تفاوت آمبره و بالیاژ چیست؟

بالیاژ مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

ارسال به دیگران:

این روزها اصطلاحات عجیب و غریبی در دنیای رنگ مو می‌شنوید که ممکن است معنی آن‌ها را ندانید، مثل آمبره، سامبره مو، بالیاژ و موارد دیگر. بالیاژ مو از داغ‌ترین ترندهای رنگ موی سال 1400 است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌است.

و اما بالیاژ مو چیست؟ در این مطلب قصد داریم از صفر تا صد این تکنیک را توضیح دهیم.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بالیاژ چیست؟

بالیاژ یک واژه فرانسوی به معنی جارو کشیدن است. بالیاژ نوعی تکنیک رنگ مو است که در آن موها با حرکت رفت و برگشتی مثل جارو کشیدن رنگ می‌شوند. در واقع در این تکنیک از فویل و مشقت‌های دیگر تکنیک‌ها خبری نیست.

این روش می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع مدل هایلایت باشد به طوری که موی شما نمایی نچرال داشته باشد.

در این تکنیک، مقدار سبکی از رنگ با فاصله متناسب از ریشه زده می‌شود و هرچه به سمت انتهای ساقه مو می‌رویم، رنگ سنگین‌تر و روشن‌تر می‌شود.

از آنجا که رنگ روشن در قسمت سطحی مو اعمال می‌شود و قسمت‌های زیرین تیره باقی می‌مانند، جلوه طبیعی و زیبایی در موها ایجاد می‌شود.

رنگ کردن مو با این تکنیک در نهایت به شما مویی طبیعی و زیبا می‌دهد. استایلیست‌ها برای رنگ کردن مو به این روش از براش‌های ظریفی استفاده می‌کنند تا نتیجه نهایی ایده آل باشد.

بالیاژ را می‌توان با فویل یا بدون فویل انجام داد اما در روش بدون فویل رنگ موی طبیعی‌تر دارید. اصولا فویل را در شرایط خاصی استفاده می‌کنند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

بالیاژ‌ دخترونه

آشنایی با انواع بالیاژ

امروزه بالیاژ مو طرفداران زیادی پیدا کرده است. این تکنیک به دفعات در مدل‌های رنگ مو 2021 به چشم می‌خورد. اما در نظر داشته باشید که این تکنیک نیز مانند تمامی سبک‌ها دارای انواع مختلفی است.

انواع بالیاژ

بالیاژ نیز مانند دیگر سبک‌ها دارای انواع مختلفی است. به همین خاطر در ادامه انواع بالیاژ مو را برای شما توضیح داده‌ایم.

فولیاژ

در تکنیک فولیاژ، برای رنگ کردن مو از فویل استفاده می‌شود. درواقع علت استفاده از فویل این است که پوشاندن مو با فویل گرمای بیشتری به مو اعمال می‌شود. در نتیجه این عمل، رنگ روشن‌تری حاصل می‌شود.

این روش برای کسانی مناسب است که موهای تیره‌ای دارند و می‌خواهند بالیاژ طبیعی و زیبایی داشته باشند. این روش می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع مدل هایلایت روی موی مشکی باشد.

مدل رنگ مو با تکنیک بالیاژ

بالیاژ کامل

فول بالیاژ یا بالیاژ کامل نیز تکنیکی دیگر از بالیاژ مو است. این تکنیک بالیاژی با تراکم بیشتر است.

در این نوع بالیاژ، تمام سطح مو رنگ می‌شود. در این تکنیک رنگ ریشه دست نخورده باقی می‌ماند. در واقع خط رنگی در این روش نزدیکتر به ریشه است.

بالیاژ جزئی

بالیاژ جزئی نیز نوعی تکنیک در بالیاژ است که از تراکم بسیار کمی بهره‌مند است.

در این روش قسمت‌های خاصی از مو، مثلا انتهای ساقه مو، رنگ می‌شود.

این روش مناسب کسانی است که می‌خواهند فقط تغییری جزیی در موهای خود داشته باشند.

بالیاژ معکوس

بالیاژ معکوس مخصوص خانم‌هایی با موی بلوند است.

در این روش پایه و ریشه مو روشن است و آرایشگر قسمت‌هایی از ساقه مو را تیره می‌کند.

مراحل بالیاژ مو

در ویدیو زیر مراحل بالیاژ مو با تمام جزییات به شما توضیح داده شده است. همچنین نکاتی که باید در حین کار به آن توجه داشته باشید تا نتیجه خوبی به دست آورید نیز در آن ذکر شده است.

اولین مرحله برای شروع تکنیک بالیاژ این است که متوجه منظور مشتری از رنگ مدنظرش بشویم. افرادی که برای بالیاژ مراجعه می‌کنند اکثرا رنگ بلوند یک‌دستی می‌خواهند که در این ویدئو از بلوند شنی استفاده شده که نتیجه نهایی را فوق‌العاده می‌کند.

بعد از انتخاب رنگ، نوبت تقسیم‌بندی است. برای این کار به طرز عملی در این ویدئو توضیح داده شده که چگونه مو را تقسیم‌بندی کنیم که کار راحت‌تر و نتیجه بهتر باشد.

نکته بسیار مهمی که در انجام بالیاژ مهم است، فشار دست برای اعمال رنگ مو است. برای این که بالیاژ مو شما نتیجه بهتری داشته باشد باید فشار دستتان را مدیریت کنید.

بهتر است برای رنگ کردن قسمت‌های پشتی فشار دست را بیشتر کنید تا رنگ بیشتر به مو نفوذ کند. در مقابل بهتر است فشار دست برای رنگ کردن جلوی مو کمتر باشد تا رنگ زیباتری داشته باشید.

بالیاژ مو روی موی مشکی

شما می‌توانید نکات مهم‌تری را در این ویدیو ببینید تا بالیاژ حرفه‌ای‌تری داشته باشید.

بالیاژ برای چه کسانی مناسب است؟

این روزها بالیاژ مو طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. اگر به دنبال موهای زیبا با ظاهری طبیعی هستید، بالیاژ گزینه‌ای عالی برای شماست.

فرقی نمی‌کند رنگ موی شما چیست و چه پایه‌ای دارد، بالیاژ تقریبا برای هر مدل مویی مناسب است. همچنین، خانم‌هایی که موهای سفید دارند نیز می‌توانند از این روش برای کاهش جلوه موهای سفید خود استفاده کنند.

اگر می‌خواهید تغییری در استایل موهای خود ایجاد کنید به طوری که آرایش تابستانی شما بیشتر از گذشته جلوه کند، پیشنهاد ما این است که این تکنیک جدید رنگ مو را امتحان کنید.

همچنین تفاوتی ندارد موی شما کوتاه باشد یا بلند. بالیاژ برای موهای کوتاه نیز جذاب است.
عکس زیر، جذابیت بالیاژ مو کوتاه را برای شما نشان داده است.

مدل بالیاژ مو کوتاه

تفاوت بالیاژ و آمبره

تکنیک‌های مختلف در عین حال که می‌توانند شباهت‌هایی داشته باشند ممکن است تفاوت‌های جزئی نیز داشته باشند. به عنوان مثال تفاوت هایلایت و آمبره در فاصله رنگ از ریشه مو است در حالی که هر دو حالت سایه روشن به موها می‌دهند.

این موضوع در تکنیک بالیاژ و آمبره نیز می‌تواند صادق باشد. از آنجا که بالیاژ و آمبره شباهت‌هایی با هم دارند، ممکن است برخی تصور کنند که آن‌ها یک روش با دو نام متفاوت هستند.
اما اینطور نیست و تفاوت‌های ظریف اما مهمی بین این دو وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

در بالیاژ قسمت‌های خاصی از ساقه مو به انتخاب آرایشگر رنگ می‌شوند که نتیجه آن بیشتر شبیه به هایلایت خواهد بود. در این روش لایه‌های سطحی مو روشن شده و سایه روشن طبیعی و ملایمی به صورت عمودی در موها ایجاد می‌شود.

اما در آمبره تمام قسمت‌های ساقه مو با فاصله قابل توجهی از ریشه رنگ شده و یک حالت دو رنگ به صورت افقی در مو ایجاد می‌شود.

عمده تفاوت بالیاژ‌ و آمبره مرز تیرگی و روشنی مو است. در آمبره بر خلاف بالیاژ تفاوت واضحی بین قسمت تیره و روشن مو وجود دارد.

آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو
آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مزایای بالیاژ

بالیاژ مو علاوه بر زیبایی خیره‌کننده دارای مزایای دیگری نیز می‌باشد. این مزایا باعث شده تا آن را به محبوب‌ترین تکنیک رنگ مو تبدیل کند.

مقرون به صرفه بودن

از آنجایی که در هر دو روش آمبره و بالیاژ ریشه مو رنگ نمی‌شود، بنابراین نیازی نیست که دائما ریشه موهایتان را رنگ کنید. در نتیجه هزینه نگهداری از آن کاهش می‌یابد.

همچنین در این روش‌ها، به ویژه در بالیاژ، همه مو رنگ نمی‌شود و قسمتی از مو به حالت طبیعی خود باقی می‌ماند. این امر نیز می‌تواند به صرفه‌جویی در میزان مصرف رنگ به شما کمک کند.

آسیب نرسیدن به موها

باز هم به دلیل رنگ نکردن ریشه موها، پوست سر و ریشه مو آسیب نمی‌بیند و سالم باقی می‌ماند.

از آنجا که آمبره و بالیاژ در شش سال گذشته بسیار مورد درخواست و توجه قرار گرفته‌اند (و به نظر می‌رسد محبوبیت آن‌ها همچنان در حال افزایش است)، تقریباً هر آرایشگری می‌تواند آن‌ها را برای شما انجام دهد.

مزایای بالیاژ مو برای موهای کوتاه یا بلند

تنوع بالا در رنگ

این روش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در بر می‌گیرد. شما با هر نوع رنگ مو و ریشه می‌توانید از این روش برای تغییر موهای خود استفاده کنید. تنها کافیست رنگ مو مناسب پوست خود را بیابید. برای این کار می‌توانید از آرایشگر خود کمک بگیرید.

طبیعی بودن

یکی از بزرگ‌ترین مزایا بالیاژ مو، طبیعی بودن نتیجه نهایی آن است. همین مزیت باعث شده تا آن را به محبوب‌ترین تکنیک دنیا تبدیل کند.

آسیب کمتر به مو

به دلیل این که این تکنیک برای قسمتی از مو است و تمام حجم مو را در نظر ندارد، آسیب کمتری به موهای شما می‌زند. در نتیجه شما موی سالم‌تری نسبت به دیگر روش‌ها دارید.

نگهداری آسان‌تر

به دلیل این که در این روش فقط ساقه مو رنگ می‌شود، دیگر نیازی به رنگ ریشه ندارید. پس از دردسرهای رنگ ریشه و تفاوت رنگ‌ها خبری نیست. این در حالی است که در هایلایت معمولی باید مرتبا ریشه‌گیری کنید تا ظاهری آراسته داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب تمام موارد مربوط به بالیاژ را مطالعه نمودید اما به عنوان نکته پایانی توصیه می‌کنیم به چند نکته توجه کنید.

حتما قبل از انجام بالیاژ مو بسیار با استایلیست خود صحبت کنید تا منظور شما را از رنگ مدنظرتان متوجه شود. از طرفی به تجربه او اعتماد کنید. احتمالا برای شما پیشنهادات جذاب‌تری نیز دارد.

از طرفی توصیه ما این است که حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید تا ماندگاری رنگ موی شما بیشتر شود.

امیدواریم با مطالعه این مقاله به تفاوت‌های آمبره و بالیاژ پی برده باشید. اما اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام روش برای شما مناسب است، از آرایشگر خود بخواهید که راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه کدام یک از تکنیک‌های بالیاژ یا آمبره را داشته‌اید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: .matrix

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: