خواص روغن جوجوبا برای مو

خواص روغن جوجوبا برای کاهش چین و چروک پوست و مو

ارسال به دیگران:

پوست و مو در تمام مدت زندگی ما در معرض عوامل محیطی بسیاری قرار می‌گیرند. همچنین سبک زندگی و روتین مراقبتی ما نیز تاثیر زیادی بر زیبایی و سلامت آن‌ها دارد. بنابراین مراقبت و درمان مشکلات پوست و مو یکی از مواردی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. روش های مختلفی جهت درمان مشکلات پوست و مو وجود دارد که از آن میان می توان به استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روش های کلینیکی مانند بوتاکس مو، تزریق کلاژن، کربوکسی تراپی و … اشاره کرد. یکی از این روغن های گیاهی روغن طبیعی جوجوبا می باشد که به عنوان اکسیر زیبایی و جوانی از آن یاد می شود. این روغن یکی از روغن های گیاهی بسیار با کیفیت است که در اکثر کرم های آرایشی، پماد های درمانی و سایر لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله درباره خواص روغن جوجوبا، مزایا و معایب و طریقه مصرف آن برای پوست و مو صحبت می کنیم.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا یکی از روغن های گیاهی است که از میوه درخت جوجوبا تهیه و تولید می شود. اندازه درخت این نوع میوه خیلی بلند نیست و از آن به عنوان درختچه یاد می شود. درختچه جوجوبا یکی از درختچه های بومی مناطقی چون جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک است. در گذشته از این گیاه و میوه آن به عنوان دارو استفاده می‌کردند. این معجزه طبیعت سرشار از مواد معدنی، سایر ویتامین ها و … است که ویژگی های منحصر به فردی دارد. ساختار این روغن با سایر روغن های گیاهی تفاوت ویژه ای دارد. در حالت معمولی این روغن به صورت موم است اما در ساختار آن از چربی های غیر اشباع استفاده شده و در نتیجه در دمای اتاق به حالت مایع خواهد بود.

خواص روغن جوجوبا برای پوست

روغن جوجوبا نیز مانند روغن آرگان، سرشار از ویتامین های مورد نیاز پوست می باشد مانند ویتامین ای، ویتامین کا، ویتامین بی و … که هر کدام خواص بیشماری برای پوست دارند. از خواص این روغن بی نظیر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

خواص روغن جوجوبا برای صورت

۱. مرطوب کنندگی

یکی از خواص روغن جوجوبا برای پوست صورت، خاصیت مرطوب کنندگی آن می باشد. این روغن سرشار از سرامید است که وظیفه آن تامین رطوبت مورد نیاز پوست می باشد. در نتیجه از این روغن می توان به عنوان یک مرطوب کننده گیاهی استفاده کرد که مانع از خشک شدن پوست و پوسته پوسته شدن آن می‌شود.

۲. درمان مشکلات پوستی

درمان مشکلات و بیماری های پوستی مانند اگزما از دیگر خواص استفاده از روغن جوجوبا می باشد. این روغن دارای خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی است که می‌تواند در درمان بیماری های پوستی ناشی از انواع باکتری ها مناسب باشد.

۳. کنترل چربی پوست

کنترل چربی پوست از دیگر خواص این روغن است و استفاده مداوم از آن منافذ باز پوست را می بندد و مانع از ترشح زیاد چربی پوست می شود.

۴. رفع چروک های پوستی

ویتامین ای یکی از ویتامین های موثر و همچنین اساسی در جلوگیری از پیری پوست می باشد. جوجوبا سرشار از این نوع ویتامین است و می‌تواند باعث رفع چین و چروک های پوستی و مانع از پیری پوست شود. روغن جادویی جوجوبا عملیات کلاژن سازی را تحریک می کند و باعث جوانسازی پوست می شود. بعلاوه

خواص روغن جوجوبا برای پوست صورت

۵. ترمیم پوست

دانه های روغنی جوجوبا سرشار از اسید لینولئیک و آنتی اکسیدان است. این عناصر مهم به ترمیم بافت پوست کمک می کنند و سلول های پوستی را بازسازی می کنند.

۶. رفع التهابات پوستی

کاهش و رفع التهاب های پوستی از دیگر خواص روغن جوجوبا برای صورت است. از این روغن می توان برای درمان التهاب های ناشی از انواع جوش زیرپوستی و آکنه، رفع التهاب های ناشی از زخم های پوستی و … استفاده کرد.

۷. درمان جوش و آکنه

روغن طبیعی جوجوبا قادر به درمان جوش و آکنه های قدیمی است. این روغن علاوه بر خاصیت ضد التهابی، خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد که به می توان از آن برای درمان و رفع جوش و آکنه استفاده کرد.

۸. پاک کنندگی پوست

از دیگر خواص این ماده طبیعی برای پوست می توان به پاک کنندگی آرایش اشاره کرد. از این روغن به سادگی می توانید برای پاک کردن آرایش صورت و چشم خود استفاده کنید.

۹. روشن کنندگی پوست

این روغن علاوه بر تحریک کلاژن سازی پوست، باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست نیز می شود و آن را روشن می کند.

۱۰. رفع لکه های پوستی

آنتی اکسیدان های موجود در این روغن می‌توانند تاثیر فوق العاده ای در رفع لکه های پوستی داشته باشند.

خواص روغن جوجوبا برای مو

خواص روغن جوجوبا برای مو

روغن جوجوبا علاوه بر پوست، خواص بی نظیری برای مو دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. تقویت مو

روغن حاصل از دانه های جوجوبا به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری که دارد می تواند برای تقویت پیاز مو و تار موها بسیار موثر باشد.

آموزش اپیلاسیون
آموزش اپیلاسیون دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۲. حفظ رطوبت مو

از بین رفتن چربی و رطوبت طبیعی مو باعث خشکی آن می شود که می توان با مصرف روغن طبیعی جوجوبا رطوبت آن را تامین کرد.

۳. درمان شوره سر

شوره سر از دیگر مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. دلیل اصلی شوره سر خشکی پوست سر و عدم رطوبت مورد نیاز آن می باشد. برای رفع خشکی پوست سر می توان از این روغن استفاده کرد. این روغن چربی پوست سر را حفظ می کند و مانع از خشکی آن می شود.

۴. درمان ریزش مو

درمان ریزش مو از دیگر خواص استفاده از روغن جوجوبا برای مو است. به عبارت دیگر این روغن پیاز مو را تقویت می کند و باعث حفظ رطوبت فولیکول های مو شده و در نتیجه مانع از ریزش مو خواهد شد.

خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو

۵. درخشندگی مو

از دیگر خواص این روغن شگفت انگیز برای مو می توان به براق شدن مو ها اشاره کرد. این روغن یک لایه درخشان بر روی تارهای مو ایجاد می‌کند که می‌تواند به براق شدن آن کمک کند.

۶. درمان شکنندگی مو

درمان شکنندگی موها از دیگر مزایای استفاده از روغن طبیعی جوجوبا می باشد. به گونه ای که با استفاده مداوم از آن می توان ساقه های مو را ترمیم و بازسازی کرد.

۷. رشد مجدد مو

از دیگر فواید استفاده از روغن گیاهی جوجوبا می توان به رشد مجدد موها اشاره کرد. این روغن با تقویت پیاز مو، سرعت و میزان رویش مجدد موها را افزایش می‌دهد. بعلاوه، خواص روغن جوجوبا برای ابرو نیز بی نظیر است و باعث درمان ریزش و تقویت رشد موهای ابرو می‌شود.

نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای پوست و مو

خواص روغن جوجوبا چیست

برای استفاده از روغن شگفت انگیز جوجوبا برای رفع مشکلات پوستی می توانید پوست را با آن ماساژ دهید. همچنین می توانید آن را با سایر روغن های گیاهی ترکیب کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید. برای استفاده از این محصول برای رفع مشکلات مو می توان ساقه مو و همچنین پوست سر را با این روغن ماساژ داد. علاوه بر این، از این روغن می‌توان برای رفع خشکی و ترک لب استفاده کرد. تنها کافی است چند قطره از این روغن را روی لب خود بریزید و آن را به خوبی روی تمام قسمت های لب پخش کنید.

مزایا و معایب روغن جوجوبا

روغن جوجوبا مانند سایر روغن های گیاهی مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد. از خواص این روغن می توان به فواید آن برای پوست، مو، ناخن و … اشاره کرد. اما با تمام فوایدی که این روغن شگفت انگیز دارد، گاهی می تواند باعث بروز حساسیت نیز بشود. در حقیقت برخی از افراد ممکن است نسبت به این روغن حساسیت داشته باشند و دچار خارش پوست، قرمز شدن و التهاب پوست شوند. از این روغن نمی توان به صورت خوراکی استفاده کرد.

تهیه ماسک با روغن جوجوبا

ماسک های خانگی مختلفی را می توان با استفاده از این روغن طبیعی تهیه کرد. در ادامه به نحوه تهیه انواع ماسک موی خانگی و انواع ماسک صورت اشاره می‌کنیم:

ماسک عسل و روغن جوجوبا

برای تهیه این نوع ماسک به روغن جوجوبا و مقداری عسل احتیاج دارید. در ابتدا روغن موردنظر را با استفاده از حرارت غیر مستقیم گرم کنید، سپس به آن مقداری عسل اضافه کنید. نسبت ترکیب این دو ماده باید با هم یکسان باشد. این دو ماده را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. سپس این ماسک را روی موهای خود بمالید، به خوبی ماساژ دهید و اجازه دهید مخلوط به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند و بعد شستشو دهید.

ماسک مو با روغن جوجوبا جهت درمان ریزش مو

برای درمان ریزش مو می توانید ۶ قطره عصاره زنجبیل را با یک قاشق چای خوری روغن طبیعی جوجوبا ترکیب کنید. ترکیب حاصل را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی مو های خود قرار دهید و سپس آن را بشویید. این ماسک برای درمان ریزش مو به شدت موثر می باشد.

 ماسک محافظ حرارتی مو با روغن جوجوبا

برای حفظ سلامت مو در برابر حرارت سشوار و اتو مو می توان از ماسک موی روغن گیاهی جوجوبا و روغن بادام استفاده کرد. برای تهیه این نوع ماسک به ۳ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و ۲ قاشق غذا خوری روغن بادام نیاز دارید. البته می توانید میزان مواد مصرفی را متناسب با حجم مو و اندازه آن کم و یا زیاد کنید. ترکیب حاصل را به خوبی با هم ترکیب کنید و اجازه دهید ماسک برای مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه روی سر باقی بماند، سپس آن را بشویید.

خواص روغن جوجوبا برای پوست

ماسک آبرسان پوست با روغن جوجوبا

برای آبرسانی به پوست می توان از ماسک صورت خانگی تهیه شده از روغن دانه جوجوبا و ژل آلوئه ورا اشاره کرد. برای تهیه این ماسک تنها کافی است ۱ قاشق غذا خوری روغن جوجوبا را با ۱ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. آن ها را به خوبی با هم مخلوط کنید و روی پوست تمیز بمالید. این نوع ماسک به شستن احتیاج ندارد. بنابراین می توانید شب ها قبل از خواب از این ماسک استفاده کنید.

ماسک روشن کننده پوست حاوی روغن جوجوبا

برای تهیه این ماسک به ۲ قاشق روغن گیاهی جوجوبا و ۳ قاشق پودر قهوه احتیاج دارید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و ماسک حاصل را به مدت ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. پس از این مدت می‌توانید صورت خود را با آب ملایم و مواد شوینده مناسب پوست خود بشویید.

نرگس شریفی

آیا شما هم از روغن جوجوبا استفاده می کنید؟ به نظر شما این روغن چه فواید دیگری دارد؟

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: