انتخاب رنگ موی مناسب

راهنمای خرید رنگ مو برای داشتن موهای سالم و زیبا

ارسال به دیگران:

این روزها خرید رنگ مو یک چالش بزرگ برای خانم ها و آقایان است. همه ما هنگام خرید رنگ مو به این فکر می کنیم که جذاب ترین رنگ مو کدام است؟ رنگ موی سال 1400 چیست؟ رنگ ساده مناسب است یا بهتر است از روش های مش و هایلایت استفاده کنیم؟ همه این‌ها سوالاتی است که قبل از انتخاب رنگ مو از خودمان می‌پرسیم. اما گاهی کمتر به کیفیت رنگ مورد نظر توجه می‌کنیم. اگر نمی‌دانید که چه نوع رنگ مویی برای شما مناسب است، راهنمای خرید رنگ مو را تا انتها مطالعه نمائید. ما در این مقاله انواع رنگ مو و نکات ضروری برای خرید رنگ مو را بررسی می‌کنیم.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

انواع رنگ مو

رنگ موها اصولا به دو دسته تقسیم می‌شوند: رنگ موی موقت و رنگ موی دائم

۱. رنگ موی موقت

این نوع رنگ موها نیازی به اکسیدان ندارند و رنگدانه‌های آن‌ها به قدری کوچک است که به راحتی وارد کوتیکول مو شده و سطح مو را می‌پوشانند. رنگ‌های موقت به صورت اسپری در بازار موجود هستند و با چند بار استحمام از بین می‌روند. همچنین ظاهر خوبی دارند و می توان برای یک مهمانی از آنها استفاده کرد. این رنگ ها بیشتر به رنگ های فانتزی مانند آبی، سبز و صورتی و… ساخته می‌شوند. مسلما رنگ موهای موقت عوارض کمتری نسبت به رنگ های دائمی دارند.

۲. رنگ موی دائمی

رنگ موهای دائمی یا رنگ های اکسیداسیون به دو نوع نیمه دائمی و دائمی تقسیم می شوند:

۱. رنگ موهای دائمی

رنگ موهای دائمی در برندها و کیفیت های بسیار مختلف، پر مصرف ترین رنگ موها به شمار می روند که به صورت کرمی و یا خمیری تولید می‌شوند. این نوع رنگ ها وارد ساختار مو شده، با پیگمنت های مو ترکیب می‌شوند و رنگدانه های بزرگ تری را ایجاد می‌کنند که به صورت دائمی در مو باقی می‌مانند.

راهنمای کامل انتخاب رنگ مو مناسب

۲. رنگ موهای نیمه دائمی

رنگ‌های نیمه دائمی نوع دیگری از رنگ‌های دائمی هستند که به صورت ژله‌ای بوده و بعد از ۱۲ تا ۱۵ بار شستشوی موها تغییر رنگ می‌دهند و به مرور از بین می‌روند. این نوع رنگ‌ها بیشتر رنگ های فانتزی دارند که برای استفاده از آنها ابه کسیدان نیاز ندارید. برای استفاده از رنگ موهای ژله ای باید ابتدا موها دکلره شوند.

راهنمای تشخیص رنگ موی با کیفیت

تقریبا همه ما بعد از چند بار خرید رنگ مو می‌توانیم به سادگی رنگ موی با کیفیت را تشخیص دهیم. البته بعد از خرید رنگ مو و مصرف آن با مشاهده نرمی مو، کیفیت درخشندگی و شفافیت مو، قابلیت پوشانندگی مو، ایجاد رنگ طبیعی و پس از مدتی هم با دیدن پایداری رنگ مو و عدم تغییر رنگ آن به باکیفیت بودن آن پی می‌بریم. اما برای اینکه پیش از خرید رنگ مو بتوانید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید، باید در مورد ویژگی ها و کیفیت برند سازنده تحقیق کنید. همچنین می‌توانید از اطرافیان و دوستان خود در مورد تجربیات شان پرس و جو کنید.

راهنمای انتخاب رنگ موی متناسب با رنگ پوست

انتخاب رنگ مو برای پوست سبزه

بعد از اطمینان از با کیفیت بودن رنگ موی مورد نظر، نوبت می‌رسد به انتخاب رنگ موی مناسب پوست شما. اگر رنگ مویی با هارمونی هماهنگ با رنگ پوست تان انتخاب کنید زیبایی و جذابیت شما چند برابر می شود. اما در نظر نگرفتن این عامل حالت بی نظمی و آشفتگی به چهره می دهد. شاید این روش خیلی علمی به نظر نرسد اما اگر می خواهید تن پوست خود را تعیین کنید یک بلوز سفید بپوشید. در این حالت اگر رنگ پوست شما به سمت آبی متمایل بود تن پوست سرد و اگر به زردی متمایل بود تن پوست گرم دارید.

۱. انتخاب رنگ مو برای پوست های گرم

اگر رنگ پوستی دارید که به زردی متمایل است نباید از رنگ موهای مشابه آن استفاده کنید. بلکه باید از رنگ های بلوند و سرد استفاده کنید تا تعادل ایجاد شود و زیباتر و طبیعی تر به نظر برسید. کاربرد چند رنگ هایلایت مو هم بسیار به زیبایی شما کمک می کند. مثلا اگر رنگ پوست شما تیره قهوه ای یا سبزه است می توانید از سایه ای از رنگ های تیره و هایلایت هایی از طلایی یا برنز استفاده کنید.

۲. انتخاب رنگ مو برای پوست های سرد

در مقابل اگر تن پوست شما سرد است، از رنگ هایی که سردی آن را بیشتر می‌کند دوری کنید. رنگ موی ایده آل برای شما رنگهایی مانند بلوند خاکستری، طلایی، یا قهوه ای روشن است که مخالف تن پوست شما باشد.

آیا استفاده از رنگ مو به موهای ما آسیب می زند؟

رنگ مو در بهترین حالت عوارض خفیفی را به همراه دارد. اما اگر از یک رنگ موی مرغوب استفاده کنید، میزان آسیب آن کم‌تر خواهد بود. به هر حال بهتر است بیش از سالی یکبار از رنگ مو استفاد نکنید تا از خشکی و شکنندگی موهای خود جلوگیری کنید. برای اینکه عوارض رنگ مو به حداقل برسد، این موارد را رعایت کنید:

راهنمای انتخاب رنگ موی مناسب با چهره
  • در هنگام خرید رنگ مو، نوع مرغوب آن را انتخاب کنید
  • قبل و بعد از رنگ کردن از ماسک نرم کننده مو استفاده کنید
  • از حالت دهنده های تقویتی مو استفاده کنید

راهنمای خرید اکسیدان

اکسیدان فعال کننده رنگ مو است و  نقش اصلی را در رنگ گرفتن موهای شما ایفا می‌کند. هر چه درصد اکسیدان بیشتر باشد، میزان روشن کنندگی آن نیز بیشتر خواهد بود. اکسیدان در واقع نوعی کاتالیزور است که موجب ثبات رنگ مو می شود. اکسیدان‌های قوی عملکردشان به این صورت است که موجب پاک شدن سولفورهای مو و سفت شدن مو می شود. آمونیاک موجود در اکسیدان کوتیکول مو را جدا کرده و باعث می‌شود رنگ به داخل ساقه مو نفوذ کند. اکسیدان ها از لحاظ درصد به ۴ نوع دسته بندی می شوند:

۱. اکسیدان ۳٪

این اکسیدان به نام اکسیدان ولوم ۱۰ یا اکسیدان شماره ۵ در بازار شناخته می شود. این نوع اکسیدان در حقیقت ضعیف ترین نوع اکسیدان به شمار می رود که در رنگساژها برای رنگهای هایلایت و مش و انواع سبک های لایت کاربرد زیادی دارد. همچنین برای ایجاد رنگ های تیره مانند مشکی و قهوه ای باعث ثبات رنگ موی تیره می شود.

۲. اکسیدان ۶٪

اکسیدان ۶٪ تحت عنوان اکسیدان ولوم ۲۰ یا شماره ۱ شناخته می شود. این اکسیدان معمولا برای پوشش کامل تار موهای سفید بسیار کاربرد دارد و در دکلره های ضعیف و در تکنیک های دکوپاژ مو به طور گسترده استفاده می شود. این نوع اکسیدان باعث رسوب رنگ در ساقه مو می‌شود و در ضمن برای پیشگیری از سوختن موها در تکنیک های آمبره و مش فویلی و سامبره گزینه مناسب تری است. این اکسیدان متوسط برای رنگ کردن ریشه مو و ابرو کاربرد زیادی دارد.

۳. اکسیدان ۹٪

این اکسیدان با نام اکسیدان ولوم ۳۰ یا اکسیدان شماره ۲ شناخته می شود. کاربرد این شماره از اکسیدان برای روشن کردن مو، با رنگهای طیف روشن تر به بازتر شدن رنگ مو کمک می کند و یکی از اکسیدانهای بسیار پر طرفدار برای دکلره مو است.

انتخاب رنگ مو برای پوست گندمی

۴. اکسیدان ۱۲٪

این اکسیدان که نام های دیگر آن اکسیدان ولوم۴۰ یا شماره ۳ است برای دکلره قوی استفاده می شود. البته پیشنهاد می شود این اکسیدان را برای دکلره استفاده نکنی، مگر اینکه رنگ مو توسط آرایشگر حرفه ای اعمال شود. چرا که این شماره در صورت استفاده غیر اصولی آسیب زیادی به مو می رساند.

این اکسیدان با درجه روشن کنندگی بالا باید همراه با تکنیک های مراقبتی مو به کار رود. همچنین، اگر می خواهید برای ایجاد رنگ های سه بعدی از آن استفاده کنید، حتما در بخش های تیره و روشن موها به شماره اکسیدان مناسب و زمان مناسب قرارگیری مواد روی ساقه و ریشه مو توجه کنید.

نسبت رنگ و اکسیدان باید به چه اندازه باشد؟

در بعضی موارد میزان اکسیدان مورد نیاز بر روی جعبه رنگ مو قید شده است، اما در غیر این صورت، نسبت رنگ مو و اکسیدان یک به یک است.  به عبارتی باید به طور برابر از رنگ مو و اکسیدان استفاده کنید. البته این میزان با توجه به نوع رنگ می تواند تغییر کند و گاهی کم یا زیاد شود.

نکات مهم مربوط به خرید رنگ مو

۱. رنگ مویی را بخرید که به آن حساسیت نداشته باشید

برای آگاهی از اینکه نسبت به یک نوع رنگ مو حساسیت دارید یا خیر، باید آن را پشت گوش یا قسمت داخلی بازوی خود امتحان کنید. برای انجام تست حساسیت، ابتدا مخلوط رنگ مو و اکسیدان را تهیه کنید و آن را روی پوستتان بمالید. بگذارید رنگ ۷۲ تا ۴۸ ساعت روی پوستتان بماند. اگر پوست شما واکنش نداد و حساسیتی ایجاد نشد، می توانید از آن استفاده کنید.

انتخاب رنگ موی مناسب با پوست

۲. رنگ مو را بر اساس اطلاعات کاتالوگ انتخاب کنید

هیچگاه رنگ مو را بر اساس رنگ نمونه ای که در کاتالوگ وجود دارد انتخاب نکنید. گاهی اوقات رنگی که تهیه می کنید روی موهای شما یک تا دو درجه تیره تر یا روشن تر خواهد بود. برای انتخاب دقیق تر باید بتوانید به اطلاعات نوشته شده در کاتالوگ و روی جعبه رنگ مو توجه کنید. نوشته های روی کاتالوگ درجه تیرگی یا روشنی رنگ مو، و همچنین تن و سایه رنگ مو را مشخص می‌کنند.

۳. به تن رنگ موی خود توجه کنید

رنگ موهای طبیعی با تن گرم مانند قهوه ای تیره بهتر است از رنگ های قهوه ای گرم، کرمی، طلایی، و همچنین رنگ هایی با تناژ قرمز مانند رنگ مو عسلی استفاده کنند. اما کسانی که رنگ موهای طبیعی با تن سرد دارند می‌توانند از رنگ هایی استفاده کنند که تناژ آبی، خاکستری، یا پلاتینی دارد.

۴. از رنگ موهای ویتامینه استفاده کنید

رنگ مو به خودی خود باعث خشک و زبر شدن مو می‌شود. بنابراین بهتر است رنگ موهایی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین و انواع روغن های مناسب مو هستند. از جمله ترکیبات مغذی که می توانید در رنگ مو مشاهده کنید می توان به روغن آرگان، روغن زیتون، کراتین، و ویتامین سی اشاره کرد. این ترکیبات می توانند به تقویت و درخشندگی موهای شما کمک کنند.

منبع: confessionsofacosmetologist

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: