رژگونه لدورا

انتخاب رژگونه مناسب رنگ پوست گندمی، سفید، سبزه و …(راهنمای عالی)

ارسال به دیگران:

رژ گونه یکی از لوازم آرایشی است که برای گریم و میکاپ همیشه بین خانم ‌ها محبوب بوده است. رژ گونه در واقع یک رنگدانه ملایم پودری یا کرمی است که باعث می ‌شود چهره شما سالم‌ تر و شاداب‌ تر به نظر برسد. اما اگر از رنگ اشتباهی استفاده کنید، نه تنها باعث زیبایی شما نمی ‌شود، بلکه می‌ تواند تاثیر عکس نیز داشته باشد.

انتخاب رنگ رژ گونه هنگام خودآرایی برای بسیاری از خانم‌ ها یک چالش بزرگ است. چه رژگونه ای مناسب رنگ پوست شماست؟ پیدا کردن رژ گونه مناسب برای پوست شما ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما نگران نباشید. ما دراین مقاله به شما کمک می‌ کنیم که ابتدا رنگ پوست خود را بشناسید و سپس رژ گونه مناسب خود را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

دوره میکاپ
دوره میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تشخیص رنگ پوست

برای تشخیص رنگ پوست باید به رنگ سطحی پوست و همچنین تن پوست خود توجه کنید.

رنگ سطحی:

رنگ سطحی همان رنگی است که در نگاه اول به چشم می‌خورد و ممکن است در شرایط مختلف مانند فصل، یا حساسیت ‌های پوستی تغییر کند. پوست ما رنگ ‌های متنوعی دارد، از سایه ‌های قهوه ‌ای تیره گرفته تا کاملا سفید که به شکل زیر دسته بندی می‌شود:

  • روشن: پوستی بدون رنگ که همیشه می‌ سوزد و هرگز برنزه نمی ‌شود.
  • سفید: معمولاً می‌ سوزد، سپس برنزه می‌شود.
  • متوسط: ممکن است بسوزد، اما به خوبی برنزه می ‌شود.
  • زیتونی: به ندرت می ‌سوزد و برنزه می ‌شود.
  • قهوه‌ای: بسیار به ندرت می‌ سوزد و برنزه می‌ شود.
  • قهوه ‌ای مایل به سیاه: هرگز نمی‌ سوزد و به خوبی برنزه می‌ شود.

تن پوست:

رژ گونه هلویی

علاوه بر رنگ پوست، نکته مهم دیگری که هنگام انتخاب رژ گونه باید به آن دقت کنید تن پوست شماست. تن پوست به طور کلی به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

تن گرم:

پوست گرم در زیر نور خورشید دارای سایه ‌های طلایی، زرد، عسلی، و هلویی است. رگ ‌ها در آن سبز رنگ هستند، و جواهرات طلایی روی آن بسیار زیبا به نظر می ‌رسند.

تن سرد:

پوست سرد در زیر نور خورشید دارای سایه‌ های آبی، قرمز، یا صورتی است. رگ‌ ها در آن به رنگ آبی یا بنفش هستند و جواهرات نقره ‌ای رنگ در آن جلوه بیشتری دارد.

تن خنثی:

پوست ‌های خنثی مخلوطی از پوست سرد و گرم هستند. هم رگ‌ ها سبز و هم آبی در آن دیده می‌شود و هر دو جواهرات طلایی و نقره‌ای در آن زیبا هستند.

انتخاب رژ گونه متناسب با رنگ پوست

یکی از موارد بسیار مهم در راستای انتخاب رژگونه، انتخاب رژگونه مناسب با رنگ پوست شماست. این مرحله دارای نکات زیادی است که شما را در انتخاب ابزار مناسب هدایت می‌کند.

برای انتخاب ابزار آرایشی به خصوص مواردی که برای روح بخشیدن به چهره استفاده می‌شوند باید دقت کافی داشته باشید. به همین خاطر در ادامه این بخش می‌خواهیم به موارد مناسب برای انواع رنگ پوست اشاره کنیم.
حتی اگر تجربه کافی در خرید لوازم آرایش ندارید، نکاتی که در ادامه به شما ارائه خواهیم داد راهنمای شما در این خرید می‌باشد.

رژ گونه مناسب برای پوست‌ های سبزه

انتخاب رژ گونه و مدل سایه چشم برای بسیاری از خانم‌ هایی که پوست سبزه دارند مشکل است. سایه‌ های مایل به قرمز معمولا برای پوست‌ های روشن طراحی می‌ شوند و رنگدانه زیادی ندارند. بنابراین روی پوست ‌های تیره مشخص نمی ‌شوند.

توصیه ما این است که این افراد از رنگ‌ های عمیق و تیره‌ تر استفاده کنند. رژ گونه مناسب برای پوست‌ های تیره عبارتند از:

رژ گونه فلورمار
  • سایه‌ های قرمز مثل قرمز آجری یا قرمز روشن
  • سایه‌ های بنفش مثل سرخابی یا یاقوت صورتی
  • سایه ‌های قهوه‌ ای

به طور کلی رنگ ‌های گرم و مایل به گرم و رژ گونه ‌هایی که رنگدانه زیادی دارند برای این افراد انتخاب مناسب ‌تری هستند.

آموزش خودارایی
آموزش خودارایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

رژ گونه مناسب برای پوست‌های گندمی

اگر رنگ پوست شما گندمی یا قهوه‌ ای روشن است، می‌توانید از طیف گسترده ‌ای از رنگ‌ ها استفاده کنید. در ادامه ۳ دسته رنگی که روی پوست شما می ‌درخشند و زیبایی شما را دوچندان می‌ کنند به شما معرفی می‌کنیم:

صورتی تمشکی

شما به رنگی احتیاج دارید که نه خیلی روشن و نه خیلی تیره باشد. ممکن است وسوسه شوید که از رنگ صورتی روشن استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که رنگ‌ های صورتی که با سفید مخلوط شده ‌اند برای پوست شما مناسب نیستند. بنابراین باید از نوعی صورتی استفاده کنید که پررنگ ‌تر و غلیظ ‌تر باشد مثل صورتی تمشکی.

هلویی روشن

رنگ‌ پوست برنزه و قهوه ‌ای روشن تن گرمی دارد. به همین دلیل یک رژ گونه هلویی روشن در امتداد یک سایه زرآلویی می‌تواند جلوه بیشتری به چهره شما بدهد. رنگ هلویی ملایم برای آرایش و پیرایش روزانه خانم ‌هایی که رنگ پوست متوسط دارند انتخاب بسیار مناسبی است.

رژ گونه کالیستا

بنفش مایل به شاتوتی

اگر به دنبال رژ گونه‌ ای هستید که گونه‌ های شما را برجسته ‌تر نشان دهد، بنفش گزینه مناسبی برای شما است. اگر می‌ خواهید رنگ بنفشی که انتخاب می‌ کنید خیلی عمیق نباشد، باید متمایل به رنگ شاتوتی باشد و تناژ قهوه ‌ای یا خاکستری نداشته باشد. این رژ گونه را می‌توانید با آرایش چشم بسیار ملایم یا حتی بدون آرایش چشم برای محل کار استفاده کنید. توصیه می‌کنیم مقاله ما برای خط چشم مناسب را مطالعه نمائید.

رژ گونه مناسب برای پوست‌های زیتونی

رنگ پوست زیتونی معمولاً برنزه یا قهوه ‌ای روشن تا متوسط با سایه رنگ سبز است. خانم ‌هایی که پوست زیتونی دارند هنگام انتخاب رژ گونه خود باید بسیار مراقب باشند. زیرا انتخاب اشتباه رنگ می ‌تواند رنگ سبز پوست را تشدید کرده و رنگ خاکستری مایل به سبز و زرد را در پوست ایجاد کند. برای خانم ‌هایی که پوست زیتونی دارند، بهتر است که سایه‌ های گرم مثل هلویی، عسلی یا نارنجی پررنگ انتخاب کنند. رنگ‌ های با تناژ سرد می‌ توانند سرخی زننده ‌ای را روی پوست شما ایجاد کنند. رنگ‌ های زیر انتخاب‌های ایده ‌آلی برای پوست‌های زیتونی هستند:

رژ گونه سرخ

رنگ سرخ که بین قرمز و سرخابی قرار دارد، یک سایه صورتی ملایم برای متعادل کردن رنگ سبز دارد. این رنگ باعث ایجاد گرما در پوست شما شده و در عین حال ظریف و طبیعی به نظر می ‌رسد.

هلویی مایل به نارنجی

سایه هلویی، به ویژه اگر مایل به نارنجی باشد، پوست زیتونی را زنده می ‌کند. این رنگ برای هر نوع آرایشی مناسب است و چهره شاداب و جذابی به شما می‌ دهد.

رژ گونه مای

قرمز گرم

رژ گونه قرمز گرم همراه با رژ لب قرمز گرم روی پوست زیتونی بسیار زیباست. همچنین ترکیب این رنگ با یک آرایش ملایم چشم فوق‌ العاده دلربا و جذاب خواهد بود.

رژ گونه مناسب برای پوست‌های روشن

اگر پوست سفید دارید، ممکن است فکر کنید که گزینه‌های محدودی برای انتخاب رژ گونه دارید. اما انتخاب‌های بسیار زیادی وجود دارد و در نهایت همه چیز به خواست شما بستگی دارد.

رنگ ‌های هلویی و سرخ روشن گزینه‌های ایده آلی برای پوست‌های روشن هستند. به خصوص اگر می ‌خواهید چهره ‌ای ظریف و ملایم داشته باشید. اما اگر می ‌خواهید کمی بیشتر جلب توجه کنید، رنگ ‌های کالباسی و مرجانی ملایم هردو انتخاب‌ های مناسبی هستند. 

توجه داشته باشید که رنگ‌ های خیلی گرم برای شما مناسب نیستند. این رنگ ها باعث می‌ شوند پوست شما تیره به نظر برسد.

روش صحیح زدن رژ گونه برای انواع صورت

حال که می‌دانید برای انتخاب و خرید رژگونه باید به چه مواردی دقت کنید، بهتر است به سراغ نحوه صحیح زدن رژ گونه برای انواع صورت برویم. در این حالت باید به نکاتی توجه داشته باشید که در نهایت جلوه آرایش شما را شاداب و تازه می‌سازد.

در ادامه به نکاتی جهت آموزش رژ گونه برای صورت لاغر و تپل به شما ارائه داده‌ایم.

زدن رژگونه در انواع فرم صورت

رژگونه زدن برای صورت مربعی

احتمالا صورت مربع دارای شرایط مناسب‌تر و راحت‌تری نسبت به بقیه فرم‌ها برای زدن رژگونه است. اگر فرم صورتتان به این شکل است باید رژگونه را در مرکز دو نیمه چهره و به صورت گرد بزنید. توجه داشته باشید که این مواد باید به اندازه یک بند انگشت از لب و بینی فاصله داشته باشد.

رژگونه زدن برای صورت گرد

روش صحیح در زدن رژگونه برای صورت گرد باید به نحوی باشد که به مقدار کمی صورت شما را کشیده‌تر کند. در واقع باید از گردی صورت کم کنید. برای این کار باید به فاصله دو بند انگشت از لب‌ها شروع کنید و در بالای لاله گوش آن را به پایان رسانید. بدیهی است که این تکنیک باید به صورت اریب و کشیده انجام شود.

رژگونه زدن برای صورت بیضی

آموزش زدن رژ گونه برای صورت بیضی به حالتی توصیه می‌شود که از کشیدگی صورت بکاهید. در این فرم چهره باید از کشیدگی صورت بکاهید. برای این کار بهتر است مواد رژگونه را دقیقا روی استخوان گونه خود بزنید.

توجه داشته باشید که در برخی موارد افراد از این ابزار آرایشی در زیر استخوان گونه استفاده می‌کنند. این کار کاملا اشتباه است و صورت کشیده شما را کشیده‌تر می‌کند.

آموزش رژ گونه برای صورت لاغر

رژگونه زدن برای صورت کشیده و مستطیلی

اگر چهره مستطیلی دارید نیز باید تا حدودی مانند چهره مربع عمل کنید. برای این کار باید رژگونه خود را دقیقا در مرکز گونه بزنید با این تفاوت که وسعت آن بیشتر از چهره مربعی باشد.

رژ گونه زدن برای صورت قلبی شکل و الماسی

زدن رژگونه در فرم صورت قلبی و الماسی تقریبا مشابه هم هستند. در این حالت باید حجم بیشتر رژگونه را زیر گونه‌ها بزنید. البته مقدار کمی از آن را نیز باید روی گونه بزنید تا توازن خوبی برقرار شود. در این حالت باید رژگونه را طوری بزنید که از پهنای قسمت بالای چهره‌تان کاسته شود. به همین خاطر اگر این تکنیک را به فرم C انجام دهید و تا کنار ابرو آن را ادامه دهید به بهترین نتیجه خواهید رسید.

روش زدن رژگونه

سخن پایانی

آرایش صورت می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود و تناسب اجزای چهره شما داشته باشد. البته این موضوع در شرایطی برقرار است که تکنیک‌های آن را به درستی انجام دهید.

زدن رژگونه نیز یکی از این موارد است که می‌تواند شادابی چهره شما را بیشتر کند. به همین خاطر در این مطلب تمامی موارد مربوط به این ابزار، از انتخاب و خرید تا نحوه استفاده را برای شما توضیح دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

رویا کریمی

پوست شما از چه نوع و تناژ رنگی است؟ آیا ویژگی‌های رژگونه مناسب پوست خود را می‌دانید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: elle

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.2]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
3 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
شکیب

میخوام باشما وصل شوم

شکیب

میخوام یادبگیرم

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: