فیکساتور لاک ناخن

فیکساتور چیست و چند نوع دارد؟ نکات طلایی خرید فیکساتور

ارسال به دیگران:

یکی از مشکلات اصلی خانم‌ ها، پخش شدن و از بین رفتن آرایش در طولانی مدت است. بخصوص ماندگاری آرایش تابستانی و هوای گرم معضل بزرگی است که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند. شاید برای شما هم سوال باشد که چطور بعضی از آرایش ها دوام زیادی دارند. مثل آرایش عروس یا آرایش سلبریتی ها در مراسم ها و جشن های خاص. یکی از رازهای گریم و میکاپ با دوام استفاده از فیکساتور است. فیکساتور آرایش یکی از محصولات آرایشی است که نقش بسزایی در دوام آرایش شما به خصوص در مجالس رسمی دارد. اما به راستی فیکساتور چیست؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم. سپس به نکات طلایی خرید فیکساتور می پردازیم.

دوره میکاپ
دوره میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

فیکساتور چیست؟

فیکساتورتکمیل کننده آرایش شماست. یعنی بدون آن هم آرایش کاملی دارید اما فیکساتور باعث افزایش ماندگاری آرایش می شود. برخلاف پرایمر که در ابتدای آرایش استفاده می شود، از فیکساتور در آخر آرایش باید استفاده کرد. به علاوه فیکساتور آرایشی از پوسته پوسته شدن، سیاه شدن و ریزش آرایشتان هم جلوگیری می ‌کند. بنابراین برای بهره‌ مندی از پوست زیبا و آرایشی بی نقص، استفاده از فیکساتور را در مراحل آرایشی خود قرار دهید. البته فراموش نکنید، فیکساتور فقط یک محصول آرایشی است که از خواص مراقبتی برخوردار نیست. بنابراین بهتر است ازاین محصول آرایشی به صورت روزانه و برای خود آرایی استفاده نکنید.

نکات طلایی خرید فیکساتور آرایش

برای خرید فیکساتور باید دو نکته را مد نظر قرار دهید. جنس پوست و بافت فیکساتور عوامل مهمی هستند که باید هنگام خرید آن در نظر بگیرید. در واقع انتخاب نوع بافت فیکساتور بستگی به جنس پوست شما دارد. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

انواع فیکساتور آرایش بر اساس نوع پوست

فیکساتور آرایش هم مانند محصولات آرایشی دیگر از انواع مختلفی برخوردار است. در واقع به تناسب هر یک از انواع پوست، فیکساتورهای مختلفی در بازار موجود است. در ادامه به بررسی انواع فیکساتور آرایش بر اساس نوع پوست می ‌پردازیم.

فیکساتور مناسب پوست‌های حساس

از ترکیبات مهم در فرمولاسیون اغلب فیکساتورها می ‌توان به آب و الکل اشاره کرد. اما الکل ممکن است منجر به ایجاد حساسیت‌ های پوستی برای بسیاری از افراد شود. فیکساتورها هم از این امر مستثنی نیستند. بسیاری از فیکساتورها ممکن است در ترکیبات خود از مواد آلرژی ‌زا استفاده کنند. اما در خط تولید مخصوص پوست ‌های حساس، سعی بر آن است که این مواد حساسیت زا محدود شوند. بنابراین اگر از پوست حساسی برخوردار هستید، بهتر است پیش از انتخاب این محصول، از ترکیبات موجود در آن ‌ها مطلع شوید.

فیکساتور فلورمار

فیکساتور آرایش پوست‌ خشک

پوست ‌های خشک هم مانند پوست‌ های حساس، به برخی ترکیبات موجود در محصولات آرایشی از جمله الکل حساسیت نشان می‌ دهند. در واقع اغلب اوقات، محصولات مخصوص پوست ‌های خشک و حساس از یک ترکیب همسان بهره می ‌برند. یکی دیگر از مشکلات پوست ‌های خشک، دهیدراته شدن و کمبود رطوبت آن است که منجر به خشکی، حساسیت و کشیدگی پوست می ‌شود.

بنابراین برای آرایش پوست ‌خشک باید از محصولاتی استفاده شود که در ترکیبات خود از خواص مرطوب کنندگی و آبرسانی مناسبی برخوردار باشند. فیکساتورهای مناسب پوست ‌های خشک به گونه ‌ای طراحی شده ‌اند، که رطوبت مناسب پوست شما را به وجود می ‌آورند. به علاوه بدون احساس کشیدگی یا حساسیت، آرایش شما را فیکس می‌ کنند.

فیکساتور آرایش پوست‌ چرب

اگر پوست چرب دارید، فیکساتورهای مات یا کنترل کننده چربی بهترین انتخاب برای شما به شمار می ‌روند. همان گونه که می ‌دانید پوست ‌های چرب ترشح چربی زیادی دارند، که منجر به براق شدن پوست می ‌شود. به علاوه پوست ‌های چرب به شدت مستعد آکنه هستند. اما این نوع فیکساتورها با کنترل چربی پوست، از براق شدن آن جلوگیری می ‌کنند. به علاوه فیکساتورهای مات از پخش شدن آرایش در روزهای گرم تابستان هم جلوگیری می ‌کنند.

انواع فیکساتور آرایشی بر اساس بافت

فیکساتور آرایش علاوه بر فرمول‌ های مختلفی که برای انواع مختلف پوست دارد، از بافت ‌های گوناگونی هم برخوردار است. امروزه فیکساتورهای گوناگونی از جمله اسپری فیکساتور، فیکساتور پودری، فیکساتور کرمی و  فیکساتور ژلی در بازار موجودند. البته رایج ‌ترین نوع، اسپری ای و پودری هستند. در واقع تولید کنندگان با تولید محصولات گوناگون، درصدد هستند که تمام نیازهای آرایشی مصرف کنندگان را برآورده کنند. البته بازار داغ رقابت هم بر این موضوع دامن می ‌زند. بنابراین با وجود تنوع محصولات آرایشی موجود در بازار، به راحتی می ‌توانید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

۱. اسپری فیکساتور

اسپری فیکساتور مو چیست

اسپری فیکساتور یکی از رایج ‌ترین انواع مدل‌ های فیکساتور آرایش است. این محصول آرایشی با بافت مایع خود نسبت به فیکساتورهای دیگر از دوام بیشتری برخوردار است. بنابراین برای مهمانی‌ ها و مجالس رسمی انتخاب ایده‌ آلی به شمار می‌ رود. همچنین از اسپری فیکساتور در هر شرایط آب و هوایی می توان استفاده کرد. به علاوه بافت سبک و شفاف آن منجر به خراب شدن آرایش نمی ‌شود. این نوع فیکساتور کاربرد بسیار ساده‌ ای دارد. فقط کافیست پس از تمام شدن مراحل آرایش خود، مقداری از آن را با فاصله مناسب روی صورتتان اسپری کنید.

البته اگر می ‌خواهید آرایش بادوام‌ تری داشته باشید، راه‌ های دیگری هم برای استفاده از اسپری فیکساتور وجود دارد. کافیست پس از اتمام هر مرحله از آرایش خود، کمی از این فیکساتور روی صورت خود اسپری کنید. همچنین می ‌توانید براش یا اسفنج آرایشی خود را به جای آب با فیکساتور مرطوب کنید. به این ترتیب مطمئن باشید آرایشتان در تمام طول روز سالم و ثابت می ‌ماند.

۲. فیکساتور کرمی

فیکساتور کرمی انتخاب مناسبی برای پوست ‌های خشک و حساس به شمار می ‌رود. این فیکساتور از قدرت مرطوب کنندگی و چربی بالایی برخوردار است. بنابراین از خشکی، پوسته پوسته شدن و حساسیت پوست به خوبی می ‌کاهد. اما از آن ‌جا که فیکساتور کرمی در ترکیبات خود از مواد چرب بهره برده‌ است، برای پوست‌ های چرب و مستعد آکنه توصیه نمی ‌شود. همچنین برخی فیکساتورهای کرمی با بافت رنگی در بازار موجود هستند، که به عنوان کرم پودر هم استفاده می ‌شوند. این نوع فیکساتورهای کرم پودری از قدرت پوشانندگی بالایی برخوردار هستند.

۳. فیکساتور ژلی

فیکساتور ژلی هم از قدرت مرطوب کنندگی زیادی برخوردار است. بنابراین برای پوست ‌های خشک و حساس انتخاب مناسبی به شمار می ‌رود. همچنین از دوام بالایی برخوردار است. بنابراین انتخاب مناسبی برای مجالس و دیدارهای رسمی به شمار می ‌روند.

پودر فیکس چیست

۴. فیکساتور پودری

از انواع دیگر فیکساتورها  می ‌توان به نوع پودری آن اشاره کرد که در بین مصرف کنندگان رواج زیادی دارد. پودر فیکس بافت خشکی دارد. به همین سبب برای پوست‌ های چرب گزینه مناسبی به شمار می ‌رود. در واقع پودر فیکساتور با این بافت خشک به راحتی از برق افتادن پوست جلوگیری می ‌کند. همچنین اگر کرم پودر براقی استفاده می ‌کنید، با استفاده از پودر فیکساتور می ‌توانید از براق شدن پوست خود جلوگیری کنید. برای استفاده از این نوع فیکساتور، پس از اتمام مراحل آرایش مقداری از پودر را توسط براش برداشته و روی صورت خود بزنید. البته می ‌توانید ترفند مرحله به مرحله را هم به کار بگیرید. یعنی پس از اتمام هر مرحله از آرایش خود، مقداری پودر روی صورتتان بمالید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تفاوت پودر فیکس با اسپری فیکس

در حالی که می­‌توانید هم از پودر و هم از اسپری فیکس برای زیباتر دیده شدن آرایش خود استفاده کنید، اما این دو محصول کاملا شبیه به یکدیگر نیستند.

اگر از خود می پرسید که پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس، باید بگوییم که هرکدام کاربرد و نحوه استفاده متفاوتی دارند. استفاده از هردوی این محصولات در جای خود می تواند بسیار مفید باشد.

اسپری و پودر فیکس کننده آرایش شاید برای یک هدف به کار روند، اما به روش های مختلفی استفاده می شوند و روی پوست تان تاثیر می گذارند. شما همچنین می­توانید آن ها را همراه یکدیگر استفاده کنید، زیرا در مراحل مختلفی از پروسه میکاپ به کار می­‌روند.

انواع پودر فیکس

۱. پودر فیکس رنگی

پودر فیکس در تناژ رنگی متفاوتی به بازار عرضه می شود. اگر در استفاده از این پودرها تازه کار هستید، باید در انتخاب سایه مناسب بسیار دقت کنید. رنگ خیلی روشن تر از پوست شما باعث ایجاد ظاهر رنگ پریده می شود. و برعکس، سایه تیره باعث می شود چهره عبوس و برافروخته ای به خود بگیرید.

برای داشتن بهترین نتیجه، پودر فیکساتور شما باید دقیقاً با سایه کرم پودر شما مطابقت داشته باشد. این کار دشوار به نظر می‌رسد، اما اگر کرم پودر و فیکساتور خود را از یک برند و یک شماره تهیه کنید، هماهنگی بیشتری بین این دو ایجاد شده و در نهایت ظاهر آرایش شما طبیعی تر می شود.

از طرف دیگر، برای انتخاب بهترین و مناسب ترین سایه کرم پودر باید به رنگ پوست خود توجه کنید. هرچه سایه کرم پودر به تناژ و سایه طبیعی پوست شما نزدیک تر باشد، آرایش شما طبیعی تر و زیباتر خواهد بود. بنابراین، بسیار مهم است که قبل از انتخاب رنگ فیکساتور، در تشخیص تناژ پوست خود استاد شوید.

کاربرد پودر فیکس چیست

کاربرد پودر فیکس رنگی

استفاده از پودر فیکس رنگی یا بی رنگ کاملا سلیقه ای است. کارایی هر دو یکی است. اما پودر فیکس های رنگی، علاوه بر ثابت نگه داشتن آرایش، پوشش دهی بالایی نیز دارند.

همچنین، نقاط ناهماهنگ روی پوست از جمله جای زخم و جوش را کاملا پوشش می­‌دهند. علاوه بر این، برای برجسته نشان دادن گونه‌ها نیز می­توان از پودر فیکس رنگی استفاده کرد. پودر فیکس رنگی برای تصحیح رنگ و قرمزی پوست به بهترین شکل عمل می­‌کند و پوستی صاف و یکدست به شما هدیه می‌دهد.

۲. پودر فیکس مات

پودر فیکس مات، همانطور که از نام آن پیداست، برای مات کردن و از بین بردن برق و چربی بیش از حد صورت استفاده می شود. در این نوع فیکساتورها از هیچگونه رنگدانه ای استفاده نشده و بنابراین خاصیت پوشانندگی ندارند. اما به دلیل داشتن ویژگی روشن کنندگی، می توانید پس از پایان میکاپ در زیر چشم، وسط چانه، و اطراف بینی از آن ها استفاده کنید.

نحوه استفاده پودر فیکس

استفاده از پودر فیکس بسیار ساده است. کافی است پس از اتمام آرایش، مقداری از پودر را با براش روی پوستتان پخش کنید. ۳ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با حرکات آرام و ملایم براش محو کنید.

مدت زمانی که پودر را روی صورت نگه می دارید، بر میزان عملکرد آن تاثیر مستقیم دارد. به این معنی که هرچه بیشتر روی صورتتان بماند، ماندگاری آرایشتان بیشتر می شود. بنابراین اگر آرایش سبکی دارید ۳ دقیقه و اگر آرایشتان سنگین است و قرار است مدت زمان ریادی روی پوستتان بماند باید ۱۰ دقیقه صبر کنید.

طریقه استفاده پودر فیکس

نکات ضروری برای خرید پودر فیکس

  • از پودرهای رنگی متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید.
  • سعی کنید پودر فیکس، کرم پودر، و کانسیلر خود را از یک مارک تهیه کنید.
  • اگه پوست صاف و بدون لکه دارید، نیازی به استفاده از نوع رنگی نیست و بهتر است از پودر مات استفاده کنید.
  • در صورتی که پوست حساس و مستعد آکنه دارید، از پودر فیکس های ضد آکنه استفاده کنید تا از بروز جوش زیر پوستی جلوگیری شود.

ضرورت استفاده از فیکساتور آرایش چیست؟

اگر پوست شما چرب است، حتما ضرورت استفاده از فیکساتور را کاملا درک می کنید. زیرا آرایش روی پوست های چرب به سرعت آب شده و حالت خود را از دست می دهد. اما لزوم استفاده از این محصول به همینجا ختم نمی شود. کسانی که زیاد عرق می کنند یا در مناطق گرمسیر و شرجی زندگی می کنند، بسیار به این محصول نیاز دارند. گرما، تعریق، و رطوبت بالای هوا دشمن آرایش هستند و می توانند در مدت زمان کوتاهی کل میکاپ شما را خراب کنند.

بنابراین برای ماندگاری آرایش در فصل تابستان و هوای مرطوب، پودر فیکس را فراموش نکنید. همچنین، کسانی که پوست خشک دارند و می خواهند ماندگاری آرایش خود را بالاتر ببرند، بهتر است از محصولاتی استفاده کنند که خاصیت آبرسانی دارند و از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری می کنند.

فواید استفاده از فیکساتور آرایش

فواید استفاده از فیکساتور

از جمله مزایای پودر فیکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیکساتور ماندگاری آرایش شما را بالا می برد.
  • این محصول آرایش شما را تازه نگه می­‌دارد، بدون اینکه ترک خوردگی و چین و چروکی در کار باشد.
  • چربی های اضافه روی پوستتان را می‌گیرد.
  • پودر فیکس ظاهری مات و اروپایی به آرایشتان می‌­دهد.
  • این محصول برای افزایش ماندگاری رژلب و رژگونه عالی است.
  • از نوع پودری آن می­‌توان به عنوان هایلایتر نیز استفاده کرد.
  • از پوست در مقابل آلودگی و باکتری محافظت می­کند. و با این محصول پوستی سالم خواهید داشت.

مضرات فیکساتور

اگر به نحوه عملکرد فیکساتورها دقت کنید، متوجه خواهید شد که استفاده مداوم از این محصولات می تواند چه آسیبی به پوست شما بزند. همانطور که می دانید پوست یک ارگان زنده است، نفس می کشد، و سلول های آن زنده و فعال هستند. به همین دلیل است که آرایش بعد از گذشت مدت زمانی روی پوست بهم می ریزد و به اصلاح می ماسد.

کاری که پودر فیکس روی پوست انجام می دهد این است که فعالیت پوست را متوقف می کند و جلوی تنفس پوستی را می گیرد. به همین دلیل، توصیه می شود استفاده از این محصول را به روزهای خاص موکول کنید و در آرایش روزانه خود از این محصول صرف نظر کنید.

رویا کریمی

آیا شما تا به حال از فیکساتور برای تثبیت آرایشتان استفاده کرده اید؟ به نظر شما کدام نوع آن بهتر است؟

منبع: herworld

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: