خط چشم تاتو

چه مدل خط چشمی بهم میاد؟ (راهنمای فوق العاده)

ارسال به دیگران:

خط چشم یکی از لوازم آرایشی است که موجب اصلاح تغییر فرم چشم ها می شود. خط چشم جزو روتین خریدهای خانم ها برای لوازم آرایش است. اکثر خانم ها در خود آرایی از خط چشم استفاده می کنند. اما بسیاری از خانم ها هنوز روش درست استفاده از آن را نمی ‌دانند. برای اینکه خط چشم، چشم های شما را زیباتر از قبل نشان دهد، باید به خط چشم مناسب فرم چشم‌ های خود توجه کنید.

زیرا اصول کشیدن خط چشم برای هر چشمی متفاوت است. اما به راستی چه مدل خط چشمی مناسب فرم چشم های شماست؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید تا بتوانید اشتباهات رایج خود را کنار گذاشته و یک گریم و میکاپ روی چشمان خود انجام دهید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

خط چشم مناسب فرم پلک ‌های افتاده

اگر زمانی که چشم‌ های خود را باز می ‌کنید خط پشت پلک شما قابل مشاهده نباشد یا چروک خورده باشد، افتادگی پلک دارید. برای کشیدن خط چشم پلک های افتاده، باید روی گوشه بیرونی چشم‌ های خود تمرکز کنید. استفاده از خط چشم یا سایه تیره در این قسمت باعث می ‌شود چشم شما درشت‌ تر به نظر برسند. به این صورت افتادگی پلک شما کمتر به چشم می آید. همچنین می ‌توانید فاصله بین مژه و چشم خود را مداد سیاه بزنید تا کمبود فضای قابل مشاهده پشت پلک جبران شود.

یک راه جذاب دیگر برای پوشاندن افتادگی پلک در موقعیت های خاص، کشیدن خط چشم گرافیکی است. با این روش، شما تمرکز بیننده را روی مدل و رنگ خاص خط چشم خود جلب می کنید و افتادگی پلک شما دیگر به چشم نمی آید.

خط چشم برای چشم‌ های کوچک

برای درشت نشان دادن چشم‌ های کوچک، خط باریکی را در امتداد پلک فوقانی خود بکشید و آن را تا گوشه داخلی چشم ادامه دهید. سایه تیره یا خط چشم باریکی را از گوشه خارجی پلک پایین تا وسط چشم بکشید. دنباله خط چشم در گوشه خارجی چشم نیز می ‌تواند به درشت‌تر شدن چشم کمک کند. همچنین می ‌توانید از مداد سفید در داخل چشمتان استفاده کنید.  

خط چشم برای چشم گرد

خط چشم برای فرم چشم ‌های رو به پایین

اگر گوشه چشم‌ های شما به سمت گونه ‌هایتان شیب داشته باشد، چشم ‌های شما رو به پایین است. برای آرایش چشم‌ های رو به پایین، خط چشم خود را از گوشه داخلی به سمت گوشه بیرونی بکشید. با استفاده از ابروهای خود به عنوان راهنما، دنباله خط چشم را با زاویه ۴۵ درجه به سمت بالا بکشید تا افتادگی چشم شما جبران شود.

خط چشم برای چشم ‌های تک پلکی

اگر خط پشت پلک شما بسیار کم دیده می ‌شود یا اصلا دیده نمی ‌شود، به احتمال زیاد چشم ‌های تک پلکی دارید. برای این نوع چشم ‌ها، خط چشم باریک دنباله دار بسیار مناسب است. برای این کار نوک خط چشم را وسط پلک، دقیقا بالای مردمک چشم قرار داده و آن را به سمت گوشه خارجی چشم امتداد دهید. هرچه به گوشه چشم نزدیک می‌شوید خط چشم را کلفت‌ تر کنید. سپس خط نازکی از گوشه داخلی چشم بکشید و آن را به وسط پلک و خطی که قبلا کشیده بودید وصل کنید. دنباله چشم را کمی به سمت بالا بکشید تا حالت رو به پایین گوشه چشمتان را متعادل کند.

روش دیگری که برای آرایش چشم‌ های تک پلکی مناسب است، کشیدن خط چشم کلفت است. به همان ترتیبی که در بالا گفته شد خط چشم را بکشید، اما ضخامت آن را بیشتر کنید تا چشمتان جلوه بیشتری پیدا کند.

دوره میکاپ
دوره میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

خط چشم مناسب برای فرم چشم ‌های گرد

اگر می ‌توانید اطراف عنبیه (بالا یا پایین) خود را ببینید، چشمان شما گرد است. برای چشم ‌های گرد، کشیدن خط چشم را از گوشه بیرونی چشم شروع کنید و آن را به سمت خارج چشم ادامه دهید. سعی کنید از قلم موی زاویه دار برای این کار استفاده کنید. برای کشیدن خط چشم بهتر است به رو به ‌رو نگاه نکنید. خط چشم را از روی مردمک به سمت گوشه بیرونی چشم بکشید. با این کار چشم‌ های شما کشیده ‌تر به نظر می‌ رسند.

خط چشم برای چشم بادامی

خط چشم برای چشم ‌های بادامی

اگر چشمان شما به شکل بیضی با گوشه ‌های باریک است، چشم‌ های بادامی دارید. برای آرایش چشم‌ های بادامی، کشیدن خط چشم را از گوشه داخلی چشم شروع کرده و تا گوشه خارجی ادامه دهید. در ابتدا خط باریکی بکشید و هرچه به سمت گوشه خارجی چشم می ‌روید صخامت آن را بیشتر کنید. توجه داشته باشید که دنباله خط چشم را تا جایی امتداد دهید که خط پشت پلک شما به پایان می ‌‍رسد.

خط چشم برای چشم‌ های نزدیک به هم

اگر چشم‌ های شما به هم نزدیک است، می ‌توانید دنباله خط چشم خود را بلند بکشید تا چشم‌ های خود را کشیده‌ تر نشان دهید. نکته قابل توجه در آرایش اینگونه چشم‌ ها این است که گوشه داخلی چشم را خط چشم نکشید. یا یک خط بسیار باریک بکشید تا چشم ‌ها به هم نزدیک ‌تر نشوند. همچنین بهتر است خط چشم در گوشه خارجی چشم کلفت ‌تر باشد یا از سایه تیره در آن قسمت استفاده کنید.

خط چشم برای چشم‌ های با فاصله

خط چشم بدون دنباله برای چشم‌ های بافاصله بهترین انتخاب است. اگر چشم ‌های با فاصله دارید از کار کردن روی گوشه بیرونی چشمتان خودداری کنید. در عوض روی گوشه داخلی چشم تمرکز کنید تا چشم ‌هایتان به هم نزدیک ‌تر دیده شوند. می توانید با انواع براش آرایشی، خط چشم این کار را انجام دهید.

خط چشم برای چشم‌ های گود

خط چشم برای پلک افتاده

کسانی که دارای چشم گود و تو رفته هستند، استخوان ابروی برجسته ‌ای دارند. چشم‌ های گود می‌ توانند هم درشت و هم ریز باشند. اگر چشم‌ های شما گود است خط باریکی را از گوشه داخلی چشمتان شروع کنید. همینطور که به سمت گوشه بیرونی می ‌روید، ضخامت آن را بیشتر کنید. دنباله‌ های خیلی بلند برای این مدل چشم‌ ها مناسب نیستند. همچنین در چشم‌ های تورفته نباید آرایش غلیظ و سنگینی در مرکز و امتداد پلک انجام دهید. زیرا این مدل آرایش چشم را گودتر نشان می‌ دهد.

خط چشم برای چشم ‌های درشت

برای آرایش چشم‌ های درشت، خط چشم را با ضخامت یکنواخت از گوشه داخلی تا گوشه بیرونی چشم بکشید. دنباله خیلی بلند برای چشم ‌های درشت مناسب نیست. می‌توانید داخل چشمتان را مداد مشکی بزنید تا کمی کوچک ‌تر به نظر برسند.

منبع: goodhousekeeping

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
غریبه

سلام. وقت شما. بخیر. من. تتو خط چشم انجام. دادم برای. ترمیم هم. رفتم. ولی نمیدونم چرا رنگاش. میریزه احساس. میکنم. مشکی. مشکی هم نیست. ممکنه. بعد از ریختن. پوسته. هاش. بهتر. بشه؟؟ حدود یک هفته یا. هشت. روز. از. ترمیمم گذشته

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: