آرایش تابستانی

۱۱ نکته مهم و کاربردی برای ماندگاری آرایش در فصل تابستان

ارسال به دیگران:

وقتی صحبت از محصولات زیبایی در تابستان می‌شود، ضد آفتاب احتمالاً تنها چیزی است که استفاده از آن هیچ محدودیتی ندارد. اما داستان آرایش کاملاً متفاوت است. در این فصل هر چیزی که به پوستتان می‌زنید، خواه کرم‌پودر باشد یا سایه چشم، به احتمال زیاد چند دقیقه پس از خارج شدن از خانه روی صورتتان آب می‌شود. به همین دلیل است که میکاپ و آرایش در فصل تابستان نکات و تکنیک‌های خاصی دارد که باید رعایت شود.

ما در این مقاله به ۱۱ نکته آرایشی بسیار مهم و کاربردی اشاره می‌کنیم که باید در فصل تابستان رعایت کنید. با رعایت این نکات،‌ ماندگاری آرایشتان بیشتر شده و چهره شاداب‌تر و زیباتری خواهید داشت.

آموزش خودارایی
آموزش خودارایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

نکات میکاپ و آرایش در فصل تابستان

۱. با کرم مرطوب کننده شروع کنید

نحوه مراقبت از پوست به اندازه آرایش، و حتی بیشتر از آن، اهمیت دارد. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که حتما هر روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اما دقت کنید که در فصل تابستان، مخصوصا اگر پوست چربی دارید، مرطوب کننده‌های بدون چربی را انتخاب کنید.

۲. ضدآفتاب را فراموش نکنید

پس از آبرسانی پوست،‌ باید مطمئن شوید که از پوستتان به طور کامل در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کنید. و این بدان معنی است که هر روز از کرم ضدآفتاب، حتی قبل از آرایش خود، استفاده کنید.

نکات آرایش تابستانی

۳. روی یک پرایمر قوی سرمایه گذاری کنید

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید پرایمر چیست؟ به همین دلیل ما در رز سرخ در مقاله ای دیگر درباره این محصول صحبت کرده ایم. از صرف چند ثانیه زمان برای استفاده از پرایمر پشیمان نخواهید شد. پرایمرها قطعا راهی عالی برای گذراندن تابستان هستند. این محصولات به هیچ وجه احساس سنگینی روی پوست شما ایجاد نمی‌کنند و کمک می‌کنند که آرایش شما در طول روزهای گرم تابستان در جای خود حفظ شود. پرایمر را باید بعد از مرطوب کننده و قبل از شروع آرایش خود بزنید.

۴. با استفاده از برنزر درخشش پوستتان را بیشتر کنید

استفاده از برنزر باعث می‌شود چشم‌های شما روشن‌تر و دندان‌های شما سفیدتر دیده شوند. همچنین، همه با کمی گرما به پوست خود بهتر به نظر می‌رسند. برای اینکه چهره شما شاداب و طبیعی به نظر برسد، توصیه می‌شود که برنزر را فقط در نقاط برجسته صورت خود بمالید. جایی که نور آفتاب به طور طبیعی در آن بازتاب پیدا می‌کند، مثل: پیشانی، استخوان گونه، چانه و بینی. استفاده از برنزرهای پودری در فصل تابستان گزینه بهتری است و استفاده از آن نیز ساده‌تر است.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۵. کمتر آرایش کنید

اگر می‌خواهید از ظاهر غیر طبیعی و چین و چروک آرایش خود جلوگیری کنید، هرچه کمتر آرایش کنید بهتر است. اگر می‌توانید، فقط در صورت نیاز از مرطوب کننده رنگی و کانسیلر استفاده کنید. چه بخواهید و چه نخواهید،‌ ماندگاری آرایش در فصل گرما کمتر است و روی صورت ذوب می‌شود. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، این است که کمتر آرایش کنید.

آرایش فصل تابستان

۶. به دنبال سایه‌های کمرنگ بروید

رنگ‌های غنی و عمیق جای خود را دارند، اما در تابستان می‌توانند سنگین به نظر برسند. برای روشن شدن چهره خود، به دنبال سایه‌های کمرنگ برای لب و چشم خود بروید. اگر می‌خواهید فرم لب‌های شما بیشتر مشخص شود از یک خط لب استفاده کنید. اما دقت کنید که رنگ خط لبتان نیز باید نود باشد تا یک ظاهر سبک و زیبا روی لب خود ایجاد کند.

۷. از شیمر در فصل تابستان صرف نظر کنید

همه درخشش پوست را دوست دارند. اما تفاوت زیادی بین درخشش طبیعی و برق بیش از حد پوست وجود دارد. بنابراین، در فصل تابستان، از شیمر،‌ کرم پودرهای کرمی یا هر چیز براق دیگری استفاده نکنید. زیرا مرطوب شدن پوست در این فصل باعث ایجاد براقیت بیش از حد در پوست شما می‌شود و حالت عرق کرده به چهره شما می‌دهد.

۸. سایه چشم خود را ماندگارتر کنید

برای ماندگارتر شدن سایه چشم،‌ از کرم دور چشم بر روی پلک خود استفاده نکنید. پرایمر سایه انتخاب بهتری است. پرایمر چین و چروک پشت پلک را کمتر می‌کند و پایه‌ای برای چسبیدن سایه ایجاد می‌کند تا ماندگاری آن بیشتر شود. برای داشتن حداکثر میزان پوشش و ماندگاری، بهتر است که ابتدا یک سایه کرمی و سپس روی آن یک لایه سایه پودری استفاده کنید. برای خط چشم نیز می‌توان از همین شیوه استفاده کرد. به این صورت که ابتدا مداد یا خط چشم معمولی خود را بزنید. سپس با استفاده از یک براش زاویه‌دار، یک لایه سایه پودری تیره را روی آن فشار دهید تا مدت بیشتری روی چشمتان بماند. 

آرایش های تابستانی

۹. رژگونه پودری را فراموش کنید

انتخاب رژگونه مناسب پوست، باعث تعادل آرایش شما می‌شود. اما اگر هنوز هم از همان رژگونه‌های پودری استفاده می‌کنید،‌ ممکن است قبل از اینکه به محل کارتان برسید، روی صورتتان ماسیده شود و آرایش شما را خراب کند. در عوض، رژگونه‌های مایع برای هوای گرم عالی هستند. یک قطره رژگونه مایع یا ژل روی گونه خود بزنید و سپس آن را مخلوط کنید. این رژگونه‌ها نشاط و زیبایی طبیعی به چهره شما می‌دهند و ماندگاری بیشتری در فصل تابستان دارند.

۱۰. رژلب‌های سنگین را با لاک لب عوض کنید

رژ لب‌های مات سنگین خود را در تابستان کنار بگذارید و ساده‌ترین ترند فصل را امتحان کنید: لاک لب. این محصولات بادوام‌تر هستند و پوشش ملایم‌تری را روی لب ایجاد می‌کنند. نکته مثبت دیگر لاک لب این است که می‌توانید روی آن از بالم یا مرطوب‌کننده لب استفاده کنید، بدون اینکه نگران پاک شدن آن باشید. سایه‌های صورتی یا هلویی لاک لب برای یک آرایش تابستانی معمولی انتخاب مناسبی هستند. اما اگر به دنبال ظاهر جسورانه‌تری هستید، می‌توانید سایه‌های پررنگ‌تر مثل نارنجی یا رنگ انگور را امتحان کنید.

۱۱. آرایش خود را با یک اسپری تثبیت کننده تمام کنید

آخرین مرحله برای آرایش در فصل تابستان، استفاده از اسپری تثبیت کننده است. دقت کنید که استفاده از پودر فیکس برای تابستان خیلی مناسب نیست و ممکن است بر اثر گرما و رطوبت روی صورت ماسیده شود. بنابراین، اسپری تثبیت کننده را به عنوان آخرین مرحله آرایش خود فراموش نکنید. این محصول به ماندگاری آرایش شما کمک می‌کند و باعث می‌شود صورت شما در طول روز حالت مرطوب و براق به خود نگیرد. 

منبع: goodhousekeeping

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: