انواع یوگا صورت

یوگای صورت چیست؟ آموزش ۸ حرکت یوگای صورت، فواید و مضرات آن

ارسال به دیگران:

همواره یکی از دغدغه‌های مهم زیبایی انجام مراقبت‌های پوستی است. به همین دلیل روش‌های متنوعی مانند فیشیال صورت، اتو صورت، طلا تراپی و … برای زیبایی و درخشش پوست انجام می‌شود. یوگای صورت هم به دلیل فواید انکار ناپذیر خود مورد توجه زیادی قرار گرفته است. مخصوصاً به خاطر افراد مشهوری مانند جنیفر آنیستون، مگان مارکل، مدونا، کارداشیان‌ها و … که از این تکنیک استفاده می‌کنند. یوگای صورت گردش خون را بهبود می‌بخشد و پوست صورت را درخشان می‌کند. در ادامه مطلب ۸ حرکت یوگای صورت، فواید و مضرات آن را می‌خوانید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

یوگای صورت چیست؟

مانند یوگای بدن، یوگای صورت با حرکات و تمرین‌های کششی روی عضلات صورتتان تأثیر می‌گذارد. در حقیقت یک نوع تمرین برای نیرو بخشی به عضلات و ماهیچه‌های صورت است. با تمرین این حرکات، لیفت صورت، شادابی پوست و آرامش را تجربه خواهید کرد.

حرکات یوگای صورت

آموزش ۸ حرکت یوگای صورت

اگر به فکر افزایش تمرکز، کاهش استرس، درخشش و نرمی پوست صورتتان هستید، یوگای صورت یکی از بهترین روش‌ها به شمار می‌رود. از طرفی در برخی منابع به کاهش چین‌ و چروک‌های خط اخم، خطوط پیشانی و یا خط لبخند با حرکات یوگای صورت اشاره کرده‌اند.

دسترسی به انواع مختلف یوگای صورت در سطح اینترنت و کلاس‌های آموزشی حضوری، به شما در انجام این روش‌ها کمک می‌کند. یوگای صورت روش‌های متنوعی دارد و بعضی از آن‌ها در ساعت مشخصی از روز مناسب هستند. آموزش‌های زیر را بهتر است در ساعات اولیه صبح انجام دهید تا در طول روز طراوت و شادابی پوست صورتتان را حفظ کنید.

ویدیو‌ شماره ۱- یوگای صورت با سر انگشتان

قبل از شروع یوگای صورت دست‌ و صورت خود را بشویید تا عاری از هر گونه آلودگی باشد. یا پاکسازی صورت در خانه را انجام دهید. سپس کمی لوسیون به صورتتان بزنید و در یک مکان آرام قرار بگیرید. به آرامی چند بار از بینی خود نفس عمیق بکشید. حالا با سر انگشت‌های دست خود به صورتتان ضربه بزنید.

از پیشانی شروع و به ترتیب گونه‌ها، فک، چونه و قسمت میانی بین بینی و لب‌های خود را ضربه بزنید. بعد گردن خود را با سر انگشتان خود ضربه بزنید. همزمان به آرامی نفس بکشید. بعد از این حرکت دست‌های خود را به هم بمالید تا گرم شوند. کف دست‌هایتان را روبروی صورت خود نگه دارید. در همین حالت چند بار نفس عمیق بکشید و ریلکس باشید.

ویدئو شماره ۲- یوگای پیشانی

دست‌های خود را کمی مشت کنید و از پشت انگشت‌ها روی مرکز پیشانی خود قرار دهید. به آرامی دست‌هایتان را از هم جدا کنید. این حرکت را پنج تا بیست دقیقه انجام دهید. روشی که در ویدئو مشاهده می‌کنید به تمدد اعصاب و کاهش گرفتگی عضلات پیشانی کمک می‌کند.

ویدئو شماره ۳- یوگای صورت برای مرکز پیشانی

انگشت اشاره خود را خم کنید، سپس با پشت انگشت مرکز پیشانیتان را ماساژ دهید. از قسمت پایین ابروهای خود شروع کنید و تا رویش موی سر ادامه دهید. این حرکت جریان گردش خون در پیشانیتان را بهبود می‌بخشد و به پوستتان اکسیژن رسانی می‌کند.

ویدئو شماره ۴- تکنیک یوگای صورت برای اطراف چشم‌ها

با انگشت اشاره دست راست و دست چپتان، اطراف چشم‌های خود را به آرامی ضربه بزنید. این حرکت برای پف و سیاهی زیر چشم‌ها تأثیر به سزایی دارد. در حالی که این تکینک را انجام می‌دهید به آرامی نفس بکشید.

ویدئو شماره ۵- یوگای صورت برای زیر چشم‌ها

این حرکت برای کاهش استرس بسیار مؤثر است. انگشت‌های اشاره خود را در دو طرف بینی، نزدیک چشمان خود قرار دهید. به آرامی نفس بکشید، نفستان را به داخل ببرید و بیرون دهید. سپس به آرامی به سمت زیر چشم‌هایتان (بالای گونه) به طرف بیرون حرکت دهید. چند بار این کار را تکرار کنید.

ویدئو شماره ۶- یوگای صورت برای گونه‌ها

برای یوگای قسمت گونه، چهار انگشت یک دستتان را به آرامی روی لب‌های خود قرار دهید. دهانتان را پر از هوا کنید تا لپ‌ها باد کنند. و بعد با دست دیگر خود به آرامی روی گونه‌های خود ضربه بزنید و به آرامی نفس بکشید. حالا طرف دیگر گونه‌ی خود را به همین ترتیب ضربه بزنید.

ویدئو شماره ۷- یوگای صورت برای فک

با دو تا از انگشت‌های دست و شست خود، فکتان را به آرامی نیشگون بگیرید. این حرکت را تا نزدیک گوش‌های هر دو سمت صورتتان ادامه دهید. یک بار دیگر این حرکت را انجام دهید. سپس انگشت‌های اشاره خود را پشت لاله گوش‌هایتان قرار دهید. انگشت‌های خود را نگه دارید و فشار دهید. حالا چند بار نفس عمیق بکشید.

ویدئو شماره ۸- یوگای غبغب و گردن

در مرحله آخر به آرامی سر خود را سمت چپ متمایل کنید. سپس سرتان را به اندازه‌ای که پوست زیر چونه‌تان کمی کشیده شود عقب ببرید. در همین حالت دهان خود را ببندید و در هر یک ثانیه دهان خود را همینطور که بسته است ۲۰ بار باز و بسته کنید. و بعد سر خود را به سمت راست متمایل کنید و همین کار را تکرار کنید.

فواید یوگای صورت

فواید یوگای صورت بیشتر از چیزی که به نظر می‌رسد سلامت پوست شما را افزایش می‌دهد و به عنوان یک لفیت طبیعی عمل می‌کند. از طرفی مطالعاتی که فواید یوگای صورت را اثبات می‌کند روز به روز در حال افزایش است.

فواید یوگای صورت

یوگای صورت ماهیچه‌های صورت را سفت کرده و باعث سلامت پوست و درخشش آن می‌شود. همچنین تأثیر زیادی در بهبود گردش خون و کاهش گرفتگی عضلات دارد. استرس را به میزان قابل توجهی کاهش داده و از سردردهای مزمن جلوگیری می‌کند. انجام حرکات یوگای به تمیز شدن سینوس‌ها نیز کمک می‌کند.

این تکینک تأثیر به سزایی در کاهش گودی و پف چشم‌ها دارد. اعتماد به نفس را بالا برده و انرژی مثبت را افزایش می‌دهد. و به تنفس صحیح از بینی کمک می‌کند.

مضرات یوگای صورت

مضرات یوگای صورت

به طور کلی ارتباط بین یوگای صورت در سلامتی، شادابی و اکسیژن رسانی پوست را نمی‌توان نادیده گرفت. اما برخی از تمرین‌ها ممکن است روند پیری پوست را سریع‌تر کند. شاید این موضوع برای افرادی که یوگای صورت کار می‌کنند خوشایند نباشد اما بهترین پیشنهاد این است که از لحاظ فیزیکی بیش از حد صورت خود را حرکت ندهید.

اگر به طور مداوم و تنها به خاطر کاهش اثرات پیری حرکات یوگا را انجام دهید، نتیجه تمرین‌ها معکوس می‌شود. برخی کارشناسان معتقد هستند احتمالاً چین و چروک‌های صورت را نیز بیشتر از قبل می‌کند. در حقیقت ورزش‌های صورت از علائم پیری و افتادگی پوست جلوگیری نمی‌کند. افتادگی پوست و از دست دادن حجم گونه‌ها، بیشتر به خاطر کاهش بافت‌های چربی و تحلیل فرم استخوان صورت است و به ماهیچه‌های صورت ارتباط ندارد.

فواید و مضرات یوگای صورت

نکات پایانی

همانطور که قبل‌تر گفته شد هنگام انجام حرکات یوگای صورت، به آرامی از بینی خود نفس بکشید. از لوسیون‌های مناسب پوست خود استفاده کنید. استفاده از لوسیون‌هایی که ناخالصی دارند و انجام حرکات با دست‌های آلوده، باعث آکنه صورت و آسیب‌های پوستی می‌شود.

منبع: YouTube

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1.5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: