رنگ موی عسلی

چرا رنگ موهام زود میره؟ چرا موهام رنگ نمیگیره؟ دلایل رنگ نگرفتن موی سفید و دکلره

ارسال به دیگران:

چرا رنگ موهام زود میره؟ چرا موهام رنگ نمیگیره؟ چرا موهای سفیدم رنگ نمیگیره؟ این‌ها سوالاتی است که احتمالا برای افرادی که موهای خود را رنگ می‌کنند، پیش می‌آید. رنگ نگرفتن موها می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. ممکن است برخی از این دلایل را بدانید یا با تجربه به دست آورده باشید. در هر حال بسیار مهم است که این دلایل را کشف کنید تا دفعات بعد دیگر آن‌ها را مرتکب نشوید. اما به دست آوردن تمام این‌ها با تجربه، ممکن است نتایج خطرناکی مانند از دست دادن سلامتی موهایتان داشته باشد.

به همین خاطر قصد داریم در این مطلب، دلایل عمده این اتفاق را برای شما توضیح دهیم. همچنین در ادامه آن نکاتی در رابطه با انجام رنگ مو را خواهید خواند.

آموزش رنگ مو
آموزش رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

به دلیل اهمیت موضوع بهتر این است که بدون مقدمه به سراغ پاسخ به سوالاتی در خصوص دلایل رنگ نگرفتن موها برویم. در این بخش می‌خواهیم به سوالات پرتکرار شما درباره رنگ کردن مو پاسخ دهیم.

چرا رنگ موهام زود میره؟ (علت ماندگاری کمِ رنگ مو)

بسیاری از افراد از ما این سوال را دارند که چرا رنگ موهایشان زود پاک می‌شود؟ برای افزایش دوام و ماندگاری رنگ مو کافیست به تعدادی نکات ساده اما مهم توجه کنید.

  • در روزهای ابتدایی بعد از رنگ مو سعی کنید موهای خود را زیاد نشویید. هر چقدر دفعات حمام رفتن شما بیشتر باشد، رنگ مو شما زودتر از بین می‌رود.
  • شستشوی مو با آب داغ، اشتباه بزرگی است. اگر نیاز به شستشوی مو داشتید، ترجیحا از آب خنک یا ولرم برای شستن موها استفاده کنید.
  • از شامپو بدون سولفات برای شستن موهای خود استفاده کنید.
  • تا حد امکان از ابزارهای حرارتی برای حالت دادن موها استفاده نکنید.
  • برای تقویت موها حتما از ماسک مو استفاده نمایید. شما می‌توانید به راحتی با مواد دردسترس، ماسک مو خانگی درست کنید.
دلیل رنگ نگرفتن مو

چرا موهام رنگ نمیگیره؟ چرا موهای سفید رنگ نمیگیره؟ (علت رنگ نگرفتن موها)

گاهی ممکن است موهای خود را رنگ کنید و بعد از آن مشاهده کنید که به رنگ موردنظر نرسیده‌اید، یا اینکه اصلا موهای شما رنگ نگرفته است. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که به احتمال زیاد دلیل رنگ نگرفتن موهای شما هستند.

۱- استفاده از رنگ بی کیفیت:‌ در هنگام خرید رنگ مو حتما به کیفیت رنگ موردنظر توجه کنید. اگر همواره به دنبال رنگی ارزان هستید نباید انتظار بالایی نیز از آن داشته باشید.
اگر تجربه کافی برای این خرید ندارید، بهتر است از فردی که تجربه بیشتری نسبت به شما دارد کمک بگیرید.
اگر قبلا از برند خاصی راضی بوده‌اید بهتر است مجددا همان را خریداری کنید.

۲- رنگ‌های گیاهی: اگر هنوز هم آثار رنگ موهای گیاهی مانند حنا و وسمه روی موهای شما وجود دارد، احتمالا موهای شما به راحتی رنگ نمی‌پذیرند. دلیل این امر، ماندگاری بالای رنگ‌های گیاهی است.

۳- عدم توجه به رنگ پایه: گاهی ممکن است عکس فردی را ببینید و رنگ موی آن را بپسندید. در این زمان دست به کار می‌شوید. اما در نهایت نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آورید. در این حالت احتمالا به رنگ پایه توجه نکرده‌اید.
شما در هر بار رنگ کردن باید انتظار تغییر رنگ در حد ۲ درجه را داشته باشید. در این مسیر باید در انتخاب رنگ مو دقت کنید و از رنگ‌های نزدیک به هم استفاده کنید.

اهمیت رنگ پایه در رنگ گرفتن مو

به عنوان مثال اگر موهای تیره دارید نباید انتظار داشته باشید که با رنگ ساده، موهای بلوند روشن به دست آورید. در حالتی که رنگ مو شما قهوه‌ای درجه ۳ است فقط می‌توانید از قهوه‌ای درجه ۵ انتظار داشته باشید تا تغییری در ظاهر شما ایجاد کند.

۴- آبکشی زود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در هنگام رنگ کردن باید حتما به دستور روی جعبه رنگ توجه کنید. برای رنگ‌های معمولی، حداقل ۳۰ دقیقه و برای رنگ‌های روشن حتی تا ۴۵ دقیقه باید صبر کنید. پس برای شستن مو عجله نکنید.

۵- موهای ضخیم: رنگ گرفتن موهای نازک و ضعیف بسیار راحت است. این در حالیست که در موهای ضخیم باید مدت زمان بیشتری برای رنگ گرفتن مو صبر کنید.

۶- چربی بیش از حد: اگر موهای شما بیش از حد چرب باشد به سختی رنگ می‌گیرد. اگر کف سر چربی ندارید، سعی کنید یک روز قبل از رنگ مو به حمام بروید. حمام کردن در همان روز و تمیزی بیش از حد کف سر نیز ممکن است باعث سوزش پوست کف سر شود.

۷- تغییرات هورمونی:‌ در زمان‎‌هایی که در دوران خاصی از زندگی خود هستید، احتمالا رنگ گرفتن موها با دشواری روبرو می‌شود. در زمان‌های شیردهی و دوران قاعدگی خانم‌ها، ممکن است در پروسه رنگ گرفتن موها با مشکل روبرو شوید. پس بهتر است این کار را به بعد از این دوران موکول کنید. این مورد یکی از مهم‌ترین دلایل رنگ نگرفتن مو دکلره شده است.

رنگ نگرفتن موی دکلره شده

نکات مهم برای رنگ گرفتن موی سفید

اگر موهای سفید شما برای رنگ‌پذیری به زمان زیادی نیاز دارد، می‌توانید از تکنیک‌های کمکی که در ادامه آورده‌ایم استفاده کنید.

  • از رنگ موی با کیفیت استفاده کنید.
  • ابتدا موهای سفید خود را رنگ کنید.
  • برای رنگ کردن مو از برس مو زبر استفاده نمایید. با این کار می‌توانید روی ساختار سطحی تار موها، خراش ایجاد کنید. در این حالت رنگ مو به راحتی به درون تارهای مو نفوذ می‌کند.
  • از رنگ‌های نچرال استفاده کنید. این رنگ‌ها غلظت بیشتری دارند به همین خاطر موهایتان شانس بیشتری در رنگ‌پذیری دارند.
  • از رنگ دائمی استفاده کنید.

نکات مهم در رنگ کردن موها

در این بخش به نکات مهمی در خصوص رنگ کردن موها می‌پردازیم.

۱- رنگ های خیلی تیره انتخاب نکنید

انتخاب رنگ مو مهم ترین مرحله است. به عنوان یک قاعده کلی، به خاطر داشته باشید که رنگی تیره تر از ابروهایتان انتخاب نکنید. ابروهایتان معیار خوبی هستند برای اینکه متوجه شوید چه رنگ هایی به پوست شما می آیند. بنابراین از ابروها به عنوان یک راهنما استفاده کنید.

اگر رنگ موی شما خیلی تیره شد، از شامپو رنگ ها برای روشن کردن رنگ، کمک بگیرید. همچنین می توانید ۵ قطره مایع ظرف شویی را با یک چهارم پیمانه شامپو مخلوط کنید. شستن موها با این محلول می تواند به از بین بردن رنگ کمک کند. اگر موهای شما زیاد رنگ به خودش می گیرد، قبل از گذاشتن رنگ مو مقداری روغن نارگیل به موهایتان بزنید.

پاك كردن رنگ مو از پوست

۲- برای اصلاح رنگ مو به آرایشگاه مراجعه کنید

اولین اشتباه این است که خودتان به تنهایی دست به اصلاح رنگ مو بزنید. با انجام این کار، تغییر رنگ مو برای آرایشگرتان سخت تر می شود. اگر اصرار به انجام این کار دارید، باید چندین بار پشت سر هم از شامپوهای پاک کننده رنگ استفاده کنید. ولی بهترین روش برای تصحیح رنگ، این است که به سراغ رنگ کار خودتان بروید. همچنین می‌توانید روش های پاک کردن رنگ مو را در رز سرخ مطالعه نمائید.

۳- بعد از گذاشتن رنگ تیره، دکلره نکنید

فکر کردن به رنگ های بلوند یخی یا پلاتینی بسیار جذاب است. اما اگر قصد انجام آمبره، سامبره، بالیاژ یا هایلایت را دارید، حتما به آرایشگاه مراجعه کنید. مخصوصا زمانی که موهای طبیعی خودتان بسیار تیره است. و یا به تازگی از رنگ موی تیره روی موهایتان استفاده کردید. پیشنهاد می کنیم تا زمان پاک شدن کامل رنگ موی تیره، دکلره نکنید.

۴- تن نارنجی و براق موها را با شامپو رنگ بپوشانید

اگر موهای شما بعد از هایلایت تن نارنجی داشت، از شامپو رنگ های بنفش استفاده کنید. حتی تا دو بار در هفته می توانید از این شامپوها استفاده کنید. با این روش تن نارنجی رنگ در موهایتان از بین خواهد رفت. هر زمان که لازم شد از شامپو رنگ های با تن بنفش استفاده کنید. این کار باعث می شود موهای شما در تناژ صحیح قرار بگیرند.

آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو
آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۵- بیش از حد از حنا استفاده نکنید

حنا گذاشتن روی موها، یکی از روش های مرسوم رنگ کردن موها از گذشته تاکنون می باشد. حنا به رشته های موی شما نفوذ می کند و روی ساقه مو می نشیند. اما نکته منفی این است که نمی توانید حنا را به راحتی از روی موهایتان پاک کنید. مخصوصا اگر بخواهید بعد از حنا گذاشتن موهایتان را روشن کنید. همچنین اگر به طور مداوم از حنا استفاده کنید، موهایتان کدر خواهد شد. بنابراین اگر قصد دارید موهایتان را در خانه رنگ کنید از رنگ های معمولی استفاده کنید. رنگ هایی که ظرف چند ماه از بین می روند و شما را به دردسر نمی اندازند. در این صورت اگراز رنگ موهای خود راضی نباشید، به سادگی آن را تغییر می دهید.

۶- رنگ مو را در منزل انتخاب کنید

بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که روی صندلی بنشینید و موهای خود را به دست آرایشگر بسپارید. هرگز انتخاب رنگ مو را به عهده آرایشگر نگذارید. شما باید با فکر و برنامه ریزی قبلی به آرایشگاه بروید. اگر ایده ای برای انتخاب رنگ مو نداشته باشید، با درصد بالایی از رنگ مویتان ناراضی خواهید بود. همچنین باید بدانید که چه رنگ موهایی را نمی خواهید. پیدا کردن رنگ موی دلخواهتان بسیار ساده است. شما می توانید در مجله های زیبایی و یا شبکه های اجتماعی به دنبال رنگ موی دلخواهتان بگردید. انتخاب یک رنگ کار خوب مهم ترین بخش قضیه است. سعی کنید کاررنگ کارهای مختلف را که از توانایی آنها اطمینان دارید امتحان کنید. این کار باعث می شود تا با گذشت زمان به رنگ کار مورد علاقه خود برسید.

انتخاب رنگ موی مناسب

۷- در مورد تاریچه رنگ مویتان به رنگ کار توضیح دهید

باید حتما در مورد تمام رنگ هایی که روی موهای خود استفاده کرده اید، به رنگ کار توضیح دهید. رنگ هایی مانند شرابی و مشکی یا حنا، مدت طولانی روی موها می مانند. پس در انتخاب رنگ موهای تیره و شرابی دقت کنید. شاید رنگ کار شما مجبور شود از روش دکوپاژ کردن برای شما استفاده کنید. شما باید تمام کارهایی که انجام دادید را با رنگ کار خود در میان بگذارید. حتی اگر موهای خود را کوتاه کردید و یا مدت زمان زیادی از گذاشتن رنگ روی موها می گذرد.

۸- اگر از رنگ مو راضی نیستید، بلافاصله احساس خود را بیان کنید

اگر نتیجه کار واقعا چیزی نبود که شما می خواستید، با رنگ کار خود در مورد این نارضایتی صحبت کنید. این اتفاق یک امر عادی است که برای بسیاری از خانم ها پیش می آید. پس از رنگ کار خود مودبانه درخواست کنید تا رنگ مو را به خواسته شما نزدیک کند. برخی از رنگ کار ها هنوز به کاتالوگ خوانی رنگ مو مسلط نیستند. اما هدف تمام سالن ها این است که مشتری را راضی و خوشحال نگه دارند. بنابراین در بیان احساستان تردید نکنید. اگر هایلایت شما بیش از حد روشن شد، می توانید از رنگساژهای تیره تر استفاده کنید. با این روش موهای شما به هارمونی مناسبی می رسند. اگر موهای شما به اندازه کافی روشن نشد، می توانید هایلایت های بیشتری به آن اضافه کنید.

رنگ گرفتن موها

۹- با توجه به رنگ پوستتان رنگ مو انتخاب کنید

در بدن رنگدانه هایی وجود دارد که ملانین نامیده میشود. این رنگدانه ها مسئول رنگ مو، چشم و پوست است. در شرایط آب و هوایی مختلف ، رنگ پوست تغییر میکند. تنوع ملانین در بدن، توزیع، شکل و اندازه آن بر رنگ پوست تاثیر می گذارد.مهم ترین چیزی که پیش از انتخاب رنگ مو باید درنظر بگیرید رنگ پوستتان است.

برای پوست هایی که رنگ گرم دارند رنگ موهای بلوند و قهوه ای ، برای پوست هایی که رنگ سرد دارند رنگهای  بلوند دودی، پلاتینی، بلوند سفید و قهوه ای دودی مناسب است .

همچنین توجه داشته باشید بهترین رنگ مویی که میتوانید انتخاب کنید رنگ مویی است که در بچگی به صورت طبیعی داشتید

۱۰- برای از بین بردن رنگ موی تیره از شامپوهای پاک کننده کمک بگیرید

درست مانند روش هایی که در منزل استفاده می کنید. رنگ کارها هم از شامپوهای حاوی گوگرد برای کمرنگ کردن رنگ مو استفاده می کنند. این شامپوها فقط لایه آخر رنگ مو را کمرنگ می کنند. بنابراین هیچ آسیبی به موهای شما نمی رسد. پس در صورت ناراضی بودن از رنگ مو این موضوع را با رنگ کار خود در میان بگذارید.

انتخاب رنگ موی مناسب با پوست

۱۱- رنگ کار مناسب خود را پیدا کنید

اگر هر دفعه از رنگ موی خود ناراضی هستید، به این معنی است که باید رنگ کار خود را عوض کنید. به رنگ کار خود بگویید چه می خواهید و به او عکس نشان بدهید. اگر بعد از همه این کارها باز هم ناراضی بودید سالن دیگری را برای رنگ مو انتخاب کنید.

۱۲- رنگ چشم در انتخاب رنگ مو نقش مهمی دارد

  • افرادی که رنگ چشم فندقی، سبز و قهوه ای دارند بهتر است از رنگ موهای گرم استفاده کنند.مثل : بلوند طلایی، قهوه ای طلایی و بورگاندی می توانند انتخاب خوبی باشند.
  • افرادی که چشم های آبی یا خاکستری دارند بهتر است از رنگ موی سرد استفاده کنند. مثل : رنگ های پلاتینی، بلوند دودی، قهوه ای دودی و بلوند برای این افراد مناسب هستند.

در صورتی که از خواندن این مقاله لذت بردید، حتما مقاله ما درباره رنگ موی سال 1400 را بخوانید.

رویا کریمی

شما تا به حال تجربه رنگ کردن موی خود را داشته‌اید؟ در این مسیر از چه نکاتی استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: cosmopolitan

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 4.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: