تفاوت بوتاکس مو و اولاپلکس تراپی چیست و کدام یک از آنها بهتر است؟

تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی چیست و کدامیک بهتر است؟

ارسال به دیگران:

ممکن است برای شما سوال باشد که تفاوت بوتاکس مو و پروتئین‌ تراپی چیست؟
بوتاکس مو در واقع به عنوان یک حالت دهنده عمیق مو عمل می ‌کند. همچنین باعث می‌ شود موهای خشک و نازک شده احیا شود و جوان به نظر برسند.
پروتئین تراپی برای محافظت از مو در هنگام رنگ کردن و جلوگیری از آسیب‌دیدگی مو استفاده می‌شود. همچنین موهای شما را محکم ‌تر، سالم ‌تر و براق‌ تر می ‌کند.

در ادامه به بررسی بیشتر شباهت ها و تفاوت های این دور مورد می ‌پردازیم. اگر می‌خواهید موهای خود را ترمیم کنید و نمی ‌دانید کدامیک از این دو محصول برای شما مناسب ‌تر است، با ما همراه باشید.

آموزش صافی و احیا مو
آموزش صافی و احیا مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس برای مو، مانند روشی که برای پوست انجام می‌شود، یک شیوه جوانسازی مو است. برای ترمیم موهایی که در اثر رنگ کردن، صاف کردن، خشک کردن، یا استفاده از مواد شیمیایی دچار آسیب ‌دیدگی شده ‌اند، استفاده می ‌شود. فایده اصلی این کار از بین بردن وزی مو و در نتیجه صافی و درخشندگی موهاست.

بوتاکس مو یک حالت ‌دهنده عمیق مو است که الیاف مو را با موادی مانند کراتین می‌ پوشاند. این کار جایگزینی برای کراتینه مو است، با این تفاوت که مزیت هایی دارد، مثل این که دیگر در طول روند آن فرمالدهید تولید نمی شود و برای سلامت مضر نیست. این ماده تمام قسمت ‌های شکسته و نازک مو را پر کرده تا موها حجیم و براق به نظر برسند.

مواد تشکیل‌ دهنده بوتاکس بر حسب نوع محصول متفاوت است. برای مثال Fiberceutic لورال پروفشنال از ماده‌ ای به نام  Intra-Cylane برای پرکردن رشته‌ های مو با الیاف نرم و انعطاف‌ پذیر استفاده می ‌کند.

این ماده کمک می ‌کند که مو ظاهر صاف و انعطاف ‌پذیرتری داشته باشد. یکی دیگر از محصولات محبوب بوتاکس مو Majestic Hair Botox است. که ادعا می‌ کند از ترکیب مواد زیر در محصول خود استفاده کرده است:

  • روغن خاویار
  • پپتید BONT-L
  • ویتامین B-5
  • ویتامین‌های E
  • کمپلکس کلاژن
بوتاکس مو چیست؟ مدل های مختلف بوتاکس مو

بوتاکس مو چه مزایایی دارد؟

اگر مرتبا موهای خود را رنگ می ‌کنید و موهای شما رطوبت خود را از دست داده است. یا از موخوره و وزی موهایتان خسته شده‌ اید. یا اینکه فقط می ‌خواهید موهای زیباتر و سالم ‌تری داشته باشید، بوتاکس مو می ‌تواند برای شما یک نجات دهنده واقعی باشد.

این محصول پر از پروتئین ‌های مغذی، آنتی اکسیدان، ویتامین، و سایر مواد مورد نیاز برای سلامت موها است. این مواد شکاف ‌های موجود در فیبرهای مو را پر می‌کنند و آن را به زیبایی طبیعی خود باز می‌گردانند.

علاوه بر رفع وزی مو، مزایای بوتاکس باعث افزایش حجم موهای شما شده و تار موهایی که قبلاً آسیب دیده بودند را ترمیم می ‌کند.

با اکستنشن مو می‌توانید به طور چشم‌گیری حجم موهای خود را افزایش دهید.

بوتاکس مو چه معایبی دارد؟

بوتاکس مو نیز مانند هر روش درمانی دیگر، نقاط ضعف و معایبی دارد که برای تصمیم ‌گیری آگاهانه باید آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. معایب این شیوه زیبایی عبارتند از:

هزینه بالا

طبیعی است که هرچه کیفیت و کارایی محصولی بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌ شود. بوتاکس مو یک محصول حرفه‌ ای با فرمول پیچیده است که برای ترمیم مو ساخته شده است. به همین دلیل از سایر ماسک موها گران ‌تر است. اگر می ‌خواهید درمان بوتاکس شما ۱۰۰ درصد موثر باشد، باید آن را به دست افراد حرفه ‌ای بسپارید. این کارهزینه این روش را بالا می‌برد.

تغییر رنگ مو

اگر موهایتان را رنگ کرده باشید، بوتاکس می ‌تواند آن را تغییر دهد. البته این تغییر پایه رنگ مو خیلی چشمگیر نیست، اما بعد از درمان، متوجه تفاوت اندکی در رنگ مو های خود خواهید شد. توصیه می‌کنیم مقاله دکوپاژ مو را بخوانید تا اطلاعات بیشتری از تغییر رنگ مو داشته باشید.

معایب و مشکلات بوتاکس مو

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که دچار مشکلات زیر هستند می ‌توانند از مزایای بوتاکس مو بهره ‌مند شوند:

  • موخوره
  • موهای بسیار ریز، فاقد حجم و درخشش
  • موی آسیب دیده
  • موهای وز
  • موهایی که نیاز به صاف شدن دارند

به طور کلی بوتاکس برای تمام انواع مو مناسب و بی‌خطر است. اما توجه داشته باشید که این حالت دهنده از مواد غنی از پروتئین استفاده می ‌کند که نباید روی موهای سالم قرار گیرد.

این کار مثل این است که به کسی که مریض نیست، دارو بدهیم. استفاده از بوتاکس برای موهای سالم، هدر دادن پول است و می‌تواند به موهای سالم آسیب برساند.

آموزش براشینگ مو
آموزش براشینگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

نحوه استفاده از بوتاکس مو چگونه است؟

شما می‌توانید درمان با بوتاکس مو را هم در سالن و هم در منزل انجام دهید. اگر می ‌خواهید موهای خود را با صرفه جویی در هزینه احیا کنید، یکی از برندهای بوتاکس را خریداری کنید.

سپس طبق دستورالعمل آن، در منزل استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از پروتئین تراپی مو این کار را انجام دهید. در مقاله ای جداگانه در رز سرخ به آن موضوع پرداخته ایم.

میزان ماندگاری بوتاکس مو چقدر است؟

اثرات درمان با بوتاکس معمولا بین ۲ تا ۴ ماه باقی میماند که توصیه میشود بعد از آن مجدد استفاده شود . دستورالعمل های مراقبتی بعد از انجام بوتاکس میتواند میزان اثر بخشی آن را به حداکثر برساند این دستور العمل ها را میتوانید از آرایشگر خود دریافت کنید.

از جمله موارد مهمی که باید بعد از استفاده از این حالت دهنده قوی به آن توجه داشته باشید استفاده از شامپوهای فاقد سولفات میباشد دقیقا مشابه شامپوهایی که بعد از درمان کراتین استفاده میشود

مقایسه هزینه بوتاکس مو و اولاپلکس مو

تفاوت بوتاکس مو و پروتئین‌ تراپی

این دو روش حتی با وجود شباهت‌ها و نزدیکی‌هایی که با یکدیگر دارند نیز دارای تفاوت‌هایی هستند. از جمله مواردی که می‌توان در تفاوت بوتاکس مو و پروتئین‌ تراپی به آن اشاره نمود را در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم.

 ۱- اولین تفاوت در مواد استفاده شده در این تکنیک‌هاست. به طوری که در پروتئین تراپی از محصولاتی سرشار از پروتئین استفاده می‌شود. این در حالیست که مواد استفاده شده در بوتاکس شامل انواعی از ویتامین، پروتئین و لیپید می‌باشد.

پروتئین تراپی ابرسانی مو

۲- ماهیت تکنیک پروتئین‌تراپی در جهت آبرسانی به موها و افزایش رطوبت مو می‌باشد. اما بوتاکس تراپی مو، تکنیکی درمانی و تنها در جهت احیای مو است.

۳- تفاوت دیگری که در نهایت نظر شما را برای تصمیم‌گیری مشخص می‌کند، تفاوت در هزینه این دو تکنیک است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

هزینه بوتاکس مو بیشتر است یا پروتئین تراپی؟

هزینه بوتاکس بستگی به این دارد که شما آن را برای استفاده در سالن خریداری می ‌کنید یا برای استفاده در منزل. همچنین انتخاب برند بوتاکس نیز بر روی هزینه تمام شده شما تاثیر دارد. از طرفی، اگر قصد دارید این درمان را در سالن انجام دهید، هزینه آن با توجه به موقعیت جغرافیایی سالن متفاوت خواهد بود.

اولاپلکس بیشتر برای استفاده در سالن‌های زیبایی مناسب است و بنابراین در حجم زیاد به فروش می ‌رسد. همانطور که گفته شد، موقعیت جغرافیایی در تعیین قیمت تاثیرگذار خواهد بود. پس در انتخاب محل سالن زیبایی دقت کنید و قبل از انجام کار درباره هزینه آن سوال کنید. اما شماره ۳ این محصول، کاملا جدید است که در حجم کم به بازار عرضه شده. می ‌توانید با هزینه پایین‌ تر برای استفاده در منزل آن را خریداری کنید.

اکنون با در نظر گرفتن ویژگی ‌ها، مزایا و معایب بوتاکس و اولاپلکس می‌توانید تصمیم آگاهانه‌ تری درباره روش ترمیم موهای خود بگیرید. اگر هنوز در تصمیم‌ گیری مردد هستید، بهتر است با یک فرد حرفه ‌ای و با تجربه در این زمینه مشورت کنید.

رویا کریمی

تا به حال تجربه استفاده از بوتاکس مو یا پروتئین تراپی را داشتید؟ تفاوت این دو را در چه چیزی می‌دانید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 80 میانگین: 3.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
بهار

سلام. خیلی مفید بود. مرسی

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: