رنگ مو آمبره و هایلایت

هایلایت و آمبره چه تفاوتی دارند و برای چه مویی مناسب اند؟

ارسال به دیگران:

اگر می‌خواهید موهای روشن‌تری داشته باشید، دیگر نیازی نیست که کل موهایتان را بلوند کنید. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد ظاهر دلخواهتان استفاده کنید. آمبره و بالیاژ،‌ هایلایت لولایت و سامبره مو از تکنیک‌های محبوب رنگ و مش مو هستند که با روشن کردن قسمتی از موهای شما، باعث تغییر رنگ و افزودن بافت و حجم به آن می‌شوند. بسته به نتیجه‌ای که به دنبال آن هستید، می‌‎توانید یکی از روش‌های آمبره و هایلایت را انتخاب کنید.

به خواندن این مطلب ادامه دهید تا همه چیز را درمورد ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو روش متوجه شوید.

هایلایت چیست؟

هایلایت، همانطور که از نام آن پیداست، به معنای ایجاد حالت سایه روشن در موها است. به این صورت که برخی از قسمت‌های مو روشن‌تر از رنگ طبیعی موهای شما می‌شوند. در این روش دسته‌هایی از مو که قرار است رنگ شوند، روی یک تکه فویل قرار می‌گیرند و با یک رنگ روشن یا دکلره رنگ می‌شوند. سپس موها را لای فویل می‌پیچند و به آن حرارت می‌دهند. حرارت باعث می‌شود رنگ مو بیشتر باز شود. این تکنیک باعث ایجاد عمق در مو می‌شود و می‌تواند آن را حجیم‌تر نشان دهد.

آموزش رنگ مو
آموزش رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

انواع هایلایت مو:

به طور کلی سه نوع هایلایت مو وجود دارد:

۱- هایلایت کامل:

هایلایت کامل با ایجاد یک رنگ یکنواخت در سرتاسر مو، می‌تواند رنگ موهای شما را به طور کامل تغییر دهد. اما تفاوت آن با رنگ کامل مو این است که مقداری از رنگ موهای قبلی شما را برای ایجاد عمق و کنتراست، دست نخورده باقی می‌گذارد.

۲- هایلایت جزئی:

در این روش فقط قسمت‌هایی از مو روشن می‌شود و توجهات را به ویژگی‌های خاصی از چهره شما جلب می‌کند. به عنوان مثال، هایلایت دسته‌های مویی که نزدیک صورت شما قرار دارند می‌تواند چهره شما را قاب بگیرد.

۳- بیبی لایت:

این میکرو هایلایت‌ها تقلیدی از رنگ موهای کودکان کوچک در زیر نور آفتاب است. از آنجا که این نوع هایلایت با رنگ کردن بخش‌های ریزی در سراسر موهای شما ایجاد می‌شود، روند طولانی‌تری دارد. همچنین هزینه آن نیز از سایر روش‌های هایلایت بیشتر است . اما نتیجه آن لطیف‌تر و طبیعی‌تر خواهد بود.

مدل بیبی لایت زیبا

مزایای هایلایت مو:

  • هایلایت‌ها ظریف هستند. اگر نمی‌خواهید موهای خود را رنگ کنید، هایلایت گزینه خوبی برای شماست. زیرا بوسیله این روش می‌توانید بجای بلوند کردن کل مو، فقط اثر تابش نور خورشید را در موهای خود ایجاد کنید.
  • هایلایت‌ها همه کاره هستند. برخلاف روش معمول رنگ مو که فقط می‌توانید از یک رنگ استفاده کنید، در تکنیک هایلایت، گزینه‌های زیادی برای انتخاب رنگ وجود دارد.
  • هایلایت می‌تواند بافت و عمق زیادی به موهای شما اضافه کند. همچنین می‌تواند جلوه بیشتری به موهای طبیعی شما بدهد، بدون آنکه رنگ آن را تغییر دهد.

معایب هایلایت مو:

  • هایلایت‌ها می‌توانند موهای شما را خشک کنند، حتی اگر فقط چند تکه از موهای خود را رنگ کرده باشید.
  • ریشه‌های تیره در نهایت ظاهر می‌شوند، بنابراین باید برای ریشه گیری مجددا به سالن زیبایی مراجعه کنید.
  • هایلایت‌ها به طور طبیعی با گذشت زمان کمرنگ شده و پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب رنگ پریده می‌شوند.
  • همچنین رنگ هایلایت‌های شما ممکن است بوسیله مواد شیمیایی موجود در استخرها، از بین برود.

هایلایت برای چه موهایی مناسب است؟

به طور کلی تکنیک هایلایت برای کسانی مناسب است که دوست دارند موهای روشنی داشته باشند، اما نمی‌خواهند تمام موهایشان را رنگ کنند. همچنین کسانی که موهای صاف، نازک، و کم حجمی دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند. زیرا هایلایت‌ها با اضافه کردن عمق به موها باعث می‌شود موهای شما حجیم‌تر به نظر برسد.

برای انتخاب رنگ مو، باید به رنگ طبیعی موهای خود دقت کنید. بهتر است رنگ هایلایت‌های شما 2 تا 3 درجه روشن‌تر از رنگ زمینه موهایتان باشد. اگر اختلاف رنگ زیاد باشد، ظاهر خوشایندی ایجاد نخواهد شد.

نحوه انجام دادن هایلایت مو توسط آرایشگر

برای مثال، اگر موهای شما سیاه است، هایلایت‌های قهوه‌ای تیره و شکلاتی بسیار برای شما مناسب هستند. یا افرادی که موهای قهوه‌ای تیره دارند بهتر است هایلایت‌های قهوه‌ای روشن و کاراملی را انتخاب کنند. هایلایت بلوند نیز برای موهای قهوه‌ای روشن انتخاب مناسبی است.

آمبره چیست؟

آمبره در زبان فرانسه به معنای سایه‌دار کردن است. مشخصه این روش، تیره بودن ریشه مو و روشن شدن تدریجی آن به سمت انتهای ساقه مو است. آمبره در واقع نوعی هایلایت است که برای انواع مختلف جنس، اندازه، و رنگ مو کاربرد دارد. در این روش، موها از اواسط ساقه مو تا انتهای آن رنگ می‌شوند و ریشه مو دست نخورده باقی می‌ماند. در برخی واقع آرایشگر باید از رنگساژ مو استفاده کند.

مزایای آمبره مو:

  • در این روش، نگهداری موها بسیار ساده است. زیرا ریشه مو رنگ نمی‌شود و بنابراین نیازی به ریشه‌گیری مداوم نیست.
  • از آنجایی که در تکنیک آمبره رنگ کردن ریشه مو جزء مراحل کار نیست، بنابراین می‌توانید انواع رنگ مو را بدون توجه به رنگ پوستتان انتخاب کنید.
  • در این روش کل مو رنگ نمی‌شود، از این جهت هزینه کمتری برای رنگ و دستمزد می‌پردازید.
  • مواد شیمیایی رنگ به پوست سر نمی‌خورد و بنابراین آسیبی متوجه پوست سر شما نخواهد بود.

معایب آمبره مو:

  • اگر آمبره به درستی انجام نشود، ظاهر موهای شما به گونه‌ای خواهد شد که انگار مدت طولانی است که ریشه موهای خود را رنگ نکرده‌اید.
  • اگر موهای شما نازک و بسیار لخت باشد، آمبره می‌تواند موهای شما را بی حالت و مسطح نشان دهد.
  • آمبره برای کسانی که چتری‌های کوتاه دارند مناسب نیست. زیرا چتری‌های شما یک رنگ و انتهای موهای شما یک رنگ دیگر خواهد بود.

آمبره برای چه موهایی مناسب است؟

آمبره مو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر موهای شما حجیم و حالت‌دار است و می‌خواهید ظاهر چشمگیری داشته باشید، آمبره یک روش ایده‌آل برای شماست. اما اگر موهای خیلی صاف و بی حالتی دارید، بهتر است از انجام این روش صرف نظر کنید.

اگرچه آمبره برای ترکیب هر سایه‌ای مناسب است، اما بهتر است برای تعیین بهترین رنگ با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت کنید. به عنوان مثال، افرادی که پوست تیره‌ای دارند، می‌توانند از رنگ‌های قرمز و مسی استفاده کنند. در حالی که رنگ‌های بلوند و کاراملی برای افراد با پوست روشن مناسب‌تر است. همچنین، اگر دنبال ظاهر جسورانه‌تری هستید، می‌توانید رنگ‌های فانتزی مثل صورتی یا آبی را انتخاب کنید. به صورت کلی انتخاب رنگ مو مناسب رنگ پوست همیشه نتیجه بهتری می دهد.

آمبره و هایلایت دو روش رنگ موی متفاوت هستند که هر کدام زیبایی، مزایا و معایب خود را دارند. بسیار مهم است که تفاوت بین آن‌ها را بدانید و با توجه به نوع مو، سبک زندگی، بودجه و ظاهر مورد نظر خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

امیدواریم از خواندن این مقاله در رز سرخ لذت برده باشید و فراموش نکنید که نظر خود را در انتهای صفحه اعلام نمائید. در صورتی که علاقه مند بودید می‌توانید مقاله ما درباره رنگ مو سال 1400 را مشاهده نمائید.

منبع: sheknows

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 3.7]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: