بوتاکس و کراتین مو

بوتاکس مو و کراتینه مو چه تفاوتی دارند؟

ارسال به دیگران:

این روزها روش‌های درمانی مو دارای تنوع زیادی است که هر کدام دارای روش و مواد مختلفی می‌باشد. به عنوان مثال روش گلت مو با بوتاکس بسیار متفاوت است اما تمامی این موارد به احیای مو می‌پردازند. بوتاکس مو و کراتینه مو هر دو از روش های صافی و احیای مو هستند که برای ایجاد موهای صاف ‌تر و نرم ‌تر استفاده می‌ شوند. با وجود این که هر دوی این تکنیک‌ ها در اصل یک کاربرد دارند، اما نقاط متمایزی هم با یکدیگر دارند. فرق بوتاکس مو با کراتینه در مواردی از جمله مواد و تکنیک است که هر کدام برای موهایی با ویژگی مشخص، مناسب است.

اگرچه کراتین هم به مبارزه با وز شدگی می ‌پردازد، اما در تکنیک صاف کردن مو موثرتر است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که در نهایت فرق بوتاکس مو با کراتینه در چیست؟ کراتینه بهتره یا بوتاکس مو؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت بوتاکس مو و کراتینه مو بپردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش کراتینه مو
آموزش کراتینه مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بوتاکس مو چیست و چه کاربردی دارد؟

بوتاکس مو همان گونه که پیش‌تر ذکر شد، یک روش درمانی غیر شیمیایی است. این روش برای از بین بردن وز شدگی و صاف شدن موها استفاده می ‌شود. در واقع بوتاکس با صاف کردن تارهای مو، جوانی و شادابی را به موهای شما برمی ‌گرداند.

بوتاکس مو تکنیکی عالی برای کاهش استفاده از حالت‌ دهنده‌ ها و محصولات آرایشی و شیمیایی مضر است.

این تکنیک با تامین ترکیبات مغذی از جمله پروتئین‌ ها، اسیدهای آمینه، ویتامین ‌ها و چربی‌ های ضروری به ترمیم و بازسازی موها کمک بسزایی می ‌کند. همچنین متد بوتاکس همانند فیلر با خواص ضد پیری و پرکنندگی خود ظاهر موهایتان را ابریشمی، براق و جوان می ‌کند.

بوتاکس مو چگونه انجام می شود؟

در تکنیک بوتاکس ابتدا موها با یک شامپوی معمولی روشن کننده شسته می‌شوند. تا از هر گونه آلودگی پاک شده و کوتیکول‌ های مو باز شوند. البته این شامپو نباید از خواص نرم کنندگی برخوردار باشد.

بعد از آن مواد بوتاکس روی تارهای مو اعمال می ‌شوند. این مواد باید در حدود ۴۵ دقیقه روی تارهای مو باقی بمانند. پس از این مدت موها دوباره توسط یک شامپوی ملایم بدون سولفات شسته می‌شوند تا باقیمانده مواد از روی تارهای مو پاک شود.

سپس موها را خشک می ‌کنند و در نهایت پروسه صاف کردن مو توسط اتوی مو با درجه مناسب انجام می‌ شود.
در انتها موهای صاف و ابریشمی برایتان باقی می ‌ماند که برای مدت چندین ماه نیاز به هیچ گونه حالت دهی ندارند. این ویژگی علاوه بر بوتاکس یکی از مزایای مهم اولاپلکس تراپی نیز به شمار می‌رود.

بوتاکس و کراتینه مو

کراتینه مو چیست و چه کاربردی دارد؟

کراتینه مو نوعی درمان شیمیایی است که با صاف کردن موها شما را از شر وز شدگی و مجعد بودن موها خلاص می ‌کند.

بسیاری از درمان‌های کراتینه مو از مواد فرمالدهید برای صاف کردن موها استفاده می ‌کنند. البته این مواد شیمیایی بوی نسبتا ناخوشایندی ایجاد می‌کند. ممکن است برای افرادی که پوست حساسی دارند، ایجاد آلرژی کند.

اما در این موارد می‌ توان به جای فرمالدهید از موادی که در ترکیبات خود عاری از فرمالدهید هستند، استفاده کرد.

کراتینه مو چگونه انجام می شود؟

فرآیند کراتینه مو باید پس از شستن و شامپو زدن بر روی موهای نمدار انجام شود. بنابراین موها را پس از شستشو با شامپوی مناسب کمی خشک می‌کنند تا آب اضافی گرفته شود.

سپس موهای نمدار را صاف و دسته بندی می ‌کنند تا بتوانند مواد کراتین را به قسمت‌ های مختلف موها اعمال کنند. موها با سشوار خشک می شوند و اتوکشی موها آغاز می شود.

آموزش براشینگ مو
آموزش براشینگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

در انتهای این پروسه دوباره موها شسته می‌شوند تا از مواد باقیمانده پاک شوند. در نهایت تارهای صاف شده مو به فرم مورد نظر استایل می‌شوند.

در انتهای این فرآیند موهای صاف و براق برایتان باقی می‌ مانند که تا چندین ماه نیاز به آراستن و استفاده از حالت دهنده‌ های شیمیایی ندارند.

فرق بوتاکس مو با کراتینه

ممکن است در طول این مطلب یا حتی قبل از آن نیز سوالاتی برای شما به وجود آید. احتمالا از خود یا آرایشگرتان می‌پرسید که فرق بوتاکس مو با کراتینه در چیست؟ بوتاکس مو بهتره یا کراتینه؟ در این بخش به پاسخ این سوالات خواهید رسید.

ماهیت مواد مصرفی

بوتاکس مو یک تکنیک غیر شیمیایی است که با آغشتن سطح مو به مواد بوتاکس، منجر به نرم شدن، از بین رفتن موخوره و جلوگیری از وز شدگی می‌ شود. این در حالیست که کراتینه مو یک تکنیک صاف کننده شیمیایی است.

فرق بوتاکس و کراتین

وضعیت سلامت موهای فرد

بوتاکس مو فرآیندی طبیعی است که می‌تواند برای انواع موها استفاده شود. اما اگر از موهای خشک، ضخیم و مجدد رنج می‌برید، مزایای بوتاکس را بیشتر حس می ‌کنید.

به علاوه اگر موهایتان کم حجم و نازک است و ترجیح می‌دهید حجم بیشتری داشته باشند، بی شک از مزایای تکنیک بوتاکس مو راضی خواهید بود.

اما تکنیک کراتینه مو بیشتر مناسب افرادی است که از موهای ضخیم، مجعد، کم آب و مستعد وز شدن برخوردارند. این تکنیک موها را قابل کنترل می‌ کند و آرایش روزمره را برایتان ساده می‌کند.

تناسب حجم موها

البته ممکن است کراتینه مو برای افرادی که تارهای موی ظریف و نازکی دارند، مناسب به نظر نرسد. در واقع تارهای نازک موی این افراد بیشتر مستعد کم حجم شدن است. بنابراین کراتین مو منجر به خوابیدن بیشتر موها می‌شود.

اما متد بوتاکس حجم موها را بهتر حفظ می‌ کند و برای موهای کم حجم مناسب ‌تر است. افزایش حجم مو یکی از مزایایی است که بعد از شرکت در دوره آموزش اکستنشن مو یاد خواهید گرفت.

کراتینه بهتره یا بوتاکس مو

ماندگاری

در نهایت تکنیک‌های بوتاکس مو و کراتین مو هر دو روش‌های نیمه دائمی هستند و به محض رشد ریشه ها باید موهایتان را ترمیم کنید. عموما اثرات بوتاکس مو بین ۲ تا ۴ ماه دوام دارد.

این در حالیست که کراتین به طور میانگین تا ۶ ماه دوام خوبی دارد. برای هر دوی این تکنیک‌ ها پیشنهاد می ‌شود از شامپوی کم سولفات یا بدون سولفات استفاده کنید تا از مزایای آن نهایت بهره را ببرید.

کراتینه بهتره یا بوتاکس مو؟

پاسخ به این سوال کاملا به وضعیت موها و انتظارات شما از درمان بستگی دارد. همانطور که در بالا توضیح دادیم، هرکدام از این دو روش مزایای خاص خود را دارند. بنابراین نمی توان قاطعانه گفت که کراتینه بهتره یا بوتاکس مو. اگر موهای پرپشت و ضخیم، وز و آسیب دیده ای دارید و به دنبال صاف و شلاقی شدن موهایتان هستید، کراتینه روش مناسب تری برای شما خواهد بود.

اما بوتاکس مو برای افرادی مناسب است که موهای نازک و کم حجمی دارند و ترجیح می دهند حجم موهایشان را حفظ کنند. در این روش موهای شما به اندازه کراتینه صاف نمی شود، اما نرم و لطیف شده و موخوره و وزی آن از بین می رود.

رویا کریمی

شما تا به حال تجربه انجام بوتاکس مو را داشتید؟ یا تا به حال کراتینه مو انجام دادید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: allthingshair

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: