آموزش آرایش پوست خشک

۹ نکته طلایی برای آرایش پوست خشک

ارسال به دیگران:

اگر پوست خشکی دارید، حتما می‌دانید که آرایش کردن چقدر دشوار است. در این نوع پوست‌ها، آرایش به جای جذب شدن توسط پوست، به نواحی خشک صورت می‌چسبد و باعث پوسته پوسته شدن و ظاهر بد آرایش می‌شود. اما نگران نباشید. همیشه راهی هست که بتوانید به بهترین شکل آرایش کنید. در این مقاله تمام نکات لازم درباره آرایش پوست‌های خشک آورده شده است. با رعایت این نکات، آرایش بدون هیچ زحمتی روی پوست شما می‌نشیند، به طوری که حتی از نزدیک نیز آرایش بدون نقص به نظر می‌رسد.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

نشانه‌های پوست خشک:

علائم و شدت حساسیت پوستی در هر فرد متفاوت است. اما برخی از علائم و نشانه‌های معمول آن شامل موارد زیر است:

  • خشکی
  • حساسیت
  • تحریک شدن
  • کشیده شدن
  • خارش‌
  • خشن بودن
  • پوسته پوسته شدن
  • شکسته شدن
  • قرمزی بیشتر از حد معمول
  • سوزش داشتن
  • ترک  خوردن

چند نکته آرایشی مربوط به پوست خشک:

۱- با اسکراب شروع کنید

اسکراب باعث می‌شود سلول‌های مرده‌ای که روی سطح پوست شما جمع شده‌اند از بین بروند. این کار پوست شما را لایه‌برداری می‌کند و باعث می‌شود ظاهر آرایش شما لطیف و صاف به نظر برسد.

۲- استفاده از محصولات شستشوی مخصوص پوست

برای شستشوی پوست‌های خشک، از محصولاتی استفاده کنید که برای پوست‌های خشک فرموله شده‌اند. محصولات مخصوص پوست‌های چرب یا نرمال بسیار تهاجمی هستند و می‌توانند باعث بدتر شدن خشکی پوست شوند.

۳- استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب‌کننده باید بخشی از برنامه روتین مراقبت از پوست‌ باشد. بخصوص اگر پوست شما خشک است و نیاز به آبرسانی بیشتری دارد. مرطوب‌کننده را روی پوست خود، بخصوص قسمت‌هایی که خشک‌تر هستند، بمالید. برای بسیاری از افراد اطراف بینی و فاصله بین دو ابرو خشک‌ترین نقاط صورت هستند.

آموزش آرایش پوست خشک
  • از یک مرطوب‌کننده مخصوص پوست‌های خشک استفاده کنید که قدرت مرطوب‌کنندگی بیشتری دارند.
  • به اندازه‌ای مرطوب‌کننده بزنید که جذب پوستتان شود، نه آنقدر که پوست شما چرب شود.

۴- استفاده از پرایمر

پرایمر یک پایه آرایشی شفاف و ژل مانند است که قبل از آرایش روی پوست قرار می‌گیرد. پرایمز به ویژه برای پوست‌های خشک بسیار مفید است زیرا زمینه صاف‌تری در پوست ایجاد می‌کند. برای استفاده از پرایمر، یک قطره از آن را با انگشت به صورت خود بمالید و سپس با استفاده از اپلیکاتور مناسب پخش کنید.

  • پرایمر را زیاد نزنید. به طور کلی، برای نواحی کوچک مانند چانه و بینی خود از یک نقطه و برای مناطق بزرگتر مانند گونه‌ها یا پیشانی از دو نقطه استفاده کنید.

۵- استفاده از کرم پودرهای مایع

اگر پوست خشکی دارید، فرمول‌های مایع کرم پودر مناسب‌ پوست شما هستند. زیرا نوع پودری آن می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن پوست شده و ظاهر آرایش شما را بسیار غیرطبیعی و ناخوشایند جلوه دهد. همچنین برای پوست‌های خشک، کانسیلرهای کرمی بسیار مناسب‌تر از کانسیلرهای استیکی هستند.

۶- پرهیز از لوازم آرایشی پودری

محصولات پودری ظاهر کیکی ناخوشایندی را به پوست شما می‌دهند. بهتر است برای تثبیت آرایش خود از اسپری‌ها استفاده کنید.

۷- استفاده از رژگونه کرمی یا مایع

اگر گونه‌ها و قسمت‌های استخوان گونه شما مستعد خشکی هستند، رژگونه مایع یا کرمی را امتحان کنید. این رژ گونه‌ها نه تنها نرم‌تر هستند، بلکه ماندگاری بیشتر و همچنین مقاومت بیشتری در برابر گرما دارند. برای استفاده از رژگونه مایع و کرمی، یک مقدار کوچک از آن را روی استخوان گونه خود بمالید و سپس با براش رژگونه پخش کنید.

آرایش مخصوص پوست خشک

۸- استفاده از براش آرایشی مناسب

با انتخاب براش آرایشی مناسب، نیمی از راه را رفته‌اید. این بدین معناست که دیگر نباید از انگشتان خود استفاده کنید. زیرا این روش موثرترین گزینه نیست. ابزارهایی مثل براش یا بلندر برای این کار انتخاب‌های بهتری هستند.

۹- استفاده از هایلایتر

برای داشتن ظاهری مرطوب‌تر از هایلایتر استفاده کنید. اگر پوست شما خشک است، از یک هایلایتر مایع استفاده کنید تا ظاهری شاداب‌تر به پوست خود بدهید. قطره‌ای از هایلایتر مایع خود را در بالای هر استخوان گونه قرار دهید. سپس با استفاده از بلندر یا انگشت آن را روی گونه خود پخش کنید.

  • استفاده از هایلایتر در حقیقت باعث کمتر شدن خشکی پوست نمی‌شود، اما باعث شاداب و درخشان‌تر شدن ظاهر پوست شما می‌شود.

زیر سازی مناسب برای آرایش چشم:

قبل از شروع آرایش چشم، روی پلک‌های خود پرایمر بزنید. با استفاده ازپرایمر، ترکیب کردن سایه چشم راحت‌تر است و خط چشم راحت‌تر روی پوست شما حرکت می‌کند. نکات جالبی درباره بزرگ کردن چشم با آرایش بخوانید.

  • اگر بعد از زدن پرایمر باز هم احساس کردید که پلک‌های شما خشک است، به جای خط چشم مدادی از نوع مایع آن استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید از سایه چشم‌های کرمی استفاده کنید. اگرچه ترکیب کردن آن‌ها نسبت به سایه‌های پودری سخت‌تر است.
  • استفاده از رنگ سایه مناسب تناژ‌ پوست و انتخاب مدل سایه بر اساس فرم چشم آرایش را زیبا تر می کند.
آرایش صورت برای پوست خشک

استفاده از رژلب براق:

فقط صورت شما نیست که می‌تواند ظاهر و احساس خشکی داشته باشد. لب‌های شما نیز ممکن است در همین وضعیت باشند. با اینکه رژ لب‌های مات بسیار مرسوم و مد هستند، اما می‌توانند ظاهر خشک و پوسته پوسته لب‌های شما را تشدید کنند. این بدان معنا نیست که شما کاملا باید از زدن رژ لب صرف نظر کنید. بلکه می‌توانید با استفاده از اسکراب لب، سلول‌های مرده پوست لب خود را از بین ببرید. سپس با یک رژ لب مرطوب کننده آرایش خود را تکمیل کنید.

اگر تصمیم دارید از رژ لب مات استفاده کنید، کمی وازلین یا نرم‌کننده لب را به لب‌های خود بمالید، کمی صبر کنید تا جذب پوست بشوند و سپس رژ لب بزنید. این کار باعث می‌شود لب های شما مرطوب شوند و اثر خشکی محصولی را که استفاده می‌کنید خنثی کند.

پخش کردن درست مواد آرایشی:

متخصصین زیبایی و آرایشگران می‌گویند که نحوه استفاده از محصولات آرایشی شما نیز ضروری است. آن‌ها عقیده دارند که كلید داشتن آرایشی صاف و طبیعی بر روی پوست خشک ضربه زدن به جای کشیدن است. توصیه می‌شود که محصول آرایشی را با ضربات کوتاه و سریع به پوست خود بمالید و از کشیدن آن بر روی پوست خودداری کنید.

به طور کلی مهم‌ترین نکته برای آرایش و نگهداری از پوست، توجه به نوع پوست و استفاده از محصولات مناسب نوع پوست شما است. پوست‌های خشک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر پوست خشکی دارید، محصولات آرایشی خود را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید تا آرایش شما نتیجه بهتر و طبیعی‌تری داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: