پیله ابریشم برای پوست خوبه؟

با خواص معجزه آسای پیله ابریشم برای پوست آشنا شوید

ارسال به دیگران:

حتما تا به حال درباره خواص پیله ابریشم برای پوست شنیده اید. پیله ابریشم یک ماده طبیعی شگفت انگیز است که علاوه بر فوایدی که برای سلامتی بدن ما دارد، می‌تواند به سلامت، شادابی، و زیبایی پوست ما نیز کمک کند. این محصول طبیعت باعث پاکسازی پوست، کاهش چین و چروک، افزایش سفتی و استحکام و درمان انواع جوش و آکنه از جمله جوش های زیر پوستی ما می‌شود. در این مقاله درباره پیله کرم ابریشم، اجزای تشکیل دهنده و خواص آن برای پوست بیشتر صحبت می کنیم.

پیله کرم ابریشم چیست؟

کرم ابریشم توسط پروانه های مادر تولید می شود. در حقیقت کرم های ابریشم در ابتدا به صورت تخم های بسیار ریزی هستند که بعد از مدتی از تخم خارج می شوند و تنها فعالیت مهم آن ها خوردن می باشد. کرم های ابریشم باید از برگ درختان و یا گیاهانی که روی آن قرار دارند تغذیه کنند. این کرم ها بعد از گذشت یک ماه ساخت پیله را شروع می کنند. کرم ابریشم با عنوان کرم ابریشم ساز نیز نامیده می شود زیرا از پیله آن عموما نخ های ابریشمی تهیه می شود. به همین دلیل کرم های ابریشم اهمیت بالایی دارند.

آموزش پاکسازی صورت
آموزش پاکسازی صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

پیله کرم ابریشم به ماده ی تولید شده توسط آب دهان کرم ابریشم گفته می شود. در حقیقت ماده اصلی سازنده پیله، آب دهان آن می باشد که شبیه به نخ های ظریف و بسیار باریک است. آب دهان کرم ابریشم چسبناک است و در نتیجه برای تولید پیله آب دهان را به شاخه و یا قسمتی از برگ متصل می کند. این کار را به گونه ای ادامه می دهد تا دور تا دور کرم را پیله بپوشاند. به عبارت دیگر پیله ابریشم، ماده تولید شده توسط آب دهان کرم ابریشم می باشد که به دور خود تنیده است. یک پیله متشکل از ابریشم به حجم ۳۰۰ تا ۹۰۰ متر می باشد که توسط کرم تولید شده است.

پیله ابریشم برای پوست چرب

اجزای تشکیل دهنده پیله کرم ابریشم

کرم ابریشم یا کرم ابریشم سزا با استفاده از دو ماده بسیار مغذی که در آب دهان خود وجود دارد به دور خود پیله می‌تند. این دو نوع ماده فیبروئین و سرسین هستند. فیبروئین یک ماده ابریشمی بسیار نازک و سرسین پروتئینی چسبناک است که باعث چسبیدن اجزای پیله به هم می شود. این پروتئین ها سرشار از آنزیم های متنوع و گوناگونی هستند که می‌تواند برای سلامتی انسان ها کاربردهای بسیاری داشته باشد. به طور کلی مواد به کار رفته در ساختار و یا فرمولاسیون پیله کرم ابریشم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • فیبروئین
  • سرسین
  • متیونین
  • ایزولوسین
  • لوسین(Leu)
  • لیزین
  • اسید آسپارتیک
  • ترئونین
  • سرین
  • آرژنین
  • سیستئین 
  • آلانین
  • سرین
  • اسید گلوتامیک
  • گلیسین
  • آلانین
  • گلاسین

کاربرد پیله ابریشم برای سلامتی

پیله کرم ابریشم علاوه بر این که باعث تولید ابریشم خالص می شود، کاربرد های دیگری نیز دارد. از این ماده برای درمان بسیاری از بیماری ها و زیبایی صورت استفاده می شود. از کاربرد های این ماده برای سلامتی بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. درمان مشکلات کبد

از پیله ابریشم می توان در درمان بیماری های کبد استفاده کرد. در حقیقت پیله های کرم ابریشم می توانند مشکلات کبد را رفع کنند و فعالیت سم زدایی کبد را افزایش دهند. از این طریق می توانند تاثیر مثبتی بر فعالیت کبد بگذارند.

پیله کرم ابریشم برای پوست

۲. کاهش سطح کلسترول خون

این ماده بسیار معجزه آسا می تواند سطح کلسترول بدن را تنظیم کند. در واقع پیله کرم ابریشم باعث کاهش کلسترول بد موجود در خون می شود.

۳. تقویت سیستم ایمنی

استفاده از پیله کرم ابریشم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه مانع از مبتلا شدن فرد به انواع بیماری ها  می شود.

آموزش میکرونیدلینگ
آموزش میکرونیدلینگ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۴. درمان و تقویت عضلات

در صورت بروز مشکل و یا بیماری در عضلات، پیله ابریشم می تواند آن ها را درمان کند. ناگفته نماند که این پیله می تواند به حجیم شدن عضله ها و ترمیم آن ها کمک کند.

۵. بهبود عملکرد مغز

از دیگر موارد درمانی پیله کرم ابریشم می توان به بهبود عملکرد مغز اشاره کرد. در واقع این ماده باعث تقویت مغز و سیستم عصبی می شود.

خواص پیله ابریشم برای پوست

پیله کرم ابریشم علاوه بر خاصیت های درمانی در زیبایی پوست و چهره بسیار موثر می باشد. از مزایای این ماده برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. روشن شدن پوست

پیله کرم ابریشم یک ماده روشن کننده پوست صورت بسیار قوی است. در واقع ویتامین آ موجود در ساختار پیله کرم های ابریشم سلول های مرده سطح پوست را از بین می برند و باعث تکثیر سلول ها و همچنین بازسازی آن ها می شود. این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان است و به روشن شدن پوست کمک می کند.

پیله ابریشم برای پوست صورت

۲. بستن منافذ باز پوست

پیله کرم ابریشم بهترین گزینه برای درمان منافذ باز پوست است. در حقیقت این ماده قابض پوست است و باعث جمع شدن پوست و در نتیجه کوچک شدن منافذ باز صورت می شود.

۳. سفت شدن پوست

پیله کرم ابریشم حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و E و همچنین کلاژن و الاستین است که باعث سفت شدن و استحکام پوست صورت می شود. در حقیقت این ماده مانند لیفت صورت عمل می کند.

۴. لایه برداری پوست

سرسین موجود در پیله کرم ابریشم می تواند باعث بهبود زخم های ناشی از جوش های پوستی و همچنین التهابات پوستی شود. به این ترتیب می‌توان از این ماده معجزه آسا به عنوان یک لایه بردار خانگی کاملا طبیعی و با کیفیت استفاده کرد.

۵. رفع چین و چروک

برای رفع و درمان چروک های ایجاد شده در سطح پوست و به ویژه پوست صورت می توان از پیله کرم ابریشم استفاده کرد. ویتامین A، ویتامین E، و سرسین موجود در پیله کرم ابریشم نقش بسیار مهمی در جلوگیری از چین و چروک های پوستی و درمان آن‌ها ایفا می‌کنند.

۶. آبرسانی پوست

پیله کرم ابریشم یک آبرسان بسیار قوی برای پوست های خشک محسوب می‌شود. ویتامین ای موجود در ساختار این ماده طبیعی باعث حفظ رطوبت پوست شده و برای پوست های دهیدراته بسیار مفید است.

۷. جوانسازی پوست

همانطور که اشاره کردیم، سرسین یکی از عوامل بسیار موثر در تولید کلاژن است. کلاژن نوعی پروتئین ضروری برای پوست است که می‌تواند باعث سفتی و استحکام پوست شده، چین و چروک آن را کاهش دهد، و باعث لیفت پوست شود. تمام این عوامل نقش مهمی در جوانسازی پوست خواهند داشت.

فواید پیله ابریشم برای پوست

۸. درمان تیرگی دور چشم

پیله های کرم ابریشم یکی از دارو های کاملا گیاهی در درمان سیاهی زیر چشم و پف دور چشم می باشد. ویتامین A و E دو آنتی اکسیدان قوی موجود در پیله کرم ابریشم هستند که می‌توانند سیاهی دور چشم را از بین ببرند. این ویتامین‌ها با افزایش جریان خون و نازک کردن پوست تاثیر بسیار زیادی بر شادابی، سلامت، و زیبایی پوست دارند.

۹. مراقبت در برابر عوامل محیطی

سرسین موجود در ساختار پیله، خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد. این ماده در حقیقت مانند یک محافظ عمل می کند و از پوست در برابر عوامل محیطی مانند نور مضر خورشید، آلودگی های هوا و … محافظت می کند.

۱۰. درمان انواع جوش و آکنه

از پیله کرم ابریشم می توان برای درمان انواع جوش و آکنه استفاده کرد. این ماده علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی، خاصی ضد التهابی نیز دارد که التهاب های ناشی از آکنه و خم را به خوبی درمان می کند.

چگونه از پیله ابریشم برای پوست استفاده کنیم؟

برای استفاده از پیله کرم ابریشم به وسایل و یا تجهیزات زیادی نیاز نیست. برای استفاده از این محصول طبیعی شگفت انگیز تنها کافی است دو عدد از پیله ها را برای مدتی داخل آب داغ قرار داد تا به خوبی نرم و سست شوند. برای نرم شدن پیله ها در داخل آب ۳ ال ۴ دقیقه زمان لازم است. بعد از گذشت نهایتا ۵ دقیقه انگشت خود را داخل پیله فرو ببرید. اکنون پیله را به صورت دورانی روی پوست صورت حرکت دهید. مدت زمان استفاده از پیله کرم های ابریشم حدود سه هفته است. در صورت استفاده مداوم از از پیله به خوبی نتیجه آن را متوجه خواهید شد.

خواص پیله ابریشم برای پوست صورت

خواص روغن پیله کرم ابریشم

پیله کرم ابریشم خاصیت خوراکی ندارد اما می توان از آن روغن تهیه کرد. روغن تهیه شده یک روغن کاملا درمانی می باشد که در صنعت زیبایی، صنعت آرایشی و … به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر موارد مصرف این روغن می توان به تامین غذای ماهی ها اشاره کرد. برای تهیه روغن پیله کرم ابریشم ابتدا باید پیله ها را حرارت داد تا شفیره موجود در بافت این محصول به خوبی از بین برود. حرارت دادن آن هنگامی صورت می گیرد که نخ های ابریشم و یا رشته های آن از هم جدا نشده باشند. بعد از مدتی روغن و یا چربی پیله ها از بافت پیله خارج خواهد شد. روغن شفیره یک روغن گیاهی می باشد که می توان از آن تنها در صنعت زیبایی استفاده کرد، زیرا ارزش غذایی ندارد.

تشخیص پیله های ابریشم اصلی و تقلبی

به دلیل استقبال مردم از پیله کرم ابریشم، تعدادی از افراد سودجو پیله های تقلبی را تولید کرده اند. ظاهر پیله های تقلبی شبیه به پیله های اصلی است و تشخیص آن ها از یکدیگر کار نسبتا دشواری می باشد. پیله های تقلبی نه تنها در درمان مشکلات پوستی موثر نیستند بلکه ممکن است باعث بروز حساسیت در پوست شوند و مشکلات متعددی را ایجاد کنند. بهترین روش برای خرید پیله های اصل و با کیفیت، مراجعه به مراکز خرید معتبر می باشد.

پیله ابریشم چه خواصی برای پوست دارد؟

پیله کرم ابریشم خواص متعددی برای پوست دارد. از جمله اینکه پوست را روشن می‌کند. منافذ باز را ترمیم کرده و باعث سفت شدن پوست می‌شود. خواص دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از: لایه برداری، رفع چین و چروک، آبرسانی، جوانسازی، درمان تیرگی دور چشم و بسیاری موارد دیگر.

چگونه از پیله ابریشم استفاده کنیم؟

خبر خوب این است که برای استفاده از پیله ابریشم به تجهیزات خاصی نیاز ندارید. تنها کافی است آنها را داخل آب داغ قرار دهید تا نرم شوند. سپس باید دقایقی اجازه دهید تا خنک شوند و آن را به داخل انگشت خود فرو کنید.

نرگس شریفی

آیا شما تا به حال از پیله کرم ابریشم برای سلامت و زیبایی پوست خود استفاده کرده اید؟ خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خود را با به اشتراک بگذارید.

منبع: shirinvandort

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 32 میانگین: 3.8]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
15 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
نجمه

با سلام و خسته نباشید
برای افراد با پوست چرب و جوشدار هم مناسبه؟

رویا کریمی

نجمه عزیز، بله پیله ابریشم به بستن منافذ پوست کمک میکنه.

Roz

سلام مدت زمان استفاده از پیله ها نوشتید ۳هفته یعنی ۳هفته از یک پیله میشه استفاده کرد؟؟

رویا کریمی

دوست گرامی، منظور اینه حداقل سه هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

855586

منظورشون اینه ک، از یک عدد پیله میشه سه هفته استفاده کرد؟؟؟؟!!! ، البته ب ذهن و تصورشون باید رجوع کنند

سحر

سلام طرز استفاده رو میگین

رویا کریمی

سجر عزیز، طرز استفاده از پیله ابریشم داخل متن نوشته شده.

نسیم

سلام؛ من از پیله ابریشم و حلزون استفاده کردم، و باید بگم فوق العاده ان، بخصوص کنار هم یه ترکیب معجزه آسا هستن… البته من قبل از اینکه پیله استفاده کنم، صورتم رو با گیاهانی مثل بابونه و اسطوخودوس بخور میدم…

رویا کریمی

نسیم عزیز، ممنونم از اینکه تجربه ارزشمند خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید🌹

زهرا

ازکجا اصلش را تهیه کنیم

فاطمه

سلام ما در خراسان رضوی بخش کوهسرخ کاشمر کرم ابریشم پرورش میدیم …

محبوب

ازکجامیشه پیله کرم ابریشم اصل رو خریداری کرد؟

رویا کریمی

دوست گرامی متاسفانه اطلاع ندارم.

سمیرا

سلام دوستان عزیز
پیله ابریشم اصل را در ۱۰ خرداد تا ۲۵ خرداد در روستاهای .لاهیجان و لنگرود ..میتونید مستقیم از کشاورز بگیرید

بهنوش

سلام هر پیله رو چند بار میشه استفاده کرد؟

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: