چروک دور چشم

آموزش ساخت ۷ ژل دور چشم ضد چروک با تاثیر فوق العاده

ارسال به دیگران:

پوست دور چشم ما بسیار حساس و آسیب‌پذیر است. همچنین با افزایش سن، اولین علائم پیری در نزدیک چشمان ما ظاهر می‌شود. این علائم می‌تواند شامل خطوط ریز، گودی زیر چشم، پف زیر چشم و چروک‌های اطراف چشم باشد.  بنابراین همیشه باید از پوست دور چشم خود مراقبت کنیم و به محض دیدن اولین علائم، برای برطرف کردن آن‌ها اقدام کنیم. زیرا بهبود آن‌ها پس از آسیب دیدن پوست، بسیار دشوار است.

برای مراقبت از پوست خود، حتما لازم نیست که محصولات شیمیایی و پرهزینه را از فروشگاه‌ها بخرید. می‌توانید از مواد طبیعی که به راحتی در درسترس همه ما قرار دارند استفاده کنید و ژل دور چشم خود را بسازید. ما در این مقاله روش تهیه چند ژل دور چشم طبیعی را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۱- ژل دور چشم خیار و نعنا

ترکیب خیار و نعناع بر روی تیرگی و گودی زیر چشم ما معجزه می‌کند. خیار سرشار از ویتامین K است و باعث کاهش تیرگی دور چشم می‌شود. نعناع نیز با خواص آنتی اکسیدانی خود به تسکین ناحیه آسیب‌دیده کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این دو ماده را کاملاً مخلوط کرده و ۳ قاشق غذاخوری شیر، ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و ۳ قطره روغن بادام به آن اضافه کنید. در نهایت یک خمیر ژل مانندی درست می‌شود. خمیر را زیر چشم خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید.

۲- ژل دور چشم شی باتر و بابونه

اگر پوست دور چشم شما خشک است و به رطوبت رسانی و یک اثر تسکین دهنده نیاز دارد، شی باتر و روغن اسنشیال بابونه یک ترکیب عالی است. ابتدا شی باتر را در یک ظرف با حرارت ملایم گرم کنید. سپس آن را با ۱۰ قطره روغن بابونه خالص مخلوط کنید. مخلوط را در ظرفی ریخته و اجازه دهید خنک شود. هر روز آن را زیر چشم خود بمالید.

۳- ژل دور چشم آووکادو و بادام

ژل چروک دور چشم آوواکادو و روغن بادام

روغن بادام و آووکادو دو گزینه عالی برای پوست هستند. آووکادو نه تنها به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می‌کند، بلکه باعث کاهش خطوط ریز پوست نیز می‌شود. از طرف دیگر، روغن بادام سلول‌های پوست را تجدید کرده و پف اطراف چشم را کاهش می‌دهد. برای تهیه ژل، باید سه برش آووکادو را با ۵ قطره روغن بادام مخلوط کنید. آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و بعد از ۵ دقیقه بشویید.

۴- ژل دور چشم روغن نارگیل و گل مغربی

ویتامین E به دلیل خاصیت سفت کنندگی و توانایی کمک به مبارزه با چین و چروک، یک ماده ضد پیری عالی برای استفاده در زیر چشم است. روغن گل مغربی پوست را نرم می‌کند و خطوط ریز، تیرگی، التهاب و تحریک پوست اطراف چشم را کاهش می‌دهد. روغن نارگیل به راحتی توسط ناحیه اطراف چشم جذب می‌شود و پوست شما را فوق‌العاده لطیف می‌کند. ترکیبی از روغن گل مغربی و ویتامین E به همراه روغن نارگیل به پوست کمک می‌کند تا با اثرات پیری مقابله کند.

برای تهیه این کرم، ½ فنجان روغن نارگیل را در مایکروویو به مدت ۱۵ ثانیه گرم کنید. کپسول روغن ویتامین E را سوراخ کنید. هر دو ماده را با هم مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری روغن گل مغربی به آن اضافه کنید. مخلوط را درون ظرف قرار داده و در یخچال نگهداری کنید تا جامد شود. پس از جامد شدن، از یخچال خارج شده و در کابینت نگهداری کنید. این کرم را می‌توانید صبح‌ها بعد از شستشوی صورت و شب‌ها قبل از خواب به زیر چشمتان بزنید.

۵- ژل دور چشم آلوئه ‌ورا و ویتامین E

آموزش ساخت ژل دور چشم آلوورا و ویتامین E

ژل آلوئه‌ورا و ویتامین E نه تنها پوست را آبرسانی می‌کنند و می‌توانند التهاب و قرمزی پوست را کاهش دهند، بلکه به جلوگیری از افتادگی پوست نیز کمک می‌کنند. برای تهیه این ژل، یک قاشق چای خوری ژل آلوئه‌ورا و کپسول ویتامین E را در یک کاسه بریزید با هم مخلوط کنید. همچنین می‌توانید چند قطره روغن نارگیل و گلاب نیز به آن اضافه کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کرده و به زیر چشم خود بمالید. بعد از استفاده می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید.

۶- ژل دور چشم آلوئه ‌ورا و خیار

درباره خواص آلوئه‌ورا و خیار در موارد قبلی صحبت کردیم. این دو ماده برای پوست دور چشم بسیار مفید هستند و ترکیب آن‌ها نیز یک ژل فوق‌العاده خواهد بود. برای تهیه این ژل، برگ‌های خیار و آلوئه ورا را کاملا بشویید. خیار را پوست بگیرید، آن را برش دهید، در مخلوط‌کن بریزید و له کنید. سپس بوسیله یک صافی، آب آن را جدا کنید. آب صاف شده را کنار بگذارید. ۱/۳ فنجان ژل آلوئه‌ورا را از برگ آن خارج کنید و در غذاساز یا مخلوط کن بریزید. آب خیار صاف شده و ویتامین E را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. مخلوط کردن را تا جایی ادامه دهید که به غلظت و بافت مناسب برسد.

مخلوط را در یک ظرف بریزید، در آن را سفت ببندید و در یخچال نگهداری کنید. هنگام استفاده، ژل را با یک براش آرایشی کوچک و تمیز بردارید و به زیر چشم خود بمالید.

۷- ژل دور چشم شی باتر و قهوه

کافئین یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش تیرگی زیر چشم است. برای ساخت این ژل، یک قاشق غذاخوری شی باتر را با نصف قاشق چایخوری قهوه دم کرده و خنک شده ترکیب کنید. برای ترکیب راحت‌تر این دو ماده می‌توانید شی باتر را در یک ظرف ضدزنگ استریل گرم کنید تا نرم شود. مخلوط را درون ظرف ریخته و اجازه دهید سرد شود. کرم دور چشم شما آماده است.

منبع: timesofindia

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.7]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: