آمبره سامبره بالیاژها هایلایت

آمبره، بالیاژ و سامبره چه تفاوتی دارند؟

ارسال به دیگران:

هایلایت مو یکی از تکنیک های رنگ و مش است که برای تغییر تناژ مواستفاده می شود. امروزه تکنیک ‌های مختلفی برای تغییر رنگ و تناژ موها به وجود آمده‌ است. تکنیک های آمبره، بالیاژ و سامبره مو از جمله این تکنیک ها هستند. هر یک از این روش‌ ها به شیوه خود منجر به تغییر رنگ و سایه موها می ‌شوند. اما برای این که بتوانید بهترین شیوه رنگ مو را برای خود انتخاب کنید، باید ابتدا از تفاوت‌ های آن آگاه شوید.

تکنیک هایلایت موی آمبره مدتی است که در میان آرایشگرها و متخصصان رنگ رواج زیادی پیدا کرده ‌است. همه افراد حرفه‌ ای در این زمینه به نوعی در تلاش هستند که تکنیک ‌های آمبره را یاد بگیرند تا از بازار رقابت عقب نمانند. اگرچه امروزه تکنیک‌ های پیشرفته ‌تری هم در راستای آمبره برای هایلایت مو به وجود آمده‌ اند. هایلایت ‌های رنگارنگ چه در تکنیک‌ های آزاد بالیاژ و چه در سایه ‌های ظریف سامبره، خود نمایی می ‌کنند. بنابراین برای تنوع بخشیدن به چهره خود راه ‌های گوناگونی پیش رو دارید. به عنوان مثال با استفاده از تناژهای گرم و ترکیب رنگ‌ های طبیعی در آمبره می ‌توانید جذابیت موها را دو چندان کنید. یا می ‌توانید با استفاده از رنگ‌ های جسورانه و سایه‌ های متضاد، اعتماد به نفس خود را تکمیل کنید. اما به راستی آمبره، بالیاژ و سامبره چه تفاوتی دارند؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تکنیک هایلایت موی آمبره

تفاوت امبره سامبره بالیاژ

واژه آمبره در زبان فرانسوی به معنای سایه دار است. در واقع این واژه بهترین راه برای توصیف تکنیک آمبره است. در این تکنیک هایلایت مو، ریشه ‌ها به شدت تیره می ‌شوند. این ریشه‌ های تیره هر چه به انتهای ساقه پیش می ‌روند، به تدریج روشن ‌تر می ‌شوند. در واقع هیچ مرزی میان بالا و پایین موها نمی ‌ماند. هر تکه از موها با کمی تغییر تناژ به تکه بعدی منتقل می ‌شوند. اما در نهایت تضاد میان ریشه و ساقه مو به شدت خودنمایی می‌ کند. ۶ سال از به وجود آمدن تکنیک آمبره می ‌گذرد. اما این روش هنوز هم مانند سابق طرفداران خاص خودش را دارد. زیرا در انواع مختلف موها با هر رنگ و هر سایزی جلوه منحصر به فردی ایجاد می ‌کند. اگرچه در تکنیک آمبره بی ‌نهایت گزینه و تناژهای مختلف برای تنوع بخشیدن به موها وجود دارد.

آموزش رنگ مو
آموزش رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اما به صورت کلی در آمبره از سایه ‌های گرم و رنگ ‌های طبیعی و یا از رنگ‌ های متضاد و جسورانه برای تغییر تناژ موها استفاده می ‌شود. فراموش نکنید موهای سفید با استفاده از تکنیک آمبره ممکن است آسیب ببینند و یا بشکنند. بنابراین بهتر است تغییر هایلایت موهایتان با استفاده از تکنیک آمبره را به متخصصان حرفه‌ ای بسپارید. اگرچه برای تکنیک آمبره ممکن است مجبور شوید دو سه ساعتی را در آرایشگاه بگذرانید. اما در عوض تکنیک با دوامی است. یعنی با در آمدن ریشه‌ ها موها حالت طبیعی خود را از دست نمی ‌دهند. تکنیک آمبره به ریشه‌ های تیره مشهور است. حتی با وجودی که امروزه تکنیک ‌های کامل ‌تر دیگری هم به وجود آمده‌ اند، که از ریشه تیره و ساقه متضاد آن برخوردارند. اما افراد همچنان آن‌ها را به اسم آمبره می‌ شناسند. اگر تمایل به ایجاد تناژهای ظریف ‌تر و کنتراست رنگی ملایم ‌تری دارید، تکنیک سامبره انتخاب مناسب‌ تری به شمار می ‌رود.

تکنیک هایلایت موی سامبره

آموزش آمبره سامبره بالیاژ

تکنیک سامبره همان گونه که از نامش بر می ‌آید، شخصیتی ظریف و منحصر به فرد دارد. سامبره سایه‌ های متناسب را با ظرافت خاصی از ریشه به ساقه می ‌رساند. البته تضاد میان ریشه و ساقه به اندازه آمبره نیست. غلظت این تضاد فقط در حدی است که تناژهای رنگی تیره تا روشن، به نرمی از ریشه موها به انتهای آن برسند. به بیان دیگر انتقال رنگ‌ ها از بالا تا پایین تارهای مو باید یکنواخت ‌تر از آمبره  و به تدریج به پایین برسد. سامبره حتی می‌ تواند از رنگ طبیعی ریشه‌ موهایتان استفاده کند و جلوه طبیعی ‌تری به هایلایت ‌ها ببخشد.

 این تکنیک هایلایت مو هم مانند آمبره وقت گیر است. در نتیجه ممکن است دو یا سه ساعت از زمان شما را بگیرد. اما در عوض مانند آمبره دوام زیادی دارد و تا مدت ‌ها ظاهر طبیعی خود را حفظ می ‌کند. حتی می ‌توانید از آرایشگر خود بخواهید که از سایه‌ ها و تناژهای مختلف، متناسب با رنگ طبیعی موهایتان ایجاد کند. به این ترتیب ظاهری جذاب و طبیعی پیدا می ‌کنید.

تکنیک هایلایت موی بالیاژ

فرق آمبره سامبره بالیاژ

بالیاژ در معنای لغوی خود در زبان فرانسه به معنای زدودن یا رنگ کردن است. تکنیک بالیاژ با هایلایت‌ هایی که موهایتان را نوازش می ‌کنند مشهور است. بالیاژ برخلاف تکنیک ‌های قدیمی هایلایت، از فویل استفاده نمی ‌کند. یعنی آرایشگر با استفاده از حرکات آزاد دست، طرح مورد نظر را روی موها اعمال می ‌کند. به این ترتیب هایلایت‌ها در مقابل رنگ مو از غلظت کمتری برخوردار می ‌شوند و جلوه طبیعی ‌تری می ‌گیرند. یعنی تضاد رنگی به وشوح خودنمایی نمی ‌کند. تکنیک بالیاژ طبیعی ‌ترین و قابل قبول ‌ترین روش هایلایت مو است. به علاوه این تکنیک هایلایت مو به نگهداری زیادی هم نیاز ندارد.

در نهایت مهم نیست از کدام تکنیک هایلایت مو برای تغییر و تنوع بخشیدن به موهایتان استفاده می ‌کنید. فقط پیش از انتخاب روش مورد نظر خود، از تفاوت ‌های میان تکنیک ‌های مختلف مطلع شوید. در نهایت روشی را انتخاب کنید که با سبک زندگی، بودجه و ظاهر مورد نظر شما هماهنگی داشته باشد. در ضمن برای این که از تکنیک هایلایت مو بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است از یک متخصص حرفه ‌ای رنگ مو کمک بگیرید.

منبع: fantasticsams

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: