ترفند های رنگساژ‌ مو در خانه و فرمول های رایج رنگساژ

رنگساژ مو چیست و با چه ترفند هایی از رنگساژ‌ در خانه استفاده کنیم؟

ارسال به دیگران:


رنگساژ مو، روشی است که برای جلوه بخشیدن و ترمیم رنگ مو استفاده می‌شود. همان گونه که می‌دانید موهای تازه رنگ شده همیشه از جلوه و درخشندگی خاصی برخوردارند. اما متاسفانه این درخشندگی و زیبایی همیشه پس از چند هفته به مرور از بین می‌رود. در برخی موارد رشد ریشه مو ها از زیبایی آن نیز می کاهد. شستشوی مداوم موها، آلودگی‌های محیطی، پرتوهای آفتاب، کلر موجود در آب استخرها و همچنین آب شور دریا از عواملی هستند که منجر به کدر شدن موها می‌شوند.

اگرچه می‌توانیم با پرهیز از این عوامل ماندگاری رنگ مو را افزایش دهیم. اما در هر صورت همه ما روزانه در معرض بسیاری از این عوامل هستیم. از سوی دیگر استفاده مداوم از رنگ موهای شیمیایی هم منطقی به نظر نمی‌رسد. با مصرف مداوم این محصولات شیمیایی، ممکن است آسیب‌های زیادی به بافت موهای خود وارد کنید. در این مواقع برای به دست آوردن جلوه و درخشندگی روزهای نخست، بهتر است از رنگساژ مو استفاده کنید.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

رنگساژ مو چیست؟

رنگساژ مو با درخشان کردن دوباره موهای رنگ شده، زیبایی و جلوه اولیه موها را باز می‌گرداند. رنگساژ در واقع همان رنگ‌های شیمیایی است که در ترکیب با آب یا مواد دیگر ضعیف شده‌است. بنابراین این ترفندها به اندازه دکلره و رنگ به موهایتان آسیب نمی‌رساند. به علاوه با استفاده از این محصول، قادر خواهید بود هر از گاهی تناژ رنگی موهایتان را تغییر دهید و به چهره خود تنوع ببخشید.

امروزه انواع رنگساژ در طیف گسترده‌ای از تناژهای رنگی مختلف، از عسلی تا دودی و حتی نقره‌ای در بازار موجودند. حتی بسیاری از این محصولات از تناژهای فانتزی مانند سبز، صورتی و زرد برخوردارند. بنابراین در انتخاب تناژ رنگی مورد نظر خود دقت کافی به خرج دهید. زیرا در غیر این صورت ممکن است نتایج نامطلوبی برای موهایتان رقم بزنید.

نکات مهم در رنگساژ مو که باید بدانید

نکات مهم در رنگساژ مو

• رنگساژ مو، تناژ رنگ مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما منجر به تغییر رنگ مو نمی‌شود. به همین علت بیشتر برای موهای روشن و بلوند موثر است و برای موهای تیره تغییر زیادی ایجاد نمی‌کند.
• رنگساژ مو در حقیقت استفاده از نوع ضعیف شده رنگ موهایتان است. بنابراین نسبت به رنگ خالص آسیب کمتری به موهایتان وارد می‌کند.
• رنگساژ مو می‌تواند بر گرمی یا سردی تناژ موها تأثیر بگذارد. بنابراین می‌تواند رنگ موهایتان را گرم‌تر، سردتر، ملایم‌تر یا تیره‌تر کند. حتی می‌تواند تناژهای صورتی و بنفش به رنگ موهایتان اضافه کند.
• رنگساژ مو را می‌توان در همه قسمت‌های مو و یا قسمت‌های محدود اعمال کنید. به عنوان مثال آن را فقط روی هایلایت‌ها یا ساقه موهایتان قرار دهید تا طبیعی‌‌تر به نظر برسد.
• دوام رنگساژ رابطه مستقیم با میزان شستشوی موهایتان دارد. هرچه بیشتر موهایتان را بشویید، زودتر به رنگساژ نیاز پیدا می‌کنید. برای رنگساژ می‌توانید به آرایشگاه مراجعه کنید و یا در خانه آن را انجام دهید.

رنگساژ مو چگونه است؟

رنگساژ مو چگونه است؟ احتمالا از ابتدای این مطلب چنین سوالی برایتان پیش آمده است. ما در ادامه این بخش می‌خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه می‌توانید این کار را به راحتی در منزل انجام دهید.

اما بهتر است قبل از شروع کار به نکاتی توجه داشته باشید. این موارد به شما کمک می‌کند تا نتیجه نهایی با بهترین کیفیت برایتان اتفاق افتد.

رنگساژ مو چگونه است

۱- توجه داشته باشید اگر به تازگی موهای خود را دکلره کردید در استفاده از این تکنیک دقت کنید. رنگساژ مو بعد از دکلره، احتمال آسیب به موهایتان را تا حد زیادی بالا می‌برد. پس سعی کنید به مواردی که در این آموزش می‌خوانید، دقت کنید.

۲- رنگساژ ترکیب ضعیف‌تری نسبت به رنگ مو است. به همین خاطر سعی کنید برای تجدید یا تغییر رنگ مو از این تکنیک استفاده کنید.

۳- مدت زمان لازم برای این تکنیک نهایتا ۱۵ دقیقه است. اما این زمان برای موهای مش شده کمتر است. در ادامه به این مورد نیز اشاره می‌کنیم.

۴- تیرگی و روشنی رنگ مورد نظر کاملا به مدت زمانی که رنگ روی موها می‌ماند، بستگی دارد. هر چقدر این زمان بیشتر باشد رنگ شما تیره‌تر خواهد شد.

۵- اگر زردی موهایتان زیاد است می‌توانید در این تکنیک آن را اصلاح کنید. مقدار بسیار کمی واریاسیون بنفش به ترکیب مورد نظر اضافه کنید.
همچنین استفاده از رنگ‌های سردی مانند دودی و نقره‌ای شما را در این مسیر کمک می‌کند.

آموزش رنگساژ مو در خانه

حال برای آموزش رنگساژ مو در خانه خود را آماده کنید. سعی کنید لباس مناسب برای این کار بپوشید. در صورتی که لباستان آغشته به مواد شود، احتمالا رنگ آن از بین نخواهد رفت. همچنین دستکش نایلونی را فراموش نکنید.

رسیدن به پایه مورد نظر برای انجام رنگساژ در خانه

ابتدا باید پایه مورد نظر را ایجاد کنید. اگر موهای شما نیاز به دکلره دارد باید ابتدا آن را انجام دهید. سپس به سراغ رنگ مورد نظر بروید.

۱- به سراغ ساخت ترکیب می‌رویم. برای ایجاد آن باید حدود یک چهارم از تیوپ رنگ انتخابی خود را درون ظرفی خالی کنید.

در هنگام خرید رنگ مو حتما به کاتالوگ رنگی توجه داشته باشید. تا نزدیک‌ترین رنگ به انتظارات خود را انتخاب کنید.

بعد از این که مقدار مناسبی از رنگ را خالی کردید به سراغ اکسیدان شماره ۱ بروید. حدود ۷۵ سی‌سی از آن را به درون ظرف اضافه کنید. به همین اندازه آب به ظرف اضافه کنید.
مواد را به کمک فرچه رنگ مخلوط کنید تا در نهایت ترکیبی یکدست حاصل شود. نتیجه نهایی ترکیبی رقیق است.

توجه داشته باشید که این مقدار برای موهایی با قد و حجم متوسط است. اگر موهای شما بیشتر است، مواد را با همین نسبت اضافه کنید.

مراحل رنگساژ مو در منزل

۲- ابتدا موهای خود را آبکشی کرده و ترکیب رقیق شده را روی موهایتان بریزید. سعی کنید مواد را به تمام موهای خود برسانید. سپس موها را شانه بزنید. این کار را تا جایی انجام دهید که مطمئن شوید مواد به عمق موها نفوذ کرده است.
شانه کردن موها در این مرحله تاثیر زیادی در خوشرنگ شدن نتیجه نهایی دارد. پس از این مرحله، ساده گذر نکنید!

۳- بعد از این که تمام موها را به مواد آغشته کردید باید صبر کنید. این زمان حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است که از زمان شانه کردن موها آغاز می‌شود. بعد از این مدت می‌توانید موهای خود را با نرم کننده آبکشی کنید.

البته توجه داشته باشید در صورت انجام تکنیک مش روی موهایتان باید این زمان یک دقیقه باشد. در واقع بعد از این که مواد را به موها اضافه کردید، آن‌ها را در سطح تمام موها پخش کنید.
در نهایت بعد از یک ماساژ جزیی آن را آبکشی کنید. این کار مانند شامپو زدن به موهاست.

محصولات رنگساژ مو

سه نوع محصول آرایشی مختلف برای رنگساژ مو وجود دارد. انواع شامپوهای بنفش و ضد زردی، رنگساژهای آمونیاکی و رنگ موهای معمولی که همه می‌توانند برای این محصول استفاده قرار بگیرند. در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

نتیجه نهایی رنگساژ مو در خانه

• رنگساژ آمونیاکی

رنگساژ آمونیاکی در حقیقت نوعی رنگ موی نیمه دائمی و حاوی آمونیاک است، که منجر به تغییر رنگ ساقه‌های مو می‌شود. رنگساژهای آمونیاکی رنگ پایه موهایتان را از بین نمی‌برند. بنابراین اغلب برای موهای بلوند مؤثر واقع می‌شود. فراموش نکنید موهای تازه دکلره شده در وضعیت شکنندگی قرار دارند. بنابراین اگر به تازگی دکلره کرده‌اید، بهتر است برای استفاده از این محصولات چند روزی صبر کنید.

همچنین در این مدت سعی کنید موهایتان را کمتر بشویید. در غیر این صورت آسیب‌های جدی به بافت موهای خود وارد می‌کنید. برای استفاده از این محصولات، بهتر است دستور‌ عمل سازنده را در توضیحات محصول دنبال کنید. سعی کنید فرمول‌های سازنده را تغییر ندهید که موهایتان را در خطر قرار ندهید. اما در کل رنگساژهای آمونیاکی اغلب باید با مقداری اکسیدان ولوم ۲۰ مخلوط شوند.

• شامپوی رنگساژ بنفش

بسیاری از افراد برای رنگساژ موهایشان به شامپوی رنگساژ بنفش اکتفا می‌کنند. شامپوهای رنگساژ اغلب برای موهای دکلره شده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات نسبت به رنگساژهای آمونیاکی ملایم‌تر هستند. این شامپوها را می‌توانید ۲ تا ۳ بار در هفته و هر بار به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید. به این ترتیب تناژهای ناخواسته زرد یا نارنجی موهایتان خنثی می‌شوند. امروزه برندهای مختلفی از شامپوهای بنفش در بازار موجودند که هر یک از دوام و قدرت متفاوتی برخوردارند. با این تفاسیر ممکن است برای پیدا کردن شامپوی مناسب خود، مجبور شوید چند مارک مختلف را امتحان کنید.

• رنگ موی بنفش رنگساژ

رنگ موی بنفش رنگساژ محصول دیگری است که برای رنگساژ مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه این محصولات از خاصیت تقویت کننده مو را ندارند. اما در هر صورت نیاز شما را به رنگساژ تأمین می‌کنند. در واقع این محصولات با استفاده از رنگ بنفش تنالیته‌های ناخواسته موهایتان را حذف می‌کنند. بنابراین رنگ سابق را به موهایتان باز می‌گردانند.

رنگساژ مو با واریاسیون

رنگ موی بنفش اغلب بعد از دکلره استفاده می‌شود. برای استفاده از این محصولات کافیست مقدار مناسبی رنگ را با نرم کننده مخلوط کنید و به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید. رنگ موی بنفش قدرت بالایی دارد. بنابراین سعی کنید مقدار کمی از این محصولات استفاده کنید.

معرفی برخی فرمول‌های رایج رنگساژ مو

پیش از هر چیز برای رنگساژ کردن مو باید از طیف یک شماره تیره‌تر از پایه دکلره موهای خود استفاده کنید. یعنی اگر دکلره پایه ۷ داشته باشید، باید از رنگساژ پایه ۶ استفاده کنید. برای موهای بلوند بهتر است از رنگساژ شماره ۸ تا ۱۰ استفاده کنید.

برای تهیه رنگساژ یک چهارم از تیوپ رنگ را با مقدار ۷۵ سی سی اکسیدان شماره ۱ و ۷۵ سی سی آب ترکیب کرده و به خوبی مخلوط کنید. در نهایت یک ترکیب بسیار رقیق تر از رنگ موی معمولی خواهید داشت. اکنون آن را به همه موهای خود بزنید. سپس برای این که ترکیب رنگساژ به خوبی به همه قسمت‌های مو نفوذ کند، موهایتان شانه بزنید. بگذارید این مواد حدود یک ربع روی موهایتان باقی بمانند و سپس آن را آبکشی کنید. البته اگر موهایتان مش شده است، این زمان مکث در حدود یک دقیقه است.

• فرمول رنگساژ مو زیتونی

برای تهیه رنگساژ زیتونی دو راه پیش رو دارید. برای روش نخست کافیست رنگ موی ۱۰M را با ۳ سانت واریاسیون سبز یعنی ‍۱۷E و مقدار اندکی اکسیدان شماره ۲ ترکیب کنید. اما در روش دوم اگر پایه موهایتان به دکلره ۸ رسیده باشد، می‌توانید از ۱۰ سانت رنگ زیتونی M۸ و در حدود ۳۰ تا ۵۰ سانت اکسیدان شماره ۱ استفاده کنید. در هر دو صورت رنگساژ زیتونی خوش رنگی به دست می‌آورید.

ترفندهای رنگساژ مو برای درخشان کردن انواع جنس مو

• فرمول رنگساژ صورتی

برای به دست آوردن رنگساژ صورتی کافیست رنگ بلوند دودی روشن یعنی ۸.۱ را به اندازه ۱۰ سانت با همین مقدار واریاسیون دودی ۰.۱۱ مخلوط کنید. سپس ۱۰ سانت رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز ۴.۶۶ و همچنین ۳۰ سی‌سی اکسیدان شماره ۱ را هم به ترکیب اضافه کنید. در نهایت به این رنگساژ صورتی ملیح می‌رسید.

• فرمول رنگساژ دودی

به دست آوردن رنگساژ دودی بسیار ساده است. به این منظور ۱۰ سانت از رنگ‌های بلوند روشن ۰.۸ و واریاسیون دودی ۰.۱۱ را با ۳۰ سی‌سی اکسیدان ۱ ترکیب کنید.

• ترفند رنگساژ مو طلایی

اگر موهایتان دکلره پایه ۹ است، برای رنگساژ طلایی این فرمول را استفاده کنید. ۱۰ سانت رنگ طلایی G۹ را با یک قرص و ۳۰ تا ۵۰ سانت اکسیدان شماره ۱ ترکیب کنید. مطمئن باشید نتیجه کار شگفت انگیز خواهد شد.

• رنگساژ نقره‌ای یخی

برای این که رنگساژ نقره‌ای یخی حاصل شود، باید موهایتان به آخرین درجه دکلره رسیده باشد. در این صورت کافیست ۱۰ سانت رنگ بلوند نقره‌ای ۹C را با ۳ سانت واریاسیون نقره‌ای ۰.۲۲ و همین مقدار واریاسیون خاکستری مخلوط کنید. در نهایت ۳۰ سی سی اکسیدان شماره ۱ به ترکیب اضافه کنید.

آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو
آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آیا می‌توان از رنگساژ مو در بارداری استفاده نمود؟

هنوز تحقیقات پژوهشگران در خصوص استفاده از رنگساژ مو در بارداری به نتایج نهایی نرسیده است. اما با این وجود مواردی اثبات شده که استفاده از این تکنیک را برای خانم‌های باردار منع می‌کند.

یکی از این موارد مجاورت مواد با کف سر است. در شرایطی که از مواد رنگساژ استفاده می‌کنید، این امکان وجود دارد که با پوست سر برخورد داشته باشند. در این شرایط است که مولکول‌های رنگ از طریق کف سر به خون مادر می‌رسد. ممکن است این مواد از طریق خون به بدن جنین برسد.

از طرفی تامین مواد غذایی و اکسیژن برای جنین توسط مادر موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن او می‌شود. به همین خاطر ممکن است بدن مادر در برابر چنین موادی نتواند واکنش دفاعی مناسبی نشان دهد و سلامتی او را به خطر بیندازد.

در نهایت در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از رنگساژ مو در بارداری استفاده نمود، باید بگوییم که تا سه ماهه اول بارداری از این کار پرهیز کنید. در واقع در این مدت جنین در حال رشد و تکمیل اعضای اصلی بدن خود است. به همین خاطر در این دوران استفاده از مواد شیمیایی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بهتر است آن را به سه ماهه دوم و سوم موکول کنید.

تفاوت رنگ و رنگساژ

رنگ و رنگساژ دو تکنیک مجزا در تغییر رنگ موهاست که دارای تفاوت‌هایی هستند. ممکن است در ابتدا با برخورد به نام این دو تکنیک تصور کنید که این دو روش مشابه هم هستند. اما تفاوت آن‌ها گسترده است و از مواد به کار برده شده تا طریقه مصرف را در بر می‌گیرد.

رنگساژ دودی در خانه

۱- مواد استفاده شده در ترکیب رنگ مو شامل رنگ تیوپی به همراه اکسیدان است. این در حالیست که ترکیب رنگساژ از رنگ، آب و اکسیدان تهیه می‌شود.

۲- ترکیب رنگساژ ضعیف‌تر از رنگ مو است. به همین خاطر برای موهای دکلره شده یا آسیب دیده از خدمات رنگ مو استفاده نمی‌شود.

۳- قیمت رنگساژ از رنگ، کمتر است. علت این امر نیز میزان رنگ استفاده شده در ترکیبات آن است.

۴- در رنگ ساژ موها باید مرطوب باشد. در حالیکه در رنگ موها باید کاملا خشک باشند.

۵- ماندگاری رنگساژ کمتر از رنگ مو است.

۶- شدت رنگ انتخابی در خدمات رنگ مو بیشتر است اما در روش دیگر تنها هاله‌ای از آن را خواهید دید.

۷- طریقه رنگ‌گذاری موها در تکنیک رنگ مو از پشت سر و پایین موهاست. ولی برای روش دوم به یکباره مواد را به موها اضافه می‌کنید و تفاوتی ندارد از کدام بخش آغاز می‌کنید.

۸- آخرین تفاوت رنگ و رنگساژ به مدت زمان مکث مواد روی موها مربوط می‌شود. این زمان در رنگساژ حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است. در حالی که این زمان برای خدمات رنگ مو از ۲۵ تا ۴۵ دقیقه است.

زهرا رمضانی

شما تا به حال تجربه استفاده از رنگساژ مو را داشته‌اید؟ خودتان از این تکنیک استفاده کردید یا در آرایشگاه آن را تجربه کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما […]

منبع: bellatory

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: