ریباندینگ مو چیست

ریباندینگ مو چیست و چرا باید ریباندینگ انجام دهیم؟

ارسال به دیگران:

تکنیک ریباندینگ مو یا صافی ژاپنی یا صافی شلاقی، یکی از روش‌ های صاف کردن مو است که تغییرات زیادی در ظاهر شما به وجود می ‌آورد. این تکنیک آرایشی درمانی، فرصتی برای درخشان و زیباتر کردن موهایتان برای شما فراهم می ‌آورد. امروزه برخورداری از موهای صاف و شلاقی، به یکی از ترندهای به روز تبدیل شده است. بنابراین استفاده از این تکنیک رواج زیادی پیدا کرده است. با این تفاسیر اگر شما هم از موهای فر و مجعد خود خسته شده ‌اید، تکنیک صافی ژاپنی انتخاب مناسبی برای شماست. .  

اگر نخستین بار است که درصدد استفاده از تکنیک ریباندینگ هستید، شاید در ابتدا برایتان ترسناک به نظر برسد. سوالات بسیاری در ذهنتان وجود دارد که باید پاسخ آن را بدانید. پروسه ریباندینگ چگونه عمل می ‌کند؟ آیا این تکنیک موهایتان را به خطر می ‌اندازد؟ صافی شلاقی چه عوارضی دارد؟ دوام این نوع صافی مو چه مدت است؟ اما سوال اصلی این است: ریباندینگ مو چیست و چرا باید ریباندینگ انجام دهیم؟ برای رسیدن به جواب این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش صافی مو
آموزش صافی مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

ریباندینگ مو چیست؟

تکنیک ریباندینگ یکی از روش‌ های صاف کننده شیمیایی است، که با تغییر ساختار موهایتان، بافتی ابریشمی و صاف ایجاد می ‌کند. مهم نیست موهایتان تا چه اندازه فر و یا مجعد باشند. صافی ژاپنی با استفاده از حرارت و مواد شیمیایی، پیوندهای ساختاری مو را از میان بر می ‌دارد و آن‌ را یکدست می ‌کند.

صافی شلاقی بر خلاف روش ‌های صاف کننده دیگر از جمله کراتینه مو، از فرآیند سست کردن برای تغییر ساختار موها استفاده می ‌کند. بنابراین به نسبت روش‌های دیگر دوام بیشتری دارد. تکنیک ریباندینگ مو شیوه ‌ای مناسب برای بهبود موهای مجعد، وز و موخوره دار است.

ریباندینگ مو و استفاده از آن

مزایای تکنیک ریباندینگ مو

اگر موهایتان مجعد است احتمالا بارها رویای خلاصی از آن‌ها و داشتن موهای صاف را در سر داشته‌اید. این روزها روش‌های متعددی برای انجام صافی مو ابداع شده است. شما می‌توانید از هر کدام آن‌ها با توجه به نوع تارهای مو و نیازهای آن استفاده کنید. ریباندینگ مو نیز یکی از روش‌های متداول در صافی مو است که در ادامه به مزایای آن اشاره می‌کنیم.

از بین رفتن وز موها

اغلب خانم‌ها دارای موهای فر، مجعد یا بسیار وز هستند که این اتفاق ممکن است ژنتیکی باشد یا به دلیل عدم آبرسانی به آن اتفاق افتاده باشد. در هر صورت ممکن است این وضع برای شما آزاردهنده باشد به همین خاطر به انواع ابزارهای حرارتی برای حالت دهی به موها روی آورید. اما مطمئن باشید که این روش نمی‌تواند دائمی باشد و بعد از مدتی سلامت موهای شما را به خطر می‌اندازد. حتی ممکن است بعد از مدتی موهای شما وزتر از حالت اولیه آن شود.

این روش به شما کمک می‌کند تا موهایی صاف داشته باشید و وز بودن موها را فراموش کنید. در این صورت زیبایی ظاهری شما دو چندان می‌شود.

حالت پذیری راحت‌تر موها

اگر شما هم برای صاف کردن موهای فر و مجعد خود هر روز از اتوی مو استفاده می ‌کنید، ریباندینگ مو انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. توجه داشته باشید که استفاده از ابزارهای حرارتی مانند اتو مو یا سشوار برای براشینگ مو، نیازمند صرف زمان زیاد در هربار تکرار است. از طرفی اگر چنین راهکارهایی به روش‌های دائمی تبدیل شود مطمئنا باعث آسیب بیشتر به موها می‌شود.

تفاوت قبل و بعد از ریباندینگ مو
تفاوت قبل و بعد از ریباندینگ کردن مو

با استفاده از تکنیک‌های صافی می‌توانید به راحتی موهای صاف و یکنواخت داشته باشید. در این حالت دیگر نیاز به استفاده از ابزار حرارتی مانند اتو مو نیست. بدون شک کنترل و درست کردن موهای صاف راحت ‌تر است و به نگهداری کمتری هم نیاز دارد.

سهولت در شانه کردن مو

اگر موهای بلندی دارید احتمالا با مشکل گره خوردن موها بعد از حمام رو به رو می‌شوید. در این صورت حتی با استفاده از انواع ماسک‌ها و نرم‌کننده نیز امکان دارد نتوانید به راحتی موهای خود را شانه کنید. به همین خاطر استفاده از روش‌های صافی می‌تواند راه خلاصی شما از این اوضاع باشد.

با انجام این روش موهای شما صاف شده به هم گره نمی‌ خورند. در این حالت در کنار راحت شانه شدن موها، زیبایی آن‌ها نیز دوچندان خواهد شد. ریباندینگ به شما کمک می‌ کند تا از موهایی یکپارچه و شلاقی برخوردار شوید.

کاهش زمان در حالت دادن مو

با استفاده از این تکنیک دیگر لازم نیست ساعت ‌ها وقت خود را با صاف کردن موهایتان تلف کنید. در واقع تنها با خشک کردن موها بعد از حمام می‌توانید به موهایی صاف و شلاقی برسید.
این روش درخشش خیره کننده‌ای به موهایتان می ‌بخشد و آن‌ را از همیشه نرم تر می‌ کند.

شلاقی شدن مو بعد از ریباندینگ
موهای شلاقی با ریباندینگ کردن

معایب و عوارض ریباندینگ مو

اکنون که با این تکنیک صافی و مزایای آن آشنا شدید، بد نیست اطلاعاتی هم راجع به عوارض ریباندینگ مو نیز داشته باشید. تکنیک ریباندینگ برگشت ناپذیر است. پس بهتر است پیش از آن که روی صندلی آرایشگاه بنشینید، از انتخاب خود اطمینان حاصل کنید. اگرچه ریباندینگ عوارض جانبی خاصی ندارد. اما ممکن است مجبور شوید تا مدتی با برخی مشکلات آن کنار بیایید.

خشک بودن موها

اول از همه ممکن است برخی اوقات موهایتان خشک و تیره به نظر برسند. برای بازسازی موهایتان حتما از اولاپلکس تراپی مو استفاده نمائید. در چند هفته ابتدایی برای از بین بردن چنین آثاری به هیچ وجه از روغن‌های گیاهی مانند روغن آرگان یا موارد مشابه استفاده نکنید. به موهایتان زمان دهید. بعد از مدتی این وضع بهبود می‌یابد.

ریزش مو

به دلیل استفاده از مواد شیمیایی قوی ممکن است موهای شما دچار آسیب شوند. در این حالت ممکن است تا مدتی دچار ریزش مو شوید. نگرانی از این بابت نداشته باشید. این عوارض بعد از چند هفته از بین خواهد رفت و موهای شما به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

ریزش مو یکی از عوارض اصلی ریباندینگ مو
ریزش مو بر اثر ریباندینگ

استفاده از مواد سرطان‌زا

همان گونه که می ‌دانید در تکنیک ریباندینگ مو از مواد شیمیایی بسیار قوی با بوی تند و شدید استفاده می‌شود. در بسیاری از فرمول‌های آن از ماده فرمالدهید استفاده شده است. این ماده یکی از ترکیبات خطرناک در بروز انواع سرطان است.

حساسیت

همانطور که قبلا هم اشاره شد در این روش از ترکیبات شیمیایی قوی استفاده می‌شود. این مواد ممکن است باعث بروز انواع حساسیت شود. بنابراین اگر چشم‌ های حساسی داشته باشید، ممکن است در طول پروسه دچار ریزش اشک شوید.

همچنین احتمال بروز حساسیت‌های پوستی و التهابات می‌تواند یکی از عوارض کار با این مواد باشد.
به عنوان اقدامات احتیاطی می‌توانید مقداری از این ماده شیمیایی را روی دست خود امتحان کنید، تا از عدم حساسیت به آن مطمئن شوید.

شوره سر

شوره سر نیز از عوارض احتمالی این روش است. البته لازم نیست نگران شوید. این شوره‌ها در واقع مواد شیمیایی هستند که در پروسه ریباندینگ استفاده شده ‌اند.
از طرفی پوسته پوسته شدن کف سرتان هم از دیگر عوارض احتمالی ریباندینگ است. این مشکل نیز در اثر آسیب به پوست سر در اثر استفاده از مواد شیمیایی قوی بروز می‌کند.

عوارض ریباندینگ مو - شوره سر
شوره سر؛ یکی از عوارض ریباندینگ مو

ریباندینگ چقدر ماندگاری دارد؟

تکنیک ریباندینگ مو یک روش درمانی نیمه دائمی است که بسته به جنس طبیعی مو و میزان مراقبت از آن، ماندگاری متغیری دارد. اما به طور معمول می‌تواند بین ۶ تا ۱۲ ماه دوام داشته باشد.

در این زمان قطعا موهای شما رشد می‌کنند و حالت ریشه‌های موی شما به همان حالت مجعد رشد می‌کنند. با این وجود می‌ توانید از روش‌ های ترمیم استفاده کنید تا ماندگاری بیشتری به این تکنیک ببخشید.

ترمیم ریباندینگ با توجه به جنس موها و میزان رشد آن می ‌تواند هر ۳ تا ۴ ماه یک بار انجام شود.

آموزش کوتاهی مو
آموزش کوتاهی مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

ریباندینگ به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

ریباندیگ مو در کنار زیبایی‌هایی که برای مو دارد و شما را از شر موهای مجعد خلاص می‌کند، برای تمام افراد مناسب نیست. انجام این عملیات و مراقبت از آن شرایطی را می‌طلبد که ممکن است برای بسیاری از افراد مساعد نباشد.
به همین خاطر اگر شما نیز خصوصیات بیان شده در ادامه این بخش را دارید به گزینه‌های دیگری مانند بوتاکس مو و پروتئین تراپی برای تقویت و صافی موقت موهای خود فکر کنید.

اما این افراد چه ویژگی‌هایی دارند؟

۱. اگر موهای رنگ شده دارید فکر صافی ژاپنی را از ذهن بیرون کنید. به دلیل وجود ترکیبات قوی در مواد استفاده شده در این روش، در صورتی که این عملیات برای موهای رنگ شده انجام شود باعث بروز نتایج وحشتناکی می‌شود. در این حالت ممکن است موهای شما دچار سوختگی شدید شود. حتی ممکن است تکه تکه شوند و از بین روند.

اگر موهایتان از قبل رنگ شده می‌توانید با آگاهی بیشتر، از تکنیک‌های دیگر استفاده نمایید. به عنوان مثال تفاوت کراتین صافی و احیا در نوع نیاز موهای شماست. اگر تمایل دارید موهای شلاقی داشته باشید، می‌توانید از مواد با صافی بیشتر در این روش استفاده کنید.

عوارض ریباندینگ مو

۲. اگر تصمیم به رنگ کردن مو دارید، نمی‌توانید از این روش استفاده کنید. مواد ریباندینگ برخلاف سایر روش‌ها کاملا به عمق موها نفوذ می‌کند و منافذ موجود در تار مو را اشغال می‌کنند. در واقع می‌توان عملکرد مواد مصرف شده در آن را به دکلره تشبیه کرد. در این حالت بعد از انجام آن، نمی‌توانید موهای خود را رنگ کنید. زیرا فضای خالی برای قرار گرفتن ذرات رنگ مو وجود ندارد.

۳. این روش برای افرادی که فرصت کافی برای مراقبت از مو ندارند، مناسب نیست. مهم‌ترین بخش در این روش، مراقبت‌های بعد از آن است. شما باید بعد از هربار حمام، موهای خود را با باد سشوار خشک کنید. همچنین از ابزار حرارتی مو استفاده نکنید. اگر فرصت یا حوصله این گونه مراقبت‌ها را ندارید بهتر است خود را گرفتار نکنید.
مراقبت‌های بعد از این روش تا حد زیادی به ماندگاری بیشتر اثرات آن کمک می‌کند.

۴. افرادی که توان پرداخت هزینه‌های بعد از آن را ندارند، بهتر است این روش را انجام ندهند. برای مراقبت‌ از مو بعد از انجام این روش باید هزینه کنید. پس اگر هزینه‌های جانبی و بعد از آن را قبول ندارید به سراغ آن نروید. البته منظور از این هزینه، خرید شامپو بدون سولفات است که از موهای شما و حالت صاف آن مراقبت نماید. در صورت استفاده از شامپوهای معمولی عمر مفید موهای صاف شما به شدت کاهش می‌یابد.

قبل و بعد استفاده از ریباندینگ مو
قبل و بعد از استفاده از ریباندینگ در یک قاب!

مراقبت های بعد از ریباندینگ مو

رسیدگی و مراقبت از موهایتان پس از ریباندینگ، از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع مراقبت های پس از درمان، کلید دستیابی شما به بهترین نتیجه از تکنیک ریباندینگ به شمار می ‌رود.

عدم شستشو در روزهای ابتدایی

این روش نیز مانند روش‌های صافی دیگر به مدت سه روز باید قرنطینه باشد. این امر بدین معناست که در این مدت از بعضی کارها خودداری کنید. به عنوان مثال در سه روز نخست پس از انجام تکنیک ریباندینگ، موهای خود را نشویید و از تماس آب با موهایتان جلوگیری کنید. در صورتی که موهای شما خیس شد به سرعت آن را با باد سشوار خشک کرده و اتو کنید.

عدم استفاده از اکسسوری مو

رعایت اصول مراقبتی در روزهای اولیه که به روزهای قرنطینه شناخته می‌شود بسیار مهم است. این مدت به طور مستقیم در عمر مفید عملیات صافی موثر است.
در سه روز ابتدایی بهتر است از انواع اکسسوری مو مانند کش، سنجاق و گیره استفاده نکنید. در این حالت ممکن است موهای شما حالت بگیرد و زحمات شما از بین برود.

ریباندینگ موی کوتاه

شستشوی اولیه

در روز چهارم می ‌توانید موهایتان را توسط محصولات توصیه شده توسط آرایشگر بشویید. احتمالا به شما ماسک و شامپو مخصوص توصیه می‌شود تا با استفاده از آن بتوانید ماندگاری صافی موها را افزایش دهید. بهتر است در روز چهارم تنها از ماسک استفاده کنید و در روز بعد از شامپو و مجددا ماسک مصرف کنید.

شامپوهای مخصوص برای شستشو

این روش نیز مانند هر روش صافی دیگر نیازمند استفاده از شامپوهای به خصوص است. بعد از انجام آن حتما باید از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید.
البته استفاده از این نوع شامپوها برای افرادی که دارای موهای طبیعی هستند نیز توصیه می‌شود. در واقع مصرف محصولات فاقد سولفات به پیشگیری از ایجاد موخوره و خشکی مو کمک می‌کند.

روغن ممنوع!

سعی کنید مراقبت‌ها را در روزها و هفته‌های ابتدایی جدی بگیرید و آن‌ها را به بهترین نحو انجام دهید. اگر به روغن تراپی مو عادت دارید بهتر است بعد از انجام صافی مو در اجرای آن تعلل کنید. در واقع باید به مدت چند هفته از روغن زدن به موهایتان بپرهیزید.

موهای شلاقی و صاف بر اثر استفاده از ریباندینگ مو

سخن پایانی

ریباندینگ مو یا صافی ژاپنی تکنیکی برای صاف کردن موهاست که البته باید موهای شما دارای شرایط به خصوصی باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال موهای شما نباید رنگ داشته باشد و این روش تنها برای موهای طبیعی قابل اجراست.
در صورت انجام آن روی موهای رنگ شده خطر سوختگی شدید، موهای شما را تهدید می‌کند.
به دلیل ماندگاری بیشتر آن نسبت به روش‌های دیگر صافی، به صافی دائم نیز مشهور است. اما لازم است بدانید که عمر مفید آن ۶ تا ۱۲ ماه می‌باشد.

همچنین بهتر است پیش از انجام پروسه، با آرایشگر خود در خصوص انواع روش‌های صافی و احیای مو مشورت و مناسب ‌ترین روش را انتخاب کنید. در انتها فراموش نکنید برای انجام این پروسه از یک آرایشگاه خوب و متخصص حرفه ‌ای استفاده کنید تا بعدا دچار افسوس نشوید.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال از ریباندینگ برای صافی موهایتان استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: bebeautiful

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: