ریمل اسنس

انواع ریمل از نظر شکل برس و فرمولاسیون

ارسال به دیگران:

ریمل یکی از لوازم آرایشی محبوب و پرطرفدار در حوزه گریم و میکاپ است که مژه‌ ها را بلند و پر می‌ کند. همچنین ظاهر نهایی آرایش شما را تکمیل کرده و جلوه خاصی به چشم ‌ها و مژه‌ هایتان می ‌بخشد. ریمل‌ های بسیار متنوعی در بازار موجود است که هرکدام فرمولاسیون، رنگ، و شکل خاص خود را دارند. همین امر ممکن است شما را دچار سردرگمی کرده و انتخاب را برای شما سخت کند. با توجه به انواع ریمل های مختلف موجود در بازار، بهتر است که کمی با ریمل ها آشنایی پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به انواع ریمل از نظر شکل برس و فرمولاسیون بپردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۴ نکته مهمی که هنگام خرید ریمل باید در نظر بگیرید: جنس برس ریمل، سایز برس، شکل برس و فرمولاسیون می باشد. در ادامه به هرکدام از این موارد می پردازیم.

۱- جنس انواع برس ریمل

انواع ریمل هر روز در خود آرایی نقش پر رنگی ایفا می کنند. پس باید وقت کافی برای شناخت آن ها بگذاریم. دانش خاصی وجود دارد که به طراحی برس ریمل می ‌پردازد. از اندازه و شکل آن گرفته تا مواد استفاده شده برای تهیه موهای برس، همگی در شکل نهایی مژه شما تأثیر می‌ گذارند. برای بررسی برس ریمل باید به جنس، شکل، و اندازه آن دقت کنید.

برس ‌های نایلونی:

برس‌ های نایلونی موهای بیشتر و حجیم‌ تری دارند و بنابراین ریمل بیشتری را به خود جذب می ‌کنند. این برس‌ ها چگال ‌تر هستند، هنگام شستشو تغییر شکل می‌ دهند، و همچنین گرد و غبار بیشتری به خود می‌ گیرند. از این رو ممکن است باعث گلوله شدن ریمل روی مژه ‌ها شوند. برس‌ های نایلونی از نظر اندازه موی برس به دو نوع زیر دسته ‌بندی می‌ شوند:

موهای بلند:

اگر می ‌خواهید حجم مژه‌ های خود را افرایش دهید، بدون اینکه خیلی سنگین و فشرده به نظر برسند، از برسی استفاده کنید که موهای بلندی دارد. برس با موهای کوتاه نمی‌ تواند در یک حرکت کل مژه‌ های شما را پوشش دهد. بنابراین برای رسیدن به همان اثر، باید چند بار برس را به مژه‌ هایتان بکشید. این کار باعث ایجاد توده‌ های ریمل روی مژه‌ های شما شده و ظاهر ناخوشایندی ایجاد می ‌کند.

ریمل ابرو

موهای کوتاه:

اگر مژه‌ های بلند و پر پشت دارید، از برس‌ هایی که موهای کوتاهی دارند استفاده کنید. زیرا مژه‌ های شما به اندازه کافی زیاد و حجیم هستند که بتوانند در یک حرکت مقدار مناسبی از ریمل را از روی برس بردارند.

برس‌ های سیلیکونی:

برس‌ های سیلیکونی بسیار بادوام‌ تر هستند و به سادگی آسیب نمی ‌بینند. افرادی که مژه‌ های کوتاه و کم ‌پشت دارند، بهتر است ریملی را انتخاب کنند که برس سیلیکونی یا لاستیکی داشته باشد. این برس ‌ها مایع ریمل کمتری را به خود جذب می ‌کنند و در نتیجه بیشتر ریمل روی برس به مژه‌ های شما منتقل می ‌شود.

آموزش آرایش و پیرایش
آموزش آرایش و پیرایش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۲- شکل برس ها:

برس مخروطی:

نوک باریک این نوع برس مژه‌ های گوشه داخلی چشم را گرفته و بلند می ‌کند. انتهای پهن آن نیز مژه‌ های انتهای خارجی چشم را به راحتی پوشش می‌ دهد.

برس باریک و صاف:

این برس‌ ها برای پوشاندن تک تک مژه‌ ها، حتی مژه ‌های ریز و نازک گوشه‌ های داخلی چشم، ایده‌ آل هستند. به کمک برس باریک می ‌توانید ریمل را به راحتی روی مژه‌ های پایین خود بکشید. این برس برای مژه ‌های صاف بسیار مناسب است.

برس منحنی:

برس‌ های منحنی برای حجم دادن به مژه ‌ها خارق ‌العاده هستند. اگر مژه‌ های بلندی دارید ریملی را انتخاب کنید که برس منحنی داشته باشد. زیرا در عین پرپشت کردن مژه ‌ها، به حالت دادن آن‌ ها نیز کمک می ‌کند.

ریمل لورال با برس منحنی شکل

برس توپی:

اگر می‌ خواهید روی قسمت خاصی از مژه ‌هایتان تمرکز کنید، برس توپی برای شما مناسب است. برس را به صورت عمودی روی مژه خود نگه دارید و آن را به سمت بالا بکشید. این برس بخصوص برای مژه ‌های کوتاه و کم‌ پشت گوشه داخلی چشم مناسب است.

برس S شکل:

حالت S شکل این برس‌ ها هم به حجم دادن و هم به بلند کردن مژه‌ ها کمک می‌کند. همچنین، به دلیل کوچک بودن، برای مژه‌ های کوتاه نیز بسیار مناسب است.

برس مارپیچی:

این برس برای حالت و حجم دادن به مژه‌ های کوتاه و کم‌ پشت گزینه ایده‌ آلی است.

برس ساعت شنی:

قوس‌ های موجود در دو طرف این برس، جلوه‌ ای چشمگیر به مژه‌ ها می‌ بخشد. انحنای برس مژه‌ های گوشه‌ های خارجی چشم را به خوبی پوشش می‌ دهد. به علاوه، موهای سفت آن تأثیر ریمل بر مژه‌ های شما را دوچندان می ‌کند. برس ساعت شنی برای کسانی که مژه ‌های پرپشت و تیره را دوست دارند انتخاب مناسبی است.

برس ضخیم و متراکم:

این برس از موها و الیاف متراکم پر شده است. این ویژگی باعث می ‌شود حتی مژه‌ های کوتاه و نازک نیز پرپشت به نظر برسند.

ریمل لانکوم با برس های ضخیم و متراکم

۳- سایز برس ها:

سایز برس نیز مانند شکل و جنس آن اهمیت زیادی دارد. اگر می‌ خواهید مژه‌ های پرپشت ‌تری داشته باشید، برس ‌های سایز بزرگ را انتخاب کنید. اما اگر به دقت و ظرافت آرایشتان اهمیت می‌ دهید و دوست دارید مژه‌ هایتان از هم جدا شوند، برس‌ های کوچک ‌تر را انتخاب کنید.

۴- فرمولاسیون ریمل

نکته دیگری که هنگام خرید ریمل باید به آن توجه داشته باشید، فرمولاسیون ریمل است. فرمولاسیون ریمل مژه و ابرو در ۵۰ سال گذشته تغییر چندانی نکرده است. همه آن‌ ها از مواد اولیه یکسانی (موم، رنگدانه و مواد سازنده ساختمان رشته ‌ای) استفاده می ‌کنند. تفاوت عمده ‌ای که ممکن است از نظر فرمولاسیون بین ریمل‌ ها وجود داشته باشد، ضدآب یا محلول در آب بودن آن ‌هاست.

۱- انواع ریمل های محلول در آب:

این ریمل‌ ها راحت ‌تر پاک می‌ شوند. بنابراین هنگام شسنشو یا پاک کردن ریمل خود به مشکل بر نمی ‌خورید و مژه ‌های شما کنده نمی ‌شود. همچنین ریمل ‌های محلول در آب برای استفاده روزانه بسیار مناسب هستند و منجر به پوسته پوسته شدن یا گلوله شدن ریمل روی مژه نمی ‌شوند.

۲- ریمل ‌های ضد آب:

این ریمل ‌ها به شدت در برابر حل شدن در آب مقاوم هستند. این ویژگی باعث می ‌شود ریمل شما در صورت گریه کردن یا خیس شدن به راحتی از روی مژه کنده نشود. شاید این ویژگی در ابتدا بسیار کارآمد به نظر برسد، اما توجه داشته باشید که ریمل ‌های ضدآب برای استفاده روزانه مناسب نیستند. زیرا به مژه ‌های شما آسیب می ‌زنند، و با هربار شستشو تعدادی از مژه‌ های شما نیز کنده می ‌شود.

نتیجه گیری

قبل از اینکه برای خرید ریمل به فروشگاه بروید، به بلندی و حجم مژه‌ های خود، انتظار خود از ریمل، و کاربرد ریمل دقت کنید. سپس با توجه به فرمولاسیون ریمل و همچنین شکل، اندازه، و جنس برس آن ریمل مناسب خود را انتخاب کنید و از نتیجه آرایش خود لذت ببرید.

منبع: self

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: