چطور خط چشم بکشیم

۱۰ نکته طلایی برای خط چشم کشیدن

ارسال به دیگران:

خط چشم در هر نوع و هر مدلی که باشد می‌تواند حالت چشم شما را به کلی تغییر دهد. باور کنید یا نه، هرکسی می‌تواند زیباترین خط چشم را برای خود بکشد. تنها چیزی که لازم است صبر، تمرین، و پشتکار است. منتها، قبل از اینکه شروع کنید، بهتر است نکات مهمی را درباره کشیدن خط چشم به شما بگویم. با دانستن این نکات یک گریم و میکاپ عالی خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم به ۱۰ نکته طلایی برای خط چشم کشیدن بپردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۱- انواع مختلف خط چشم را بشناسید

احتمالا تا الان چندین بار انواع خط چشم را در مغازه‌ها دیده‌اید. اما آیا واقعا به فواید و ویژگی‌های هرکدام فکر کرده‌اید؟ خط چشم‌ها از نظر فرمولاسیون به ۳ نوع مایع، ژله‌ای، و مدادی تقسیم می‌شوند:

  • خط چشم مدادی

استفاده از خط چشم مدادی ساده است. بخصوص اینکه سبک‌های جدید پیشرفته‌تر هستند و شما کنترل بیشتری روی محصول خواهید داشت. اما این نوع خط چشم گاهی اوقات به روانی و ضخامت مدل‌های مایع و ژله‌ای پخش نمی‌شوند.

  • خط چشم ژله‌ای  

خط چشم‌ای ژله‌ای بافتی مابین خط چشم مدادی و مایع دارند. غلظت آن بیشتر از خط چشم مایع است و مانند مداد چشم حالت کرمی دارد. خط چشم‌های ژله‌ای در قوطی‌های کوچک ارائه می‌شوند و باید با براش استفاده شوند. خط چشم ژله‌ای برای کسانی که می‌خواهند آرایش چشم آن‌ها دوام بیشتری داشته باشد و کمتر از مداد چشم پخش شود، گزینه بسیار مناسبی است.

  • خط چشم مایع

برای دستیابی به ظاهر چشمگیرتر مانند خط چشم گربه‌ای یا دنباله‌دار، خط چشم مایع ابزاری ایده‌آل است. یک خط چشم مایع خوب بسیار روان‌تر از ژل کشیده می‌شود و دقت لازم را برای ایجاد یک چشم گربه‌ای عالی برای شما فراهم می‌کند.

۲– تاثیر رنگ ها را درنظر بگیرید

چطور خط چشم درست کنیم
  • مشکی: چشمگیر و جسورانه
  • قهوه‌ای: اسموکی اما ملایم
  • سفید (در خط مژه پایین): بزرگ‌تر
  • خاکستری: ملایم‌تر و روشن‌تر

علاوه بر این رنگ ها، رنگ های فانتزی دیگری نیز وجود دارد که برای کشیدن خط چشم گرافیکی و فانتزی بسیار عالی هستند.

۳- از لرزش دست جلوگیری کنید

  • بنشینید
  • آرنج خود را روی یک سطح صاف بکارید.
  • انگشت کوچک خود را روی گونه قرار دهید. تا آنجا که ممکن است ثابت بمانید و تکان نخورید

اگر اولین بار است که از خط چشم مایع استفاده می‌کنید، روش زیر را امتحان کنید:

 ابتدا قسمتی را که می‌خواهید خط چشم بکشید، به صورت نقطه نقطه مشخص کنید. سپس نقطه‌ها را به هم وصل کنید تا خط مورد نظر شما ایجاد شود. همین کار را با خط فاصله نیز می‌توانید انجام دهید. به این صورت که ابتدا خطوط کوتاه و بریده بریده‌ای را بکشید و سپس به هم وصل کنید.

۴- هنگام کشیدن خط چشم، پوستتان را نکشید

اگر هنگام کشیدن خط چشم، پوست گوشه چشم خود را بکشید، خط چشم شما نامرتب خواهد شد. همچنین ممکن است دنباله خط چشم شما همانطور که می‌خواهید، صاف و مرتب از آب درنیاید.

۵- از کانسیلر یا پرایمر برای اصلاح اشتباهات استفاده کنید

گاهی پیش می‌آید که دستتان تکان بخورد و یک حط اشتباه بکشید. در این شرایط می‌توانید یک قطره کانسیلر یا پرایمر را روی دست خود بریزید. با گوش پاک‌کن آن را بردارید و روی قسمت مورد نظر بکشید. این کار ممکن است کمی ظاهر خط چشم شما را نامرتب کند. بنابراین می‌توانید دوباره روی قسمت‌هایی که کمرنگ شده خط چشم بکشید و آن را صاف کنید.

چطور خط چشم گربه ای بکشیم

۶- خط چشم را با سایه چشم تثبیت کنید

یکی از مشکلات خط چشم مدادی این است که اول صبح خوب است، اما تا پایان روز آب می‌شود و بهم می‌ریزد. برای جلوگیری از این کار می‌توانید ابتدا یک سایه تیره را با یک براش کوچک و زاویه‌دار بردارید. آن را روی پلک و درست در امتداد خط مژه بالایی خود بزنید. سپس خط چشم خود را روی آن بکشید. با این کار خط چشم دوام بیشتری خواهد داشت.

۷- خط چشم مدادی خود را گرم کنید

خط چشم‌های مدادی ممکن است در اثر سرمای خیلی زیاد یا مومی شدن، نتوانند حرکت روانی روی پلک داشته باشند. این حالت، ظاهر چروک و بهم ریخته‌ای را روی چشم شما ایجاد می‌کند. برای حل این مشکل سه روش ساده وجود دارد:

  • نوک مداد را روی دست خود بمالید تا نرم شود
  • نوک مداد را بین انگشتان خود بچخانید
  • نوک مداد را یک لحظه خیلی کوتاه نزدیک حرارت نگه دارید. چند ثانیه صبر کنید سرد شود و سپس استفاده کنید.

۸- خط مژه بالای خود را تیره کنید

برای زیباتر شدن چشم‌هایتان، بن مژه خود را  نیز تیره کنید. فاصله خالی بین چشم و خط چشم، زیبایی و جلوه خط چشم را کم‌تر می‌کند. سعی کنید این قسمت را با مداد چشم به طور کامل سیاه کنید، به طوری که با خط چشمتان یکی شود.

چطور خط چشم ماژیکی بکشیم

۹- از پودر تثبیت کننده استفاده کنید

پس از کشیدن خط چشم، از پودر تثبیت کننده استفاده کنید. پودر را با استفاده یک براش کوچک روی پلک و خط پلک خود بزنید. این کار از پخش شدن و مالیدن خط چشم به خط پلکتان جلوگیری می‌کند.

۱۰- مدل خط چشم را با توجه به فرم چشم خود انتخاب کنید

مهم‌ترین نکته برای انتخاب مدل خط چشم، توجه به مدل چشم‌هایتان است. افراد فرم چشم‌های مختلفی دارند. مانند چشم رو به پایین، چشم گرد، بادامی، افتاده، تک پلکی و …

برای اصلاح و تعدیل هرکدام از این فرم‌ها، تکنیک و روش مخصوصی وجود دارد. اگر به این نکته دقت نکنید، ممکن است خط چشم باعث پررنگ‌تر شدن و جلوه بیشتر ویژگی منفی چشم شما شود.

و در آخر

دلسرد نشوید. اگر بار اول است که خط چشم می‌کشید، کاملا عادی است که خراب کنید. سعی کنید با خط چشم مدادی شروع کنید و نکاتی را که در این مقاله گفتیم رعایت کنید. قطعا با تمرین بیشتر، مهارت شما بیشتر خواهد شد.

منبع: buzzfeed

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: