چگونه موهای خود را فر کنیم طبیعی

آموزش ۷ روش فر کردن مو در منزل بدون استفاده از حرارت

ارسال به دیگران:

فر کردن مو می‌تواند تغییر بسیار چشمگیری در ظاهر شما ایجاد کند. اگر به دنبال راهی برای تنوع دادن به ظاهر موهای خود هستید اما نمی‌خواهید به رنگ مو یا کوتاهی مو های خود فکر کنید،‌ حتما این روش را امتحان کنید. همانطور که می‌دانید،‌ فر کردن مو با ابزارهای حرارتی مثل سشوار و اتوی مو می‌تواند سخت و زمان‌بر باشد. همچنین،‌ حرارت ممکن است به موهای شما آسیب برساند. بنابراین احتمالا به فکر افتاده‌اید که روش‌های دیگری را امتحان کنید.

انواع روش های مختلف مانند بافت افرو، گره بانتو، بیگوری و … را می توان برای فر کردن موها امتحان کرد. ما در این مقاله ۷ روش ساده و موثر را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید در منزل و بدون نیاز به ابزارهای حرارتی، موهای خود را فر کنید.

آموزش براشینگ مو
آموزش براشینگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

چگونه موهای خود را بدون ابزارهای حالت دهی فر کنیم؟

تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که کمی بیشتر تلاش کنید. با پیروی از روش‌ها و نکات زیر می‌توانید موهای خود را در خانه فر کنید:

چگونه موهای خود را فر کنیم دخترانه

۱. موهایتان را ببافید

هر دختری دوست دارد حالت موهای خود را تغییر دهد و گاهی آن‌ها را فر کند. ساده‌ترین روش فر کردن مو در منزل بافت مو است. ابتدا با شستن موها یا مرطوب کردن آن‌ها با اسپری شروع کنید. اگر موهایتان را شسته‌اید،‌ کمی صبر کنید تا خشک شود و فقط کمی رطوبت داشته باشد و بعد شانه کنید. برای فرهای درشت، کل موهایتان را تنها در یک یا دو دسته مانند بافت موی باکسر، ببافید اما برای فرهای ریزتر، تعداد بافت‌ها باید بیشتر باشد. حتما همه موها را تا زمانی که کاملا مرطوب هستند ببافید. شما باید بافت موهایتان را یک شب تا صبح یا حداقل برای چند ساعت نگه دارید. بعداً می‌توانید با دستتان آن‌ها را باز و شانه کنید.

روش فر کردن مو با روش بافت مو در منزل

در ویدئوی زیر شما می توانید تمام مراحل این روش فر کردن مو را به طور کامل یاد بگیرید:

بافت مو برای فر کردن مو

۲. مدل گوجه‌ای را امتحان کنید

مدل موی گوجه ای یک مدل شینیون ساده است که می توانید آن را برای فر کردن موهایتان امتحان کنید. ابتدا با شستشو یا مرطوب کردن موهای خود شروع کنید. موهای خود را کاملاً شانه کنید تا گره نخورد. برای فرهای باز، یک دسته در قسمت بالای سر خود درست کنید. اما اگر می‌خواهید فرها ریزتر و بیشتر باشد، موهای خود را به دو دسته تقسیم کنید و دو گوجه بالای سر خود درست کنید. با استفاده از سنجاق سر و کش مو آن‌ها را سفت کنید. بعد از چند ساعت، موهایتان را باز کنید و از مدل جدید آن لذت ببرید.

آموزش گوجه ای بستن مو با جوراب

۱. ابتدا قسمت انگشت یک جوراب را ببرید، قسمت باقیمانده را رول کنید و موهایتان را از میان آن رد کنید.

ویدئو شماره ۱- کرلی کردن مو با جوراب

۲. دسته های کوچک موهای خود را از میان کش عبور دهید.

ویدئو شماره ۲- کرلی کردن مو با جوراب

۳. موهایتان را با سنجاق محکم کنید.

ویدئو شماره ۳- کرلی کردن مو با جوراب

۴. پس از چند ساعت خواهید دید که موهای صاف شما به موهای کرلی بسیار زیبایی تبدیل شده است.

ویدئو شماره ۴- کرلی کردن مو با جوراب

۳. با سنجاق سر موهای خود را ببندید

این روش کلاسیک هیچوقت قدیمی نمی‌شود و همچنین یک روش فوق‌العاده برای فر کردن مو بدون استفاده از حرارت است. برای این کار موهای خود را با یک شامپوی حجم دهنده خوب بشویید و با یک شانه دندانه‌دار درشت شانه کنید. با حوله موهای خود را خشک کنید و آب اضافی آن را کاملا بگیرید.

مقداری ژل به موهایتان بزنید. یک قسمت از موهایتان را جدا کنید، انتهای آن را به دور انگشتتان بپیچید تا یک حلقه ایجاد شود. حلقه را با سنجاق‌های ریز روی سرتان محکم کنید. اگر تکه‌های مویی که جدا می‌کنید خیلی ضخیم باشند، سنجاق روی آن فرورفتگی ایجاد می‌کند.

این کار را برای بقیه موهایتان هم انجام دهید. یک روسری ابریشمی دور موهایتان بپیچید تا سنجاق‌ها در جای خود محکم بمانند. روسری همچنین به جذب رطوبت مو کمک می‌کند. صبح روز بعد سنجاق‌ها را باز کنید و موهایتان را به آرامی با انگشت شانه کنید تا ظاهر تکه‌ای آن از بین برود. برای ماندگاری بیشتر از مقداری اسپری مو استفاده کنید.

روش فر کردن مو بوسیله سنجاق سر

۱. ابتدا یک دسته موی باریک را دور انگشتتان بپیچید.

فر کردن مو بوسیله سنجاق سر

۲. سپس مو را تا ریشه مو رول کنید و آن را با سنجاق به کف سر خود بچسبانید.

فر کردن مو بوسیله سنجاق سر

۳. برای تمام موهایتان این کار را انجام دهید.

فر کردن مو با سنجاق سر

۴. پس از چند ساعت سنجاق ها را باز کنید و از موهای متفاوت خود لذت ببرید.

آموزش فر کردن مو بدون حرارت

۴. از جوراب استفاده کنید

ممکن است فر کردن موها با استفاده از جوراب خنده‌دار به نظر برسد اما این روش بسیار موثر است. موهای خود را با اسپری مرطوب کنید، اما مراقب باشید که کاملا خیس نشوند. موها را بالا بکشید و به صورت دم اسبی محکم ببندید. یک جوراب بردارید، هر قسمت از موهای خود را به آن بپیچید و ببافید. برای بقیه قسمت‌ها هم همین کار را تکرار کنید و بگذارید یک شب به همین حالت بماند. صبح روز بعد، پس از باز کردن جوراب‌ها موهای بی نظیر و متفاوت خود را خواهید دید.

چگونه بدون بابلیس موهای خود را فر کنیم

۵. بیگودی را فراموش نکنید

بیگودی یک راه عالی برای شینیون مو است و همچنین موهای شما را از آسیب گرما نجات می‌دهد. اگر فرهای ریز می‌خواهید بیگودی‌های کوچک را انتخاب کنید و اگر فر درشت می‌خواهید، بیگودی‌های بزرگتر. برای فر کردن موهایتان با بیگودی به روش زیر عمل کنید.

آموزش شینیون مو
آموزش شینیون مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

موهای خود را با یک شامپوی حجم دهنده بشویید یا فقط با اسپری آب مرطوب کنید. با استفاده از حوله رطوبت اضافی موهای خود را بگیرید. تکه‌ای از موهایتان را جدا کنید، بیگودی را روی آن بگذارید و به سمت بالا رول کنید تا به کف سرتان برسد. برای محکم کردن بیگودی‌ها به سنجاق نیاز نخواهید داشت. اگر بیگودی به موهایتان نچسبید، یعنی تکه مویی که جدا کردید بسیار ضخیم است.

بگذارید بیگودی‌ها چند ساعت روی سرتان بماند تا موهایتان کاملا خشک شود. می‌توانید از این زمان برای آرایش کردن یا کارهای دیگر خانه استفاده کنید. پس از این مدت، بیگودی‌ها را باز کنید و موهایتان را با انگشتتان شانه کنید.

آموزش فر کردن مو با بیگودی

۱. ابتدا موهایتان را خیس کرده و شانه کنید تا تمام گره های آن باز شود.

ویدئو شماره ۱- فر کردن مو با بیگودی

۲. سپس یک دسته از موهایتان را لای بیگودی بپیچید و آن را تا کف سر رول کنید.

ویدئو شماره ۲- فر کردن مو با بیگودی

۳. برای تمام موهایتان این کار را تکرار کنید.

فر کردن مو با بیگودی

۴. پس از چند ساعت بیگودی ها را از موهای خود باز کنید. انگشت خود را لابه‌لای موهایتان بپیچید و دسته های مو را با هم مخلوط کنید.

آموزش فر کردن مو با بیگودی و بدون حرارت

۶. موهایتان را به روش گره بانتو فر کنید

این روش فرهای ریز و فنری به شما می‌دهد و برای انواع مو مناسب است. برای انجام ایجاد فر ریز مو در خانه با این روش، مانند همیشه قدم اول مرطوب کردن موهایتان است. وقتی که موهای شما حدود ۸۰ درصد خشک شد، یک قسمت ۱ تا ۲ اینچی از آن را جدا کنید (هرچه قسمت کوچکتر باشد، فرهای شما ریزتر و محکم‌تر خواهد شد) و شروع به پیچ دادن کنید تا شبیه به طناب شود. این قسمت را محکم به دور خود بچرخانید، یک گوجه پیچ خورده کوچک ایجاد کنید و سپس با سنجاق آن را سفت کنید. این کار را با تمام موهایتان انجام دهید. کلاه دوش بپوشید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد کلاه دوش را برداشته و بگذارید موهایتان خشک شود. پس از باز کردن گره‌ها، موهایتان را با انگشت شانه کنید و با یک اسپری یا واکس مو کار را تمام کنید.

چگونه در خانه موهای خود را فر کنیم

۷. موهای خود را بپیچید و رول کنید

این یک راه جالب برای فر کردن موها است. موهای خود را مرطوب کنید و با یک شانه دندانه‌دار شانه کنید. دسته کوچکی از مو را از قسمت جلویی بالای سر خود برداشته و آن‌ها را در یک جهت بچرخانید. سپس رشته پیچ خورده را با استفاده از سنجاق و کش مو، به حالت گوجه‌ای محکم بپیچید. این کار را با موهای باقیمانده نیز تکرار کنید و بگذارید یک شب تا صبح در این حالت بماند. صبح موهای خود را باز کنید تا موهای فر زیبای خود را ببینید.

آموزش رول کردن مو برای فرهای باز

۱. ابتدا موهای خود را بالای سر خود جمع کنید و آن پیچ بدهید و رول کنید.

آموزش فر کردن مو بدون حرارت

۲. سپس آن را با کش سر محکم کنید تا به مدت چند ساعت سفت روی سر شما بماند.

آموزش فر کردن مو بدون حرارت

تمام این روش ها تنها به زمان و صبر نیاز دارند و چون از هیچونه حرارتی استفاده نمی شود، به موهای شما آسیبی وارد نمی شود. امیدواریم از این آموزش ها لذت برده باشید و بتوانید از آن ها در منزل استفاده کنید.

نرگس شریفی

شما چه روش هایی را برای فر کردن مو می شناسید؟ خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذراید.

منبع: stylecraze

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 53 میانگین: 4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
3 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
کتایون امانی

بنظر من بعد از حمام کف دست خود را کمی ژل و وازلین زده و تکه های مو رو با با بیگودی سایز متوسط یا ریز بپیچید اینجوری هم فرتون زیبا وهم بخاطر وازلین وز نمی‌کند شیک و عالی

سینا

بدون حرارتی ها بهترند

ناشناس

می توانیم با نی مو هایمان را دور نی بپیچانیم و پس از مدتی بازش کنید

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: