خواص روغن آرگان برای پوست

خواص روغن آرگان | آشنایی با فواید روغن آرگان برای پوست، مو و ناخن

ارسال به دیگران:

روغن آرگان اکسیر زیبایی است. این روغن خواص بی نظیری برای پوست و مو و ناخن دارد و می تواند بسیاری از مشکلات شما را برطرف کند. مانند موخوره، ریزش مو، شوره سر، انواع آکنه و جوش زیر پوستی، خشکی پوست، و بسیاری موارد دیگر. امروزه شرکت های مختلف آرایشی و بهداشتی از این روغن در شامپوها، صابون ها، و نرم کننده های خود استفاده می کنند. اما شما می‌توانید از خود این روغن به تنهایی روی پوست و موی خود استفاده کنید. همچنین، می توانید ماسک صورت خانگی مختلفی با این روغن شگفت انگیز تهیه کنید و از آن برای سلامت و بهبود پوست و موی خود استفاده کنید. ما در این مقاله به بررسی خواص متعدد روغن آرگان برای پوست و مو و ناخن می پردازیم و نحوه استفاده از آن را توضیح می دهیم.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان یکی از روغن های کاملا گیاهی است که از هسته میوه درخت آرگان تولید می شود. این درخت بومی کشور مراکش و به ویژه در قسمت جنوب غربی آن می باشد. برای تهیه این روغن باید مراحل مختلفی طی شود. در مرحله اول باید پوست ضخیم این میوه از گوشت آن جدا شود. سپس هسته آن شکسته شده و دانه های موجود در هسته را با استفاده از دستگاه های مورد نیاز فشرده می‌کنند تا به روغن موجود در آن دست پیدا کنند. این روغن سرشار از مواد مغذی، انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

خواص روغن آرگان برای ابرو

خواص روغن آرگان برای پوست

این روغن شگفت انگیز به دلیل مواد مغذی بسیاری که در خود دارد، می‌تواند فواید بیشماری برای پوست داشته باشد. از جمله فواید آن برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. حفظ رطوبت پوست

روغن آرگان سرشار از ویتامین E است. این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان محلول در چربی محسوب می شود که به تامین رطوبت مورد نیاز پوست کمک می کند. در نتیجه مانع از خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن می شود.

۲. محافظت از پوست در برابر نور خوشید

خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی این روغن باعث می‌شود از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کند. در نتیجه این روغن نوعی ضد آفتاب طبیعی است که مانع از آسیب های نور خورشید به پوست می شود.

۳. درمان برخی مشکلات پوستی

از دیگر خواص آرگان برای پوست می توان به درمان بسیاری از مشکلات پوستی اشاره کرد. این روغن علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی، خواص ضد التهابی نیز دارد که به درمان بیماری های پوستی مانند اگزما، آکنه، و التهاب های ناشی از جوش و آکنه کمک می کند.

۴. درمان زخم

درمان و بهبود زخم های موجود در سطح پوست از دیگر فواید استفاده از این نوع روغن می باشد.

۵. جلوگیری از پیری زودرس پوست

از روغن حاصل از دانه آرگان می توان برای جلوگیری از پیری زودرس پوست استفاده کرد. این روغن نوعی منبع غنی از آنتی اکسیدان است که مانع از پیری پوست می شود.

خواص روغن آرگان برای مو

خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان به طلای مایع معروف است. این مایع با ارزش خواص منحصر به فردی برای مو دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. درمان شوره سر

یکی از دلایل شوره سر، خشکی پوست سر است. از آنجایی که این طلای مایع می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست سر را تامین کند، بنابراین به راحتی می تواند در درمان شوره سر نقش بسیار مهمی داشته باشد.

۲. درمان موخوره

از دیگر خواص این روغن برای مو می توان به درمان موخوره اشاره کرد. علت اصلی موخوره خشک شدن مو ها و از بین رفتن چربی طبیعی مو می باشد که با استفاده از روغن طبیعی آرگان می توان آن را برطرف کرد.

۳. محافظت از مو در برابر حرارت

روغن آرگان در برابر درجه حرارت بالا مقاومت بسیار بالایی دارد. در نتیجه از این نوع روغن می توان قبل از براشینگ مو برای حفاظت از موها در برابر حرارت سشوار، اتو مو و … استفاده کرد.

آموزش اپیلاسیون
آموزش اپیلاسیون دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۴. درمان ریزش مو

ویتامین های گروه ب برای رشد و تقویت مو بسیار ضروری هستند. روغنی که از هسته میوه درخت آرگان تهیه می شود، سرشار از این ویتامین هاست و از این طریق می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر کنترل ریزش مو داشته باشد. می‌توانید از این روغن برای درمان ریزش مو بعد از کرونا استفاده نمائید.

خواص روغن آرگان اصل

خواص روغن آرگان برای ناخن

روغن آرگان سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی است که برای حفظ سلامتی ناخن ها بسیار موثر می باشد. از خواص این روغن برای ناخن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به ترمیم ناخن ها کمک می کند.
  • باعث آبرسانی به کوتیکول ها می شود.
  • باعث تقویت ناخن ها و استحکام آن ها می شود.
  • در درمان بیماری های قارچی مربوط به ناخن ها موثر است.
  • همچنین برای جلوگیری از شکستن ناخن ها می توان از آن استفاده کرد.

طرز استفاده از روغن آرگان برای مو

ماسک های مختلف و متنوعی وجود دارند که می توان برای رفع مشکلات مو از آن ها استفاده کرد. در ادامه به چند مدل ماسک موی خانگی با این روغن اشاره می کنیم:

۱. ماسک روغن آرگان

همان طور که گفته شد این ماده فوق العاده اکسیر زیبایی پوست و مو و یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی می باشد. در نتیجه به تنهایی می توان از این روغن جهت درمان موخوره، شوره سر، خشکی مو و … استفاده کرد. برای استفاده از ماسک تنها کافی است چند قطره از روغن را کف دستان خود بریزید و سپس مو های خود را ماساژ دهید.

خواص روغن آرگان برای مژه

۲. ماسک رفع سفیدی مو

از این نوع ماسک می توان برای رفع سفیدی مو استفاده کرد. سفید شدن مو دلایل مختلفی دارد که یکی از دلایل آن کمبود ویتامین گروه ب است. آرگان به دلیل غنی بودن از این ویتامین ها می‌تواند تاثیر زیادی بر درمان سفیدی مو داشته باشد. برای تهیه این ماسک خانگی می توانید یک قاشق چای خوری روغن آرگان را با ۳ قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کنید و سپس ترکیب به دست آمده را به موهای خود بمالید.

۳. ماسک ترمیم مو

از این ماسک می‌توانید برای ترمیم موهای خود استفاده کنید. عسل خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و آنتی باکتریایی دارد. برای تهیه این ماسک تنها کافی است دو قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری روغن ترکیب کنید. سپس ماسک به دست آمده را به موهای خود بمالید و پس از مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه آن را بشویید. توجه کنید که نسبت ترکیب این مواد باید ۲ به ۱ باشد. این ماسک را می توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

۴. ماسک روغن آرگان برای تقویت مو

ترکیب این روغن و گزنه بهترین ماسک برای تقویت مو به شمار می شود. برای تهیه این ماسک تنها کافی است مقداری از گیاه گزنه را دم کنید، سپس اجازه دهید سرد شود. نصف فنجان از آن را با یک قاشق غذاخوری روغن ترکیب کنید. موهای خود را به ماسک آغشته کنید، سپس آن را به خوبی ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی موها باقی بماند. سپس آن را با آب ولرم مایل به سرد بشویید.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان را می‌توان به تنهایی یا در ترکیب با سایر مواد گیاهی استفاده کرد. با استفاده از این روغن می توان انواع ماسک های خانگی را برای مراقبت از پوست خود تهیه کنید. چند نمونه از این ماسک ها عبارت است از:

خواص روغن آرگان برای لک صورت

۱. ماسک مرطوب کننده پوست

برای تهیه یکی از ماسک های موثر در تامین رطوبت مورد نیاز پوست، به یک قاشق چای خوری روغن آرگان، دو قاشق چای خوری جو دوسر و یک قاشق چای خوری عسل نیاز است. این مواد را در ظرفی بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید. اکنون ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس بشویید.

۲. ماسک روشن کننده پوست

از فواید روغن آرگان برای لک صورت نمی توان چشم پوشی کرد. این ماده بی نظیر می تواند به مرور زمان لکه های صورت شما را کمرنگ تر کرده و به روشن شدن پوست شما کمک کند. برای تهیه این ماسک روشن کننده به روغن آرگان، آب لیمو ترش و عسل احتیاج می باشد. ۵ قطره روغن را با ۱ قاشق غذا خوری عسل و ۲ قاشق غذا خوری آب لیمو ترش ترکیب کنید. مواد را به خوبی به هم بزنید تا یک ترکیب یکنواخت به دست آید. این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.

آبلیمو خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به لایه برداری پوست کمک می کند. عسل نیز رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم می کند. ترکیب این مواد با روغن شگفت انگیز آرگان می تواند یک معجزه برای لکه های پوست شما باشد.

۳. ماسک لایه بردار

برای تهیه این ماسک لایه بردار خانگی به موادی چون شکر، شیر، روغن آرگان و سفیده تخم مرغ نیاز است. ابتدا سفیده یک عدد تخم مرغ را از آن جدا کنید. سپس ۱ قاشق غذا خوری روغن را به همراه ۳ قاشق غذا خوری شیر و ۲ قاشق غذا خوری شکر به آن اضافه کنید. ترکیب را به خوبی با هم ترکیب کنید و آن را به مدت ۴ الی ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید.

شکر و سفیده تخم مرغ لایه بردارهای طبیعی بسیار موثری برای پوست های معمولی هستند. اما اگر پوست حساسی دارید در استفاده از این محصولات دقت بیشتری به خرج دهید. از طرفی، شیر نقش نرم کنندگی و روشن کنندگی پوست شما را ایفا می کند. اضافه کردن فواید عصاره هسته میوه آرگان به این ترکیب شگفت آور، می تواند تاثیر فوق العاده ای بر زیبایی و سلامت پوست شما داشته باشد.

نرگس شریفی

خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خود را در ارتباط با روغن آرگان با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: