تفاوت کانسیلر و کرم پودر

فرق پرایمر، فاندیشن و کانسیلر در چیست؟

ارسال به دیگران:

بسیاری از خانم ها فرق بین پرایمر، فاندیشن و کانسیلر را نمی دانند. امروزه گسترش استفاده از محصولات آرایشی صورت در جهان، منجر به پیدایش انواع مختلفی از این محصولات شده ‌است. از سوی دیگر بسیاری از این محصولات با کاربردهای تقریبا مشابه و تفاوت ‌های بسیار جزئی تولید می ‌شوند. همین امر تمایز میان محصولات آرایشی را دشوار کرده و مصرف کنندگان را در انتخاب این محصولات دچار سردرگمی‌ کرده‌ است.

کانسیلر، فاندیشن و پرایمر آرایشی از انواع محصولات آرایشی صورت هستند که اگرچه کاربردی همسو و در یک راستا دارند. اما تفاوت‌ هایی هم با یکدیگر دارند، که بهتر است پیش از مصرف از آن مطلع باشید. در ادامه این مطلب با این سه نوع از محصولات آرایشی صورت و تفاوت ‌های جزیی آن‌ها با یکدیگر آشنا می‌ شوید.

آموزش آرایش و پیرایش
آموزش آرایش و پیرایش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

پرایمر چیست؟

پرایمر همیشه اولین مرحله در گریم و میکاپ است. پرایمر پس از مرطوب کننده یا پس از آخرین مرحله مراقبت ‌های پوستی استفاده می ‌شود. این محصول آرایشی تاثیر زیادی در پوشاندن خطوط ریز و منافذ باز پوست دارد. پرایمر آرایشی در واقع مانند یک پایه آرایشی است، که پوست شما را با زیرسازی مناسب آماده آرایش می ‌کند.

همچنین پرایمر آرایشی می ‌تواند دوام آرایش و پیرایش را هم تضمین کند. امروزه پرایمرهای گوناگونی مخصوص انواع مختلف پوست ‌ها و با خواص گوناگون تولید می‌ شوند که می ‌توانید به تناسب نوع پوست خود استفاده کنید. البته گوناگونی پرایمرها به همین ‌جا ختم نمی ‌شود. در حقیقت پرایمرهای مختلفی برای نقاط مختلف صورت از جمله لب و چشم هم وجود دارند. اما هدف تمام آن‌ ها یکسان است و همگی به دوام بیشتر آرایش و پوشاندن لکه‌ ها و چین و چروک‌ ها می ‌انجامند.

فاندیشن چیست؟

فاندیشن یکی دیگر از محصولات آرایشی صورت است، که برای تغییر یا یکنواختی رنگ پوست صورت استفاده می ‌شود. اگرچه بسیاری از خانم‌ ها در خود آرایی فاندیشن را بعد از کانسیلر استفاده می‌ کنند. اما در واقع فاندیشن باید پس از پرایمر در دومین مرحله آرایش قرار بگیرد. استفاده از کانسیلر پیش از فاندیشن، منجر به مخلوط شدن آن با آرایش و ایجاد لک‌های بیشتر می‌ شود. بنابراین برای این که از پوستی صاف و بی عیب و نقص برخوردار باشید، ابتدا پرایمر بزنید و سپس فاندیشن. در نهایت کانسیلر را هم می‌توانید پس از فاندیشن استفاده کنید.

تفاوت کانسیلر و پرایمر

مهم‌ترین نکته در انتخاب فاندیشن، استفاده از رنگ متناسب با پوست طبیعی خودتان است. به این منظور بهتر است فاندیشن را روی قفسه سینه یا پشت دست خود امتحان کنید. در ضمن ضد آفتاب را هم فراموش نکنید. به علاوه سعی کنید تناژ فاندیشن را زیر نور طبیعی آفتاب هم بررسی کنید تا از متناسب بودن رنگ آن اطمینان حاصل کنید. زیرا نورهای مصنوعی ممکن است رنگ‌ ها را آن گونه که باید نشان ندهند. امروزه انواع مختلفی از فاندیشن‌ ها در بازار موجود هستند. اما از این میان فاندیشن‌ های مایع، پودری و کرمی از انواع رایج ‌تر این محصولات هستند. همچنین هر یک از انواع فاندیشن‌ ها خطوط تولید متفاوتی برای انواع پوست‌ ها دارند. بنابراین پیش از خرید فاندیشن مورد نظر خود، به نوع پوستتان هم توجه کنید.

آموزش آرایش عروس
آموزش آرایش عروس دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

کانسیلر چیست؟

با استفاده از فاندیشن و پرایمر، بی‌ تردید به یک پوست زیبا و بی عیب و نقص دست پیدا خواهید کرد. برای بسیاری از خانم ‌ها همین دو مرحله برای جلوه بخشیدن به پوستشان کافیست. اما بسیاری دیگر از افراد هم نیاز به اصلاحات پوستی بیشتری دارند. بسیاری از خانم ‌ها دچار گودی و تیرگی زیر چشم هستند. برخی دچار قرمزی پوست هستند و بسیاری هم از لکه ‌های پوستی یا آکنه رنج می ‌برند. این‌جاست که کانسیلر به کمک شما می ‌آید. کانسیلر یکی دیگر از انواع محصولات آرایشی است که در واقع وظیفه پوشاندن باقی مانده ایرادات پوست را دارد.

در مقاله‌ای جداگانه توضیح داده ایم که کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد. توصیه می‌کنیم برای دریافت اطلاعات کامل به آن صفحه مراجعه کنید.

 فقط فراموش نکنید، کانسیلر را به تدریج به پوست خود اضافه کنید. ابتدا از یک ناحیه کوچک شروع کنید و سپس آن را توسط اسفنج یا براش مناسب به نقاط دیگر هم پخش کنید. البته بسیاری از متخصصان آرایشی توصیه می‌ کنند که کانسیلر را با نوک انگشتان خود به صورتتان بزنید. به این ترتیب بهتر می ‌توانید آن را با دیگر محصولات آرایشی ترکیب کنید و جلوه طبیعی‌ تری به پوست خود ببخشید. به علاوه کانسیلر را می ‌توانید برای تغییر فرم اعضای صورت خود هم به کار ببرید. به عنوان مثال از کانسیلر می‌ توان برای برجسته ‌تر نشان دادن استخوان گونه یا ابرو هم استفاده کرد. به این ترتیب ایرادات جزیی صورت خود را هم می‌ پوشانید. همچنین بهتر است همیشه از دو نوع مختلف کانسیلر برای پوشاندن لکه‌ ها و تیرگی زیر چشم استفاده کنید.

منبع: adorebeauty

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: