پاك كردن ارايش چشم

آموزش 7 روش صحیح برای پاک کردن آرایش صورت

ارسال به دیگران:

در پایان یک روز طولانی طاقت فرسا یا شب‌های آخر هفته که از مهمانی به خانه برمی‌گردید، ممکن است وسوسه شوید که قبل از رفتن به رختخواب، از ریموو آرایش خود صرف نظر کنید. شاید فکر کنید یک شب با آرایش خوابیدن مشکل بزرگی ایجاد نمی‌کند. اما اشتباه می‌کنید. پاک نکردن آرایش به مدت یک شب تا صبح باعث خشک شدن و شکستن مژه‌ها می‌شود، می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و منجر به بروز جوش های زیر پوستی شود. فقط چند دقیقه وقت بگذارید و این روش ساده پاک کردن آرایش صورت را دنبال کنید تا با پوستی شاداب و سرحال از خواب بیدار شوید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

روش صحیح پاک کردن آرایش صورت

۱. پاک کردن آرایش چشم

ویدئو شماره ۱- پاک کردن آرایش چشم

۱. یک پد پنبه ای را به مقداری پاک کننده آرایش چشم آغشته کنید

پاک کننده آرایش چشم دو فاز برای بیشتر آرایش‌های چشم مفید است. این ماده قدرت یک ماده پاک کننده بر پایه روغن را با کیفیت ملایم و تسکین دهنده پاک کننده بر پایه آب ترکیب می‌کند. این گزینه خوبی برای آرایش سنگین چشم محسوب می‌شود. فقط مطمئن شوید که بطری را قبل از استفاده کاملاً تکان دهید، زیرا فرمولاسیون این نوع محصولات به گونه‌ای است که محتویات چربی از آب آن جدا می‌شوند.

  • اگر از ریمل رنگی یا مشکی و خط چشم ضد آب استفاده می‌کنید، از یک پاک کننده بر پایه روغن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود آرایش ضد آب شما به راحتی حل شود، بنابراین لازم نیست پوست یا مژه‌های خود را بمالید یا بکشید.
  • آب تمیز کننده برای پوست‌های حساس بسیار خوب عمل می‌کند و باید آرایش سبک و مواد مایع را به راحتی پاک کند.

۲. پد پنبه ای را روی چشم خود بگذارید

ویدئو شماره ۲- پاک کردن آرایش چشم

پد پنبه ای را با فشار ملایم حدود ۲۰ ثانیه بر روی چشم بسته خود نگه دارید. چشم خود را به هیچ وجه مالش ندهید، فقط پد را روی آن نگه دارید و اجازه دهید مواد پاک کننده آرایش شما را حل کند. این روش به شما این امکان را می‌دهد تا آرایش خود را با سهولت و تا حد ممکن بدون مالش پاک کنید.

۳. با حرکات ملایم پد را روی چشمتان بکشید

ویدئو شماره ۳- پاک کردن آرایش چشم

با استفاده از حرکت رو به پایین، آرایش خود را به آرامی پاک کنید. برخورد خشن و مالش بیش از حد بر روی پوست ظریف اطراف چشم می‌تواند چین و چروک دور چشم و خطوط ظریف راافزایش دهد. از چندین حرکت با فشار ملایم استفاده کنید.

  • نوک انگشتان دست آزاد خود را روی ابروهای خود قرار دهید و همزمان با پاک کردن آرایش چشم، ابروهایتان را به سمت بالا بکشید. با این کار از کشیده شدن بیش از حد پوست اطراف چشم جلوگیری می‌کنید. این کار به خوبی آرایش چشم شما را پاک می کند و از سیاهی دور چشم جلوگیری می کند.

۴. پد پنبه ای را پشت و رو کنید

ویدئو شماره ۴- پاک کردن آرایش چشم

پد پنبه ای را برگردانید و از قسمت تمیز آن بالای چشم خود را پاک کنید. با این کار می‌توانید زیر مژه‌های خود را نیز تمیز کنید.

  • اگر هنوز مقداری ریمل روی مژه‌های شما باقی مانده است، سعی کنید از یک برس ریمل تمیز برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

۲. پاک کردن آرایش صورت

۱. از پاک کننده صورت روزانه خود استفاده کنید

ویدئو شماره ۵- پاک کردن آرایش صورت

برای پاک کردن آرایش صورت، استفاده از تونر پوست گزینه ایده آلی است. از حرکت دایره‌ای و ماساژ استفاده کنید. با استفاده از انگشتان خود تونر یا هر مواد پاک کننده دیگر را در سراسر صورت از جمله خط موهای خود پخش کنید. این کار باید حدود ۴۵ ثانیه طول بکشد.

  • مطمئن شوید که موهای خود را کاملا به سمت عقب کشیده و جمع کرده‌اید.
  • قبل از اینکه صورت خود را بشویید، کرم پودر با ماندگاری بالا یا مایع باید پاک شود.
  • یک تمیز کننده بر پایه چربی یا آب ملایم برای ریموو آرایش خود انتخاب کنید. می‌توانید از روغن نارگیل طبیعی نیز برای این کار استفاده کنید. خواص روغن نارگیل علاوه بر تمیز کردن آرایش صورت باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.
  • اگر پوست شما چرب یا مستعد آکنه است و به اصطکاک خیلی حساس نیست، یک دستمال پاک کننده آرایش را امتحان کنید. با این کار، پوست شما به آرامی لایه برداری می‌شود.
  • از دستمال مرطوب کودک برای تمیز کردن آرایش خود استفاده نکنید.

۲. یک پد یا اسفنج آرایش مرطوب را روی صورت خود بمالید

ویدئو شماره ۶- پاک کردن آرایش صورت

برای پاک کردن صورت خود از یک اسفنج مرطوب صورت، دستمال توالت یا پنبه استفاده کنید. بیشتر قسمت‌های کرم پودر و رژ گونه شما باید از بین برود، به طوری که آن را روی پد یا پنبه ببینید.

  • حتما خط مو، زیر چانه و اطراف گوش خود را تمیز کنید.

۳. از کرم سرد استفاده کنید

ویدئو شماره ۷- پاک کردن آرایش صورت

اگر در خط رویش موهایتان دچار جوش و آکنه می‌شوید، یا همیشه آرایش یا گریم های غلیظ و سنگین می‌کنید، یک لایه ضخیم از کرم نرم کننده سرد را به پوستتان بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس کرم را با یک دستمال گرم از روی صورتتان پاک کنید. این روش باید آرایش های سرسخت را نیز از روی صورتتان پاک کند.

۳. پاک کردن آرایش لب

۱. مقداری وازلین به لب های خود بزنید

ویدئو شماره ۸- پاک کردن رژ لب

با استفاده از انگشت خود لایه ضخیمی از وازلین را روی لب‌های خود بمالید. وازلین نه تنها به شما کمک می‌کند تا رنگ رژ لب خود را پاک کنید، بلکه باعث مرطوب شدن لب‌های شما نیز می‌شود.

  • برای این کار خود را به زحمت نندازید تا یک مرطوب کننده گران قیمت را خریداری کنید. شما از مقدار زیادی وازلین استفاده کرده و تقریباً بلافاصله آن را حذف خواهید کرد. بنابراین یک مارک ارزان قیمت انتخاب بهتری است.
  • حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا وازلین کار خود را انجام دهد. روغن موجود در وازلین باعث حل شدن رنگ رژلب شما شده و آن را به راحتی پاک می‌کند.

۲. چند ثانیه یک پد پنبه ای را روی لب های خود فشار دهید

ویدئو شماره ۹- پاک کردن رژ لب

می‌توانید لب های خود را با حرکات دایره‌ای و کوچک پاک کنید. اما سعی کنید با حرکات آهسته و فشار ملایم این کار را انجام دهید که به پوست لب خود آسیب نرسانید.

۳. وازلین را از روی لب خود پاک کنید

ویدئو شماره ۱۰- پاک کردن رژ لب

با استقاده از یک دستمال، پد پنبه ای، یا پنبه وازلین روی لب خود را به آرامی پاک کنید. با این کار باید رژ لب شما پاک شده و به روی پد منتقل شده باشد. اگر هنوز مقداری از رژلب روی لب های شما باقی مانده باشد، این کار را دوباره تکرار کنید.

۴. لب های خود را لایه برداری کنید

ویدئو شماره ۱۱- لایه برداری لب

لایه برداری هرگونه رنگ یا پوسته باقیمانده را از بین می‌برد. مرطوب کننده لب‌های شما را نرم و سالم نگه می‌دارد.

  • می‌توانید از لایه بردار مخصوص لب‌های خود استفاده کنید. یک مسواک تمیز و مرطوب، یا ترکیبی از شکر قهوه ای و عسل.
  • برای لایه برداری از لب ها از حرکات آرام و دورانی استفاده کنید.

با این روش چشم ها و همچنین پوست صورت و لب شما کاملا پاک شده،‌ در طول شب به راحتی تنفس کرده و می‌تواند برای آرایش روز بعد آماده شود.

آموزش گریم و میکاپ
آموزش گریم و میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

پاک کردن آرایش با مواد طبیعی

در حال حاضر محصولات زیادی برای پاک کردن آرایش در بازار وجود دارد. اما بیشتر آن‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است برای پوست ما ضرر داشته باشد. اگرچه یافتن محصول مناسب پوست کار دشواری است اما طبیعت، مثل همیشه، فوق‌العاده عمل می‌کند. استفاده از انواع ماسک صورت خانگی با مواد طبیعی علاوه بر ارزان و بی‌ضرر بودن، به راحتی در دسترس هستند. در ادامه ۷ مورد از این مواد طبیعی بی‌نظیر را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. جوش شیرین و عسل

استفاده از این ماسک برای هر نوع پوستی مفید است و به عنوان یک روش برای پاکسازی پوست در خانه عملکرد بسیار قوی و موثری دارد. مقداری عسل را که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود، روی یک تکه پنبه یا یک پارچه تمیز قرار دهید. مقداری جوش شیرین بر روی عسل بپاشید. این محصول به عنوان یک پاک‌کننده عالی و لایه‌بردار عمل می‌کند. فقط کافی است پارچه یا پنبه را به آرامی روی صورت خود بمالید تا آرایش شما پاک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

پاک کردن آرایش با گلاب

۲. روغن زیتون

برای از بین بردن آلودگی‌ها و مرطوب کردن پوست خود از روغن زیتون استفاده کنید و آن را با عطر دلپذیر گلاب مخلوط کنید. این ماده مناسب پوست‌های خشک یا حساس است  ومی‌تواند به خوبی آرایش شما را پاک کند.

اسیدهای چرب روغن زیتون مرطوب کننده هستند. همچنین مانند اسیدها به از بین بردن سلول‌های مرده پوست که باعث مسدود شدن منافذ و کدر شدن چهره می‌شود، کمک می‌کنند. پس از پاک کردن صورت خود با روغن زیتون، هنوز هم صورت شما احتیاج به شستشو دارد تا منافذ آن مسدود نشود.

۳. روغن نارگیل

روغن نارگیل یک ماده طبیعی است که پوست آن را به شدت به خود جذب می‌کند. خواص روغن نارگیل با وزن مولکولی کم و اسیدهای چرب مفید، پوست را ترمیم می‌کند.

اگر در خانه روغن نارگیل دارید، هیچ چیز بهتر از آن برای پاک کردن پوست و آرایش شما نیست. این روغن به خصوص برای گریم و میکاپ ‌های سنگین و حتی مواد آرایشی ضد آب نیز بسیار مفید است.

کافی است مقداری روغن نارگیل را روی سر و صورت و گردن خود بمالید و آن را با پد پنبه‌ای پاک کنید. اگر پد خود را در یک ظرف کوچک پر از روغن نارگیل آغشته کنید، می‌توانید دستمال مرطوب طبیعی نیز درست کنید.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است و برای فصل زمستان بسیار مناسب است. این ماده شگفت‌آور ضمن ترمیم و مرطوب کردن پوست، چربی طبیعی پوست صورت را نیز بازیابی می‌کند.

پاک کردن آرایش با شیر

۴. شیر

شیر به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد، ماده بسیار خوبی برای پوست شناخته شده است. چربی‌های اساسی و پروتئین موجود در شیر کامل به پوست ما اجازه می‌دهد رطوبت خود را حفظ کرده و سلول‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند. شیر دارای خاصیت سفید کنندگی قوی است و به همین دلیل در انواع ماسک روشن کننده پوست استفاده می شود.

برای استفاده از شیر به عنوان پاک‌کننده آرایش، فقط کافی است یک تکه پنبه را در یک کاسه کوچک شیر خیس کنید و آرایش خود را با آن پاک کنید. حتی می‌توانید برای تمیز کردن آرایش‌های سنگین‌تر، یک قاشق غذاخوری روغن بادام نیز به آن اضافه کنید. برای از بین بردن آرایش چشم نیز می‌توانید پنبه آغشته به شیر را به چشم‌های خود بمالید و سپس با آب بشویید. این ماده صورت شما را شاداب می‌کند و پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد. اگر پوست بیش از حد چربی دارید، بهتر است بعد از شستشوی صورت خود از یک کرم شب استفاده کنید.

۵ آب خیار

در بسیاری از محصولات زیبایی تجاری از جمله شوینده‌های صورت و پاک کننده‌ها، از خیار به عنوان ماده اصلی استفاده شده است. دلیل این امر این است که خیار خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند پوست تحریک شده یا مستعد آکنه را تسکین دهد. این ماده طبیعی یک گیاه بر پایه آب است که می‌تواند یک پاک‌کننده عالی برای آرایش، به ویژه برای پوست‌های چرب، باشد.

با استفاده از مخلوط کن خیار را له کنید تا مثل خمیر شود. مقداری روغن زیتون به این خمیر اضافه کنید و آرایش خود را با آن پاک کنید. این ترکیب طبیعی پوست شما را تمیز کرده و آن را تسکین می‌دهد. بعد از این مرحله، صورت خود را با آب ولرم بشویید و سعی کنید از مصرف هر محصول دیگری خودداری کنید تا رطوبت صورت باعث ترمیم پوست شما شود.

پاک کردن آرایش صورت

۶. بخار

بخور دادن نیز یک روش طبیعی برای پاکسازی پوست صورت است. همچنین یکی از تسکین دهنده‌ترین پاک کننده‌هایی است که پوست را از درون زنده می‌کند. برای تمیز کردن آرایش خود می‌توانید از بخار آب استفاده کنید و سپس صورت خود را با یک پد پنبه‌ای پاک کنید و بشویید. اگر از آرایش سنگین یا ضدآب استفاده می‌کنید بهتر است ابتدا از یکی از روش‌هایی که در بالا گفته شد استفاده کنید. سپس بخور بگیرید تا هرگونه ناخالصی باقی‌مانده را از بین ببرید.

شما برای بخور گرفتن می‌توانید از یک دستگاه بخور استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک کاسه را با آب گرم پر کنید و چند قطره روغن به آن اضافه کنید. سپس صورت خود را با یک حوله بپوشانید و اجازه دهید بخار پوست شما را پاک کند.

۷. روغن بادام شیرین

روغم بادام شیرین شاید به اندازه روغن نارگیل رایج نباشد، اما به عنوان ماده اصلی در بسیاری از کرم‌های دست و صورت استفاده می‌شود. این روغن بسیار سبک است و پوست را لطیف می‌کند. روغن بادام حاوی ویتامین A، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا ۳، و زینک است. این ماده طبیعی برای پاک کردن آرایش پوست خشک بسیار مفید است، باعث بهبود آکنه، آسیب‌های آفتاب، و ظاهر اسکارهای پوست می‌شود.

برای تمیز کردن پوست خود با روغن بادام، مقداری از آن را با انگشتان خود یا یک پنبه به صورت خود بمالید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

این مواد طبیعی پاک‌کننده آرایش ساده اما در عین حال کارآمد هستند. آن‌ها پوست را ترمیم می‌کنند که می‌تواند باعث درخشان شدن پوست شده و از آسیب محصولات آرایشی جلوگیری کند.

نرگس شریفی

شما از چه روش هایی برای پاک کردن آرایش خود استفاده می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: