تونر صورت چيست

تونر پوست چیست؟ آشنایی با انواع تونر صورت و فواید آن

ارسال به دیگران:

تونر پوست، نوعی محصول مراقبت از پوست است که می‌تواند پوست صورت را پاکسازی کرده و به تغدیه و رطوبت رسانی به آن کمک کند. پوست خارجی ترین عضو بدن است و همواره در معرض آلودگی های محیطی قرار دارد. بنابراین مراقبت از پوست و رعایت اصول بهداشتی برای تمیز نگه داشتن آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از این روش های مراقبتی و پاکسازی پوست صورت استفاده از تونر صورت است. تونرها محصولات جدیدی هستند که برای پاک کردن آلودگی ها از سطح پوست، مراقبت و آبرسانی به آن ساخته شده اند. هنگام یوگای صورت هم می‌توانید از تونر پوست استفاده کنید. اگر نمی دانید تونر پوست چیست، در این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه به توضیح بیشتری درباره این محصول خارق العاده می پردازیم و انواع، مزایا، و نحوه استفاده از آن را توضیح می دهیم.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تونر پوست چیست؟

تونر نوعی محصول مراقبت از پوست است که عموما بر پایه آب تهیه و تولید می‌شود. تونرها انواع مختلف و متنوعی دارند که انتخاب آن ها به نوع پوست بستگی دارد. این محصولات می‌توانند آلودگی های موجود در سطح پوست را از بین ببرند و همچنین منافذ پوست را به خوبی تمیز کنند. در فرمولاسیون تونر پوست از اسیدها ، گلیسیرین، آنتی اکسیدان ها، ضد التهاب‌ ها، روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، عصاره چای سبز، رز، روغن درخت چای، سالیسیلیک اسید؛ آبرسان ها و …. استفاده شده است که به سلامت پوست و رفع مشکلات پوستی کمک می کند.

تونر پوست صورت چیست

انواع تونر صورت

تونرهای صورت بر اساس نوع پوست به چند دسته تقسیم می‌شوند، مانند تونرهای مخصوص پوست چرب، تونرهای مخصوص پوست خشک، تونر صورت مخصوص پوست های نرمال، تونر مخصوص پوست های مستعد جوش و … که هر کدام فرمولاسیون ویژه و منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال تونرهای مخصوص پوست چرب و جوش دار بر پایه الکل تهیه شده اند که به درمان جوش های زیر پوستی و آکنه کمک می کنند و باعث کنترل چربی پوست نیز می شوند. به عبارت دیگر، تونرها در تقسیم بندی بر اساس فرمولاسیون، به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • تونر بر پایه الکل
  • تونر بر پایه آب
  • تونر بر پایه آب و گلیسیرین

۱. تونرهای بر پایه الکل

تونرهایی که بر پایه الکل تولید شده‌اند و به تونرهای قابض معروف هستند. این محصولات نسبت به بقیه تونرهای صورت قوی تر هستند و برای کنترل چربی پوست و درمان انواع جوش و آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرند. تونرهای قابض که بر پایه الکل تولید شده‌اند اغلب بهترین و مناسب ترین تونر پوست چرب در نظر گرفته می شوند.

۲. تونرهای بر پایه آب

از تونرهای تولید شده بر پایه آب به عنوان تونرهای ترمیم کننده، شاداب کننده و آبرسان یاد می‌شود. در ساختار این تونرها از موادی مانند انواع آنتی اکسیدان، مواد مغذی پوست، نیاسین آمید، مرطوب کننده ها و …. استفاده شده است که باعث تغذیه پوست می‌شوند. این نوع تونرها ملایم ترین نوع تونر پوست هستند که استفاده از آن برای انواع پوست ها از جمله پوست چرب، پوست خشک و نرمال مشکلی ندارد.

۳. تونرهای بر پایه آب و گلیسیرین

تونرهای تولید شده بر پایه آب و گلیسیرین، یکی از محبوب ترین انواع تونر پوست خشک در نظر گرفته می‎‌شوند. این محصولات معطر باعث نرم شدن صورت می‌شوند و به تونرهای تولید شده بر پایه گلیکول معروف هستند. در حقیقت در ساختار آن ها از عصاره های معطر مانند عصاره گل رز یا عصاره مرکبات استفاده شده است. در مصرف این نوع تونر پوست باید بسیار دقت کنید، زیرا باعث صدمه به کلاژن پوست و همچنین اغلب باعث بروز حساسیت و آلرژی های پوستی می شوند.

تونر پاك كننده صورت چيست

انتخاب تونر بر اساس نوع پوست

اگر می خواهید استفاده از تونر برای شما مفید باشد و بتوانید از آن بهترین استفاده را ببرید، باید تونر مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید:

۱. پوست چرب

کسانی که پوست چرب دارند و منافذ پوست آن ها باز است، به تونری احتیاج دارند که خاصیت لایه برداری و قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد و بتواند چربی پوست را کنترل کند. توصیه متخصصان پوست برای این افراد استفاده تونرهای بر پایه الکل است. زیرا همانطور که گفته شد، این محصولات قابض هستند و به خوبی می توانند چربی پوست را کنترل کنند. همچنین استفاده از روغن چای سبز در فرمولاسیون تونرها می تواند به پاکسازی پوست های چرب و جوش دار کمک کند.

۲. پوست خشک

پوست های خشک و دهیدراته به تونری نیاز دارند که بتواند رطوبت مورد نیاز آن ها را تامین کند. همچنین چربی طبیعی داشته باشد تا از خشکی بیش از اندازه پوست بکاهد. مشکل دیگری که پوست های خشک با آن مواجه هستند، التهاب و خارش است. تونرهای بر پایه آب و گلیسرین می توانند رطوبت مورد نیاز این نوع پوست ها را تامین کرده و به نرمی و لطافت آن کمک کنند. همچنین وجود آلوئه ورا و بابونه در ساختار تونر می تواند باعث تسکین التهابات پوستی شده و خستگی پوست را کاهش دهد.

آموزش اپیلاسیون
آموزش اپیلاسیون دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۳. پوست معمولی

پوست معمولی و نرمال بهترین نوع پوست است. زیرا نه چربی بیش از اندازه پوست چرب و نه خشکی و التهاب پوست خشک را دارد. برای این نوع پوست ها استفاده از تونر بر پایه آب توصیه می شود.

نحوه استفاده از تونر پوست

قبل از هر چیزی باید تونر متناسب با پوست صورت خود را انتخاب کنید. مراحل استفاده از تونر پوست شامل موارد زیر است:

  • در مرحله اول، پوست خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. پاک کننده ملایم شامل پن صورت، فوم و ژل های شستشوی صورت و … هستند که برای پاک کردن صورت و مواد آرایشی استفاده می‌شوند.
  • سپس، تکه ای از پنبه یا پد آرایشی را به تونر مورد نظر آغشته کنید و آن را به آرامی با حرکات دورانی روی پوست خود حرکت دهید. سپس اجازه دهید تا تونر روی پوست خشک شود.

فواید استفاده از تونر پوست

برخی از مهم ترین مزایای تونرهای صورت شامل موارد زیر هستند:

۱. پاک کنندگی پوست

یکی از فواید استفاده از تونر صورت، قدرت پاک کنندگی بالای آن است. در حقیقت این محصولات به خوبی آلودگی های موجود در سطح پوست را تمیز کرده و منافذ باز پوست را پاکسازی می‌کنند.

۲. تنظیم پی اچ پوست

این نوع پاک کننده ها بدون صدمه به پوست، پی اچ پوست را تنظیم می‌کنند. به همین دلیل از خشک شدن بیش از حد پوست، پوسته پوسته شدن،‌ و همچنین بروز جوش و آکنه نیز جلوگیری می‌کنند.

۳. تغذیه و آبرسانی پوست

در ساختار تونر صورت از مواد طبیعی و گیاهی استفاده شده است که باعث تغذیه پوست شده و به آبرسانی و رطوبت رسانی پوست کمک می کند.

۴. جوانسازی پوست صورت

از دیگر فواید استفاده از این نوع محصولات مراقبتی از پوست می توان به جوانسازی آن اشاره کرد. تونرهای صورت به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در فرمولاسیون خود فعالیت کلاژن سازی پوست را تحریک می کنند و باعث جوانسازی پوست می شوند.

تونر پوست چرب

۵. بستن منافذ باز پوست صورت

تونرها در بستن منافذ باز صورت از بهترین کرم ها و پمادهای درمانی قوی تر عمل می‌کنند. این محصولات منافذ باز را به خوبی تمیز می کنند و با استفاده از مواد معدنی باعث بسته شدن آن‌ها می شوند.

۶. شفاف شدن پوست

شفاف شدن پوست از دیگر فواید استفاده از تونرهای صورت می باشد. تونرها با تمیز کردن منافذ باز پویت و از بین بردن آلودگی ها باعث شفافیت پوست و روشن شدن آن می شود.

نکات مهم در هنگام استفاده از تونر پوست

برای استفاده از تونر پوست بهتر است به نکات مختلفی توجه کنید. به عنوان مثال :

۱. اگر پوست صورت شما چرب است، می توانید از تونر های بدون الکل استفاده کنید.

۲. تونرهای بدون الکل را می توانید دو الی سه بار در روز استفاده کنید. اما تونرهای بر پایه الکل را بهتر است تنها یکبار در روز استفاده کنید. زیرا استفاده زیاد از تونرهای دارای الکل باعث خشک شدن پوست و پوسته پوسته شدن آن می شوند.

۳. اگر پوست شما خشک است، بهتر است از تونر هایی استفاده کنید که از آب تشکیل شده اند، زیرا این نوع تونرها علاوه بر خاصیت پاک کنندگی باعث آبرسانی عمیق به پوست می شوند و میزان خشکی پوست را افزایش نمی دهند.

نکات مهم در هنگام خرید تونر پوست

  • قبل از هر چیز تونر صورت مورد نظر را از مراکز خرید معتبر تهیه کنید تا نسبت به اصل و اورجینال بودن آن اطمینان کامل را داشته باشید. استفاده از تونرهای بی کیفیت و فیک باعث صدمه به پوست می شوند.
  • تونری را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد.
  • از دیگر نکاتی که قبل از خرید تونر پوست باید به آن توجه کنید، مواد به کار رفته در ساختار و یا فرمولاسیون آن است. بعد از بررسی فرمولاسیون محصول، از خرید تونرهایی که در ساختار آن ها از مقدار زیادی الکل استفاده شده است به شدت پرهیز کنید. استفاده از تونرهای حاوی الکل باعث قرمز شدن پوست و خشکی آن می شوند.
  • بعضی از تونرها باعث بروز حساسیت های پوستی می شوند. در نتیجه اگر نسبت به ماده ای حساسیت دارید بهتر است فرمولاسیون آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید در محصول مورد نظر شما از آن ماده استفاده نشده است. در غیر این صورت بهتر است مقداری از تونر را تست کنید، سپس برای خرید آن اقدام کنید.
  • از دیگر نکات مهم در هنگام خرید تونر صورت توجه به تاریخ تولید و تاریخ انقضا آن می باشد.

امیدواریم با خواندن این مطالب با تونر پوست و نکات مهم درباره خرید و استفاده از آن آشنا شده باشید. به طور کلی پاکسازی پوست روش های مختلف و متنوعی دارد که استفاده تونر صورت یکی از آن‌هاست. نکته بسیار مهم دراین باره این است که نوع پوست و مشکل پوستی خود را بشناسید و بر اساس آن روش و محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

در صورتی که از خواندن این مقاله لذت بردید، توصیه می‌کنیم خواص پیله کرم ابریشم را مطالعه کنید تا از این روش نیز برای پاکسازی پوست خود بهره ببرید.

نرگس شریفی

به نظر شما تونر پوست انتخاب مناسبی برای پاک کردن آرایش است؟ شما چه روش های دیگری را پیشنهاد می کنید؟

منبع: allure

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 3.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
سینا

بسیار عالیست

رویا کریمی

دوست گرامی، ممنون از همراهیتون🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: