دکلره به المانی

عوارض دکلره کردن مو، نکاتی که باید قبل از دکلره بدانید

ارسال به دیگران:

دکلره کردن مو فرایندی است که برای روشن شدن رنگ موها استفاده می ‌شود. در این پروسه از ترکیب موادی مانند پراکسید هیدروژن، آمونیاک و تونر استفاده می‌ شود. به این ترتیب رنگدانه ‌های مو از بین رفته و زمینه موها روشن می ‌شود. در تکنیک های آمبره، بالیاژ، سامبره و … از دکلره کردن مو استفاده می شود. با استفاده از دکلره می ‌توان هزاران طیف رنگی مختلف روی موها ایجاد کرد. به این ترتیب تغییرات اساسی در ظاهر و جذابیت شما ایجاد می‌ شود. اما متاسفانه این تکنیک عوارض جبران ناپذیری هم به تار موهای شما وارد می ‌کند. دراین مقاله به عوارض دکلره کردن مو و نکاتی که باید قبل از دکلره بدانید می پردازیم. با ما همراه باشید.

سوختگی یا واکنش آلرژیک

دکلره کردن مو کلا چند ساعت از وقت شما را می ‌گیرد. اما همین پروسه کوتاه ممکن است به تناسب آستانه درد و نوع پوست شما، آسیب ‌های شدیدی برایتان ایجاد کند. دکلره یک ماده شیمیایی بسیار قوی مانند اسید است. بنابراین ممکن است در اثر تماس پوستی با آن احساس سوزش یا خارش روی پوست سر خود کنید. اگر در طول این پروسه احساس درد یا سوزش بیش از اندازه داشتید، فورا آن را از موهای خود بشویید. زیرا ممکن است یک واکنش آلرژیک یا سوختگی پیدا کرده باشید، که هر دوی این موارد خطرناک هستند.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

سستی و خشکی مو

خشکی موها یکی از مهم‌ ترین عوارض دکلره کردن برای تارهای موی شما است. در واقع تارهای مو توسط فرایند اکسیداسیون به شدت خشک شده و رطوبت خود را از دست می ‌دهند. از طرفی در حین فرایند دکلره، احتمالا ریشه موها با مواد تماس پیدا می‌ کند. در نتیجه منجر به جدا شدن موها از کوتیکول می ‌شود. همین امر موجب آسیب ‌های جدی به ریشه مو و خشک شدن آن می ‌شود. بنابراین اگر قصد استفاده از دکلره برای رنگ و مش را دارید، بهتر است پیش از آن مدتی به موهای خود استراحت بدهید و آن را تقویت کنید.

از دست دادن رنگ موها

عوارض دکلره کردن مو و هرآنچه باید درباره آن بدانید

تغییر رنگ طبیعی موها یکی دیگر از اثرات منفی دکلره کردن است. موهای دکلره شده بدون رنگ، ممکن است از ظاهری زشت و نامرتب برخوردار شوند. این اتفاق به خصوص در هنگام استفاده از دکلره در خانه بسیار شایع است. فراموش نکنید استفاده از دکلره و چگونگی ترکیب مواد با یکدیگر به تجربه بالایی نیاز دارد. به علاوه درصد استفاده از مواد مختلف ترکیب هم نیازمند تخصص بالایی است. بنابراین اگر خودتان اقدام به دکلره کردن موهایتان کنید، ممکن است با رنگ مویی نامناسب و ظاهری نا آراسته روبه‌رو شوید.

موخوره

اگرچه شاید موهای وز شده بزرگ ‌ترین کابوس همه افراد باشد. اما موخوره از آن هم بدتر است. متاسفانه دکلره کردن مو می‌ تواند منجر به ایجاد موخوره و وز شدن موها شود. همچنین اگر تار موها ضعیف و نازک باشند، ممکن است بیشتر در معرض شکستن، سستی و آسیب پذیری باشند. مطمئن باشید موهای دکلره شده پس از مدت کوتاهی آسیب ‌های جبران ناپذیری می ‌بینند.

آسیب پذیری بیشتر

همان گونه که می‌ دانید اشعه ماورای بنفش، رطوبت زیاد، باد و بسیاری عوامل محیطی دیگر می ‌توانند به تارهای مو آسیب وارد کنند. اما موهای دکلره شده بیشتر از موهای طبیعی در معرض این آسیب‌ ها قرار دارند. این عوامل طبیعی رطوبت تارهای مو را می‌ گیرند و خشکی آن را تشدید می ‌کنند. موهای دکلره شده درست مانند اسفنج می ‌مانند. هر نوع رطوبت یا عوامل جوی را به خود می ‌کشند و خشک و خراب می‌ شوند.

مراقبت و تقویت موهای دکلره شده

عوارض دکلره مو

از آن‌جا که موهای دکلره شده بسیار ضعیف و مستعد آسیب ‌های جدی هستند، به مراقبت زیادی نیاز دارند. در واقع موهای دکلره شده باید از روتین منظم نگهداری روزانه برخوردار شوند. استفاده از محصولات مراقبت از مو به صورت روزانه باید در برنامه مراقبتی شما قرار بگیرید. به علاوه فراموش نکنید که با موهای دکلره شده رفتار ملایمی داشته باشید. در ضمن اگر موهای طبیعی خودتان تیره باشد، هر هفته یا دو هفته یک بار باید ریشه ‌های درآمده خود را ترمیم کنید.

دکلره موهای تیره

اگر موهای تیره‌ ای دارید، آسیب دکلره روی موهایتان بیشتر است. موهای تیره باید از دکلره‌ های قوی ‌تری استفاده کنند. به علاوه این مواد شیمیایی باید مدت زمان بیشتری روی موهای تیره باقی بمانند تا موثر واقع شوند. بنابراین آسیب‌ های بیشتری هم به تارهای مو وارد می ‌کنند. اما هر چه موها روشن‌ تر باشد، میزان آسیبی که وارد می ‌شود کم‌ تر خواهد بود.

کاهش آسیب ‌های دکلره

اگر با همه این تفاسیر هنوز هم تمایل به دکلره کردن موهای خود دارید، بهتر است پیش از انجام دکلره خود را برای مواجهه با این آسیب ‌ها آماده کنید. البته راه‌ هایی هم وجود دارد که بتوانید این آسیب‌ ها را به حداقل ممکن برسانید. به عنوان مثال اگر می‌ خواهید موهای تیره خود را پلاتینی کنید، بهتر است این کار را در چند مرحله انجام دهید. یعنی به مرور زمان موهایتان را روشن کنید. در این صورت آسیب کمتری به آن‌ها وارد می ‌کنید.

بدون تردید تغییر رنگ موها از تیره به روشن آن هم به یکباره، آسیب فراوانی به ریشه موهایتان وارد می ‌کند. همچنین بهتر است چند هفته قبل از انجام دکلره، از محصولات بدون سولفات مو، آبرسان‌ ها و نرم کننده‌ های قوی استفاده کنید. البته این روند را پس از انجام دکلره هم باید به طور مداوم انجام دهید. به علاوه بهتر است کار دکلره را به متخصصان حرفه ‌ای بسپارید و خودتان در منزل اقدام به این کار نکنید. در نهایت باید بدانید دکلره به هر صورت به تارهای مو آسیب وارد می ‌کند. اما استفاده از این توصیه ‌ها می‌تواند عوارض دکلره را کمتر کند.

منبع: zalahair

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.8]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: