لولایت برای چه نوع موهایی مناسب است؟

لولایت چیست؟ آشنایی با جدیدترین تکنیک‌ها و انواع لایت مو

ارسال به دیگران:

برای داشتن موهایی متفاوت، لازم نیست که حتما تغییر شدیدی در رنگ موهایتان ایجاد کنید. اضافه کردن یک سایه روشن ملایم در لابه‌لای موها می‌تواند تغییر جزئی اما چشمگیری در مو و چهره شما بوجود آورد. پس کمی در انتخاب رنگ موهایتان حساس باشید و با همه روش‌ها آشنا شوید. هایلایت و لولایت ساده‌ترین راه برای ایجاد این هارمونی زیبا در موهای شما هستند. این دو روش از زیرمجموعه‌های متد لایت هستند.

این دو روش فوق‌العاده تا حدودی شبیه به هم هستند، اما تفاوت‌هایی نیز دارند که ندانستن آن‌ها می‌تواند باعث سردرگمی شما شود. ما در این مقاله بعد از معرفی انواع لایت مو، تمام نکاتی که باید درباره هایلایت و لولایت و شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها بدانید برای شما توضیح داده‌ایم.

آموزش رنگ و مش
آموزش رنگ و مش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

انواع لایت مو

لایت مو یکی از روش‌های همواره پرطرفدار بین افراد است. اگر به فکر تغییر در موهای خود هستید اما مایل به تغییرات اساسی نیستید، احتمالا لایت مو برای شما مناسب است.

انواع لایت مو با توجه به ابزار و روش‌های رنگ کردن مو دسته بندی می‌شوند. هایلایت شاخص‌ترین این دسته‌بندی است. اما بسیاری از روش‌های دیگر نیز وجود دارد که احتمالا بعضی از آن‌ها را نمی‌دانید. آشنایی با انواع لایت می‌تواند شما را در انتخاب روش مناسب برای تغییر موهایتان یاری کند.

هایلایت برای موی کوتاه بهتر است یا لولایت و چه انواعی دارد؟

انواع لایت مو را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد:

  1. هایلایت (highlights)
  2. لولایت (lowlights)
  3. بیبی لایت (babylights)
  4. سان لایت (sun light)
  5. مون لایت (moon light)
  6. دارک لایت (dark light)
  7. هاف لایت (half light)

هایلایت چیست؟

هایلایت مو روشی است که در آن تارها یا قسمت‌هایی از موی شما چند درجه از رنگ پایه آن روشن‌تر می‌شوند. هایلایت در واقع یکی از رایج‌ترین تکنیک‌های رنگ مو است که هم برای تغییرات ظریف و هم تغییرات بزرگ و چشمگیر به کار می‌رود.
هدف اصلی هایلایت، روشن شدن کلی رنگ مو و اضافه کردن لطافت و بعد به آن است.

مدل هایلایت مو بر اساس پایه و رنگ طبیعی مو و رنگ چهره شما تعیین می‌شود. مهم نیست که رنگ پایه موهای شما چیست. در هر صورت، هایلایت‌ها هرگز نباید بیش از ۳ درجه روشن‌تر از رنگ پایه باشند. به عنوان مثال، اگر موهای زمینه شما مشکی است، هایلایت‌های شما باید سایه‌ای از قهوه‌ای تیره باشند. مو خرمایی‌ها باید هایلایت مسی یا کاراملی و بورها باید سایه روشن‌تری را انتخاب کنند.

در این روش ابتدا پایه مورد نظر به وسیله دکلره به دست می‌آید سپس رنگ مورد علاقه خود را با دکوپاژ مو به مو اضافه می‌کنید.

مدل هایلایت مو

لولایت چیست؟

لولایت دقیقا برعکس هایلایت است. به این معنی که بخش‌ها یا تارهایی از مو ۲ تا ۳ درجه تیره‌تر از رنگ پایه موهای شما می‌شوند. لولایت به منظور افزودن عمق و بعد به موها و همچنین افزایش حجم مو انجام می‌شود.

کسانی که موهای بلوند یا قهوه‌ای روشن دارند، کاندیدای مناسبی برای این روش رنگ مو هستند. همچنین قبل از تصمیم نهایی بهتر است برای انتخاب رنگ مو مناسب پوست از فرد حرفه‌ای مشاوره بگیرید.

اگر رنگ پایه موهای شما روشن است و کم حجم به نظر می‌رسد، می‌توانید از لولایت استفاده کنید. با این کار موهای شما از یکنواختی خارج می‌شود و جلوه زیباتر و حجیم‌تری به خود می‌گیرد.

همچنین اگر هایلایت‌های قدیمی شما تکراری شده‌اند، لولایت راهی عالی برای اضافه کردن کمی سایه و عمق بیشتر به موهایتان است.

لولایت چیست و برای چه موهایی مناسب است؟

روش‌های هایلایت و لولایت مو

به طور کلی دو روش برای هایلایت و لولایت مو وجود دارد. با استفاده از فویل (روش سنتی) یا بدون استفاده از فویل (بالیاژ). در روش بالیاژ می‌توانید تکه‌هایی از مو را که قرار است هایلایت شود، به صورت دستی رنگ کنید.

با این کار لایت‌ها با موهای اطراف خود ترکیب شده و سایه روشن ملایم و زیبایی را بوجود می‌آورند. به طوری که مرز مشخصی بین موهای روشن و تیره ایجاد نمی‌شود.

در روش فویلی آرایشگر تکه‌های فویل را زیر قسمت‌هایی از موی شما قرار می‌دهد، موهایتان را رنگ می‌کند و سپس درون فویل می‌پیچد. در این روش موهایی که قرار است رنگ شوند به طور کامل از موی پایه شما جدا شده و از رنگ گرفتن موهای اطراف جلوگیری می‌شود.

تفاوت هایلایت و لولایت در چیست؟

ممکن است هایلایت و لولایت به نظر مشابه برسند، اما تفاوت‌های بزرگی بین آن‌ها وجود دارد. از بسیاری جهات، این دو تکنیک رنگ مو برعکس یکدیگر هستند. بیایید به برخی از تفاوت‌های مهم بین هایلایت و لولایت نگاهی بیندازیم.

تفاوت هایلایت و لولایت چیست؟

رنگ مو، تعیین کننده روش مناسب

هایلایت‌ها به طور کلی در موهای تیره زیباتر هستند. در صورتی که لولایت روی موهای روشن جلوه بیشتری دارد (مثل موهای بلوند و قهوه‌ای روشن).
منظور از موهای تیره، رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی است. هایلایت مو مشکی یکی از جذاب‌ترین نتایج را در این تکنیک دارد.
موهای روشن به معنی موهایی با زمینه بلوند و قهوه‌ای روشن است.

درجه آسیب به مو

هایلایت صدمه بیشتری به موهای شما وارد می‌کند. زیرا برای ایجاد رنگ روشن ابتدا باید موهای خود را دکلره کنید. اما در لولایت نیازی به روشن کردن مو نیست و تنها یک رنگ ساده می‌تواند موهای شما را تیره‌تر کند.

میزان تغییرات مو

اگرچه هایلایت و لولایت هردو باعث ایجاد بعد در مو می‌شوند، اما هایلایت بیشتر برای ایجاد نوسان رنگی و اثر گرما و درخشش آفتاب بر روی موها استفاده می‌شود. در صورتی که لولایت به ایجاد عمق و حجم بیشتر در موهای شما کمک می‌کند.

هایلایت و لولایت در کدام فصل ها مناسب هستند؟

هایلایت‌ها معمولا در فصل‌های تابستانی بهتر به نظر می‌رسند. زیرا باعث درخشش بیشتر نور خورشید بر روی موهای شما می‌شوند. اما لولایت‌ها به دلیل داشتن رنگ تیره بیشتر مناسب فصل زمستان هستند.

برای موهای مشکی هایلایت مناسب تر است یا لولایت

انتخاب هایلایت یا لولایت؟

هایلایت و لولایت برای تمام انواع مو مناسب هستند. این روش‌ها به موهای فر عمق بیشتری می‌بخشند و در صاف‌ترین موها حجم بیشتری را ایجاد می‌کنند.

هایلایت و لولایت در موهای بلند جلوه زیباتری دارند. اگر موهای شما خیلی کوتاه باشد، نه تنها عمق و حجم دلخواه شما ایجاد نمی‌شود، بلکه موی شما شلوغ و درهم ریخته به نظر خواهد رسید.

ترکیب هایلایت و لولایت

بله. به‌خصوص وقتی که رنگ پایه، رنگ طبیعی موهای شما باشد. برخی افراد فکر می‌کنند موهای آن‌ها فقط می‌تواند یک سایه داشته باشد، مثل مشکی، خرمایی، یا بلوند. در حالی که می‌توانید همزمان چند سایه در موهایتان ایجاد کنید که نتیجه آن نیز بسیار زیبا و چشم‌نواز باشد.

ممکن است آرایشگر به شما پیشنهاد کند که چند لولایت در میان هایلایت‌های خود اضافه کنید تا رنگ پایه شما کامل شود. این کار ظاهر طبیعی‌تری در موها ایجاد می‌کند.

آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو
آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بیبی لایت

بیبی لایت همانطور که از نامش پیداست، ظریف‌ترین نوع لایت است. تمام مراحل انجام شده در این روش مانند هایلایت است تنها تفاوت آن در ظرافت نتیجه نهایی است.

اما این ظرافت چگونه ایجاد می‌شود؟

در این روش برای تقسیم بندی موها و فویل پیچی آن‌ها باید وقت زیادی صرف کنید. انجام بیبی لایت کاملا مشابه هایلایت است تنها تفاوت آن در مقدار موهای موجود در یک دسته است. در هایلایت، یک دسته مو را برای رنگ به فویل می‌پیچیم. اما در این روش برای هر فویل، تنها چند تار مو را در نظر می‌گیریم.

این دقت و ظرافت در کار نیازمند وقت و حوصله زیادی است اما نتیجه آن خستگی شما را از یاد می‌برد.

مدل بیبی لایت از ظریف‌ترین انواع لایت مو

سان لایت

همانطور که می‌دانید سان به معنی خورشید است. هدف ما در این تکنیک قسمت بالای سر است.

در این روش قسمت بالای سر را از محل رویش مو تا تاج سر روشن می‌کنیم. معمولا اندازه پهنای مورد نیاز برای سان لایت محدود است. اما در مواردی نیز فرد علاقه دارد پهنای بیشتری را روشن کند.

معمولا در این روش از رنگ‌هایی مانند طلایی، مسی و نارنجی استفاده می‌کنند.

مون لایت

روش مون لایت کاملا برعکس سان لایت است. در این روش قسمت‌های زیرین مو با دکلره به رنگ روشن در‌می‌آیند و قسمت‌های بالایی رنگ تیره دارند.

هدف این تکنیک نیز مشابه سان لایت می‌باشد.
اگر سر را مانند کُره در نظر بگیریم این تکنیک را باید از خط رویش مو تا پایین کُره سر انجام دهیم.

مون لایت یکی از انواع لایت مو

دارک لایت

روش دارک لایت بر مبنای رعایت هارمونی رنگی انجام می‌شود. در این روش سایه روشن‌ها بر اساس رنگ‌های هم‌خانواده انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال هم‌نشینی رنگ بلوند طلایی با مشکی به چشم نمی‌خورد.

رنگ‌های انتخاب شده در این روش از یک خانواده هستند و در نهایت سایه روشن زیبا و چشم‌نوازی برای شما ایجاد می‌کند.

هافلایت

هافلایت به معنی لایت به صورت دو نیمه است. این روش بسیار خاص است و نیاز به جسارت دارد. پس اگر می‌خواهید در مهمانی متفاوت و خاص بدرخشید می‌توانید این روش را امتحان کنید.

در این تکنیک می توانید موها را به دو روش دسته بندی کنید. در واقع هر کدام از آن‌ها به شما دو نتیجه متفاوت می‌دهد.

در روش اول که در یک برهه زمانی طرفداران زیادی در بین جوانان داشت این گونه عمل می‌شد:

  1. موها را از فرق وسط سر تا گودی گردن به دو نیمه تقسیم می‌کنید و می‌بندید.
  2. حال نوبت آن است دو رنگ انتخاب کنید. کنتراست آن‌ها بر عهده خودتان است.
  3. حال نوبت رنگ کردن است. باید یک دسته مو را با یکی از رنگ‌های انتخابی رنگ کنید و دسته دوم را با رنگ دیگر.
هالف لایت از انواع مدل فانتزی لایت مو

مدلی که در این روش بسیار مشهور شده بود دارای کنتراست رنگی بسیار بالایی بود. در ایم مدل از دو رنگ مشکی و بلوند سفید استفاده می‌شد.

روش دوم در دسته بندی موها برای انجام تکنیک هافلایت، تقسیم بندی افقی مو است. شما باید در این روش موها را به دو دسته تقسیم کنید به طوری که دسته بالایی و پایینی داشته باشید.

معمولا دسته بالایی موها دارای طول بیشتری نسبت به دسته پایینی است. پیشنهاد می‌شود که طول دسته پایینی بیش از ۱۰ سانتی‌متر نباشد.

در این روش نیز باید از دو رنگ متفاوت استفاده کنید. کنتراست رنگی آن‌ها بر عهده خودتان است.
توصیه می‌کنیم رنگی که برای دسته بالایی استفاده می‌کنید روشن‌تر باشد.

این مدل رنگ مو با رنگ‌های فانتزی از ترندهای رنگ مو ۲۰۲۱ بوده است.

هاف لایت از انواع لایت مو

سخن پایانی

اگر می‌خواهید کمی رنگ به موهای طبیعی خود اضافه کنید، هایلایت و لولایت گزینه‌های ایده‌آلی هستند. اکنون که با ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو روش آشنا شده‌اید، به احتمال زیاد می‌توانید تشخیص بدهید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است. اما اگر هنوز درباره رنگ مناسب موهای خود مطمئن نیستید، بهتر است با یک آرایشگر حرفه‌ای و باتجربه مشورت کنید.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه لولایت مو را داشته‌اید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: stylecraze

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: