کراتینه مو در خانه

فرق احیای مو با کراتینه در چیست؟ (راهنمای فوق العاده کامل)

ارسال به دیگران:

موها تحت تاثیر عوامل محیطی و یا رنگ و دکلره زیاد، شکننده و آسیب پذیر می شوند. کراتینه مو یکی از بهترین روش ‌های احیای موهای آسیب دیده ‌است. امروزه روش‌ های گوناگونی مانند گلت مو، المنت تراپی، لمینت مو یا موارد مشابه برای درمان موهای نا سالم وجود دارد. اما اگر فکر می ‌کنید موهایتان جذابیت خود را از دست داده ‌اند، احیای موها به روش کراتینه می‌ تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

کراتینه موهای آسیب دیده، روشی مناسب برای موهای خشک، ضعیف، شکننده و آسیب دیده ‌است. کراتینه احیای مو مانند ویتامینه کردن موها است. در این روش دوز مناسبی از پروتئین کراتین به موهای آسیب دیده اعمال می ‌شود. به این ترتیب سلامت و شادابی دوباره به موهای شما باز می ‌گردد. در نهایت ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کراتینه صافی و کراتینه احیا چه تفاوتی دارند؟ در انتهای این مقاله به پاسخ این سوال می رسید.

آموزش کراتینه مو
آموزش کراتینه مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

کراتین چیست؟

کراتین نوعی پروتئین طبیعی است که در بافت مو، پوست و ناخن‌ها وجود دارد. کراتین موجود در موها وظیفه تقویت، انعطاف پذیری، استحکام و سلامت تارهای مو را بر عهده دارد. موهای سالم حاوی مقدار متعادلی رطوبت و پروتئین کراتین هستند. اما ممکن است میزان کراتین در بدن در نتیجه استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی، مشکلات تغذیه‌ای، کارکرد نامناسب هورمون ‌ها یا افزایش سن به پایین ‌تر از حد طبیعی برسد. کمبود کراتین در بدن باید به نحوی تقویت شود. در غیر این صورت موها شکننده، نازک و وز می‌شوند و شادابی خود را از دست می‌دهند.

تفاوت کراتینه صافی با کراتینه احیا

همانگونه که می ‌دانید امروزه دو نوع روش کراتینه وجود دارد. نوع اول کراتینه صافی یا ریباندینگ است و نوع دوم کراتینه احیا نامیده می‌شود. شاید به نظر برسد که صافی مو به روش کراتینه و احیای موها توسط کراتین با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد. اما در واقع این دو روش از پایه با یکدیگر متفاوت هستند. عمده تمرکز روش کراتینه صافی برای صاف کردن موها است. در حالی که در روش کراتینه احیا عمده تمرکز بر سلامتی و استحکام موها است. حدود ۷۰ درصد عملکرد کراتین‌ احیا مربوط به احیای موها است و تنها ۳۰ درصد به صافی مو مربوط می شود.

کراتینه احیا مو

کراتینه صافی

صافی مو با روش کراتینه در واقع نوعی روش موقتی برای از بین بردن وزی موها و صاف کردن آن‌ها است. در این روش با افزودن فرمالدهید به کراتین خواص صاف کنندگی آن را تقویت می ‌کنند. سپس مواد ترکیب شده را روی موهای تمیز و نمدار اعمال می ‌کنند. در انتها توسط حرارت تارهای مو را صاف می ‌کنند. به این ترتیب تا چندین ماه از موهای صاف و ابریشمی برخوردار خواهید بود.

کراتینه احیا

 احیای موهای آسیب دیده توسط کراتین بر خلاف کراتینه صافی، موهای خشک، آسیب دیده و شکننده را هدف قرار می‌دهد. این روش قدرت صاف کردن زیادی ندارد و فقط تا حدودی وز موها را می ‌گیرد. اما در عوض سلامتی واقعی را برای تار موهای آسیب دیده به ارمغان می‌آورد. معمولا آسیب دیدگی موها در اثر استفاده از دکلره زیاد بدون اولاپلکس ایجاد می شود.

احیای موهای آسیب دیده به روش کراتین اصلا کار دشواری نیست. دوز مناسبی از کراتین می‌ تواند سطح کاهش یافته کراتین در بدن شما را به تعادل برساند و موهای نرم و ابریشمی برایتان ایجاد کند. این روش نتایج آنی و فوری از خود بر جا می ‌گذارد. یعنی موهایتان پس از احیا به سرعت نرم و صاف می‌ شوند. به علاوه نتایج حاصل از احیای کراتین به تدریج روی هم انباشته می‌ شوند. بنابراین به مرور موهای سالم‌ تری پیدا می ‌کنید.

روش احیای مو برای موهایی که از عوارض دکلره آسیب دیده اند بسیار توصیه می شود.

فواید کراتینه مو

کراتینه احیا چه مزایایی دارد؟

شما می توانید موهایتان را از طرق مختلی صاف کنید. اما کراتین احیای حرفه ای مو مزایای بسیاری دارد که در ادامه بیشتر به آن ها می پردازیم:

۱. موهای صاف و براق

کراتین پیوندهای بین سلول های تار مو را می شکند و دوباره آن ها را به گونه ای به هم متصل می کند که در یک ردیف قرار بگیرند. به این ترتیب تار موها کاملا صاف می شوند و دیگر از موهای وز و بدحالت خبری نیست. همچنین کراتینه کردن مو با صاف کردن کوتیکول مو باعث براق تر شدن مو می شود.

۲. ماندگاری بالا

یکی دیگر از فواید کراتینه مو ماندگاری بالای آن است. اگر بیش از حد موهایتان را نشویید و تمام اصول مراقبتی را رعایت کنید، نتایج کراتین تراپی می تواند تا ۶ ماه دوام داشته باشد.

۳. کنترل بهتر موها

کسانی که موهایشان را با این روش صاف یا احیا می کنند، متوجه می شوند که زمان خشک شدن موهایشان بسیار کاهش می یابد و می توانند سریع تر و بهتر به موها حالت بدهند. همین امر باعث می شود موها کمتر در معرض گرما قرار بگیرد و سالم تر بماند.

۴. شکنندگی کمتر موها

کراتین می تواند با تقویت و بهبود استحکام مو شکنندگی آن را کاهش دهد. بنابراین به مرور زمان شاهد افزایش حجم مو و رشد سریع تر موهایتان خواهید بود.

کراتینه مو چیست

نکاتی مهم برای کراتینه احیا

  • مهم ‌ترین موضوع برای کراتینه احیا انتخاب آرایشگر و سالن مناسب است. اگر از افراد حرفه ‌ای در این زمینه استفاده کنید نیمی از راه را برای رسیدن به موهای سالم و شاداب طی کرده‌ اید. باقی مسیر به خودتان مربوط است. نگهداری مناسب از موها پس از احیای کراتینه می ‌تواند دوام آن را تا ۶ ماه افزایش دهد. در صورتی که فقدان مراقبت ‌های ضروری ممکن است منجر به کاهش اثرات احیا شود.
  • طبق آمار به دست آمده از موسسه ملی سرطان، استنشاق بوی حاصل از فرمالدهیدها در ترکیبات کراتینه به مرور زمان ممکن است ریسک ابتلا به سرطان و لوسمی را افزایش دهد. بنابراین بهتر است سالن‌هایی را انتخاب کنید که از تهویه مناسبی برخوردار باشند.
  • برای دوام بیشتر احیای کراتینه بهتر است استفاده از نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. همچنین نمک آب دریا و کلر موجود در استخرها هم برای تار موهایتان مضر است.
  • در نهایت فراموش نکنید امروزه بسیاری از محصولات کراتینه در فرم‌های شامپو، اسپری و ماسک مو در بازار موجودند که می‌توانند تاثیر احیای مو را بیشتر کنند. بنابراین در استفاده از محصولات مراقبتی موهایتان دقت کافی به خرج دهید.

عکس قبل و بعد کراتینه مو

کراتینه موی بلند
کراتینه موی بلند
کراتین موی دکلره شده
کراتین موی دکلره شده
کراتینه موی سر زنانه
عکس کراتین موی وز و آسیب دیده
کراتینه موی کوتاه زنانه
کراتینه موی کوتاه زنانه
کراتینه موی کم پشت
کراتینه موی کم پشت رنگ شده

منبع: biolage

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 22 میانگین: 3.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
4 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
سمیه عباسی

ببخشید بعد کراتین از چ نوع ماسکی بهتر است استفاده کنیم

دینا

سلام خسته نباشید برای کراتینه چه روغن هایی خوبه

زینب

روغن ارگان

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: