را جبران کنید.

کاربرد پرایمر رنگ زرد در از بین بردن جوش های سر سیاه و روشن کردن پوست سبزه

مزایای پرایمر طلایی

پرایمر طلایی یا برنزه با طیف کاراملی خود، درخشش را به چهره شما می آورد. اگر پوست تیره دارید با استفاده از آن می توانید درخشش را به چهره خود مهمان کنید.

کاربرد پرایمر طلایی این است که تا حد زیادی می تواند رنگ خاکستری پوست را از بین ببرد و پوستی شاداب را برای شما ایجاد کند.

کاربرد پرایمر صورتی

اگر احساس می کنید پوستتان حالتی خسته و کدر دارد با پرایمر صورتی می توانید آن را شاداب کنید. پس از استفاده از آن، متوجه تفاوت قبل و بعد چهره تان می شوید.

این محصول می تواند تا حد زیادی چهره شما را روشن و درخشنده کند. دلیل بعدی برای استفاده آن، رفع لک های پوستی است. اگر دچار لک های تیره هستید می توانید از آن کمک بگیرید.

خواص و کاربرد پرایمر رنگی صورتی به عنوان روشن کننده پوست صورت

نحوه استفاده از پرایمر (فیلم آموزشی)

پرایمر به خوبی قادر است ترکیبات آرایشی صورتتان را با هم هماهنگ و یکپارچه جلوه دهد. به این ترتیب از آرایش طبیعی تری برخوردار خواهید شد. با مشاهده ویدیو زیر به صورت کامل نحوه استفاده از پرایمر را یاد خواهید گرفت.

نحوه استفاده از پرایمر در میکاپ

برای استفاده پرایمر، ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب تمیز کنید. پس از خشک کردن پوست صورتتان، مرطوب کننده یا آبرسان مناسب را بر پوست خود اعمال کنید. حالا کافیست سه دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوستتان شود.

همان طور که در ویدیو بالا نیز مشاهده کردید، یک لایه نازک از محصول را به صورت خود بزنید. بعد از خشک شدن آن می توانید کرم پودر انتخابی خود را روی پوست بزنید. سپس به بقیه آرایش خود بپردازید.

پرایمر را مانند مرطوب کننده به پوست خود بزنید. کمی از آن را به پشت دست خود بمالید. سپس توسط یک اسفنج مناسب آن را با حرکات دورانی به صورت خود بزنید. پیش از استفاده از محصولات دیگر آرایشی، چند دقیقه صبر کنید تا محصول کاملا جذب پوستتان شود.

بسیاری از خانم‌ ها در مراحل آرایشی خود از پرایمر به جای فاندیشن هم استفاده می‌کنند.

اما در حالتی که احتیاج به کاور بیشتر دارید پیشنهاد می دهیم پس از استفاده از پرایمر از فاندیشن مناسب استفاده کنید.

فواید پرایمر برای پوست صورت

در نهایت اگر با نحوه استفاده از کانسیلر آشنایی دارید می توانید برای اصلاح زوایای صورت از آن استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید با تفاوت این سه محصول بیشتر آشنا شوید، می توانید در مطلب فرق پرایمر، فاندیشن و کانسیلر اطلاعات بیشتری به دست آورید.

اگر از پرایمر چشم استفاده می ‌کنید، بهتر است آن را با سایه خود مخلوط کنید و به پلک خود بزنید. به این ترتیب دوام سایه بیشتر خواهد شد.

نکات طلایی استفاده از پرایمر

پرایمر صورت در نقاطی مانند پشت پلک، ممکن است سریع خشک شود و چروک ایجاد ‌کند. بنابراین برای استفاده از آن به این نقاط باید سرعت عمل بیشتری داشته باشید.

همچنین متخصصان حرفه ‌ای آرایش توصیه می‌ کنند در نقاطی مانند دور چشم‌ ها و لب‌ که از چروک‌ های بیشتری برخوردارند، از مقدار بیشتری استفاده کنید. بهتر است در این نقاط به جای اسفنج از انگشتان خود استفاده کنید.

اگر پوستی خشک و مستعد آکنه دارید، انجام لایه برداری به صورت هفتگی می ‌تواند به ایجاد ظاهری بی عیب و نقص کمک کند.

فواید استفاده از پرایمر برای انوع پوست چیست؟

پرایمر حتی در بسیاری موارد قادر است منافذ باز پوست را بپوشاند. افزودن این ماده به مراحل آرایشی قدم موثری در پوشاندن خطوط و چین و چروک ‌ها به شمار می ‌رود.

انتخاب پرایمر مناسب پوست شما

با وجود تنوع پرایمرهای موجود در بازار، ممکن است در انتخاب مدل مناسب کمی دچار مشکل شوید. فراموش نکنید اولین قدم برای انتخاب محصول مورد نظرتان، تشخیص نوع پوستتان است.

در واقع پیش از هر چیز باید بدانید که از پرایمر چه خواسته ‌ای دارید. آیا نیاز به محصولی دارید که چربی پوستتان را کاهش دهد و یا نیاز به آبرسان دارید؟

افرادی که از برق افتادن پوست خود بعد از آرایش گله مند هستند، بهتر است از انوع مدل های مات کننده استفاده کنند.

این نوع پرایمر سبب ایجاد لایه ای مات روی پوستتان می شود که از برق افتادن آن جلوگیری می کند.

اگر پوست خشک دارید، لازم است از محصولی استفاده کنید که رطوبت پوست شما را حفظ کند. پس در این حالت از مدل های مرطوب کننده استفاده کنید.

آیا پرایمر برای استفاده روزانه مناسب است؟

این محصول نو ظهور آرایشی در کنار تمامی مزایا و تاثیرات مثبتی که در میکاپ شما دارد، می تواند باعث نارضایتی شما نیز شود.

اما این اتفاق زمانی رخ می دهد که بخواهید از آن به صورت پی در پی استفاده کنید. در صورت استفاده روزانه از پرایمر اتفاقات ناراحت کننده ای برای پوست شما رخ می دهد.

همین محصولی که برای شما مانند ناجی عمل کرده و آرایش شما را از آسیب دور نگه داشته است می تواند به دشمن پوست شما تبدیل شود.

پس سعی کنید فکر استفاده روزانه از آن را کنار بگذارید و آن را به مراسم های خاص موکول کنید.

عکس پرایمر صورت

عوارض پرایمر چیست؟ نکات مهمی که باید بدانید

این محصول زیبایی نیز مانند هر محصول دیگری در کنار مزایای بیشمارش دارای تعدادی معایب نیز می‌باشد. اما می‌توان ادعا کرد که اکثر این عوارض از استفاده غیراصولی و متعدد آن نشات می‌گیرد.

عوارض پرایمر از استفاده بیش از حد آن منشا می‌گیرد. در واقع این ماده آرایشی، لایه‌ای است که روی منافذ پوست قرار می‌گیرد و آن‌ها را می‌پوشاند. در نتیجه اکسیژن رسانی به پوست کاهش می‌یابد. در نتیجه این اتفاق ممکن است جوش‌های سرسیاه و لکه‌های پوستی ایجاد شود.
توصیه ما این است که بهتر است استفاده روزانه آن را از ذهن دور کنید.

آموزش آرایش عروس
آموزش آرایش عروس دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

سیلیکا یکی از مواد استفاده شده در ترکیبات این محصول آرایشی است. استفاده مداوم از آن باعث خشکی پوست می‌شود. بهتر است در هنگام خرید، محصولی را انتخاب کنید که آب بیشتر و سیلیکای کمتر دارد.

پایه اصلی تمام پرایمرها سیلیکون‌هایی به نام دایمتیکون است. اگر شما به مواد شیمیایی حساسیت داشته باشید، وجود این ماده و استفاده از آن باعث حساسیت‌های پوستی می‌شود.

در نهایت توصیه ما این است برای جلوگیری از ایجاد عوارض روی پوستتان، استفاده از آن را به مراسمات خاص موکول کنید.

بهترین مارک پرایمر صورت

ممکن است زمانی که برای خرید پرایمر به فروشگاه‌های اینترنتی یا حضوری مراجعه می‌کنید از تنوع برندهای این محصول آرایشی سردرگم شوید. به همین خاطر در این بخش می‌خواهیم تعدادی از بهترین مارک پرایمر را به شما معرفی کنیم. این موارد از محصولاتی است که مصرف‌کنندگان از آن‌ها رضایت داشتند. اما همواره توجه داشته باشید که محصولی متناسب با پوست خود خریداری کنید.

بهترین مارک پرایمر صورت

پرایمر اسمش باکس (Smash Box)

برند اسمش باکس در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی استی لادر تاسیس شد. طولی نکشید تا بسیاری از اینفلوئنسرها به تبلیغ این برند پرداختند و افراد با خرید آن رضایت خود از محصولات این برند را اعلام کردند.

پرایمر فوتو فینیش (Photo Finish Foundation Primer) یکی از سری محصولات این برند است که توانسته رقیب سرسختی برای برندهای لاکچری باشد.

این محصول فاقد پارابن، سدیم لوریل سولفات و تالک می‌باشد. همچنین oil-free بودن آن باعث شده تا پوست‌های چرب نیز از پوستی یکدست و ابریشمی لذت ببرند.

بعد از استفاده از این محصول به هیچ وجه سنگینی روی صورت خود احساس نمی‌کنید. این مورد، مزیتی برای انتخاب آن در گریم‌های سنگین است.

شاید تنها موردی که شما را در خرید آن دو به شک می‌کند، قیمت بالای آن باشد. اما این نکته را توجه داشته باشید که پرایمر از محصولاتی است که استفاده آن در آرایش روزانه ممکن است سلامت پوست شما را به خطر بیندازد. پس می‌توانید سایز کوچک آن را خریداری کنید و تا مدت‌ها از مزایای آن لذت ببرید.

انواع پرایمر اسمش باکس

پرایمر بنفیت پروفشنال (POREfessional)

تصویری که پرایمر بنفیت پروفشنال از خود برجای گذاشته به عنوان یک محصول حرفه‌ای برای زیرسازی آرایش است. بسته‌بندی رنگی آن برای بسیاری از متقاضیان آن جذاب است و رضایت زیادی از این طراحی دارند. سایز و بسته‌بندی تیوپی این محصول طوری است که به شما این امکان را می‌دهد تا در مسافرت نیز به راحتی آن را در کیف خود قرار دهید و همواره همراه خود داشته باشید.

ترکیبات این محصول، فاقد چربی است به همین خاطر می‌تواند برای پوست‌های چرب یا مختلط فرصتی مناسب ایجاد کند. اگر پوست مختلطی دارید، کافیست از آن در ناحیه T-Zone یا همان خط پیشانی و تیغه بینی استفاده کنید. بعد از مصرف متوجه مات کردن پوست خود خواهید شد.

به دلیل محبوبیت این محصول در موارد متعددی محصولات تقلبی از آن مشاهده شده است. اما اگر می‌خواهید محصول اصل را خریداری کنید مواردی را به شما می‌گوییم تا بتوانید اصل بودن کالا را خودتان تشخیص دهید. به این موارد در ادامه توجه کنید.

  • حتما توجه داشته باشید که طراحی کاراکتر روی بسته بندی تیوپی و جعبه محصول دقیقا یکسان باشد. در بسیاری از موارد طرز ژست پاهای کاراکترها متفاوت چاپ شده است.
  • توجه کنید که حتما با ورقی آلومینیومی پلمپ شده باشد.
  • غلظت این محصول متوسط رو به بالاست در صورتی که بسیاری از موارد تقلبی آن حالتی روان دارند.
پرایمر بنفیت پروفشنال در سه رنگ

پرایمر وت اند وایلد(wet n wild)

وات ان وایلد برندی آمریکایی است که در زمینه پرایمرهای آرایشی توانسته محصولات قابل قبولی ارائه کند. پرایمرهای سری Photo Focus دسته‌ای از تولیدات این برند است که می‌توانید آن را از آنلاین شاپ‌ها به راحتی خریداری کنید.

این سری از پرایمرهای برند wet n wild دارای ترکیباتی است که در نهایت پوست چرب شما را مات می‌کند در حالی که برای پوست‌های خشک نیز خواص مرطوب‌کنندگی دارد.

علت نام گذاری این سری از محصولات به نام Photo Focus ادعای این برند است. آن‌ها می‌گویند با استفاده از این محصول می‌توانید پوستی جذاب بدون ادیت و فتوشاپ در عکس‌ها داشته باشید. همچنین ماندگاری بالای آن باعث شده محبوبیت آن برای آرایش‌های سنگین محبوب باشد.

این محصول گیاهی است و هیچ گونه تست حیوانی در طول زمان تولید نداشته است. همچنین فاقد چربی، پارابن و سولفات می‌باشد. در ترکیبات آن ماده‌ای به نام دایمتیکون به چشم می‌خورد که بیشترین تأثیر روی پر کردن خطوط و منافذ باز پوست را ایجاد می‌کند. همچنین از جمع شدن کرم پودر در خطوط چهره مانند کنار لب‌ها، بینی و پیشانی جلوگیری می‌کند.

پرایمر وت ان وایلد سفید

پرایمر میبلین بی بی اسکین ( Maybeline Baby Skin)

میبلین یکی از برندهای قدیمی آمریکایی است که در سال ۱۹۱۵ میلادی اولین محصول خود را ارائه نمود. موفقیت این برند در اکثر خط تولیدها کاملا قابل مشاهده است و در تمام این سال‌ها توانسته مشتریان خود را راضی نگهدارد. امروزه این برند زیر مجموعه لورال قرار دارد.

پرایمر میبلین بی بی اسکین از محصولات محبوب این برند است که برای شما تجربه جذابی از آرایش و زیرسازی را به همراه خواهد داشت. این محصول می‌تواند منافذ پوست را تا حد زیادی کوچک کند. به همین خاطر بعد از مصرف آن، آرایش صورتتان تا ساعت‌ها تکان نمی‌خورد.

همچنین ترکیبات آن در نهایت بافت ژله‌ای و سبک دارد و پوستی نرم مانند پوست کودکان برای شما ایجاد می‌کند. در واقع نام بی‌بی‌اسکین نیز به دلیل همین ویژگی انتخاب شده است.

پرایمر میبلین بی بی اسکین

سخن پایانی

با تمام توصیفاتی که از این محصول آرایشی در این بحث خواندید، پرایمر را می توان ناجی میکاپ از ایرادات پوستی نامید. این محصول تا حد زیادی در پوشاندن لکه های مختلف، قرمزی و پنهان نمودن منافذ پوست تاثیر گذار است.

اما در کنار تمامی فوایدی که این محصول دارد، حتما دقت کنید که در استفاده از آن زیاده روی نکنید. استفاده بیش از حد از آن باعث ایجاد جوش و خشکی پوست می شود. پس بهتر است از آن برای مراسم های خاص استفاده کنید.

پرایمر چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

پرایمر محصولی آرایشی است که از آن به عنوان زیر ساز میکاپ استفاده می شود.
شما می توانید بعد از استفاده از مرطوب کننده از پرایمر صورت استفاده کنید تا صورت شما آماده میکاپ شود.


آیا استفاده از پرایمر ضروری است؟

هدف از استفاده این محصول، یکدست نمودن آرایش و کمک به افزایش ماندگاری آن است.
اگر می خواهید آرایش شما تا ساعات طولانی بدون تغییر باقی بماند توصیه می کنیم از آن استفاده کنید.


مزایای پرایمر چست؟

این محصول به شما کمک می کند تا بتوانید انواع لکه های پوستی با هر درجه ای و جوش های صورت خود را پنهان کنید.
با استفاده از آن لایه ای روی پوست ایجاد می شود که باعث پوشاندن منفذ می شود و به شما کمک می کند تا ساعت های طولانی آرایش شما بدون تغییر باقی بماند.
همچنین می تواند تا حد زیادی چین و چروک پوست را از بین برد.


آیا می توانم به صورت روزانه از پرایمر استفاده کنم؟

به دلیل پوشاندن منافذ پوست توسط پرایمر صورت، در صورت استفاده روزانه و مکرر باعث ایجاد جوش های زیر پوستی می شود.
به همین دلیل بهتر است استفاده از پرایمر را به مراسم های خاص اختصاص دهید.


عوارض استفاده از پرایمر چیست؟

استفاده از پرایمر در حالت عادی عوارضی ندارد
اما در صورت استفاده روزانه و بیش از حد آن ممکن است باعث ایجاد جوش های زیر پوستی شود.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال از پرایمر برای میکاپ استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: health.howstuffworks

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: