درمان ریزش مو بعد از کرونا

همه چیز درباره درمان ریزش مو بعد از کرونا

ارسال به دیگران:

این روزها بیماری کرونا تمام ابعاد زندگی ما را تحت شعاع قرار داده است. آثار زیان‌بار این بیماری در طول سال‌ها نیز ممکن است با ما همراه باشد. یا حتی هیچ وقت از زندگی ما و اطرافیانمان حذف نشود. ریزش مو بعد از کرونا نیز یکی از این موارد است که به دلایل مرتبط با این بیماری اتفاق می‌افتد.
حتی در برخی موارد این اتفاق را یکی از عوارض این بیماری به شمار می‌آورند. اما آمار دقیقی از افراد مبتلا به آن گزارش نمی‌شود. توجه داشته باشید که درمان ریزش مو بعد از کرونا می‌تواند برای هر فردی متفاوت باشد. به همین خاطر کسی نمی‌داند که ریزش مو بعد از کرونا چقدر طول می‌کشد.

به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم، در این مطلب تمامی موارد مربوط به ریزش مو بعد از کرونا و درمان آن می‌پردازیم. همچنین به شما می‌گوییم که ریزش مو بعد از کرونا چقدر طول می‌کشد. اگر شما نیز به سلامت خود در طول این دوره اهمیت می‌دهید با ما همراه باشید.

آموزش احیای مو
آموزش احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آیا ریزش مو بعد از کرونا واقعیت دارد؟

بیماری کرونا از جمله بیماری‌های سخت این روزهاست که بسیاری از اندام بدن را درگیر خود می‌کند. این بیماری که اکثرا با درگیری‌های تنفسی شناخته می‌شود، دارای عوارض دیگری نیز می‌باشد. ریزش مو نیز یکی از عوارض این بیماری است که به آن آلوپسی نیز گفته می‌شود. ممکن است ریزش مو چند ماه بعد از کرونا اتفاق افتد و تا مدت‌ها نیز با آن درگیر باشید.

ریزش مو ناشی از کرونا در واقع حدود ۲ الی ۳ ماه بعد از بهبود بیماری نمایان می‌شود. در جواب به این سوال که ریزش مو بعد از کرونا تا کی ادامه دارد، بهتر است بدانید احتمالا تا ۶ ماه بعد از شروع این عارضه با آن درگیر هستید.

علت ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا چیست؟

آلوپسی بعد از کرونا به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که در ادامه به آن می‌پردازیم. اما بهتر است ابتدا تا حدودی با چرخه رویش مو آشنا شوید.

چرخه رشد مو انسان دارای سه مرحله با نام‌های رشد (آناژن)، گذار (کاتاژن) و استراحت (تلوژن) می‌باشد. در حال حاضر بخش زیادی از موها در مرحله رشد هستند. زمانی که چرخه رشد موهای شما دچار اختلال می‌شود، ممکن است تعداد زیادی از موهای شما از مرحله رشد به گذار و استراحت منتقل شوند.

درمان ریزش مو بعد از کرونا

و اما سوال اساسی اینجاست که چرا بعد از کرونا ریزش مو می‌گیریم؟
علت ریز مو بعد از ابتلا به کرونا، بیماری به نام تلوژن افلوویوم می‌باشد. توجه داشته باشید که آلوپسی به عارضه ریزش مو اطلاق می‌شود و تلوژن افلوویوم نوعی آلوپسی است.

در زمان بیماری کرونا، بدن شما علاوه بر واکنش‌های دفاعی دچار استرس‌های شدید می‌شود. یکی از علل عمده ابتلا به تلوژن افلوویوم فشارهای جسمی و روحی است.

اگر بخواهیم به علت ریزش مو بعد از کرونا جزئی‌تر نگاه کنیم باید به مکانیزم بدن در زمان ابتلا به بیماری توجه کنیم. در حقیقت مکانیزم بدن در زمان بیماری طوری است که تمام انرژی خود را صرف کنترل فعالیت‌های اساسی بدن می‌کند. در این زمان رشد مو به عنوان امری ضروری محسوب نمی‌شود. از طرفی نگهداشتن موها در مرحله رشد نیازمند صرف انرژی فراوان است. به همین خاطر بدن تصمیم می‌گیرد که مرحله رشد موها را متوقف کند. در این زمان است درصد زیادی از موهای شما به مرحله گذار و استراحت وارد می‌شوند. در نهایت در حالت استراحت باقی می‌مانند.

پس از بهبود در بیماری کرونا و رفع علایم این بیماری، ممکن است تا ۲ ماه نیز اثری از ریزش مو نداشته باشید. اما بعد از ۲ تا ۳ ماه پس از بهبود این بیماری، موهای شما به شدت شروع به ریزش می‌کنند. اما نگران نباشید، ما به شما راه درمان ریزش مو بعد از کرونا را خواهیم گفت. البته در این راه باید بسیار صبور باشید.

علت ریزش مو بعد از کرونا

چه کسانی به ریزش مو بعد از کرونا مبتلا می‌شوند؟

تا کنون آمار دقیقی از افرادی که به این عارضه مبتلا می‌شوند به دست نیامده است. علت آن نیز در عدم آگاهی افراد از این عارضه است. در واقع هنوز افراد زیادی نمی‌دانند که یکی از عوارض کرونا، ریزش مو است.

این عارضه ممکن است برای مردان، زنان یا کودکان رخ دهد. اما آمار دقیقی از درصد ابتلای هر کدام در دست نیست. همچنین نمی‌دانیم که کدام یک به احتمال بیشتری مبتلا می‌شوند. البته گزارشات درمان ریزش مو زنان بعد از کرونا بسیار بیشتر از مردان است. اما علت این امر می‌تواند حساسیت خانم‌ها در این خصوص باشد. این در صورتی است که آقایان اهمیتی به ریزش موی خود نمی‌دهند.

علائم ریزش مو بعد از کرونا

اگر شما نیز به ریزش مو مبتلا شدید و نمی‌دانید این اتفاق ناشی از کرونا می‌باشد یا خیر، باید به نکاتی توجه کنید.
در ابتدا به چند ماه گذشته خود توجه کنید. آیا طی ۴ ماه گذشته به کرونا مبتلا شده‌اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است باید به حجم ریزش مو توجه کنید.

انسان هر روزه به طور طبیعی تعداد ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهد. اگر ریزش مو شما نیز در همین حد است نگران نباشید. اما علائم ریزش مو بعد از کرونا چیزی بیشتر از این است.

در زمان این عارضه، روزانه حداقل ۳۰۰ تار مو از دست می‌دهید. این تعداد در زمان شانه زدن موها ممکن است بیشتر شود. البته این تعداد برای افراد با حجم موهای متوسط است. طبیعتا اگر موهای پرپشت یا کم‌پشت‌تری دارید، این تعداد تفاوت دارد.

توجه داشته باشید که تا بهبود این عارضه حدود ۶ تا ۹ ماه زمان نیاز دارید. پس در زمان درمان ریزش مو بعد از کرونا بسیار صبور باشید.

علایم ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا

جلوگیری از ریزش مو بعد از کرونا

توجه داشته باشید که این عارضه با طاسی آندروژنیک متفاوت است. در واقع طاسی آندروژنیک علت ژنتیکی دارد و برای پیشگیری از آن، راهی وجود ندارد.
اما این ریزش به صورت ژنتیکی نمی‌باشد پس می‌توانید با انجام اقداماتی تا حدودی از آن جلوگیری کنید. البته ممکن است از این راه‌ها نیز نتیجه نگیرید و در نهایت به آن مبتلا شوید. اما به هر حال پیگیری آن‌ها می‌تواند تا حدی از شدت آن بکاهد.

تغییر رژیم غذایی

به عنوان اولین راه برای جلوگیری از ریزش مو بعد از کرونا باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای این کار به شما توصیه می‌کنیم انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. استفاده از مواد غذایی سرشار از ویتامین B و D به همراه مواد غذایی دارای آهن می‌تواند تا حد زیادی به شما در این راه کمک کند.

پرهیز از دخانیات

استفاده از دخانیات دارای عوارضی است که تا حد زیادی برای شما شناخته شده است. اما ریزش مو یکی از عوارض کمتر شناخته شده آن است.

همانطور که می‌دانید مصرف دخانیات باعث ایجاد عارضه‌های مختلف قلبی و عروقی می‌َشود. به دنبال آن، روند جریان خون در پوست کف سر دچار اختلال می‌شود. در ادامه آن، اکسیژن رسانی به فولیکول مو کاهش می‌یابد. در نتیجه کاهش اکسیژن احتمال ریزش مو افزایش می‌یابد.
پس سعی کنید در این مدت از مصرف دخانیات بپرهیزید.

پرهیز از دخانیات و سیگار

دقت در عوارض داروها

ممکن است به دلیل کرونا یا بیماری‌های دیگر از قرص‌ها و داروهای مختلفی استفاده کنید. در هر زمان که از دارویی استفاده می‌کنید همواره باید به عوارض آن توجه داشته باشید. توجه به این موارد در زمان‌های بعد از ابتلا به کرونا اهمیت بیشتری می‌یابد.

اگر در حال مصرف دارویی با عوارض ریزش مو هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. در این زمان از او بخواهید دارویی دیگر را جایگزین کند. در صورتی که این اتفاق ممکن نیست، از او بخواهید برای جلوگیری از ریزش مو به شما راهکار ارائه دهد.

آموزش کوتاهی مو
آموزش کوتاهی مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

درمان ریزش مو بعد از کرونا

درمان ریزش مو بعد از کرونا نیازمند صبر است و در این زمان نباید عجله کنید. زیرا احتمالا درمان قطعی ریزش مو بعد از کرونا تا ۶ ماه به طول می‌انجامد.
برای رفع ریزش مو بعد از کرونا باید اقداماتی انجام دهید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

تنظیم تغذیه

در این زمان بهترین راهکار برای درمان، تنظیم تغذیه می‌باشد. در حقیقت بهترین کار این است که مواد مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. با این کار می‌توانید ویتامین‌ها و مواد مغذی را به بدن خود برسانید و انرژی از دست رفته را بازیابید. در ادامه به تعدادی مواد مهم اشاره می‌کنیم که باید در رژیم خود جای دهید.

مصرف آمینواسیدها

کراتین مو، اصلی‌ترین ماده در ساختار تار موهای شماست. این ماده در واقع نوعی پروتئین است که واحدهای اصلی سازنده آن، آمینواسیدها هستند. مصرف مواد غذایی که دارای آمینواسید هستند، می‌تواند به شما در بازیابی ساختار مو و رشد آن کمک کند.

شما می‌توانید آن‌ها را در مواد غذایی همچون لبنیات، سفیده تخم‌مرغ، مرغ و سبزیجات بیابید. همچنین استفاده از کلم بروکلی و جوانه گندم را نیز به شما توصیه می‌کنیم.

درمان غذایی در ریزش مو بعد از کرونا

مصرف ماهی

ماهی منبع غنی اسیدهای چرب و ویتامین است. با مصرف ماهی در این زمان می‌توانید انواع ویتامین‌ها را به بدن خود برسانید.
همچنین استفاده از روغن ماهی می‌تواند به میزان بیشتری به شما کمک کند. شما می‌توانید این روغن را هم به صورت خوراکی و هم برای روغن‌تراپی مو استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این روغن ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. پس به هنگام مصرف خوراکی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

برای کاهش استرس تلاش کنید

استرس و نگرانی‌های ناشی از کرونا یکی از بزرگترین علل ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا می‌باشد. توجه داشته باشید که استرس و اضطراب نیز از عمده دلایل آلوپسی و به خصوص تلوژن افلوویوم است. به همین خاطر کاهش اضطراب می‌تواند تا حد زیادی در جلوگیری یا درمان ریزش مو بعد از کرونا تاثیرگذار باشد.

برای کاهش استرس می‌توانید از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید. بهتر است از یک تراپیست برای کاهش استرس و یادگیری اقدامات لازم برای آن کمک بگیرید.

همچنین می‌توانید از ورزش و مدیتیشن برای آرامش روانی خود استفاده کنید. در این زمان به هیچ دغدغه ذهنی فکر نکنید تا ذهن شما خالی شود.

ریزش مو در زنان بعد از کرونا

شامپوهای ضد ریزش مو

احتمالا اولین درمان شیمیایی که به ذهن می‌رسد استفاده از شامپوهای ضدریزش مو می‌باشد. پس بهتر است هر چه زودتر برای تهیه آن اقدام کنید.

همچنین می‌توانید از انواع تونیک‌ها و سرم مو برای درمان ریزش مو استفاده کنید. در واقع این مواد باعث تحریک فولیکول مو شده و آن‌ها را مجبور به رشد مجدد می‌کنند.

روش‌های درمان قطعی ریزش مو بعد از کرونا

حتی با رعایت مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانید از دو روش بسیار موثر استفاده کنید. این دو روش از تکنیک‌های تهاجمی در درمان ریزش مو هستند که طول درمان شما را کوتاه‌‌تر می‌کنند. این دو روش مزوتراپی و PRP هستند. در ادامه به توضیح این موارد می‌پردازیم.

مزوتراپی

مزوتراپی تکنیکی جدید برای درمان لایه میانی پوست است. در این تکنیک، مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد موها از طریق سرنگی مخصوص تزریق می‌شود.
امروزه تاثیرات مثبت این تکنیک در درمان ریزش مو اثبات شده و به عنوان روشی کاملا حرفه‌ای ارائه می‌شود. با مراجعه به این درمان می‌توانید مواد مغذی را با سرعت بیشتری به فولیکول مو برسانید.

مزوتراپی در درمان ریزش مو

PRP

روش PRP نیز تکنیکی جدید و تخصصی در بهبود عوارض ناشی از کمبود مواد مغذی در اندام مختلف است. عملکرد این تکنیک به طوری است که در درمان عارضه‌های مفاصل، ریزش مو و ترمیم بافت موثر است.

PRP که مختصر شده عبارت Platelet Rich Plasma می‌باشد در واقع به درمان با پلاسمای غنی از پلاکت شناخته می‌شود. این روش با استفاده از پلاسمای خون فرد انجام می‌شود. روش کار نیز به این صورت است که به مقدار کمی از شما خون گرفته می‌شود. بعد از آن با دستگاه سانتریفیوژ پردازش شده تا پلاسما و هماتوکریت از یکدیگر جدا شوند. در نهایت پلاسما خون که سرشار از مواد مغذی است استخراج می‌شود. این پلاسما به نواحی مورد نظر در پوست سر تزریق می‌شود.

prp در درمان ریزش مو

داروی ریزش مو بعد از کرونا

ممکن است برای درمان ریزش مو بعد از کرونا به پرشک مراجعه کنید. در این حالت ممکن است دارو یا قرص به شما تجویز شود. در ادامه به تعدادی داروی ریزش مو بعد از کرونا اشاره می‌کنیم که احتمال دارد پزشکتان تجویز کند. البته توجه داشته باشید که این دارو برای شما تجویز شده و از توصیه آن به افراد دیگر خوداری کنید.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل محلولی موضعی است که در صورت تجویز باید آن را روی پوست سر بزنید. دستور مصرف این محلول عموما به صورت روزانه تجویز می‌شود. این دارو را می‌توانید با غلظت ۲ و ۵ درصد از داروخانه‌ها خریداری کنید.
این دارو فولیکول‌های موی شما را به مرحله رشد بازمی‌گرداند و مدت زمان گذراندن در آن دوران را بیشتر می‌کند.

فیناستراید

فیناستراید به عنوان قرص ریزش مو بعد از کرونا به افراد تجویز می‌شود. این دارو به شما کمک می‌کند تا سرعت ریزش موهایتان کمتر شود. همچنین به تحریک فولیکول‌های مو اقدام می‌کند. در نتیجه این دارو در اکثر مواقع برای درمان طاسی آندروژنیک در مردان قابل تجویز است.

قرص درمان ریزش مو بعد از کرونا

اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون به عنوان قرص ریزش مو بعد از کرونا توسط پزشک تجویز می‌شود. توجه داشته باشید که استفاده از این دارو را مطابق دستور پزشک رعایت کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

این قرص در اکثر مواقع برای درمان ریزش مو زنان بعد از کرونا تجویز می‌شود. ترکیبات این قرص در کاهش ریزش و ضخیم‌سازی تار مو موثر است.

قرص‌های مکمل و ویتامین

احتمالا در زمان بیماری‌ها به خصوص بیماری کرونا به استفاده از انواع مکمل‌ها توصیه می‌شوید. موادی از قبیل ویتامین D، بیوتین، زینک و آهن از مهم‌ترین منابع تامین سلامت موها به شمار می‌روند.
البته توجه داشته باشید که قبل از مصرف قرص‌های ویتامین D و زینک باید آزمایش خون دهید. همچنین در صورت مصرف داروهای دیگر، این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

آمپول‌های تقویتی

ویتامین بیوتین و بپانتین از جمله مواد مهم برای سلامت موها می‌باشد. شما می‌توانید به پزشک مراجعه کنید و تجویز آمپول‌های حاوی ویتامین بیوتین و بپانتین را درخواست کنید.

آمپول تقویتی

درمان خانگی ریزش مو بعد از کرونا

این روزها استفاده از درمان‌های خانگی طرفداران زیادی دارد. اصول این درمان بر پایه توصیه‌های طب گیاهی بنا شده است. در ادامه به تعدادی از موارد پر کاربرد در درمان خانگی ریزش مو بعد از کرونا اشاره می‌کنیم.

استفاده از آب پیاز

این روزها فواید پیاز بیش از پیش ثابت شده و طرفداران زیادی برای خود جذب نموده است. آب پیاز نیز به دلیل دارا بودن گوگرد برای تقویت موها بسیار مورد توجه قرار دارد. توجه داشته باشید که گوگرد یکی از مواد هم در ترکیبات سازنده کراتین می‌باشد. همچنین گوگرد باعث افزایش گردش خون می‌شود.

شما می‌توانید آب پیاز را تهیه کنید و به مدت نیم ساعت آن را روی موهای خود قرار دهید. بعد از مدتی تاثیر فوق‌العاده آن در تقویت موها را خواهید دید. همچنین می‌توانید آن را با روغن جوجوبا ترکیب کنید.
این ترکیب در صورت استفاده مرتب باعث افزایش رشد مو شده و به درخشندگی موها کمک می‌کند.

پیاز برای درمان ریزش

ماساژ با انواع روغن

روغن‌های گیاهی تاثیرات فوق‌العاده‌ای در پوست و مو دارند. به همین خاطر یکی از روش‌های درمان خانگی ریزش مو بعد از کرونا محسوب می‌شوند. شما می‌توانید از انواع روغن‌هایی مانند روغن بنفشه، سیاه‌دانه و نارگیل استفاده کنید.
در ادامه به تعدادی از این روغن‌ها و فواید آن اشاره نموده‌ایم.

روغن رزماری

روغن رزماری یکی از مواد مهم برای تقویت موی سر است. این ماده را می‌توانید روی پوست سر خود ماساژ دهید تا سلامت موهای خود را بازیابید.

ترکیبات موجود در روغن رزماری به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می‌کند. در نتیجه اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌ها افزایش یافته و تقویت ریشه‌های مو را مشاهده خواهید کرد.

روغن و گیاه رزماری

روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز از جمله مواد مهم و تاثیرگذار در درمان خانگی ریزش مو بعد از کرونا می‌باشد. علت این امر نیز وجود مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است. همچنین مانع از دست رفتن پروتئین می‌شود.
شما می‌توانید قبل از حمام مقداری از این روغن را کف دست بریزید و دست‌ها را به هم بمالید. بعد از این که کمی گرم شد باید آن را به پوست سر ماساژ دهید. اجازه دهید چند ساعت استراحت کند سپس موهای خود را بشویید.
همچنین می‌توانید آن را با مواد مختلفی از جمله آب پیاز و روغن‌های دیگر ترکیب کنید.

ماسک و روغن نارگیل برای درمان ریزش مو

روغن بنفشه

بنفشه به عنوان گیاهی معطر در سراسر جهان شناخته می‌شود. این گیاه که اثرات درمانی و ضد عفونت دارد، برای تقویت و تحریک موها نیز پرکاربرد است.
کافیست اقدام به تهیه روغن بنفشه کنید و به درمان ریزش مو توسط آن اطمینان داشته باشید. برای استفاده از این روغن باید در شب موها و کف سر خود را به وسیله آن ماساژ دهید. بهتر است این مواد یک شب روی موهایتان باقی بماند و روز بعد آن را بشویید.

روغن بنفشه برای درمان ریزش مو

استفاده از روغن ماهی

همانطور که می‌دانید روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین است. شما می‌توانید روغن ماهی را به دو صورت مصرف کنید. استفاده خوراکی این ماده، ویتامین‌های لازم را از طریق خون به پوست سر می‌رساند. همچنین استفاده از آن برای ماساژ موها نیز می‎‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.
می‌توانید قبل از حمام با این روغن، موهای خود را ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید.

درمان ریزش مو با حنا

حنا به عنوان گیاهی پرخاصیت و پرکاربرد شناخته می‌شود. یکی از خواص حنا برای پوست، خاصیت ضدالتهابی آن است. به همین خاطر استفاده از آن برای پوست سر در این شرایط به شدت توصیه شده است. با استفاده از این ماده در کنار گیاهان دیگر می‌توانید برای تقویت موها اقدام موثری داشته باشید.

اگر نمی‌خواهید موهای شما در نتیجه استفاده از حنا رنگی شود باید آن را با مواد دیگر ترکیب کنید. هنگام تهیه حنا برای مو به اندازه ۳ برابر مقدار حنا از سدر استفاده کنید. در این حالت موهای شما رنگ نمی‌گیرد.

حنا برای درمان ریزش مو بعد از کرونا

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه‌ورا به عنوان گیاهی سرشار از ویتامین و پرخاصیت برای تقویت موها شناخته می‌شود. برگ‌های گوشتی این گیاه دارای ماده‌ای ژل مانند است که دارای ویتامین A ، C  و E می‌باشد. این ویتامین‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و به همراه هورمون‌های گیاه، خاصیت ضدالتهابی آن را تقویت می‌کنند.
در ادامه خواص آلوئه ورا برای مو باید به مواد معدنی موجود در آن اشاره کنیم. این مواد شامل کلسیم، مس، مگنز و سدیم هستند که به وفور در آن وجود دارد. اسیدهای چرب موجود در آن نظیر کلسترول و کمپسترول به تقویت فولیکول‌ها کمک می‌کند.

برای استفاده از این ماده برای درمان خانگی ریزش مو، می‌توانید آن را با روغن‌های گیاهی ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت نیم ساعت روی موها قرار دهید سپس آن را آبکشی کنید.

آلوئه ورا برای درمان ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا

ساخت ماسک مو

استفاده از انواع ماسک مو خانگی می‌تواند کمک زیادی به شما در راه درمان آلوپسی کند. تنها باید مواد گیاهی موثر در این درمان را باهم ترکیب کنید و مدتی روی سر و موها قرار دهید.
به عنوان مثال می‌توانید سفیده تخم‌مرغ و لیمو تازه را با یکدیگر ترکیب کنید. ترکیب این دو ماده منبع غنی از پروتئین و ویتامین C را ایجاد می‌کند.

سخن پایانی

ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا یکی از عوارض این بیماری همه‌گیر است. اثرات آن تا مدت‌ها بعد از بهبود بیمار باقی می‌ماند. البته باید توجه داشته باشید که این ریزش مو ۳ یا ۴ بعد از بهبود بیمار رخ می‌دهد. این اتفاق در پی کاهش مواد مغذی، توقف رشد موها و افزایش استرس فرد بیمار رخ می‌دهد.

برای درمان ریزش مو بعد از کرونا می‌توانید به روش‌های شیمیایی، پزشکی و درمان خانگی عمل کنید. البته این عارضه برای تمامی افراد مبتلا به کرونا رخ نمی‌دهد.

مهشید عزت پوری

آیا شما نیز تجربه ریزش مو بعد از کرونا را داشته‌اید؟ برای درمان این ریزش مو چه اقدامی انجام دادید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

آیا ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا واقعیت دارد؟

برخی افراد بعد از گذشت چند ماه از بهبود کرونا به ریزش مو دچار می‌شوند. احتمال بروز این اتفاق در افرادی که در این دوره دچار فشارهای شدید جسمی و روحی بوده‌اند، بیشتر است.


ریزش مو بعد از کرونا تا کی ادامه دارد؟

ریزش موی ناشی از ابتلا به کرونا اصولا ۳ تا ۴ ماه بعد از بهبودی این بیماری آغاز شده و ۶ تا ۹ ماه طول می‌کشد تا درمان شود.


برای درمان ریزش مو بعد از کرونا چه کنم؟

شما می‌توانید از روش‌های درمان خانگی ریزش مو بعد از کرونا استفاده کنید. در این تکنیک از انواع روغن‌های گیاهی، مواد غذایی غنی از پروتئین و ماسک خانگی استفاده کنید.
در صورت تشدید علایم باید به پزشک مراجعه کنید تا تحت درمان‌هایی با قرص و داروی ریزش مو بعد از کرونا قرار بگیرید.

منبع: indianexpress

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: