روغن تراپی مو چیست

روغن تراپی مو چیست و چگونه اثربخشی روغن درمانی مو را بیشتر کنیم؟

ارسال به دیگران:

احتمالا شما نیز در وهله‌های مختلفی از زندگی به دنبال فرایندی تاثیرگذار برای درمان انواع مشکلات مو بوده‌اید. حتما در این مسیر پیشنهادات بینظیری مانند کراتینه مو، پروتئین تراپی مو و روغن تراپی مو به گوشتان خورده است. اما کدام یک از این روش‌ها بهترین نتیجه و کم‌خطرترین فرایند را دارد؟

در واقع بسیاری از خانم‌ها همواره با مشکلات مو دست و پنجه نرم می‌کنند. به طوری که اعتراض آن‌ها به موخوره و دو شاخه‌شدن مو همیشگی است. همچنین اگر به تازگی برای بالیاژ بلوند پول زیادی خرج کرده‌اید و برای زیبایی همیشگی آن از انواع وسایل حرارتی استفاده می‌کنید، احتمالا صدمات زیادی به موهای خود وارد نموده‌اید.

اگر در تمام این مدت به فکر راه‌حل مشکلات مختلف مو هستید به شما راهی ساده، در دسترس و کم هزینه را پیشنهاد می‌دهیم. این عملیات رویایی همان روغن درمانی مو است.
این روش را می‌توانید با انواع مواد طبیعی انجام دهید. به طوری که هر کدام از آن‌ها قابلیت جبران صدمات ناشی از مشکلات مختلف مو را دارند. اما قبل از هر چیز باید بدانید که هر عصاره گیاهی برای چه منظوری استفاده می‌شود.

به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم به روش‌ها و فواید روغن‌تراپی و مواد مصرفی در آن بپردازیم. اگر شما نیز اهمیت سلامت موها و تغذیه‌رسانی آن‌ها را درک کرده‌اید، با ما همراه باشید.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

روغن تراپی چیست؟

توجه به سلامت و درخشندگی موها تاثیر زیادی در روابط شما دارد. به خصوص اگر موها بلند دارید، اهمیت شادابی موها دوچندان می‌شود. حتی با وجود اینکه موهای کوتاه کمتر در معرض مشکلات مربوط به مو هستند، اما ممکن است افراد در چنین شرایطی نیز دچار درگیری مقطعی با موهای خود باشند.

موهای هر فرد نقش زیادی در زیبایی و جذابیت چهره او دارد. به همین دلیل بهتر است در نگهداری آن‌ها تلاش کنید. شما می‌توانید به سادگی و با کمک گیاهان و هر آن‌چه در طبیعت وجود دارد برای سلامت موهای خود تلاش کنید. برای این کار کافیست به کمک مواد طبیعی، انواع ماسک مو خانگی و رنگ مو گیاهی را ساخته و استفاده کنید.

در کنار این مراقبت‌ها، فرایندی با تاثیرگذاری بالا و متریال دردسترس برای تغذیه و حفظ شادابی موها به چشم می‌خورد. شما می‌توانید از این روش برای درمان مشکلات مو بهره ببرید. این تکنیک همان روغن تراپی است که با مواد و متریال گیاهی انجام می‌شود.

تعریف روغن تراپی مو
انجام روغن تراپی مو

اگر بخواهیم تعریف دقیق‌تری از این روش بیان کنیم بهتر است آن را روشی درمانی برای انواع مشکلات مو معرفی کنیم. تکنیکی که می‌توانید به وسیله انواع عصاره‌های گیاهی به تقویت عمیق موهای خود بپردازید.

در واقع در این روش با استفاده از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، شی باتر، ماکادمیا و موارد مشابه می‌توانید موهای خود را تقویت کنید. اثرگذاری این مواد حتی تا لایه‌های عمیق موهای شما نیز قابل لمس است.

مزایا روغن تراپی مو

از جمله روش‌های درمانی و احیای مو که این روزها طرفداران زیادی دارد می‌توانیم به بوتاکس مو و اولاپلکس تراپی مو اشاره کنیم. این روش‌ها با استفاده از متریال‌هایی با استانداردهای جهانی انجام می‌شود که در نهایت باعث درخشندگی و شادابی موهای شما می‌شود.
اما تنها ایرادی که می‌توان از آن‌ها گرفت، همان متریال به کار برده شده در آن‌هاست. در واقع تمامی آن‌ها از مواد شیمیایی ساخته می‌شوند که می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای شما ایجاد کند.

در برابر روش‌های شیمیایی، درمان‌های گیاهی و طبیعی همواره مورد استقبال افراد قرار دارد. علت آن نیز عوارض احتمالی کمتر و استفاده با خیالی آسوده است. به همین دلیل در ادامه به تعدادی از مزایای روغن‌تراپی موها پرداخته‌ایم.

مزایا روغن تراپی مو
زیبایی و حالت دهی موها بعد از روغن تراپی

تقویت و تغذیه اجزای مختلف تار مو

احتمالا اولین هدف برای استفاده از این تکنیک، تقویت موهاست. با استفاده مستمر از انواع روغن‌های گیاهی می‌توانید به تقویت اجزای مختلف تار موی خود کمک کنید.

در واقع با استفاده از این تکنیک می‌توانید به راحتی بخش‌هایی مانند پیاز مو، ساقه موها و فولیکول‌های مو را تقویت کنید.
همچنین بهتر است بدانید که در این روش می‌توانید تا لایه‌های عمیق تارموها نفوذ کرده و تغذیه‌رسانی به موها را به دقیق‌ترین حالت ممکن انجام دهید.

افزایش استحکام مو

با استفاده از این روش و تاثیر آن بر پیاز و فولیکول مو، استحکام موهای شما دوچندان می‌شود. دلیل آن نیز در تغذیه‌رسانی عمیق موهاست. در حقیقت شما می‌توانید در این روش، مشکل موهای خود را از ریشه حل کنید و در نهایت مقاومت موهای خود را افزایش دهید.

در این روش با استفاده از روغن‌ها و افزایش گردش خون، اکسیژن‌رسانی به موها به بهترین نحو انجام می‌شود. در نتیجه آن، تمامی مواد لازم برای تغذیه دردسترس فولیکول‌ها قرار می‌گیرد که در نهایت سبب افزایش استحکام آن‌ها می‌شود.

استحکام مو بعد از استفاده از روش روغن درمانی
استحکام مو بعد از استفاده از روش روغن درمانی

رفع خشکی پوست سر

به این نکته توجه داشته باشید که خشکی کف سر و شوره سر با هم تفاوت دارند. منظور از خشکی کف سر، پوست پوست شدن آن به همراه خارش است. با وجود شباهت‌هایی که بین این دو معضل وجود دارد، تشخیص صحیح آن کمک زیادی به درمان آن می‌کند.

خشکی پوست سر به دلایل مختلفی پدیدار می‌شود. از جمله این دلایل می‌توان به آلودگی‌های محیطی از جمله دود ماشین‌ها، خاک و گرد و غبار اشاره نمود. در صورتی که برای درمان خشکی پوست سر اقدام نکنید، منتظر عواقب آن از جمله انواع زخم‌ها و اگزما در کف سر خود باشید.

روغن تراپی موها یکی از روش‌هایی است که در صورت انجام صحیح و دقیق آن، می‌تواند این مشکل را برطرف سازد.

رفع شوره سر

شوره سر یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد بزرگسال با آن درگیر هستند. در این شرایط لا به لای موهایتان پوسته‌های فلس مانندی پیدا می‌کنید که تعدادشان زیاد است و باعث می‌شود خاطر شما آزرده شود.

علت عمده شوره سر، نحوه شستشوی موهاست. در بسیاری از موارد شستن موها با شامپوهای شیمیایی مخصوص این مشکل را برطرف می‌سازد. اما در مواردی نیز ممکن است به نوعی بیماری یا اختلال پوستی تبدیل شود که در این صورت می‌توانید از روغن‌های مختلف برای برطرف کردن آن استفاده کنید.

رفع شوره سر با روغن تراپی
رفع شوره سر با روغن تراپی

پیشگیری از موخوره

موخوره یکی از مشکلات اصلی خانم‌هاست. به خصوص اگر موهای بلندی دارید، احتمالا همواره نگران ایجاد موخوره یا دوشاخگی موهایتان هستید. در صورتی که موهای شما به این مشکل برخورد کند، تنها یک راه درمان بر سر راه شما قرار دارد و آن کوتاهی مو بلندتان است.
این کار برای خیلی از خانم‌ها دلخراش است. به همین دلیل آن‌هایی که نمی‌خواهند به این درمان گرفتار شوند، همواره به دنبال راهی برای پیشگیری از موخوره هستند. شما می‌توانید ساده‌ترین راه را در این شرایط انتخاب کنید و آن استفاده از روغن می‌باشد.

در واقع موهای خشک یکی از دلایل ایجاد موخوره است. شما می‌توانید با انواع روغن‌های طبیعی، موهای خود را از خشکی خارج کرده و از گرفتاری به موخوره نجات دهید.

پیشگیری از موخوره با استفاده از روغن تراپی
پیشگیری از موخوره با استفاده از روغن تراپی

افزایش جریان خون

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، روغن‌های گیاهی به طور مستقیم بر ریشه موها تاثیر می‌گذارند. در نتیجه این اثرگذاری، جریان خون در اطراف فولیکول های مو افزایش می‌یابد.
یکی از نتایج افزایش جریان خون، تغذیه رسانی و تقویت تارهای مو است.

افزایش رشد مو

افزایش جریان خون در کف سر یکی از مزایای این روش است که به آن نیز اشاره نمودیم. نتیجه این اتفاق، افزایش اکسیژن اطراف فولیکول‌ها و تغذیه‌رسانی موهاست.
این پروسه باعث می‌شود شما را برای رسیدن به رشد قابل توجه موها امیدوار کند. در واقع زمانی که تمامی مواد مورد نیاز مو در اختیار او قرار گیرد، انتظار افزایش رشد موها بیجا نیست!

کاهش اثرات شیمیایی شامپوها

مواد شیمیایی که در شامپوها استفاده می‌شوند باعث قلیایی کردن پوست سر شما می‌شود. بسیاری از التهابات و حساسیت‌های پوست سر نیز از همین موقعیت به وجود می‌آید.
استفاده از روغن‌های طبیعی پیش از حمام باعث کاهش اثرات منفی این مواد شیمیایی می‌شود و پوست و مو شما را از هر گونه خطر مصون نگه‌می‌دارد.

قبل و بعد روغن تراپی مو
ترمیم موها و قبل و بعد روغن تراپی مو

ترمیم مو

اگر موهای شما در برابر عوامل مختلفی تضعیف شده‌اند می‌توانید از روغن‌تراپی برای ترمیم تارهای مو استفاده کنید. به عنوان مثال اگر عوارض دکلره مو، شما را نیز درگیر نموده و می‌خواهید موهای خود را ترمیم و احیا کنید، استفاده از روغن بهترین و ساده‌ترین راه در این مسیر است.
شما می‌توانید این مواد را قبل از استحمام استفاده کنید و بعد از مدتی استراحت و اطمینان از اثرگذاری آن به حمام بروید.

کاهش وز موها و بهبود حالت آن‌ها

وز شدن موها در نتیجه خشکی بیش از حد آن‌ها رخ می‌دهد که ممکن است بسیاری از افراد را درمانده کند. این اتفاق در بعضی از افراد به صورت ذاتی وجود دارد و در برخی افراد با تغییر سبک زندگیشان پدیدار می‌شود. این اتفاق به خصوص در تابستان و خشکی محیط، شدت می‌گیرد.
اما شما می‌توانید با روغن درمانی مو تا حد زیادی به مقابله با وزی موها بپردازید. در نهایت می‌توانید شاهد بهبود حالت آن‌ها نیز باشید.

آموزش براشینگ مو
آموزش براشینگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

عوارض روغن تراپی مو

این که مواد طبیعی دارای فواید زیادی است بر کسی پوشیده نیست. اما هر روشی در کنار مزایای بیشمارش دارای تعدادی معایب نیز می‌باشد. روغن درمانی موها نیز از این قاعده مستثنی نیست و عوارضی دارد.

در حقیقت عوارض این روش در افرادی که پوست‌های حساسی دارند دیده می‌شود. این افراد ممکن است به مواد به کار برده شده روغن‌های گیاهی واکنشی نامطلوب نشان دهند یا به بخشی از مواد آن حساسیت داشته باشند. در این حالت است که احتمالا علایم آلرژیک از خود بروز می‌دهند.

برای کاهش احتمال این قبیل اتفاقات و پیشگیری از بروز حساسیت‌ها، بهتر است از روغن های 100% خالص استفاده کنید. توجه داشته باشید که این مواد با هیچگونه ترکیب صنعتی مخلوط نشده باشند.

معایب و عوارض روغن تراپی
معایب و عوارض روغن تراپی

روغن تراپی مو مناسب چه کسانی است؟

حال که می‌دانید روغن تراپی چیست و چه مزایا و معایبی دارد، نوبت به آن رسیده که بدانید آیا شما نیز می‌توانید از آن برای موهای خود استفاده کنید.

استفاده از این روش، معمولا برای افراد با موهای آسیب دیده توصیه می‌شود. ممکن است موهای شما در برابر رنگ و دکلره، خشک شده باشد یا از وز بودن آن‌ها ناراحت باشید. در این حالت است که می‌توانید از این روش برای احیا استفاده کنید.

این که استفاده از مواد گیاهی و طبیعی برای سلامت موها یا پوست استفاده کنید در گرو داشتن شرایطی است. نداشتن حساسیت به مواد استفاده شده در این روش از جمله این شرایط است.
در واقع اگر به یکی از این مواد حساسیت داشته باشید، باید مواد دیگری را امتحان کنید تا مورد مناسب را بیابید.

همچنین اگر کف سر شما چرب است اما می‌خواهید از این روش برای درمان مو استفاده کنید، بهتر است روغن‌های کم چربی مانند روغن بادام مصرف کنید.

روغن تراپی مو مناسب چه کسانی است؟
روغن تراپی مو مناسب چه کسانی است؟

نکات مهم قبل از روغن تراپی مو

همیشه قبل از انجام روشی جدید بهتر است به نکاتی توجه کنید تا دچار عوارض ناشی از آن نشوید. این قاعده در تمام روش‌های طبیعی یا شیمیایی صدق می‌کند و تفاوتی ندارد از کدام یک استفاده می‌کنید. روغن درمانی نیز از جمله روش‌های طبیعی است که بهتر است قبل از استفاده از آن به مواردی دقت کنید تا دچار عوارض احتمالی ناشی از آن نشوید.
در ادامه به تعدادی از این نکات و مراقبت‌های قبل روغن تراپی مو اشاره می‌کنیم.

۱. قبل از انجام این روش بهتر است مقداری از عصاره گیاهی را روی بخشی از پوست خود امتحان کنید. ۲۴ ساعت صبر کنید. در صورتی که علایمی از آلرژی و حساسیت مانند خارش و التهاب مشاهده نکردید، می‌توانید از ماده مورد نظر استفاده کنید.
با انجام این تست حساسیت، می‌توانید از ایمنی مواد استفاده شده در این روش اطمینان حاصل کنید.

۲. در بسیاری از متدها، معمولا روغن را گرم می‌کنند. در این حالت توجه کنید که بهتر است قبل از شروع عملیات، مقداری از آن را پشت دست خود امتحان کنید تا از خنک بودن آن مطمئن شوید.
استفاده از روغن‌های بسیار داغ ممکن است صدمات زیادی به موهای شما وارد کند.

۳.اگر کف سر و موهای شما چرب است، بهتر است برای این روش از روغن‌هایی که چربی کمتر دارند استفاده کنید. در این صورت به سرعت جذب می‌شوند و آزاردهنده نمی‌شوند.

کف سر چرب
محدودیت‌های کف سر چرب در استفاده از روش درمانی

۴. اگر موهای شما در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از استحمام دچار چربی زیاد می‌شود، بهتر است قبل از شروع این روش با متخصص مشورت نمایید.

۵. نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت است، توجه به طبع عصاره و طبع بدن شماست. در واقع سعی کنید روغنی را انتخاب کنید که با طبع بدن شما سازگاری داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است دچار مشکلات پوستی شوید.

مراحل روغن تراپی مو

تا اینجا تمامی اطلاعات مربوط به این روش را مطالعه نمودید. حالا نوبت به آن رسیده که اثربخش‌ترین و بهترین تکنیک روغن درمانی مو را یاد بگیرید. در ادامه این مراحل را به همراه نکات هر مرحله توضیح داده‌ایم.

انتخاب روغن مناسب

در ابتدا باید روغن مناسب موهای خود را بیابید. در این مرحله ابتدا باید مشکلات موها را شناسایی کنید. سپس با مطالعه فواید هر دانه گیاهی و عصاره آن، روغن مناسب را بیابید.
در ادامه این مطلب و بعد از خواندن مراحل، به انواع روغن‌ها و فواید آن‌ها دسترسی دارید و می‌توانید مورد مناسب را انتخاب کنید.

همچنین در این مرحله باید تست حساسیت را انجام دهید تا از عدم بروز هر گونه آلرژی به مواد استفاده شده مطمئن شوید. برای این کار باید مقداری از عصاره مصرفی را روی بخش کوچکی از پوست خود بمالید. بعد از ۲۴ ساعت اگر نشانه‌ای از حساسیت دیده نشد، می‌توانید از آن برای موها استفاده کنید.

انتخاب روغن مناسب
انتخاب روغن مناسب برای درمان

شستشوی موها

بهتر است که بدانید بیشترین اثربخشی این درمان زمانی اتفاق می‌افتد که موهای شما کاملا تمیز و به دور از هر گونه آلودگی و چربی باشد.
به همین منظور توصیه می‌کنیم قبل از شروع کار بهتر است ابتدا موهای خود را بشویید و آن‌ها را خشک کنید.

شستن موها قبل از روغن تراپی
شستشوی کامل موها قبل از شروع

آماده سازی

بعد از این که موهای خود را شستید، نوبت به آماده‌سازی برای شروع این درمان می‌رسد. اگر موهایتان بلند است باید لباس‌های خود را عوض کنید. زیرا ممکن است در طول انجام این روش به روغن آغشته شود و احتمالا می‌دانید که تمیز کردن روغن از روی لباس کار وقت‌گیری است.

پوشیدن لباس مناسب برای شروع کار
پوشیدن لباس مناسب برای شروع کار

گرم کردن روغن

حال که همه چیز برای شروع کار آماده است، باید مقداری روغن را داخل ظرفی بریزید تا آن را گرم کنید. مقدار آن کاملا بستگی به حجم و اندازه موهایتان دارد و مقداری بین ۳ تا ۶ قاشق‌غذاخوری کافیست.
برای گرم کردن می‌توانید چند ثانیه آن را داخل مایکروویو قرار دهید.

گرم کردن روغن در مایکروویو
گرم کردن روغن در مایکروویو

استفاده از روغن

بعد از گرم کردن روغن باید آن را به موهای خود بمالید. اما قبل از آن سعی کنید مقداری روغن را تست کنید و دمای آن را بسنجید.
بعد از زدن روغن می‌توانید موهای خود را شانه بزنید تا هر گره خوردگی در آن رفع شود.

حالا باید ۲۰ دقیقه صبر کنید.

مالیدن روغن گرم به موها
مالیدن روغن گرم به موها

شستشوی موها

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه می‌توانید موها خود را آبکشی کنید. حتما دقت کنید که تمام روغن از روی موهای شما شسته شود.

شما می‌توانید روغن تراپی مو را هفته‌ای یکبار انجام دهید.

آبکشی موها بعد از زمان تعیین شده
آبکشی موها بعد از زمان تعیین شده

بهترین روغن‌ها برای روغن تراپی مو

روغن‌های گیاهی که می‌توانید در این روش استفاده کنید دارای تنوع بالایی است. اما نکاتی در انتخاب آن‌ها وجود دارد که باید رعایت کنید. این نکات شامل تشخیص دقیق مشکلات مو و تناسب طبع روغن و بدن شما می‌باشد.

اگر طبع بدن شما گرم است بهتر است از از روغن‌هایی با طبع سرد مانند روغن زیتون نارس، زوغن بنفشه و روغن حنا استفاده کنید.
همچنین اگر طبع شما سرد است باید از روغن‌های گرم مانند روغن بادام شیرین، روغن بابونه، و روغن زیتون استفاده کنید.

در ادامه قصد داریم بخشی از عصاره‌های مهم و پرمصرف در این تکنیک را به شما معرفی کنیم.

۱. روغن آرگان

این روزها نام روغن آرگان در تقویت موها بسیار به گوش می‌خورد. این روغن از هسته میوه درختی با همین نام استخراج می‌شود که بعد از ۳۰ سال به بار می‌نشیند.

این روغن که دارای ۲۹ تا ۳۶ درصد اسیدچرب امگا ۶ لینولئیک اسید و ۴۳ تا ۴۹ درصد اولئیک اسید می‌باشد، در بسیاری از مواقع برای تقویت موها توصیه می‌شود. همچنین توجه کنید که این ماده دارای طبع گرم است. پس اگر طبع بدن شما نیز گرم است در استفاده از آن دقت کنید.

همچنین وجود ویتامین E و موادی مانند کوآنزیم Q10، ملاتونین و استرول‌های گیاهی که به نوعی به عنوان آنتی اکسیدان‌ عمل می‌کنند باعث رطوبت‌رسانی و شادابی در ساقه مو می‌شود.
اگر می‌خواهید موهای ابریشمی را تجربه کنید می‌توانید از این ماده استفاده کنید.

روغن آرگان
روغن آرگان به همراه دانه آرگان

۲. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از پرمصرف‌ترین مواد در روغن‌تراپی مو است. این ماده که از دانه گیاهی با همین نام استخراج می‌شود دارای مواد معدنی مانند روی، مس، سلنیوم، کروم و ید و ویتامین‌های E و B می‌باشد.

این ماده به دلیل خاصیت رطوبت‌رسانی و نرم کنندگی مشهور است. به طوری که بعد از استفاده از آن می‌توانید به سادگی موهای گره خورده خود را شانه کنید.

همچنین ویتامین‌های موجود در موجود در آن باعث پر کردن منافذ کوتیکول های مو می‌شود که در نتیجه می‌تواند آسیب‌های مو را جبران کند.
اگر موهای شما در نتیجه استفاده مکرر از انواع ابزارهای حرارتی مو آسیب دیده است، می‌توانید از این روغن برای ترمیم ساقه مو استفاده کنید و از نتایج بینظیر آن لذت ببرید.

روغن جوجوبا
روغن جوجوبا به همراه دانه جوجوبا

۳. روغن نارگیل

شاید بتوان ادعا کرد که روغن نارگیل بهترین ماده در تقویت موهاست. به همین دلیل احتمالا در بسیاری از موارد می‌تواند درمان مشکلات پوست و مو شما باشد.

اما اگر بخواهیم دقیق‌تر به خواص آن برای موها اشاره کنیم، موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • تقویت و افزایش رشد موها
  • از بین بردن وزی موها
  • رطوبت‌رسانی
  • افزایش درخشندگی تار مو
  • از بین برنده شوره و خشکی سر
  • پیشگیری از تعریق کف سر
  • درمان ریزش مو

همچنین توجه داشته باشید که طبع این ماده، گرم است و باید در استفاده از آن دقت نمایید.

روغن نارگیل
روغن نارگیل به همراه میوه نارگیل

۴. روغن رزماری

روغن رزماری از گیاهی با ارتفاع ۵ متر و با همین نام استخراج می‌شود. این ماده به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های قوی در آن، مصارف زیادی در تقویت سیستم ایمنی دارد. همچنین به دلیل دارا بودن موادی همچون کافئین اسید، رزماریسیک اسید و پینن خواص ضدالتهابی دارد و برای کاهش درد تجویز می‌شود.

اما در کنار مصارف این چنینی، برای موها نیز مزایای فراوانی دارد. به نحوی که برای افزایش رشد موها به شدت توصیه می‌شود.
همچنین اگر از شوره سر رنج می‌برید، این ماده به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای رفع آن اقدام کنید.

از طرفی با تحریک فولیکول‌های مو باعث درمان طاسی سر و افزایش رشد موها می‌شود. پس اگر ریزش موی شما به دلایل ژنتیکی یا بیماری نباشد، روغن رزماری می‌تواند درمان قطعی برای ریزش موی شما محسوب شود.

روغن رزماری
روغن رزماری به همراه گیاه رزماری

۵. روغن سیاه دانه

احتمالا فواید روغن سیاهدانه را در افزایش رشد موها شنیده‌اید. سیاهدانه تخم گیاهی شبیه به رازیانه است که طبع گرم و خشک دارد. روغن سیاهدانه دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌هاست که باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود.

استفاده از این ماده و افزایش گردش خون در پوست سر، اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد. در نتیجه تغذیه‌رسانی، شاهد ترمیم موهای آسیب دیده و تقویت فولیکول مو خواهید بود. به همین دلیل از این ماده برای درمان ریزش مو و تقویت فولیکول‌ها تجویز می‌شود.

عصاره سیاهدانه دارای ماده‌ای به نام تیموکینون می‌باشد. این ماده نوعی آنتی اکسیدان است که در کنار آنتی‌اکسیدان‌های دیگر از جمله کوئرستین، کامفرول، گالاکتوزیل، تی آنتول، 4- ترپنئول خواص ضد باکتریایی برای شما فراهم می‌کند. به خاطر وجود چنین موادی در این ماده، از آن برای درمان شوره سر و خارش پوست سر استفاده می‌شود.

روغن سیاهدانه
روغن سیاهدانه و تخم سیاهدانه

۶. روغن شی باتر

شی باتر کره شیا نیز یکی از روغن‌های پرطرفدار در این درمان است. این ماده در دمای اتاق جامد است و از دانه درختی آفریقایی به نام شیا کاریته استخراج می‌شود. این ماده غنی از ویتامین های A و E و F می‌باشد. همچنین وجود موادی همچون اسید اولئیک، اسید استئاریک و اسید لینولئیک، آن را به یک ماده ایده‌آل برای تولید کلاژن تبدیل می‌کند.

به دلیل حضور اسیدهای چرب ضروری که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم، می‌توانید از شی‌باتر برای درمان شوره سر و تقویت موها استفاده کنید.
همچنین مصرف آن به عنوان نوعی ماسک مو با خواص نرم‌کنندگی و درخشندگی مو بسیار رواج دارد. به طوری که در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می‌شود.

علاوه بر این برای تغذیه و رشد موها و درمان خشکی مو نیز، موثر است.

روغن شی باتر
روغن شی باتر و دانه شیا

سخن پایانی

در این مطلب، ابتدا به تعریف روغن‌تراپی مو و بیان مزایا و معایب آن پرداختیم. همچنین در انتها بهترین موادی که می‌توانید در این روش استفاده کنید را معرفی نمودیم.
تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، تشخیص صحیح مشکلات مو است. همچنین در کنار آن باید نوع طبع بدن خود را تشخیص دهید تا بتوانید متناسب با آن از ماده‌ای تاثیرگذار استفاده کنید.
شما می‌توانید برای این کار به مشاورهای طب سنتی مراجعه کنید و از آن‎‌ها اطلاعات دقیق‌تری کسب کنید.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه روغن تراپی مو را داشته‌اید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: