رنگ ریشه موهای مش شده

چند نکته طلایی رنگ ریشه مو برای مبتدیان + مراحل ریشه گیری مو در خانه

ارسال به دیگران:

رنگ ریشه مو یکی از مشکلاتی است که دو یا سه هفته بعد از رنگ مو گیاهی با آن مواجه می شوید. روش های مناسب زیادی برای ایجاد تغییر در چهره وجود دارد.

تغییر رنگ موها یکی از همین روش های آرایشی است که حتی با اندک تغییری در تناژ رنگی مو، احساس زیبایی و شکوه را برایتان به همراه می‌آورد. اگرچه تغییر رنگ و هایلایت مو شیوه‌ای شگفت انگیز برای تغییرات اساسی است. اما این روش آرایشی هم مشکلات و ترفندهای خاص خودش را دارد.

رشد ریشه‌های مو و تناقض آن با رنگ جدید یکی از همین مشکلات رایج است. اما این مشکل هم فوت و فن‌هایی دارد که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم. در این مقاله با نحوه ریشه گیری موی دکلره، رنگ کردن ریشه موی سفید، ریشه گیری موهای مش شده، و ریشه گیری موهای رنگ شده آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

انواع ریشه گیری مو

رنگ کردن ریشه مو بر اساس نوع و روشی که برای رنگ کردن موهای خود انتخاب کرده اید، متفاوت خواهد بود. به طور کلی انواع روش ریشه گیری مو به چهار دسته زیر تقسیم می شود:

  • ریشه گیری موی سفید
  • رنگ ریشه موی رنگ شده
  • ریشه گیری موی دکلره شده
  • ریشه گیری موهای مش شده

رنگ ریشه موهای سفید

اگر موهای خود را اخیرا رنگ کرده‌اید، احتمالا اندکی از رنگ اصلی موهایتان را به صورت نامحسوس در فرق سر خود مشاهده می‌کنید. احتمالا هیچ فرد دیگری جز خودتان این ریشه‌ها را نمی‌بیند. با این وجود اگر با مشاهده ریشه‌ها احساس ناخوشایندی دارید، با ریشه گیری موی سفید به راحتی می‌توانید این رنگ متضاد را از بین ببرید.

فقط کافیست با یک رنگ ملایم آن‌ها را بپوشانید. ممکن است رنگ ریشه موهایتان خاکستری شده باشد و به همین سبب از زیر رنگ مشخص باشد. یا ممکن است از موهای مشکی به طیف قهوه‌ای رسیده باشید. در این صورت استفاده از اسپری‌ها و پودرهای رنگی موجود در بازار می‌تواند به پوشاندن ریشه موهایتان کمک کند. البته کنترل پودر نسبت به اسپری برای مناطق کوچک راحت‌تر است. بهتر است در راهنمای خرید رنگ مو دقت کافی را داشته باشید تا به بهترین شکل بتوانید ریشه موهایتان را رنگ کنید.

رنگ ریشه و رنگ ساژ

در اولین مرحله رنگ ریشه موهای سفید، باید انتخاب رنگ مو مطابق با رنگ موهایتان با دقت انجام شود. حتی بد نیست آن را بر تکه کوچکی از موهایتان امتحان کنید تا از تناژ مناسب آن مطمئن شوید. البته بهتر است این کار را در حمام انجام دهید تا رنگ اسپری به همه جا پاشیده نشود.

ریشه گیری موهای رنگ شده

بسیاری افراد موهای سفید زیادی دارند. برخی نیز موهایشان را را از رنگ روشن به تیره و یا بالعکس تغییر می‌دهند. برخی هم موهای قهوه‌ای خود را به قرمز یا رنگ‌های فانتزی دیگر تغییر می‌دهند.

در این صورت مرز بین موهای طبیعی و رنگ شده به وضوح دیده می‌شود. بدون شک اسپری‌های رنگی نمی‌توانند این تغییرات را کاهش دهند. بنابراین در این شرایط بهتر است از رنگ‌های دائمی برای رنگ ریشه موی رنگ شده استفاده شود.

آموزش ریشه گیری موهای دکلره شده

بسیاری از افراد بر این باورند که برای رنگ کردن ریشه مو، باید رنگ را به تمام طول تار موها بگذارند تا ترکیب خوبی حاصل شود. اما این فقط یک تصور اشتباه است. اگر نیاز به رنگ ریشه موهایتان دارید، کافیست رنگ را فقط روی همان ناحیه قرار دهید.

اگر مدام روی قسمت‌های قبلی رنگ بگذارید، به تدریج رنگ کدر و غیر طبیعی پیدا می‌کنند. برای جلوگیری از رنگ گرفتن قسمت‌های از پیش رنگ شده، می‌توانید از یک نرم کننده قوی یا روغن نارگیل در این قسمت‌ها استفاده کنید.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

نکته مهم دیگر انتخاب تناژ رنگی مناسب است. به این منظور باید به گرم یا سرد بودن تناژ رنگ موی خود دقت کنید. به علاوه اگر بر اساس تجربیات قبلی موهایتان به سختی رنگ می‌گیرند، از تناژهای یک درجه تیره‌تر برای رنگ کردن ریشه موهایتان استفاده کنید.

در غیر این صورت تناژ روشن‌تری انتخاب کنید. در نهایت فراموش نکنید، موهای رنگ شده به سرعت خشک و دهیدراته می‌شوند. بنابراین حداقل هفته‌ای یک بار از آبرسان یا مرطوب کننده قوی استفاده کنید.

آموزش گام به گام ریشه گیری موهای رنگ شده

در این ویدئو می توانید مراحل ریشه گیری موهای رنگ شده را مرحله به مرحله و دقیق آموزش ببینید:

آموزش ریشه گیری موهای رنگ شده

رنگ ریشه موی دکلره شده

واقعیت این است که رنگ و دکلره به خصوص برای ریشه‌های مو به شدت آسیب رسان هستند. به علاوه لازم نیست با مشاهده اندکی ریشه بیرون زده دوباره به رنگ‌های شیمیایی متوسل شوید. شاید بهتر باشد هر از گاهی ریشه موهایتان استراحت کنند.

البته خوشبختانه امروزه با ترند شدن شیوه‌های مختلف هایلایت کردن مو از جمله آمبره، بالیاژ و سامبره، مشاهده ریشه‌های بیرون زده برای عموم مردم عادت شده‌ است.

نحوه ریشه گیری مو با دکلره

دکلره یک پروسه شیمیایی است که منجر به بی‌رنگ شدن موهای شما می‌شود. رنگ ریشه موی دکلره شده روشی دشوار است که باید توسط متخصصان حرفه‌ای و با دقت و مهارت بالا انجام بگیرد. حتی ممکن است انجام آن برای بسیاری از آرایشگرهای با تجربه هم دشوار باشد. بنابراین اگر خودتان اقدام به دکلره کنید، به احتمال زیاد به موهایتان آسیب وارد می‌کنید.

هایلایت یک پروسه دو مرحله‌ای است. در ابتدا موها توسط دکلره بی‌رنگ می‌شوند که در واقع رنگدانه‌های مو توسط این روش از بین می‌روند. سپس موهای روشن شده، رنگ می‌شوند. به بیان دیگر پروسه رنگ گذاشتن، تناژ رنگی موهایتان را به رنگ مورد نظر شما تبدیل می‌کند.

بنابراین اگر فقط رنگ ریشه موهایتان بیرون زده، فقط کافیست مرحله دوم این پروسه را تکرار کنید. یعنی موهایتان را دوباره رنگ کرده یا از تکنیک رنگساژ مو استفاده کنید. در واقع بیرون زدن ریشه‌ها آن‌قدرها هم بد به نظر نمی‌رسد. بلکه از بین رفتن رنگ و درخشش هایلایت است، که به چشم می‌آید. هایلایت‌های بلوند به مرور زمان به نارنجی و زردی می‌زنند.

رنگ ریشه موی دکلره

این تناژهای نارنجی و زرد، جلوه طبیعی موهایتان را می‌گیرد. بنابراین بهتر است به جای رنگ کردن ریشه‌های خود، از رنگساژ یا انواع واریاسیون ‌ها برای اصلاح رنگ موی خود استفاده کنید. امروزه محصولات آرایشی مختلفی هم در بازار موجود هستند که به سادگی می‌توانند رنگ کدر هایلایت‌ها را اصلاح کنند. انواع شامپوهای رنگساژ و همچنین ماسک‌های رنگ مو از این قبیل محصولات هستند.

رنگ ریشه موهای مش شده

اگر قبلا موهای خود را مش کرده باشید، ریشه گیری موهایتان کمی دشوار می شود. اگر زمینه موهایتان قهوه ای یا عسلی است، می توانید روی ریشه موهایتان نیز هایلایت یا مش انجام دهید.

برای رنگ ریشه موهای مش شده، باید تکه هایی از مویتان را که می خواهید روشن شود در قسمت ریشه جدا کنید و به پایه ساقه مو برسانید. سپس با توجه به رنگ زمینه موهایتان، رنگساژ مناسب را تهیه کنید و به کل موهای ریشه بمالید.

اگر رنگ زمینه موهایتان عسلی در پایه ۶ و ۷ بود، رنگساژ مورد نظر خود را با اکسیدان ۹ درصد مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی ریشه موهای خود بگذارید.

اما چنانچه رنگ زمینه موهایتان قهوه ای تیره است، رنگساژ را با اکسیدان ۶ درصد ترکیب کنید و به مدت ۲۵ دقیقه روی ریشه موهای خود بگذارید.

آموزش ریشه گیری موی هایلایت و بالیاژ در خانه

آموزش رنگ ریشه موی هایلایت شده

رنگ کردن ریشه موهای بلوند

اگر ساقه موهایتان بلوند است و به پایه ۷ یا ۸ رسیده است، برای روشن کردن ریشه موها باید از دکلره استفاده کنید. برای این کار ریشه موهایتان را به پایه ۸ برسانید و سپس رنگ مورد نظر را با مقداری واریاسیون دودی، نقره ای، و بنفش و همچنین اکسیدان ۶ درصد مخلوط کنید و روی ریشه موهایتان بگذارید.

اگر نمی خواهید از دکلره استفاده کنید، باید با رنگ های پایه ۷ و ۸ و اکسیدان ۶ درصد کل موهایتان را رنگ کنید تا ریشه و ساقه یکدست شوند.

رنگ کردن ریشه برای رنگ موهای فانتزی

رنگ ریشه برای موهای فانتزی

اگر از طرفدارهای رنگ موی فانتزی هستید، حتما می دانید که دکلره کردن مو اجتناب ناپذیر است. بنابراین، برای رنگ کردن ریشه موهایتان نیز باید از دکلره استفاده کنید. و سپس با یک واریاسیون مناسب بدرنگی موهایتان را از بین ببرید.

به عنوان مثال اگر رنگ موهای شما بنفش است و می خواهید ریشه گیری کنید، ابتدا باید ریشه موهایتان را به پایه ۸ یا ۹ برسانید. سپس از رنگ موی بنفش، به اضافه اکسیدان ۶ درصد و واریاسیون بنفش، نقره ای، و دودی هر کدام به اندازه یک بند انگشت استفاده کنید.

ریشه گیری موهای روشن

اگر موهایتان خیلی روشن مانند نقره ای یا یخی است، برای اینکه ریشه موهایتان را رنگ کنید باید ریشه موهایتان را دکلره کنید و به پایه ۹ برسانید. سپس رنگ مناسب ساقه مو، واریاسیون مناسب برای حذف بدرنگی مو، و اکسیدان ۶ را با هم مخلوط کنید و به ریشه موهای خود بمالید. واریاسیون های بنفش و آبی می توانند رنگ زرد و نارنجی موهایتان را از بین ببرد.

ریشه گیری موهای بلوند

ریشه گیری موهای تیره

برای ریشه گیری موهای تیره کارتان بسیار راحت است. زیرا نیازی به دکلره کردن ریشه مو ندارید. اگر رنگ موهایتان شکلاتی، قهوه ای تیره، بلوطی، فندقی و رنگ های اینچنینی است، فقط کافی است رنگ مورد نظر خود را با اکسیدان ۹ درصد ترکیب کنید و ریشه موهایتان را رنگ کنید.

در این مقاله با نحوه ریشه گیری انواع مو آشنا شدید. با رعایت نکات اشاره شده در مقاله و تمرین می توانید به سادگی در خانه این کار را انجام بدهید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

زهرا رمضانی

آیا شما تا به حال ریشه موهای خود را در خانه رنگ کرده اید؟ به نظرتان کار ساده ایست؟ تجربیات خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: nytimes

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 21 میانگین: 3.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: