ماسک مو خانگی برای موهای آسیب دیده

۵ ماسک مو خانگی معجزه آسا که رشد موهایتان را ۲ برابر می‌کند

ارسال به دیگران:

صدمه دیدن، خشک شدن، شوره زدن و وز شدن موها مشکلاتی است که ممکن است برای همه ما اتفاق بیفت. تغییر فصل، رنگ کردن مو به صورت پیاپی، عناصر فضای باز و عواملی مانند براشینگ مو برخی از عواملی هستند که می‌توانند باعث این تغییرات شوند. خوشبختانه، شما برای رفع این مشکلات نیازی به استفاده از محصولات شیمیایی ندارید. زیرا می‌توانید از مواد اولیه طبیعی که در منزل خود دارید برای تهیه ماسک موی مناسب و انواع ماسک مو برای موهای خشک و وز استفاده کنید. ما در این مقاله 5 مورد از بهترین ماسک مو خانگی را برای بزرگترین معضلات موی شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

بنابراین برای داشتن موی سالم و براق دیگر نیازی به خارج شدن از منزل نیست. کافی است این مقاله را مطالعه کنید و سپس دست به کار شوید.

آموزش کراتینه مو
آموزش کراتینه مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۱- ماسک عسل، تخم مرغ، سرکه سیب:

ماسک مناسب برای موهای خشک

عسل برای حفظ رطوبت موهای شما بسیار مناسب است زیرا یک ماده مرطوب کننده طبیعی است. این امر به ویژه برای موهای خشک که به رطوبت و آبرسانی بیشتری نیاز دارند، بسیار عالی است. همچنین، عسل نرم کننده است و به صافی و لطافت مو کمک می‌کند و هرگونه درخشش از بین رفته را به موهای شما باز می‌گرداند.

تخم مرغ سرشار از ویتامین‌های A ، D و E ، پروتئین و اسیدهای چرب است که به حفظ درخشش و لطافت موهای شما کمک می کند. از آنجا که موهای شما بیشتر از پروتئین ساخته شده است، این ماده باعث تقویت بیشتر و احساس سلامت و ترمیم مو می‌شود و به خاطر فواید زیادش انواع مختلفی از ماسک مو با تخم مرغ وجود دارد. این ماسک مو خانگی برای موهای خشک مناسب بوده و اگر موهای خشک خود را دوست ندارید، حتما از آن استفاده کنید.

سرکه سیب نیز به تنظیم چربی و متعادل کردن اسیدیته پوست سر کمک می‌کند. همچنین خاصیت نرم کنندگی مو ها را نیز دارد. توصیه می‌کنیم برای انجام این کار ابتدا مقاله بوتاکس مو و کراتینه مو را مطالعه نمائید.

ماسک موی خانگی برای موهای خشک با استفاده از تخم مرغ، عسل، سرکه سیب و لیمو

مواد مورد نیاز:

  • ۱ قاشق چای خوری عسل
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب

روش تهیه:

مواد مورد نیاز را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. بسته به طول و حجم موی خود می‌توانید اندازه مواد را دو برابر یا نصف کنید. مواد را به موهای خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این درمان مغذی برای انواع مو، بخصوص موهای خشک، مؤثر است.

۲- ماسک روغن نارگیل، شکر، روغن‌های اسنشیال:

ماسک مناسب برای شوره سر

اگر پوست سر شما در فصول سرد سال پوسته پوسته می‌شود و به اصطلاح شوره می‌زند، ممکن است به این دلیل باشد که گرما در خانه شما زیاد است. گرمای زیاد پوست شما را خشک می‌کند و پوست سر نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ماسک مو خانگی یک لایه‌بردار عالی است که به حذف و کاهش شوره سر کمک می‌کند.

احتمالا می‌دانید که خواص روغن نارگیل باعث می‌شود موها مرطوب بمانند و از شکسته شدن مو نیز جلوگیری می‌کند. از آنجا که این مملو از اسیدهای چرب است، دارای خاصیت ضد التهابی است و همچنین باعث نرم، ابریشمی و براق شدن موها می‌شود.

شکر موجود در این ماسک به اسید گلیکولیک تجزیه شده و سلول‌های مرده پوست را حل می‌کند. روغن نعناع به گردش خون در پوست سر کمک می‌کند و روغن درخت چای نیز ضد قارچ و ضد باکتری است. شما می‌توانید از ماسک روغن نارگیل برای پروتئین درمانی مو نیز استفاده نمائید.

مواد مورد نیاز:

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل تصفیه نشده خام
  • ۴ قاشق چای خوری شکر خام
  • ۵ قطره روغن نعناع
  • ۲ قطره روغن درخت چای
ماسک مو خانگی برای موهای آسیب دیده تهیه شده از روغن نارگیل، شکر و روغن اسنشیال

روش تهیه:

تمام مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. با استفاده از انگشتان خود یا برس رنگ مو، مخلوط را مستقیماً به موهای تمیز و مرطوب خود در حمام بمالید. ماسک را به مدت ۱ تا ۳ دقیقه به آرامی روی سر خود ماساژ دهید. سپس موهای خود را ببندید و بگذارید تا انتهای زمان حمام روی سر شما بماند و پس از آن آبکشی کنید.

۳- ماسک دارچین و روغن نارگیل:

ماسک مناسب برای رشد مو

درباره روغن نارگیل در دستور تهیه ماسک قبلی صحبت کردیم. روغن نارگیل به دلیل خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی در بسیاری از ماسک‌ها وجود دارد.

دارچین دارای خواص ضد میکروبی است که با تقویت فولیکول‌های مو، ریزش مو را کنترل کرده و به رشد مو کمک می‌کند. وقتی دارچین را به موهای خود می‌مالید، گردش خون پوست سر شما را تحریک می‌کند، جریان خون را در پیاز مو بهبود می‌بخشد و منجر به تحریک رشد مو می‌شود.

مواد مورد نیاز:

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۱ قاشق چایخوری دارچین

روش تهیه:

مواد را خوب با هم مخلوط کنید. آن را به ریشه موهای خود بمالید، و پوست سر خود را ماساژ دهید. بگذارید ماسک مو خانگی دارچین و روغن نارگیل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس بشویید. حداقل هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

ماسک مو خانگی دارچین و روغن نارگیل برای بعد از استحمام

۴- ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو:

ماسک مناسب برای موهای چرب

سفیده تخم مرغ فاقد چربی است و همچنین می‌تواند چربی‌های اضافی پوست سر را از بین ببرد. همچنین، این ماده می‌تواند منافذ باز پوست سر را کوچک کرده و از این طریق ترشح چربی را کنترل کند.

لیمو برای کسانی که پوست سرشان چرب است بهترین گزینه است، زیرا آب لیمو می‌تواند روغن و چربی اضافی پوست سر را جذب کند. لیمو سرشار از ویتامین C است که منجر به تقویت مو می‌شود و خاصیت اسیدی آن به پاکسازی مو از رسوبات و گرد و غبار کمک می‌کند. آب لیمو همچنین برای مبارزه با شوره سر بسیار مفید است، زیرا دارای خواص ضد قارچی است.

مواد مورد نیاز:

  • ۱ عدد سفیده تخم مرغ
  • نصف لیمو

روش تهیه:

تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. آب نصف لیمو را به آن اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. ماسک را به آرامی از ریشه تا ساقه موهای خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

۵- ماسک عسل، روغن نارگیل، و سرکه سیب:

ماسک مناسب برای موهای کدر

درباره فواید هرکدام از این مواد در موارد بالا صحبت شده است. فقط کافی است آن‌ها را با هم مخلوط کرده و تأثیر فوق‌العاده آن را بر موهای خود ببینید.

مواد مورد نیاز:

عسل، روغن نارگیل، سرکه سیب هرکدام به نسبت مساوی.

روش تهیه:

همه مواد را با هم مخلوط کنید و آن را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید حداقل ۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را با شامپو بشویید. این ماسک برای انواع موها عالی است و به تثبیت رنگ مو نیز کمک می‌کند.

همانطور که می‌بینید، وقتی صحبت از ماسک مو می‌شود مجبور نیستید از محصولات شیمایی استفاده کنید یا هزینه زیادی صرف کنید. تنها با استفاده از مواد موجود در آشپزخانه و درک فواید هرکدام می‌توانید آن‌ها را مطابق با مشکل خود مخلوط و استفاده کنید.

امیدواریم که از خواندن این مقاله در وب سایت ما لذت برده باشید. در انتهای این مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم صفحه دیگر ما درباره آموزش ساخت ماسک لبو را مشاهده کنید تا بتوانید پوست خود را جوان‌تر از همیشه کنید.

همچنین فراموش نکنید که نظر خود را درباره این نوشتار اعلام نمائید.

منابع: luxyhair

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: