لمینت مو چیست

لمینت مو چیست؟ جدیدترین تکنیک نگهداری از موها

ارسال به دیگران:

در طی چند سال اخیر، روش‌هایی مانند لمینت و لیفت مژه و ابرو ابداع و رواج پیدا کرده‌اند. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند بتوانید مژه و ابروی خود را تقویت کنید و ظاهر آن‌ها زیباتر جلوه کند. به دلیل محبوبیت نتیجه نهایی و طبیعی بودن آن، چنین روش‌هایی از ترندهای این دهه محسوب می‌شود. و اما روشی نوین در این زمینه و در خصوص موهای سر پدید آمده است. روش لمینت مو از تکنیک‌های نوظهور است که پرسرعت‌تر از تکنیک‌های دیگر در زمینه صاف کردن موها عمل می‌کند.

ما همواره سعی کردیم تا جدیدترین متدهای زیبایی و سلامت را به اطلاع شما برسانیم. به همین خاطر در این مطلب نیز قصد داریم توضیحاتی در خصوص آموزش لمینت مو به شما ارائه دهیم. در این مطلب ابتدا می‌گوییم که لمینت مو یعنی چه و به پاسخ سوال نانو لمینت مو چیست خواهید رسید. در نهایت نیز می‌توانید مراحل لمینت مو در خانه را مشاهده کنید.
با ما همراه باشید.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

لمینت مو چیست؟

در پاسخ به این سوال که لمینت مو چیست باید بگوییم که این تکنیک، جدیدترین و سریع‌ترین متد در درمان موهای آسیب دیده می‌باشد. این روش در سال ۲۰۲۱ در سالن‌های زیبایی حضور یافت و از اولین روزهای ورود، صفی طولانی از درخواست‌های افراد را به دنبال داشته است.

لمینت موها در واقع تکنیکی برای صاف و براق کردن موهاست که توسط موادی با همین نام انجام می‌شود. ممکن است این مواد از توسط برندهای متنوعی تولید شود اما مواد پایه آن‌ها تقریبا یکسان است. در تعریف دقیق‌تر این ماده می‌توان به نوعی ماسک مو با پایه روغن و پروتئین اشاره نمود. مواد اساسی تشکیل دهنده آن از ژلاتین، روغن‌های گیاهی مانند روغن آرگان و انواع پروتئین‌های مفید و ضروری برای مو است.

مواد استفاده شده در این تکنیک روی لایه‌های مو قرار می‌گیرند. در طول پروسه، مواد به عمق تارهای مو نفوذ کرده و در نهایت با بسته شدن کوتیکول موها، اثر مواد روی موها مشخص می‌شود. در این حالت، مواد لمینت مانع از خروج رطوبت از موها شده و مانند محافظ برای موها عمل می‌کند.

نانو لمینت مو نیز تکنیکی در همین زمینه می‌باشد و در عمق تارهای مو نفوذ می‌کند. با این تفاوت که در مواد نانولمینت دارای ذرات ریزتری هستند.

شما می‌توانید از تکنیک را با مراجعه به سالن‌های زیبایی انجام دهید. البته توجه داشته باشید که مدت زمان ماندگاری این تکنیک نیز مانند لمینت ابرو، چند هفته می‌باشد.

همچنین می‌توانید این تکنیک را در منزل و با تهیه نوعی ماسک مو خانگی انجام دهید. انجام این تکنیک در خانه نیز بسیار سریع است و نتیجه به نسبت قابل قبولی نیز دارد. در ادامه همین مطلب می‌توانید اموزش لمینت مو را مشاهده کنید.

عکس لمینت مو

مزایای لمینت مو

مزایای لمینت مو در حیطه‌های مختلفی مطرح است. در واقع این روش بیشتر معیارهای یک متد خوب را در بر دارد. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

سرعت عمل بالا

سرعت عمل در این تکنیک، اصلی‌ترین مزیت آن است. نکته‌ای که این تکنیک را بسیار محبوب کرده است، مدت زمان لازم برای لمینت تراپی مو است. به طوری که اگر به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید، این تکنیک با تمام فرایندهای آماده‌سازی حدود ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد. در واقع مدت زمان لازم برای استراحت مواد روی موها تقریبا ۸ ثانیه می‌باشد.

صاف کردن موها

هدف نهایی این تکنیک صاف کردن است. به طوری که بعد از انجام آن موهایی کاملا لخت و شلاقی دارید. همچنین بعد از آن نیز موهای شما درخشنده و براق می‌شود و این موضوع جذابیت آن‌ها را چندین برابر می‌کند.

مواد لمینت به عمق ساقه مو نفوذ می‌کند. بعد از شستن مواد از روی موها، کوتیکول‌های مو بسته می‌شوند. در این حالت موهای شما صاف و شلاقی می‌شوند. در واقع این تکنیک با پر کردن تخلخل‌های ساقه مو قابلیت صافی را به دست آورده است.

محافظ رنگ‌های فانتزی و نیمه دائمی

انجام لمینت موها باعث ایجاد لایه‌ای روی ساقه مو می‌شود که به عنوان مانعی برای ورود و خروج مواد عمل می‌کند. در این حالت هیچ ماده‌ای نمی‌تواند به ساختار تار موها وارد شود. همچنین هیچ ماده‌ای نیز نمی‌تواند از آن خارج شود.

در صورتی که از رنگ‌های فانتزی و نیمه دائمی استفاده می‌کنید، می‌توانید بعد از آن موهای خود را لمینت کنید. در این حالت هیچ رنگدانه‌ای از ساختار موها خارج نشده و ماندگاری رنگ موها افزایش می‌یابد.

تصویر لمینت مو

عدم استفاده از ابزار حرارتی

یکی از اصلی‌ترین مراحل در تکنیک‌های صافی مانند کراتینه مو، اتوکشی موهاست. در این مرحله ممکن است موهای شما دچار آسیب شوند. به همین خاطر باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود.

اما لمینت موی سر بدون دخالت ابزار حرارتی مانند اتو و سشوار انجام می‌شود. به همین خاطر می‌تواند راه امنی برای ترمیم موهای آسیب دیده باشد.

بسیاری از افراد نیز آن را با ریباندینگ مقایسه می‌کنند اما توجه داشته باشید که این تکنیک بدون حرارت انجام می‌شود.

حفاظت از موها در برابر آلاینده‌ها

بسیاری از افراد، همه روزه در برابر انواع آلاینده‌های محیطی مانند مواد روغنی، شیمیایی، ذرات معلق، کلر و نمک موجود در آب، گرد و غبار قرار دارند. به همین خاطر احتمالا موهای آن‌ها بیشتر از افراد دیگر در معرض آسیب است. در واقع این ذرات بعد از مدتی روی موهای شما قرار می‌گیرند و ماندگار می‌شوند. در نتیجه این حضور نیز شاهد آسیب‌های جدی مانند خشکی موها خواهید بود.

زمانی که از این تکنیک برای موهای خود استفاده کنید، مانعی روی ساقه موهای خود ایجاد می‌کنید تا در برابر آلاینده‌ها مقاومت کند. دراین حالت مانع نفوذ آلودگی‌ها به درون حفره‌های تار مو می‌شود.
همچنین در زمانی که موهای خود را می‌شویید، آلودگی‌ها به راحتی از موهای شما تمیز می‌شوند. به همین دلیل وقت کمتری برای شستشو موها صرف می‌کنید.

مانع خروج مواد مغذی

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، مواد لمینت منافذ ساقه مو را مسدود می‌کند. این کار باعث می‌شود رطوبت و مواد مغذی مانند کراتین مو، از ساختار مو خارج نشود.
به همین خاطر این اتفاق مانع از بروز خشکی و شکنندگی موها می‌شود. همچنین از بروز موخوره و وز شدن موها نیز جلوگیری می‌شود.

مدل لمینت مو

معایب لمینت مو

این تکنیک نیز مانند بسیاری از تکنیک‌های زیبایی دارای معایبی است. بهتر است قبل از انجام هر روش ابتدا مزایا و معایب آن را بسنجید.
حال که از مزایای این تکنیک مطلع هستید بهتر است به معایب لمینت مو اشاره کنیم.

ماندگاری کوتاه مدت

این تکنیک مانند روش‌هایی که روی مژه و ابرو انجام می‌شود دارای ماندگاری کوتاه مدت است. دوام و ماندگاری لمینت موی سر حدود چند هفته است. گاها این مدت به دو ماه نیز می‌رسد.

احتمال بروز حساسیت

اگر دارای پوستی حساس هستید در استفاده از این متد دقت کنید. زیرا مواد شیمیایی موجود در آن، احتمال بروز حساسیت را در شما افزایش می‌دهد.

موارد منع مصرف

استفاده از این روش تحت شرایطی خاص منع می‌شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که موقعیت شما دارای یکی از موارد زیر است از این روش پرهیز کنید.

  • فولیکول های ضعیف مو
  • ابتلا به بیماری‌ها پوستی سر
  • وجود آسیب‌های پوستی
  • داشتن موهای نازک
آموزش بافت مو
آموزش بافت مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

هزینه لمینت مو

هزینه لمینت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. قدرت و شدت این عوامل تاثیر مستقیمی در تعیین قیمت لمینت مو دارد. این عوامل در ادامه برای شما مطرح شده‌اند.

  • برند مواد لمینت مو
  • تجربه فرد
  • سالن زیبایی مراجعه شده
  • اندازه قد موها
  • حجم موها
  • درصد آسیب دیدگی ساقه مو

مراحل لمینت مو در منزل

اگر برای استفاده از مواد شیمیایی در سالن‌های آرایشی تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم این تکنیک را در منزل و با مواد ملایم‌تری امتحان کنید. در این تکنیک خبری از مواد شیمیایی قوی و حساسیت‌های احتمالی آن وجود ندارد. در این بخش مراحل لمینت مو در منزل را برای شما تهیه نمودیم. شما می‌توانید با مشاهده فیلم لمینت مو در منزل، موهای خود را تقویت کنید.

مواد لازم برای تهیه سرم لمینت مو :

  • شیر گرم
  • پودر ژلاتین
  • ماسک مو
  • روغن گیاهی

آموزش لمینت مو

برای انجام این تکنیک باید ابتدا مواد ذکر شده در بالا را تهیه کنید. سپس برای تهیه سرم لمینیت مو با درخشش سه بعدی مطابق دستور زیر عمل کنید.

تهیه مواد لمینت مو در منزل

۱- ابتدا دو قاشق غذاخوری از پودر ژلاتین را درون ظرفی بریزید.

۲-سپس چهار قاشق از شیر گرم را نیز به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید تا تمامی ذرات ژلاتین در آن حل شود.

۳- حالا باید یک قاشق روغن گیاهی را به ترکیب اضافه کنید. شما می‌توانید از انواع روغن مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا و آرگان استفاده کنید.

۴- در نهایت دو قاشق از ماسک مو مورد علاقه خود را به ترکیب اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود.

آموزش مراحل لمینت مو

۵- بعد از این که مواد را تهیه کردید باید آن را روی موهای خشک اعمال کنید. در این بین می‌توانید موهای خود را شانه کنید تا حالت بگیرد.

۶- سپس موهای خود را به کمک حوله یا کلاه یکبار مصرف بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. در این زمان می‌توانید با استفاده از درجه متوسط سشوار به موهای خود گرما دهید. این کار باعث تاثیر بیشتر مواد روی موها می‌شود.

۷- بعد از ۱۵ دقیقه موهای خود را با آب ولرم آبکشی کنید.

سخن پایانی

در این مطلب تمامی موارد مربوط به لمینت مو را مطالعه کردید. این روش نیز یکی از ده‌ها روش ترمیم موهاست. اما همواره توجه داشته باشید که روش انتخابی شما باید متناسب با نوع موهایتان باشد.
همچنین در صورتی که مایل به انجام این تکنیک در سالن‌های زیبایی و به صورت شیمیایی نیستید، می‌توانید با کمک مواد غیرشیمیایی در منزل این روش را انجام دهید.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه انجام لمینت مو را داشتید؟ تا به حال خودتون لمینت مو در منزل انجام دادید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: mamabella

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 3.7]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: