سامبره مو چیست

سامبره مو چیست؟ جدیدترین مدل های رنگ موی سامبره

ارسال به دیگران:

رنگ کردن مو این روزها دیگر مانند گذشته نیست. روش های بسیار متنوع و زیبایی برای رنگ مو ابداع شده است که می تواند تغییر چشمگیری در موهای شما ایجاد کند. هایلایت مو، آمبره، بالیاژ، و … نمونه ای از این روش های جدید و خاص رنگ مو هستند که حتما بارها به گوشتان خورده اند. اما آیا درباره سامبره مو هم چیزی شنیده اید؟ می دانید فرق آمبره و سامبره چیست و با مدل های مختلف آن آشنا هستید؟ ما در این مطلب قصد داریم شما را با روش سامبره مو آشنا کنیم و مدل های جدید و زیبای این سبک رنگ مو را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

سامبره مو چیست؟

سامبره (sombre) در واقع نوعی آمبره بسیار ظریف و ملایم است. در این روش، تغییر رنگ در یک شیب ملایم از ابتدای ساقه مو تا انتهای آن ایجاد می شود. بر خلاف آمبره مو که از رنگ ۳ یا ۴ درجه روشن تر از پایه مو استفاده می شود و تفاوت رنگ زمینه و رنگ روشن در آن کاملا قابل تشخیص است.

در روش سامبره، رنگ موی مورد نظر طوری انتخاب می شود که تفاوت زیادی با رنگ زمینه مو نداشته باشد و یک تا دو درجه روشن تر از آن باشد. به این ترتیب که رنگی که نزدیک به ریشه زده می شود بسیار نزدیک به رنگ زمینه است، رنگ وسط ساقه مو کمی روشن تر، و روشن ترین سایه به انتهای ساقه مو زده می شود.

این تکنیک ممکن است در ابتدا زمان بر باشد، اما از آنجایی که ریشه مو رنگ نمی شود، به ترمیم و رنگ دوباره نیاز نخواهید داشت و از این جهت تا مدت ها دیگر لازم نیست به آرایشگر خود مراجعه کنید.

سامبره مو بلند

سامبره مو برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجایی که تغییر رنگ در این روش به صورت ملایم و تدریجی ایجاد می شود، بنابراین کسانی که موهای بلندتری دارند می توانند از جلوه شیب ملایم این تکنیک لذت بیشتری ببرند. زیرا موهای کوتاه فرصت تغییر تدریجی را به رنگ نخواهد داد و این شیب زیبا در آن دیده نخواهد شد.

فرق آمبره و سامبره در چیست؟

همانطور که گفتیم، در روش آمبره تغییر رنگ مو یک باره اتفاق می افتد و تفاوت زیادی بین رنگ ریشه و ساقه مو وجود دارد. برای آمبره شما می توانید از رنگ های کاملا متفاوت با موهای خود نیز استفاده کنید که همین تضاد باعث زیبایی موهای شما می شود.

اما در سامبره، رنگ به تدریج از ریشه تا انتهای ساقه مو روشن می شود ومرز مشخصی بین این دو رنگ دیده نمی شود. در این روش سعی بر این است که از رنگ هایی در طیف رنگ زمینه مو استفاده شود و خیلی روشن تر از آن نباشد. اما گاهی برای جلوه بیشتر می توانید از رنگ های متضاد نیز استفاده کنید.

فرق آمبره و سامبره

سامبره و بالیاژ چه تفاوتی با هم دارند؟

در تکنیک بالیاژ مو که به عنوان تکنیک محبوب رنگ موی سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است، رنگ روشن مانند هایلات در بخش هایی از ساقه مو اعمال می شود. سپس به تریج تا انتهای ساقه مو پیش می رود و کل مو رنگ می شود تا به روشن ترین حالت خود برسد. اما در روش سامبره تمام موهای ساقه مو رنگ می شود و به تدریج به سمت نوک مو پیش می رود.

سامبره مو چگونه انجام می شود؟

رنگ مناسب برای سامبره

۱. با یک رنگ روشن شروع کنید

ما می خواهیم یک رنگ موی ملایم داشته باشیم، اما نمی خواهیم که تغییر رنگی که ایجاد می کنیم به چشم نیاید. بنابراین باید یک رنگ روشن را انتخاب کنید که ۲ درجه از رنگ موی زمینه روشن تر باشد. اگر رنگی که انتخاب کرده اید نیازی به دکلره ندارد، پس می توانید فقط از رنگ مو استفاده کنید. اما اگر رنگ مورد نظر شما خیلی روشن است و به دکلره نیاز دارد، بهتر است ابتدا قسمتی که قرار است روشن شود را مشخص کنید و به پایه مورد نظر برسانید.

۲. ریشه مو را رنگ کنید

اگر مشتری شما دوست ندارد ریشه موهایش را رنگ کند، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. اما برخی از خانم ها ممکن است به دلیل وجود تار موهای سفید دوست داشته باشند ریشه موهایشان را نیز رنگ کنند. برای این افراد، اولین قدم رنگ ریشه مو است.

نحوه رنگ مو سامبره

۳. رنگ میانی ساقه مو را اعمال کنید

برای اینکه رنگ با یک شیب ملایم از ریشه به سمت نوک حرکت کند، باید در این مرحله قسمت میانی ساقه مو را رنگ کنید. اما رنگی که کمی روشن تر از رنگ ریشه و تیره تر از رنگ مورد نظر برای انتهای ساقه مو باشد. رنگ را از نزدیک ریشه شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. اما دقت کنید که انتهای مو را در این مرحله رنگ نکنید.

۴. رنگ روشن تر را به انتهای ساقه مو بزنید

در پایان، روشن ترین سایه را به قسمت انتهایی مو بزنید. سایه مو در این قسمت باید کمی روشن تر از رنگ میانی و ۲ درجه روشن تر از ریشه مو باشد.

مدل های زیبای سامبره مو

سامبره مو قرمز
رنگ موی قرمز زیبا
سامبره لایت
سامبره لایت
سامبره مو کاراملی
رنگ مو کاراملی روشن
سامبره مو کوتاه
سامبره مو کوتاه
سامبره معکوس
سامبره معکوس
سامبره مو جدید
رنگ موی دودی نقره ای
مدل سامبره موی زیبا
رنگ مو کنفی بژ
سامبره موی لخت
سامبره مو بلند
موی سامبره جدید
تکنیک جدید رنگ مو
زیباترین موی سامبره
زیباترین رنگ موی زنانه
رنگ مو با تکنیک سامبره
مدل رنگ موی دخترانه زیبا
سامبره موی تیره
سامبره موی بنفش دودی
سامبره موی روشن
جدیدترین رنگ موی سال
نرگس شریفی

به نظر شما کدام تکنیک رنگ مو جذابیت بیشتری به موها می بخشد؟ آمبره، سامبره، یا بالیاژ؟ منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

منبع: wella

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: