چه رنگ مویی سن را کمتر نشان میدهد

چه رنگ مویی پوست را روشن میکند؟ کامل ترین روش های انتخاب رنگ مو

ارسال به دیگران:

برای همه خانم ها حداقل یک بار این اتفاق افتاده که بعد از انجام رنگ مو از رنگ انتخابی راضی نیستند. انتخاب رنگ موی مناسب از بین ده‌ ها طیف رنگی گوناگون از جمله بلوند، قهوه‌ ای، قرمز و مانند آن بی‌ شک دشوار است. اما اگر تناژ طبیعی پوست خود را هم در نظر بگیرید، انتخاب ساده‌ تر و بهتری خواهید داشت. البته برای شناخت بهتر ترکیب رنگ ها باید از تجربه کسانی استفاده کنید که به کاتالوگ خوانی رنگ مو مسلط هستند. به این ترتیب می ‌توانید مناسب ‌ترین رنگ را برای خودتان انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید چه رنگ مویی به چه پوستی میاد، این مطلب را دنبال کنید. در این مقاله قصد داریم در ابتدا نحوه تشخیص تناژهای پوستی را آموزش دهیم. سپس به شیوه انتخاب رنگ موی سال 1402 مناسب بر اساس نوع پوست می پردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش رنگ مو
آموزش رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

روش های تشخیص تناژ پوست

روش های مختلفی برای تشخیص تناژ پوست وجود دارند. در این مقاله ما به دو روش مهم تشخیص تناژ پوست اشاره می کنیم.

روش اول: نور خورشید

مچ دست را به سمت بالا و به طرف نور خورشید بگیرید. به رگ های دستتان با دقت نگاه کنید. اگر رنگ رگ های شما بنفش مایل به آبی بود، پوست شما از تناژ سرد برخوردار است. اگر رنگ رگ ها مایل به سبز بود، تناژ پوست شما گرم است. ولی اگر نتوانستید تشخیص بدهید که رگ ها سبز هستند یا آبی، احتمالا شما از تناژ پوستی خنثی برخوردار هستید.

روش دوم: کاغذ سفید

رو به روی آینه بایستید و یک کاغذ سفید را کنار صورتتان نگه دارید. اگر رنگ پوستتان مایل به زرد بود، تناژ پوست شما گرم است. اگر رنگ پوست شما مایل به صورتی و هلویی باشد، تناژ پوست شما سرد است. ممکن است رنگ پوست شما در کنار کاغذ سفید، خاکستری و طوسی به نظر برسد. در این صورت تناژ پوستی شما زیتونی می باشد.

رنگ مو مناسب پوست

چه رنگ مویی سن را کمتر نشان می‌دهد؟

حفظ شادابی و طراوت جوانی از دغدغه‌های همیشگی انسان است. این نگرانی با افزایش سن بیشتر می‌شود. به طوری که با گذر از ۳۰ سالگی به استفاده از ترفندهای مختلف برای پوشاندن آثار افزایش سن هستیم. اما نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد، علاقه به ظاهر خود می‌باشد. این گونه می‌توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
البته استفاده از تکنیک‌هایی که سلامت شما را به خطر نمی‌اندازد نیز بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. یکی از این ترفندها، تغییر رنگ موهاست که تاثیر بسیار زیادی در ظاهر شما دارد.
اگر نمی‌دانید که چه رنگ مویی سن شما را کمتر نشان می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا تناژ پوست خود را تشخیص دهید و در ادامه همراه ما باشید.

اگر پوست روشنی دارید و می‌خواهید شادی جوانی را بازیابید، بهتر است به سراغ رنگ‌هایی مانند بلوند طلایی، مسی، بلوند صورتی و رنگ مو کاراملی بروید.

اما اگر پوستی تیره دارید و می‌خواهید جذابیت و روشنی چهره خود را بیشتر کنید، می‌توانید از رنگ‌های شکلاتی، قهوه‌ای طلایی و بلوطی قرمز استفاده کنید.

چه رنگ مویی به پوست روشن میاد؟

رضایت از نتیجه نهایی رنگ مو، کاملا به انتخاب درست و اصولی رنگ بستگی دارد. برای انتخاب درست نیز باید به اصولی تسلط داشته باشید که نیازمند تجربه زیاد است. اما با دانستن موارد مهم این زمینه می‌توانید تا حد زیادی در این انتخاب اصولی رفتار کنید.

رنگ مو مناسب

اگر پوست روشنی دارید باید بدانید که چه رنگ مویی به پوست روشن میاد. برای این کار باید ته‌رنگ پوست خود را تشخیص دهید. رنگ‌هایی مانند طلایی، کاراملی، عسلی و همچنین رنگ موی پاستیلی برای ته‌رنگ سرد و رنگ‌هایی با تناژ خاکستری می‌تواند برای تناژ گرم مناسب باشد.
در ادامه به طور کامل به معرفی و بررسی این رنگ‌ها پرداخته‌ایم.

رنگ موی مناسب پوست‌ های روشن با تناژ گرم

تناژهای مناسب: پلاتینی، یخی، نقره‌ای، خاکستری، ماسه‌ای، بژ و شامپاینی

تناژهای بلوند و سرد برای پوست‌های روشن با تناژ قرمز، رنگ موی مناسبی هستند. زیرا این تناژهای سرد به خوبی می ‌توانند طیف قرمز را خنثی کنند. همچنین رنگ‌ بلوند خاکستری در ترکیب با چشم‌ های آبی یا طوسی انتخاب مناسبی است.

رنگ موی مناسب پوست ‌های روشن با تناژ خنثی

تناژهای مناسب: بلوند صورتی، مسی، کهربایی، زنگاری، حنایی

تناژهای بلوند صورتی رنگ موی مناسبی برای پوست‌ های روشن هستند. کافیست تناژهای گرم و سرد را با یکدیگر ترکیب کنید تا به رنگ کاراملی گرمی برسید که ته زمینه مسی طلایی دارد. همچنین انتخاب یک رنگ قرمز گرم و یا ملایم برای خنثی کردن تناژ سرد پوست تاثیر زیادی دارد. این طیف‌ های رنگی اغلب ته زمینه پوست را به سبزی متمایل می‌ کنند. همچنین استفاده از هایلایت ‌های رزگلد می‌ تواند جلوه منحصر به فردی به ظاهرتان ببخشد.  

آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو
آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

رنگ موی مناسب پوست‌ های روشن با تناژ سرد

تناژهای مناسب: طلایی، کاراملی، کهربایی، عسلی، شکلاتی

پوست ‌های روشن با تناژ سرد در ترکیب با رنگ ‌های گرم مانند بلوند متمایل به صورتی، مسی، عسلی و طلایی جلوه مناسبی پیدا می ‌کنند. همچنین این تناژها در کنار پوست‌ های زیتونی ترکیب جالبی را به وجود می ‌آورند. همین اتفاق برای پوست ‌های تیره هم رخ می ‌دهد. اگر ترجیح می ‌دهید رنگ موهای ملایم‌ تری داشته باشید، بلوند کاراملی هم رنگ مناسبی است. پوست هایی که تناژ خیلی گرم دارند، باید از رنگ ‌هایی که تناژ زرد زیادی دارند، بپرهیزند. طیف ‌های بلوند سرد برای این افراد بهتر هستند.

رنگ مناسب پوست‌ های روشن با تناژ هلویی

تناژهای مناسب: رنگ موی شرابی، قرمز، قهوه ‌ای تیره

اگرچه رنگ قرمز ممکن است غیر انعطاف پذیر به نظر برسد، اما در واقع این طیف رنگ ‌ها گزینه‌ ای تسخیر آمیز برای چهره ‌های گلگون هستند. بنابراین اگر پوستی روشن با اندکی طیف قرمزی دارید، بهتر است به جای مبارزه با آن، به درخشش بیشتر خود کمک کنید. افرادی که پوست ‌های هلویی با تناژ گرم دارند، می ‌توانند توسط تناژهای سرد و رنگ‌ های قرمز متمایل به طلایی از ظاهری منحصر به فرد برخوردار شوند.

همچنین پوست ‌های زیتونی بهتر است از تناژهای قرمز بپرهیزند. زیرا ممکن است با این تضاد رنگی تناژ پوست خود را بیش از اندازه به سبزی متمایل کنند. توصیه می‌کنم قبل از هرکاری درباره دکوپاژ مو اطلاعات کسب کنید.

رنگ مویی که پوست را روشن می کند

رنگ مناسب پوست ‌های گندمی با تناژ سرد

تناژهای مناسب: کاراملی، عسلی، قهوه‌ای طلایی، کهربایی، دارچینی، ماهگونی(قهوه‌ ای متمایل به قرمز)

این تناژهای رنگی برای پوست‌ های گندمی اکیدا توصیه می ‌شود. اما بهتر است برای جلوگیری از رنگ پریدگی تناژهایی را انتخاب کنید که با پوستتان در تضاد باشد. قهوه ‌ای کاراملی رنگ موی مناسبی است و بهترین هماهنگی را با پوست‌ های زیتونی روشن دارد. زیرا به این نوع پوست ‌ها ته زمینه زرد و سبز می ‌افزاید. به این ترتیب این رنگ روی موهای تیره طبیعی بسیار منحصر به فرد می ‌شود.

رنگ موی مناسب پوست ‌های گندمی با تناژ گرم

تناژهای مناسب: شکلاتی تیره، بلوطی، قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای شکلاتی

تناژ رنگی قهوه ‌ای از رواج بسیاری در سطح جهانی برخوردار است. به همین سبب اغلب افراد با این طیف رنگی آشنایی دارند. اما در کل تناژهای سردتر قهوه ‌ای به خصوص در مورد پوست‌ هایی با تناژ رنگی گرم ترکیب جالبی را به وجود می ‌آورد. زیرا این تناژ رنگی پس زمینه ‌های زرد رنگ را متعادل ‌تر می‌ کند. رنگ قهوه ‌ای شکلاتی برای پوست‌ های تیره ‌تر در ترکیب با هایلایت ‌های تیره، جذابیت زیادی دارد.

رنگ موی مناسب پوست‌ های گندمی با تناژ هلویی

تناژهای مناسب: مشکی، قهوه‌ای اسپرسویی، مشکی مایل به آبی

اگرچه شاید رنگ مشکی در دنیای رنگ موها گزینه مورد نظر بسیاری از افراد نباشد. اما همین رنگ در ترکیب با هایلایت ‌های مختلف می ‌تواند جذابیت زیادی به چهره شما ببخشد. اگرچه ممکن است یک تناژ سرد در ترکیب با پوست‌ های روشن و تناژهای سرد، جلوه ‌ای خشن ببخشد. اما در عوض برای پوست‌ هایی با تناژهای گرم یا خنثی جلوه بی نظیری می‌ آفریند. البته برای پوست‌ های زیتونی هم رنگ مناسبی است.

چه رنگ مویی بهم میاد

چه رنگ مویی به پوست سبزه میاد؟

از نظر بسیاری از افراد، انتخاب رنگ برای پوست‌های تیره و سبزه بسیار دشوار است. حتی بسیاری از آن‌ها ادعا می‌کنند که نمی‌توان تنوع رنگی را برای این تناژ رنگی پوست مشاهده نمود. اما این تصور کاملا اشتباهی است. تنها کافیست که بدانید چه رنگ مویی به پوست سبزه میاد. برای این کار ابتدا ته‌رنگ پوست خود را تشخیص دهید و به توصیه‌هایی که در ادامه برای شما به صورت تفکیک شده آورده‌ایم، توجه کنید.

توصیه ما این است که برای پوست‌های سبزه از رنگ‌های تیره، شکلاتی، بلوطی و کاراملی استفاده کنید. در ادامه راهنمایی‌های دقیق‌تری برای این تناژ رنگی می‌خوانید.

رنگ موی مناسب پوست ‌های تیره با تناژ سرد

تناژهای مناسب: موکایی تیره، قهوه‌ای مشکی

پوست ‌های تیره با رنگ موی مشکی و تناژ سرد جلوه زیادی پیدا می ‌کنند. اما از طرفی افزودن مقداری هایلایت با تناژ قهوه ‌ای برای گرم کردن ترکیب رنگ‌ ها هم انتخاب مناسبی است. از سوی دیگر افرادی که پوست روشن و تناژ سردی دارند،‌ برای تیره کردن این طیف رنگی بهتر است از همین تناژها استفاده کنند.

رنگ موی مناسب پوست‌ های تیره با تناژ گرم

تناژهای مناسب: کاراملی، قهوه‌ای طلایی، شکلاتی

تناژهای تیره و گرم بهتر است از رنگ‌های قهوه ‌ای گرم و کاراملی استفاده کنند تا تاکید بیشتری بر طبیعی بودن تناژ پوست خود داشته باشند. اگر رنگ موهایتان به صورت طبیعی بلوند است بهتر است از هایلایت‌ های کاراملی برای آن استفاده کنید.

چه رنگ مو به چه پوستی میاد

رنگ موی مناسب پوست‌ های تیره با تناژ هلویی

تناژهای مناسب: بلوطی قرمز، قهوه‌ ای قرمز، بلوطی

تناژهای هلویی می ‌توانند از هر طیف رنگی استفاده کنند. اما بهتر است از رنگ ‌های غنی ‌تر و پرهیجان ‌تر از جمله قرمز بلوطی یا قهوه ‌ای بلوطی استفاده کنند. این تناژها گرمای بیشتری به ترکیب رنگ‌ها می‌ بخشند. در نتیجه درخشش بیشتری در مقابل رنگ پوست خود پیدا می ‌کنند.

رنگ موهای فانتزی

تناژهای رنگی: همه رنگ‌ های فانتزی

اگر به دنبال یک ایده جذاب و خاص برای رنگ موی تینیجری می گردید، پیشنهاد می کنیم که حتما رنگ های فانتزی را امتحان کنید. کلید اصلی برای استفاده از رنگ‌ موی فانتزی این است که تخیل خود را گسترش دهید. البته باید برخی نکات را هم به خاطر بسپارید. اول این که پوست‌ های تیره در ترکیب با تناژهای ملایم ‌تر ممکن است روشن ‌تر به نظر برسند. این در حالیست که تناژهای غنی ‌تر منجر به افزایش تیرگی رنگ پوست می‌ شوند. بنابراین برای تیره یا برنزه‌ تر کردن پوست خود، به سراغ رنگ ‌های غلیظ ‌تر از جمله یاقوتی یا سرخابی بروید. همچنین طیف رنگی آبی برای افرادی که تناژ طلایی روی پوست یا موی خود دارند، رنگ موی مناسبی است.

چه رنگ مویی پوست را روشن می کند؟

بسیاری از خانم های ایرانی پوست گندمی یا تیره ای دارند. به همین دلیل می خواهد بدانند که چه رنگ مویی پوست را روشن می کند. برای پاسخ دادن به این سوال می توانید یک آزمایش ساده انجام دهید. چند رنگ لباس یا روسری تیره و روشن را انتخاب کنید. به ترتیب آن ها را بپوشید و جلوی آینه به پوست خود دقت کنید. خواهید دید که رنگ های روشن تر از پوست شما یا رنگ های با تناژ سرد پوست شما را تیره تر می کنند و برعکس. لباسی که رنگ آن تیره تر از پوست شماست و تناژ گرمی دارد، با تضادی که ایجاد می کند، می تواند رنگ پوست شما را روشن تر نشان دهد. بنابراین شما می توانید از رنگ موی عسلی شکلاتی، بلوطی و رنگ هایی از این دست استفاده کنید.

رنگ موی استخوانی به چه پوستی میاد؟

رنگ موی استخوانی به چه پوستی میاد؟

با اینکه استخوانی رنگ بسیار روشن و مایل به سفید است، اما در طیف رنگی بژ یا کرم قرا ردارد و بنابراین تناژ گرمی دارد. از این رو کسانی که تن پوست گرم دارند با خیال راحت می توانند از این رنگ موی زیبا استفاده کنند. اما خانم هایی که پوست سرد دارند و به این رنگ موی شیک و ججذاب علاقه مند هستند، می توانند به صورت هایلایت و مش از آن لابه لای موهای خود استفاده کنند.

رنگ مو سرمه ای به چه پوستی میاد؟

همانطور که می دانید، سرمه ای در طیف رنگی آبی قرار دارد و با اینکه بسیار تیره است اما باز هم جزو رنگ های گرم دسته بندی نمی شود. از این رو اگر این سوال در ذهن شما وجود دارد که رنگ مو سرمه ای به چه پوستی میاد، باید گفت که پوست های روشن با آندرتن سرد هماهنگی بیشتری با این رنگ فانتزی و جذاب دارند.

رنگ موی شکلاتی تیر به چه پوستی میاد؟

شکلاتی رنگ جذاب و چشم نوازی است که در میان افراد مختلف با همه سلیقه ها محبوبیت ویژه ای دارد. این رنگ موی همه پسند با هر رنگ پوستی سازگار است. اگر شما پوست روشن و سردی دارید، می توانید از رنگ موی شکلاتی گرم مانند شکلاتی قهوه ای، فندقی، ماهاگونی و … استفاده کنید و تعادل در چهره خود را حفظ کنید. و برعکس، رنگ موی شکلاتی سرد مانند شکلاتی دودی، خاکستری، و زیتونی برای پوست های گرم انتخاب ایده آلی است.

رویا کریمی

شما تا به حال تجربه انتخاب رنگ مو مناسب رنگ پوست خود را داشته‌اید؟ از چه رنگی برای موهای خود استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: byrdie

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 32 میانگین: 3.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
4 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
فاطمه

خیلی ممنونم که آنقدر واضح و دقیق توضیح دادید..بالاخره تو این سایت جوابمو گرفتم ..تناژ پوستم گرمه و میخوام رنگ دودی زیتونی یا دودی شکلاتی رو امتحان کنم

ناشناس

سلام من رنگ پوستم سفید سرد هستش آیا رنگ سبز به من میاد؟

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: