مراحل گام به گام براشینگ مو در خانه

براشینگ مو چیست؟ سیر تا پیاز براشینگ مو در خانه

ارسال به دیگران:

به استفاده از برس و سشوار برای حالت دادن به مو، براشینگ مو گفته می ‌شود. این یکی از شاخه های شینیون مو می باشد. با این تفاوت که موها با گیره جمع نمی شوند و باز هستند. شاید فکر کنید براشینگ کار ساده‌ ای است و به راحتی از پس آن برمی‌آیید. اما در عمل متوجه خواهید شد که خیلی هم ساده نیست و نیاز به تمرین دارد. از طرفی اگر روش درست استفاده از سشوار را بلد نباشید ممکن است به موهای خود آسیب بزنید. ما در این مقاله قصد داریم به نکات مهم انجام براشینگ مو بپردازیم. با ما همراه باشید.

دوره براشینگ مو
دوره براشینگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

براشینگ مو چیست؟

براشینگ مو یکی از روش های آرایش مو است که با استفاده از برس و حرارت برای حالت دادن به موها انجام می شود. ابزار حرارتی که برای حالت دادن به موها یا صاف کردن آن استفاده می شود شامل سشوار و انواع اتو مو می‌باشد.

شاید فکر کنید که سشوار کشیدن مو کار سختی نیست و هرکسی می تواند آن را در خانه انجام دهد. اما اینطور نیست. براشینگ نیز مانند کوتاهی مو اصول و قواعدی دارد که رعایت نکردن آن می‌تواند حالت موهای شما را خراب کند و همچنین باعث آسیب به موهای شما شود. بنابراین بسیار مهم است که برای این کار به طور اصولی آموزش ببینید.

انواع براشینگ مو

قطعا میدانید که یکی از عوامل مهم در فرم مو و حالت دهی موها اندازه آن میباشد. به همین دلیل نیاز است بدانیم برای هر اندازه مو چه نوع روش براشینگ را باید به کار ببریم.

مراحل کرلی موی کوتاه

۱. براشینگ موی کوتاه

موهای کوتاه سخت ترین مدل برای حالت دهی هستند تا این حد که اگر بخواهند میزان هنر و حرفه ای بودن آرایشگری را بررسی کنند از او در زمینه حالت دهی موی کوتاه تست گرفته می‌شود. مدل براشینگ مو برای موهای کوتاه با استفاده از سشوار و اتو امکان پذیر است و برای انجام آن می توانید از برس های فلزی با سایز کوچک استفاده میشود. این مسئله در مورد ریباندینگ مو هم تاثیر دارد و سایز موهایتان در هزینه آن نیز دخیل است.

۲. براشینگ موی بلند و متوسط

زمانی که موها کمی بلند تر باشند می توانید آن ها را به روش های مختلفی سشوار کنید؛ در این حالت می توانید جهت برس را به داخل یا بیرون نگه دارید. هیچ محدودیتی در نوع برس استفاده شده وجود ندارد . از برس های فلزی در هر سایزی می‌توانید استفاده کنید .موها را دسته بندی کرده و به ترتیب با دقت سشوار بکشید.

۳. براشینگ موی فر

اگر دارای موهایی مجعد یا وز هستید، بهتر است از اسپری های دو فاز استفاده کنید و همچنین با کمی کشیدن برس، حرارت را بر روی آن قرار داده و موهایتان را سشوار کنید. در صورتی که فری موهایتان برایتان آزار دهنده است می توانید از روش های صافی مانند ریباندینگ یا کراتینه استفاده کنید.

مدل براشینگ مو
براشینگ موی بلند زنانه

مراحل گام به گام براشینگ و کرلی مو در خانه

کرلی کردن مو یکی از روش های براشینگ مو است که می تواند هم برای موهای کوتاه و هم برای موهای بلند استفاده شود. این مدل مو برای صورت کشیده بسیار مناسب است و کشیدگی بیش از حد صورت را از بین می‌برد. با انجام مراحل زیر در کرلی کردن موهای خود با سشوار استاد شوید:

کرلی کردن مو در خانه با سشوار

مراحل انجام براشینگ مو در خانه

۱- شستن موها

قبل از استفاده از سشوار، مهم است که موهای خود را تمیز و مرطوب کنید. موهایتان را با شامپو بشویید، از نرم کننده مناسب استفاده کنید، و بعد از بیرون آمدن از حمام آب اضافی موها را با حوله بگیرید. برای اینکه موهایتان بعد از براشینگ حجم بیشتری داشته باشد، از شامپو و نرم کننده های حجم ‌دهنده استفاده کنید.

۲- خشک کردن با سشوار

سشوار را به برق وصل کنید و درجه حرارت آن را بسته به نوع موی خود تنظیم کنید. چند دقیقه صبر کنید تا سشوار گرم شود و به درجه حرارت مورد نظر شما برسد. اگر قبل از گرم شدن کامل سشوار، کار را شروع کنید احتمالا مجبور خواهید شد که چند بار موهای خود را سشوار بکشید تا به حالت دلخواه خود برسید. این کار هم زمان‌ بر و هم خسته کننده است و همچنین ممکن است به موهای شما آسیب بزند.

از آنجایی که دمای سشوار خیلی بالاست، بهتر است از اسپری یا سرم محافظ حرارتی بر روی موهایتان استفاده کنید. این کار موهای شما را در برابر حرارت محافظت کرده و احتمال آسیب به آن‌ها را کاهش می ‌دهد. قبل از اینکه حالت دادن به موهایتان را شروع کنید، از یک برس یا شانه برای باز کردن گره‌ های آن استفاده کنید تا در حین کار به مشکل برنخورید.

انواع براشینگ مو
خشک کردن مو با سشوار – یکی از مراحل مهم براشینگ کردن

۳- تقسیم بندی موها در زمان براشینگ مو

برای راحت شدن کار و رسیدن به نتیجه ایده‌ آل، بهتر است که موهایتان را به چند بخش تقسیم کنید. برای این کار قسمت بالای موهای خود را جدا کنید و کلیپس بزنید. این قسمت را باید محکم ببندید، زیرا قرار است سشوار کشیدن را از قسمت‌های پایینی شروع کنید. پس اگر محکم نباشد وسط کار باز شده و تقسیم بندی شما را خراب می‌ کند. قسمت پایین موهایتان را به چند بخش تقریبا مساوی نقسیم کنید. دقت کنید که عرض آن‌ ها مطابق با عرض سشوار شما باشد تا بتوانید هر بخش را به راحتی سشوار بزنید.

۴- حالت دادن با برس و سشوار

بعد از اینکه موهایتان را تقسیم‌ بندی کردید و سشوار کاملا گرم شد، زمان آن رسیده که حالت دادن به موهایتان را آغاز کنید. اولین قسمت از موهای خود را بگیرید و برس را به آرامی از ریشه تا نوک آن بکشید. همزمان سشوار را روی آن حرکت دهید تا کاملا صاف شود.

اگر نمی ‌خواهید موهای کاملا صاف داشته باشید و دوست دارید انتهای موهایتان کمی فر و حالت دار باشد. می‌توانید انتهای ساقه مو را روی برس قرار داده و آن را به سمت ریشه دور برس بپیچید. سپس سشوار را به مدت ۵ ثانیه روی آن نگه دارید. و بعد به آرامی برس را به سمت پایین باز کرده و موها را رها کنید. توصیه می‌کنیم برای این کار مقاله آموزش فر کردن مو را مطالعه نمائید.

مراحل براشینگ مو در خانه
مراحل انجام براشینگ مو در خانه

همین روش را برای قسمت‌ های دیگر مو نیز تکرار کنید. به ترتیب، تمام قسمت‌ هایی را که در پایین سر خود ایجاد کردید و در نهایت، قسمت بالایی موهایتان را باز کنید و سشوار بزنید.

۵- مدل موهایتان را تثبیت کنید

بعد از اینکه تمام موهای خود را حالت دادید و مطمئن شدید که هیچ ایرادی ندارد و از مدل نهایی آن راضی هستید، بک اسپری فیکس کننده برای تثبیت مدل موها بزنید. چنین محصولاتی مدل موهای شما را برای مدت بیشتری حفظ می‌کنند. همچنین میزان وزی مو را که ممکن است به مرور زمان ایجاد شود، کاهش می ‌دهند.

آموزش شینیون مو
آموزش شینیون مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آموزش براشینگ موی کوتاه

براشینگ مو اصولی دارد که برای همه مدل ها و همه انواع مو یکسان است و آن آماده کردن مو است. قبل از هر چیز شما باید مطمئن شوید که حرارت سشوار به موهایتان آسیب نمی زند. بنابراین لازم است که از روغن ها و سرم های محافظ حرارت مو استفاده کنید تا تار موهای شما بیش از حد خشک نشود. همچنین استفاده از موس مو و ژل مو نیز برای حالت دهی مو و ماندگاری براشینگ مو ضروری است.

برای این مدل براشینگ موی کوتاه نیز ابتدا موس موی حجم دهنده را روی موهای مرطوب بمالید و به خوبی روی تمام موها پخش کنید. سپس مقداری ژل حالت دهنده را به دست هایتان بمالید و دست ها را از ریشه تا ساقه مو بکشید تا همه تار موها به ژل آغشته شوند. در نهایت نیز چند قطره روغن محافظ مو در کف دستتان بریزید و دست هایتان را لا به لای موهایتان بکشید. اکنون موهای شما آماده براشینگ است.

۱. تقسیم بندی مو

ویدئو شماره ۱- تقسیم بندی مو

در این مرحله موها را به ۴ قسمت تقسیم کنید. ابتدا موهای بالای سر را از قسمت تاج ابروها جدا کنید و با گیره ببندید. سپس از بالای گوش هر دو سمت موها را جدا کنید و این قسمت را نیز جداگانه با گیره محکم کنید. برای قسمت سوم نیز تمام موهای باقیمانده را جدا کنید و یک دسته باریک مو در پایین سر را آزاد بگذارید. براشینگ مو از همین دسته موی آزاد شروع می شود.

۲. براشینگ پشت مو

ویدئو شماره ۲- آموزش براشینگ موی کوتاه

یک برس گرد بزرگ را بردارید و آن را زیر موها قرار دهید. همزمان سشوار را روی موها بگیرید و برس را از سمت پایین به بالا حرکت دهید. چند بار این حرکت را تکرار کنید و بعد همین کار را به صورت افقی انجام دهید. برای اینکه مو حجم بیشتری بگیرد، برس را روی موها قرار دهید وسشوار را از پایین بگیرید. چند بار این حرکت را تکرار کنید و دوباره به صورت قبل موها را سشوار بکشید. دقت کنید که حرکت دستتان طوری باشد که انتهای مو به سمت داخل گرد شود. بعد از اینکه کامل موها را خشک کردید، سشوار را خاموش کنید اما حرکت برس را چند ثانیه ادامه دهید تا مو به همان صورت سرد شود.

ویدئو شماره ۳- آموزش سشوار کشیدن مو

اکنون یک لایه دیگر از موها را باز می کنیم و مراحل قبل را تکرار می کنیم. اما حواستان باشد که از این به بعد جهت حرکت سشوار تغییر می کند. پس از اینکه لایه بعدی را جدا کردید، آن را دوباره به دو بخش راست و چپ تقسیم کنید. بخش چپ را با گیره جدا کنید و براشینگ دسته سمت راست را شروع کنید. برس را به صورت متوالی از پایین به بالا، از راست به چپ و چپ به راست روی موها حرکت دهید. اما از آنجایی که قرار است حالت موها از راست به چپ باشد، ثانیه های آخر برس را فقط از راست به چپ بچرخانید. برای دسته سمت چپ نیز همین کار را تکرار کنید، با این تفاوت که جهت اصلی مو از چپ به راست خواهد بود. به این ترتیب تمام موها را تا قسمت تاج سر که در ابتدا جدا کرده بودیم سشوار بکشید.

۳. براشینگ جلوی مو

ویدئو شماره ۴- براشینگ جلوی مو

حالا نوبت آن رسیده که موهای قسمت تاج سر را سشوار بکشید. اصول کار برای این بخش نیز مانند گذشته است. بخش کوچکی از مو را جدا کنید، با حرکت برس به سمت بالا موها را خشک کنید و حالت دهید. این کار باعث می شود مو به خوبی حجم بگیرد. همه موها را تا قسمت جلوی مو به همین صورت سشوار بکشید. دقت کنید که در تمام مراحل باید جهت مو حفظ شود. در انتها نیز می توانید با یک اتوی مو، موها را کاملا صاف کنید و درخشندگی آن را دوچندان کنید.

قبل سشوار چی به مو بزنیم؟

برای اینکه موهایتان به بهترین شکل حالت بگیرند و در برابر حرارت بالای سشوار در امان بمانند، می توانید قبل از سشوار کشیدن از یکسری محصولات مفید برای مو استفاده کنید. این محصولات عبارتند از:

۱. واکس مو

واکس مو علاوه بر اینکه موها را درخشان و براق می‌کند، ایستایی خوبی دارد و حالت موها را به خوبی حفظ می‌کند. برای استفاده از واکس مو قبل از سشوار، موها را کاملا خشک کنید. مقداری از واکس را به کف دست بمالید و به آرامی روی موهایتان پخش کنید. سپس سشوار را روی درجه حرارت ملایم تنظیم کنید و با فاصله مناسب روی موهایتان بگیرید و به آن حالت بدهید.

۲. کرم مو

کرم مو را می‌توانید برای تمام انواع مو مثل صاف، فرفری، وز، و مجعد استفاده کنید و از درخشندگی و براقیت موهایتان لدت ببرید. کرم مو بافت سبکی دارد و موها را چرب یا سفت نمی‌کند.

اگر می‌خواهید قبل از براشینگ کردن مو از این محصول استفاده کنید، باید موهایتان کمی مرطوب باشد. سپس مقداری از کرم را با دست روی موهایتان پخش کنید و با سشوار مدل موی دلخواهتان را ایجاد کنید.

۳. سرم مو

اگر دائما موهایتان را رنگ می کنید یا سشوار می کشید، یا به طور کلی موهای نازک و ضعیفی دارید، سرم مو می تواند برای شما یک انتخاب ضروری باشد. این محصول در انواع مختلفی تولید می شود و می تواند حاوی روغن جوجوبا، روغن آرگان، و انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مو باشد. به همین دلیل علاوه بر درخشش و زیبایی، به حفظ سلامت موهای شما نیز کمک می‌کند.

برای استفاده از سرم مو قبل از سشوار کشیدن، باید موهایتان تمیز و مرطوب باشد. سپس مقداری از سرم را به ساقه موهایتان اسپری کنید. در نهایت نوک انگشتانتان را لابه‌لای موهایتان بکشید تا سرم به طور کامل روی تمام تار موها پخش شود. اکنون می توانید براشینگ موهای خود را شروع کنید و از مدل زیبا و براق موهای خود لذت ببرید.

اشتباهات رایج در براشینگ مو

۱- تقسیم‌ بندی نکردن مو

چه موهای شما ضخیم باشد و چه نازک، براشینگ کار سختی به نظر می ‌رسد. اما رعایت این نکته ساده می‌تواند همه چیز را تغییر دهد! تقسیم‌بندی مو باعث می‌شود بتوانید هر قسمت را به طور کامل و بی درد سر شانه کنید و سشوار بکشید و نتیجه بهتری کسب کنید.

۲- انتخاب برس نامناسب

برس نقش مهمی در براشینگ مو دارد. به هیچ وجه از برس‌های فلزی سنگین استفاده نکنید، زیرا این برس‌ها به راحتی گرم شده و دما را بیش از اندازه بالا می‌برند. در این صورت ممکن است موهای شما بسوزد یا بیش از حد خشک شود. این اتفاق سلامت موهای شما را به خطر می‌اندازد و آن‌ها را بد حالت می‌کند. یک برس سوراخ‌ دار متناسب با نیاز موهای خود تهیه کنید. بهتر است فاصله بین دندانه‌های برس زیاد باشد تا به راحتی گره موهایتان را باز کند.

براشینگ موی متوسط
براشینگ موی متوسط

۳- خیس بودن بیش از حد موها

اشتباه رایجی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند، سشوار کشیدن موهای خیلی خیس است. به شدت توصیه می‌شود که ابتدا موهای خود را با حوله خشک کنید و سپس سشوار بکشید. این کار از کشیده شدن تارهای مو و ریزش آن‌ها در حین سشوار کشیدن جلوگیری می‌کند، و همچنین مدت زمان لازم برای خشک شدن مو را کاهش می‎‌دهد.

۴- استفاده از درجه حرارت خیلی زیاد

لطفا قبل از شروع کار به درجه حرارت سشوار دقت کنید. دمای خیلی بالا موها را بیش از حد خشک می‌کند و به آن آسیب می‌رساند. توصیه می‌شود ابتدا با تنظیم دمای سشوار روی درجه حرارت کم، خشک کردن مو را از ریشه شروع کرده و به تدریج که به سمت انتهای ساقه مو می‌روید، دما را بالاببرید. 

۵- ثابت نگه داشتن سشوار

حرکت مداوم سشوار در براشینگ مو بسیار مهم است. بنابراین سشوار را در یک نقطه نگه ندارید زیرا با این کار خطر سوختن و آسیب‌دیدگی مو را بالا می‌برید. همچنین مهم است که سشوار را خیلی نزدیک به موهای خود نگه ندارید زیرا ظاهری شکننده به موهای شما می‌دهد.

استفاده از سرم مو قبل از سشوار

چگونه از اتوی مو برای براشینگ کردن استفاده کنیم؟

امروزه انواع مختلف اتوی مو در بازار وجود دارد که می توانید برای صاف کردن، فر کردن مو، و حتی ویو کردن موهایتان از آن ها استفاده کنید. برای اینکه از اتو برای براشینگ کردن موهایتان استفاده کنید، ابتدا موهایتان را بشویید و با حوله آب اضافی آن را بگیرید.

صبر کنید تا موهایتان در هوای آزاد کمی خشک شود، تا جایی که کمی حالت مرطوب داشته باشد. سپس از یک سرم محافظ حرارت مو استفاده کنید تا از موهایتان در برابر آسیب اتو محافظت کند.

استفاده از اتوی مو برای براشینگ مو
استفاده از اتوی مو برای براشینگ کردن

موهایتان را به ۶ بخش تقسیم کنید. دو بخش در کناره های سر، یک بخش در بالا و یک بخش در پشت سر ایجاد کنید. هرکدام از بخش ها را آرام و با حوصله اتو بکشید تا کاملا یکدست صاف شوند و وزی آن ها گرفته شود.

نکات ضروری براشینگ مو

  • سشوار را بیش از حد به موها نزدیک نکنید. سشوار باید حداقل ۳۰ سانتی متر با موهای شما فاصله داشته باشد.
  • اگر زیاد از ابزار حرارتی برای حالت دادن به موهایتان استفاده می کنید، سرم مو را فراموش نکنید.
  • در انتخاب جنس برس دقت کنید. برس های سرامیکی آسیب کمتری به موهای شما می‌زنند. همچنین اگر موهای فر و خشکی دارید، پیشنهاد می کنیم که از برس های چوبی استفاده کنید.
  • اگر تازه موهایتان را رنگ یا دکلره کرده اید، از براشینگ کردن موهایتان صرف نظر کنید. زیرا موهای شما در اثر رنگ کردن ضعیف و دهیدراته شده و در اثر عوارض دکلره حرارت بیشتر آسیب می‌بینند.

زیباترین مدل ها و عکس براشینگ مو

براشینگ مو مجلسی
براشینگ مو مجلسی
براشینگ موی کرلی
مدل مو کرلی
براشینگ مو کوتاه
براشینگ مو کوتاه
مدل مو با سشوار
مدل مو با سشوار
مدل براشینگ مو برای عروسی
مدل براشینگ مو برای عروسی
براشینگ موی کوتاه و کم پشت
براشینگ موی کوتاه و کم پشت
مدل براشینگ موی بلند
مدل موی بلند ساده
مدل براشینگ جلوی مو
مدل براشینگ جلوی مو
مدل براشینگ موی پرپشت
مدل براشینگ موی پرپشت
مدل براشینگ مو کوتاه جدید
مدل موی ویو دخترانه
آموزش براشینگ حالت دار
براشینگ حالت دار مجلسی
مدل مو سشوار شده شیک
مدل مو سشوار شده شیک
مدل براشینگ موی فر
مدل موی فر بلند
مدل سشوار موی کوتاه زنانه
مدل سشوار موی کوتاه زنانه
براشینگ موی لایه ای
بهترین مدل موی لایه ای
مدل براشینگ موی کوتاه
مدل براشینگ موی باب
مدل موی باز و حالت دار
مدل موی باز و حالت دار
براشینگ موی موج دار
موی کوتاه و موج دار
براشینگ موی پرپشت و بلند
مدل موی پرپشت و بلند
شیک ترین مدل سشوار موی زنانه
شیک ترین مدل سشوار موی زنانه

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید انواع براشینگ مو را در خانه بر روی موهای خود انجام دهید.

رویا کریمی

به نظر شما براشینگ مو در خانه کار ساده ایست؟ منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم.

منبع: whichtobuy

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 3.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
سمیه کولیوند

عالی بود .تشکر

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: