۱۲ ماسک مو برای موهای خشک و وز

۱۲ ماسک مو برای موهای خشک و وز، خانگی و فوق‌العاده مؤثر

ارسال به دیگران:

همواره روش‌های مختلفی برای مراقبت و احیای موها معرفی می‌شود. مانند اولاپلکس تراپی مو، لمینت مو، پروتئین تراپی مو و … که هر کدام تأثیر به سزایی برای از بین بردن حالت خشکی و وزی موها دارند. البته به غیر از این موارد روش‌های دیگری هم برای تقویت موها وجود دارد، مانند ماسک مو برای موهای خشک و وز که تا به حال حتماً یک بار از آن‌ها استفاده کرده‌اید. اما بیایید واقع بین باشیم بسیاری از این روش‌ها و ماسک موهای مختلف، برای اینکه مداوم و به شکل روتین استفاده شوند یا بسیار گران هستند یا در برخی موارد بعضی از آن‌ها را بیشتر از یک یا دو بار نمی‌توان استفاده کرد.

خوشبختانه ماسک‌ مو خانگی زیادی وجود دارند که تعداد قابل توجهی از آن‌ها را به راحتی می‌توانید تهیه کنید و از مزایای بیشمار این ماسک موها لذت ببرید. بیشتر این ماسک موها با موادی که در آشپزخانه دارید درست می‌شوند و بدون وسایل اضافه می‌توانید این ماسک‌ها را تهیه کنید. در ادامه مطلب ۱۲ ماسک مو برای موهای خشک و وز را می‌خوانید که هر کدام علاوه بر اینکه به راحتی تهیه می‌شوند، روش مصرف آسانی هم دارند.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بهترین ماسک موهای خانگی برای موهای خشک و وز

ماسک مو‌های خانگی یک حالت دهنده عمیق هستند که به بهبود موهای آسیب دیده کمک می‌کنند. این ماسک‌ها حاوی مواد معدنی غنی از روغن‌های طبیعی،‌ لیپیدها و بسیاری دیگر از ویتامین‌های ضروری مو هستند که به تقویت و ترمیم موها کمک می‌کنند. ماسک موها را می‌توانید به طور متوسط از ۳ دقیقه تا یک شب در موهایتان نگه دارید. گاهی اوقات به جای ماسک از روغن تراپی نیز برای احیای موها استفاده می‌شود.

۱- ماسک روغن نارگیل و عسل

بهترین ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده

روغن نارگیل یک انتخاب عالی با فواید بیشمار است به طوری که در بیشتر ماسک‌های صورت و مو از این روغن استفاده می‌شود. روغن نارگیل موهایتان را مرطوب و نرم نگه می‌دارد و شکنندگی و آسیب پذیریشان را کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم برای تهیه ماسک مو در صورت امکان از روغن طبیعی نارگیل استفاده کنید زیرا مملو از اسیدهای چرب است و بهتر از نرم کننده‌های معمولی به موهایتان نفوذ می‌کند. خواص عسل هم به گونه‌ای است که با ترکیب روغن نارگیل یک ماسک فوق‌العاده را برای موها به وجود می‌آورد. مرطوب کننده طبیعی مو به شمار می‌رود و باعث افزایش رطوبت و آبرسانی موها می‌شود. عسل موهای شما را نرم و صاف می‌کند و درخشندگی موهایتان را افزایش می‌دهد.

طرز تهیه ماسک عسل و نارگیل

۱- یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را در یک ظرف مخلوط کنید.

۲- سپس مواد را به داخل قابلمه بریزید و مخلوط را حرارت دهید تا ذوب شود.

۳- ماسک را از بالای سر تا انتهای موهایتان بمالید و با کلاه دوش بپوشانید.

۴- بعد از حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه موهایتان را بشویید.

۲- ماسک موز، ماست و عسل

ماسک مو برای موهای خشک و وز خانگی

موز خواص زیادی دارد و برای حالت دادن موها بسیار مناسب است. سرشار از روغن‌های طبیعی، پتاسیم و کربوهیدرات و ویتامین‌ها می‌باشد که همگی به حفظ رطوبت مو و از بین بردن مو خوره‌ها کمک می‌کنند. از طرفی با اینکه به نظر می‌رسد ماست تنها به عنوان وعده خوراکی استفاده می‌شود اما خاصیت‌های باور نکردنی برای موهای وز دارد. ماست دارای مقادیر زیادی از اسید لاکتیک است که به درمان موهای کدر و آسیب دیده کمک می‌کند. این ماسک مانند اکسیژن تراپی مو تأثیر زیادی در احیا و تقویت موهای آسیب دیده و ضعیف دارد.

طرز تهیه ماسک موز، ماست و عسل

۱- یک عدد موز ورقه شده‌، دو قاشق غذا خوری ماست ساده و یک قاشق غذا خوری عسل را به خوبی با هم مخلوط کنید.

۲- همه مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

۳- قبل استفاده از ماسک، موهایتان را مرطوب کنید و ماسک را از سطح سر تا پایین موهایتان بمالید سپس موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید.

۴- اجازه دهید تا ماسک حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در موهایتان بماند سپس موهای خود را با شامپو نرم کننده معمولی بشویید.

۳- ماسک آووکادو و روغن زیتون

بهترین ماسک مو برای موهای وز

طبق نظر کارشناسان متخصص پوست، موخوره به دلیل ضعیف شدن ساختار کوتیکول مو و در نتیجه آن آسیب دیدن موها به وجود می‌آید. دو شاخه شدن موها عمدتاً به دلیل استفاده از کش موهای نامناسب، مواد شیمیایی آسیب زننده به مو یا رادیکال‌های آزاد در محیط‌های آلوده ایجاد می‌شود. در حالی که هیچ چیز واقعا نمی‌تواند مو خوره را از بین ببرد و در بیشتر مواقع نیاز به کوتاهی موهایتان پیدا می‌کنید، یک ماسک مو با فرمول مناسب موهایتان را سالم‌تر می‌کند و وزی موهایتان را به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ماده‌ای که در ماسک مو برای موهای خشک و وز استفاده می‌شود آووکادو می‌باشد که دارای مواد معدنی است و کوتیکول مو را تقویت می‌کند. همچنین پروتئین‌ها و ویتامین‌های زیادی برای نرم کنندگی موها دارد. وجود روغن زیتون در این ماسک هم درخشندگی موهای آسیب دیده را بیشتر می‌کند.

طرز تهیه ماسک آووکادو و عسل

۱- برای تهیه ماسک مو از نصف آووکادو و نصف فنجان روغن زیتون استفاده کنید.

۲- مخلوط را در یک کاسه با چنگال با هم نصف کنید و فقط به انتهای موها بمالید.

۳- سپس بعد از نیم ساعت موهای خود را بشویید.

۴- ماسک زرده تخم مرغ

ماسک مو قوی برای موهای خشک و وز

زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین‌هایی است که موها را در برابر آسیب‌های موجود محافظت می‌کند. ویتامین‌های A ،E، بیوتین و فلات برخی از مواد معدنی هستند که با رشد مو و موهای سالم مرتبط می‌باشند. استفاده از زرده تخم مرغ به عنوان ماسک مو باعث تقویت موهایتان می‌شود و خشکی و وزی موهایتان را به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد.

۱- برای استفاده از ماسک مو با تخم مرغ در صورت امکان موهایتان را تمیز و خشک کنید تا عاری از هرگونه چربی و آلودگی باشند.

۲- در یک کاسه مناسب زرده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید.

۳- سپس مطمئن شوید که بالای سر و تمام قسمت‌های موهایتان را کاملاً‌ با ماسک پوشانده‌اید.

۳- این ماسک را یک ساعت روی موهایتان نگه دارد و بعد موهایتان را با آب سرد بشویید.

۵- ماسک موی ماست

بهترین ماسک مو خانگی برای موهای خشک و وز

تقریباً بیشتر مختصص‌ها معتقدند که ماست می‌تواند از به وجود آمدن موخوره در سر جلوگیری کند. گفته می‌شود که اسید لاکتیک موجود در ماست به موها آبرسانی می‌کند و موهای آسیب دیده را ترمیم و مرطوب و از وز شدن موها جلوگیری می‌کند. هنگامی که ماست را از موهایتان آبکشی می‌کنید، سلول‌های مرده پوست که می‌توانند روی فولیکول‌های مو تجمع پیدا کنند نیز کمک می‌کند و آن‌ها را پاک می‌کند. بسته به نتیجه دلخواه می‌توانید ماست را با بسیاری از مواد مغذی دیگر ترکیب کنید.

به عنوان مثال همراه با ماست ترکیباتی مانند روغن نارگیل برای کمک به ریزش مو،‌ عسل برای کمک به حفظ رطوبت مو، آووکادو برای تقویت مو و درخشندگی موها یا لیمو برای کمک به تعادل PH پوست سر مناسب هستند. همچنین اگر می‌خواهید روش دیگری برای رفع خشکی موهایتان و درخشندگی آن‌ها امتحان کنید خاویار تراپی مو از روش‌های مؤثر و جدید برای تقویت موها به شمار می‌رود.

۱- یک فنجان ماست را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید تا درخشندگی و براقیت بیشتری به موها ببخشد.

۲- مخلوط را روی موهایتان بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.

۳- در آخر موهای خود را با آب گرم بشویید.

۶- ماسک سرکه سیب

ماسک مو خوب برای موهای خشک و وز

سرکه سیب فواید زیادی برای انواع مختلف موها دارد. اگر موهایتان نازک یا بلند است می‌توانید از سرکه سیب به عنوان یک پاک کننده فوق‌العاده مو استفاده کنید. این ماده طبیعی موها و به خصوص موهایی که رنگ شدند را تقویت می‌کند و تیرگی موها را کاهش می‌دهد. همچنین می‌توانید از این ماسک برای کنترل مو خوره استفاده کنید، فولیکول مو را از مواد زائد پاک می‌کند و به کاهش ریزش مو کمک می‌کند. اگر موهای خشکی دارید زیاد از این ماسک مو استفاده نکنید زیرا استفاده بیش از حد می‌تواند باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو شود و خشکی موها را بیشتر کند.

۱- یک فنجان سرکه سیب را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید.

۲- مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و روی موهایتان اسپری کنید.

۳- بعد از ۱۰ دقیقه موهای خود را با آب گرم بشویید.

۷- ماسک شکر قهوه‌ای و روغن نارگیل

بهترین ماسک مو برای موهای خشک

شکر قهوه‌ای تقریباً پایه مواد تمام شیرینی پزی‌ها است اما اگر از خشکی و خارش پوست سر رنج می‌برید، ماسک موی شکر قهوه‌ای و روغن نارگیل می‌تواند خاصیت درمانی قابل توجهی برای موهایتان باشد. مواد موجود در شکر قهوه‌ای به لایه برداری پوست سرتان کمک می‌کند بدون آنکه تأثیر مخربی بر روی پوست سرتان ایجاد شود. این ماسک پوست سرتان را از هر گونه پوسته پوسته شدن پاک می‌کند و می‌تواند خارش پوست سرتان را هم کاهش دهد.

ماده دیگر موجود در این ماسک مو روغن نارگیل است که می‌تواند سلامت پوست سرتان را افزایش دهد و با شپش و مانند اوزون تراپی مو با شوره سر هم مبارزه می‌کند. این روغن طبیعی باعث مرطوب شدن موهایتان می‌شود و به آن‌ها درخشندگی می‌بخشد و از شکنندگی موهایتان جلوگیری می‌کند.

۱- دو قاشق غذا خوری شکر قهوه‌ای و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید.

۲- قبل استفاده از ماسک موهایتان را شامپو بزنید سپس ماسک را با دقت روی موهایتان بمالید.

۳- بعد از چند دقیقه موهایتان را آبکشی کنید و با نرم کننده بشویید.

۸- ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل

ماسک مو خانگی

ترکیبی از روغن زیتون و روغن نارگیل می‌تواند به درخشندگی موهایتان کمک کند. هر دو این ماده نرم کننده طبیعی هستند و هیدراتاسیون موجود در مو را حفظ می‌کنند تا موها صاف، براق و نرم بمانند. اگر موهای خشک و وزی دارید این ماسک مو موهایتان را پوشش می‌دهد و باعث صافی و زیباتر شدن موهایتان می‌شود.

۱- یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل گرم شده مخلوط کنید.

۲- ماسک را به موهایتان بمالد و سپس با کلاه دوش موهایتان را ببندید.

۲- بعد از حدود ۱۰ دقیقه موهایتان را بشویید.

۹- ماسک دارچین

ماسک مو خانگی برای موهای خشک

اگر موهای نازک و ضعیفی دارید و نیاز دارید تا موهایتان پاکسازی و تقویت شود، ماسک دارچین یک انتخاب ایده آل به نظر می‌رسد. دارچین محرکی است که ممکن است جریان خون را در پوست سر افزایش دهد و می‌تواند روند رشد مو را سریع‌تر کند.

۱- برای درمان پوست سر و مو یک قاشق چای خوری دارچین را با سه قاشق غذا خوری ماست مخلوط کنید. ماست ترکیب را غلیظ می‌کند و به تمیزی بیشتر پوست سر کمک می‌کند.

۲- ماسک را با انگشتان خود از پوست سر تا انتهای موهایتان ماساژ دهید.

۳- در آخر بعد از ۱۰ دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید.

۱۰- ماسک چای سبز

ماسک برای موهای خشک

برگ‌های چای سبز یک آنتی اکسیدان برای پوست و مو به شمار می‌روند و موها را در برابر رادیکال‌های آزاد که عوامل استرس زای آلاینده‌ها هستند محافظت می‌کنند. چای سبز به روند کاهش ریزش مو که در چرخه طبیعی رشد مو اتفاق می‌افتد کمک می‌کند. این ماسک برای کسانی که موهای نازک و شکننده دارند یا دارای شوره سر و موهای چرب می‌باشند بسیار مناسب است.

۱- برگ‌های چای را به مدت پنج دقیقه خیس کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود و بعد برای آبرسانی و درخشش بیشتر موها چند قطره عسل به مخلوط اضافه کنید.

۲- مایع را در یک بطری اسپری بریزید و روی پوست سر و موها اسپری کنید.

۳- سپس از پوست سر تا انتهای موهای خود را ماساژ دهید و تا موهایتان کاملا با این ماسک‌ها پوشانده شود.

۴- بگذارید ۱۰ دقیقه ماسک روی موهایتان بماند و سپس موهای خود را آبکشی کنید.

۱۱- ماسک شیر و عسل

ماسک مو برای موهای خشک و وز دیجی کالا

اگر موهای نازکی دارید و به دنبال ماسک مو برای درمان و تقویت موهایتان هستید، ماسک شیر و عسل یک انتخاب ایده آل برای شما است. عسل حاوی کراتین است که به تقویت مو کمک می‌کند و از شکستگی موهای ضعیف و شکننده جلوگیری می‌کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که باعث کاهش التهابات پوست سر می‌شود. هنگامی که عسل با شیر پر از پروتئین،‌ اسیدهای آمینه، ویتامین B12، آهن و روی ترکیب می‌شود به نرم شدن مو و حفظ ساختار آن کمک می‌کند. هر چه قدر که موی چربی دارید میزان چربی شیری که برای ماسکتان استفاده می‌کنید هم باید بیشتر باشد.

۱- با توجه به اینکه شیر مایع و رقیق است، یک فنجان شیر را به همراه یک قاشق غذا خوری عسل در یک بطری مخلوط کنید.

۲- مخلوط را به موهایتان اسپری کنید و موهایتان را ماساژ دهید.

۳- بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به موهایتان شامپو بزنید. در آخر موهایتان را با آب گرم بشویید تا نتایجی براق و صاف به دست آید.

۱۲- ماسک موز و روغن زیتون

ماسک مو برای موهای خشک و وز نی نی سایت

دو ماده‌ای که احتمالاً همیشه در آشپزخانه‌تان دارید و ترکیبشان می‌تواند برای احیای موهایتان معجزه کند موز و روغن زیتون هستند. موز موهای کدر، آسیب دیده و خشک را هیدراته و مرطوب می‌کند زیرا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم است و باعث تقویت مو می‌شود و PH پوست سر را متعادل کند. روغن زیتون نیز سرشاز از ویتامین E و چربی‌های طبیعی سالم است که می‌تواند موها را براق‌تر نشان دهد. همچنین ممکن است پوست را مرطوب کند و آسیب‌هایی را که باعث شکستگی و دو شاخه شدن موهای سر می‌شوند را کاهش دهد.

۱- برای تهیه این ماسک موی خانگی از یک موز رسیده و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون استفاده کنید.

۲- موز را خوب له کنید تا به پوره‌ای یکدست و بدون گلوله تبدیل شود. روغن زیتون را اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

۳- نتیجه باید یک ماسک موی کرم مانند باشد.

۴- در حین حمام کردن ماسک را با انگشتانتان به سراسر مو و پوست سر خود بمالید.

۵- ماسک را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موهایتان نگه دارید و سپس موهای خود را بشویید.

نکات پایانی

طرز استفاده از ماسک مو

۱- اولین قدم در روتین ماسک مو برای موهای خشک و وز تمیزی موها است بنابراین قبل از استفاده از ماسک مو ترجیحاً موهای خود را بشویید تا عاری از هر گونه آلودگی باشد. در صورت تمایل می‌توانید پس از شستن موهایتان از شامپو نرم کننده هم استفاده کنید.

۲- برای اینکه مطمئن شوید تمام قسمت‌های موهایتان را با ماسک مو پوشش داده‌اید ابتدا موهای خود را تقسیم بندی کنید. سپس هر کدام از قسمت‌ها را به طور جداگانه ماساژ دهید.

۳- موهای خود را در یک حوله یا تیشرت داغ بپیچید. این روش یک عمل ضروری نیست اما برخی به این نتیجه رسیده‌اند که با این روش نتایج بهتری از ماسک موها را می‌گیرند. بنابراین بهتر است موهای پوشیده از ماسک خود را در یک حوله، کلاه دوش یا با تیشرت بپیچید. با این روش حداکثر نتیجه را از ماسک مویتان می‌گیرید زیرا فشرده سازی موها کمک می‌کند تا مواد به عمق بیشتری از مو برسند.

۴- ماسک مو‌ها حاوی مواد مغذی هستند که میزان مناسبی از رطوبت را به موها انتقال می‌دهند. بعد استفاده از ماسک‌ها و زمان طی شده موهای خود را کامل بشویید تا سنگین نشوند یا زودتر چربی‌ها و آلودگی‌ها را به خود جذب نکنند.

منبع: byrdie

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 3.6]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: